- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (77)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (70)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Aplikace v kamerách Axis automaticky hlídá počet lidí v prodejně
Zpřísněná pravidla provozu prodejen vedla ke spolupráci společnosti Axis Communications a vývojářů z české společnosti CamStreamer s cílem vytvořit řešení, která dokáže automaticky regulovat počet návštěvníků. Řešení, které z uvedené spolupráce vzniklo, se jmenuje Store Occupancy Manager a jedná se o aplikaci, kterou lze snadno nasadit do stávajícího kamerového systému Axis, kde může plnit hned několik úkolů zároveň – kromě regulace počtu zákazníků a prevenci kriminality, může sloužit také k zobrazení reklamy.

Softwarová aplikace s názvem Store Occupancy Manager se instaluje přímo do kamery Axis. Aplikace se spojí se softwarem pro počítání osob, následně z něj agreguje data o počtu lidí v prodejně a prostřednictvím srozumitelné infografiky je spolu s živým záběrem z prodejny zobrazuje příchozím zákazníkům na připojené LCD obrazovce. Zákazníci tak mají okamžitý přehled o tom, kolik lidí se na prodejně nachází a kolik jich ještě může vstoupit.
V případě naplnění maximální kapacity pak aplikace další příchozí požádá, aby se vstupem do obchodu počkali. Mezitím jim nabídne novinky, informuje o slevách nebo změněné otvírací době. Grafiku lze jednoduše personalizovat a zobrazit jakékoliv informace, bannery i obrázky, včetně např. animovaných gifů.
Aplikace Store Occupancy Manager pro kamery Axis nabízí regulaci počtu zákazníků, prevenci kriminality i zobrazení reklamy.
Aplikace v kameře ušetří pracovníka
„Obchody většinou řeší omezení počtu zákazníků na prodejně tím, že před prodejnu postaví jednoho z pracovníků, nejčastěji ostrahu. Ta má pak za úkol počítat příchozí a v případě potřeby dalším zákazníkům dočasně zabránit ve vstupu. Netřeba dodávat, že takové řešení nemusí být stoprocentně spolehlivé a je také relativně nákladné,“ vysvětluje David Capoušek, CEO firmy CamStreamer, a dodává: „Aplikaci Store Occupancy Manager jsme vyvinuli na základě enormní poptávky z celého světa, kterou v poslední době evidujeme. Zákazníci z oblasti retailu volali po automatizovaném, bezobslužném řešení s jednoduchou obsluhou a instalací.“
Technicky je řešení velmi jednoduché a flexibilní. Existuje několik scénářů zapojení, přičemž nejjednodušší vyžaduje pouze LCD obrazovku pro navigaci zákazníků, hlavní jednotku AXIS FA54 se dvěma připojenými kamerovými senzory AXIS FA1105 a dvě ACAP aplikace do kamer: Aplikaci z dílny Axis Communications, AXIS Occupancy Estimator, pro samotné sledování počtu zákazníků na prodejně a zmíněný Store Occupancy Manager od CamStreameru. Obě aplikace využívají výpočetní výkon kamery, není proto nutné instalovat další hardware. Řešení lze navíc propojit i s dalšími systémy, jako je ovládání dveří, světelná signalizace nebo reproduktory, které mohou automaticky přehrávat instrukce pro zákazníky.
Aplikace Store Occupancy Manager vychází vstříc posledním trendům tzv. smart digital signage – tedy reklamních ploch, které umí flexibilně reagovat na aktuální požadavky prodejny. Store Occupancy Manager tak bude i po zrušení preventivních opatření možné využít k marketingovým účelům, například pro personalizované reklamy. Tabule v takovém případě uzpůsobí zobrazené sdělení tomu, kdo před ní stojí, a to na základě jeho demografických ukazatelů. Vše lze přitom vyřešit prostřednictvím dalších aplikací přímo v kameře.
Více o aplikaci Store Occupancy Manager najdete v tomto dokumentu (v angličtině), technické detaily včetně možností zapojení pak naleznete zde.
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce









