facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Hardware - 11. 6. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Aplikace v kamerách Axis automaticky hlídá počet lidí v prodejně

AXISZpřísněná pravidla provozu prodejen vedla ke spolupráci společnosti Axis Communications a vývojářů z české společnosti CamStreamer s cílem vytvořit řešení, která dokáže automaticky regulovat počet návštěvníků. Řešení, které z uvedené spolupráce vzniklo, se jmenuje Store Occupancy Manager a jedná se o aplikaci, kterou lze snadno nasadit do stávajícího kamerového systému Axis, kde může plnit hned několik úkolů zároveň – kromě regulace počtu zákazníků a prevenci kriminality, může sloužit také k zobrazení reklamy.



Softwarová aplikace s názvem Store Occupancy Manager se instaluje přímo do kamery Axis. Aplikace se spojí se softwarem pro počítání osob, následně z něj agreguje data o počtu lidí v prodejně a prostřednictvím srozumitelné infografiky je spolu s živým záběrem z prodejny zobrazuje příchozím zákazníkům na připojené LCD obrazovce. Zákazníci tak mají okamžitý přehled o tom, kolik lidí se na prodejně nachází a kolik jich ještě může vstoupit.

V případě naplnění maximální kapacity pak aplikace další příchozí požádá, aby se vstupem do obchodu počkali. Mezitím jim nabídne novinky, informuje o slevách nebo změněné otvírací době. Grafiku lze jednoduše personalizovat a zobrazit jakékoliv informace, bannery i obrázky, včetně např. animovaných gifů.

Aplikace Store Occupancy Manager pro kamery Axis nabízí regulaci počtu zákazníků, prevenci kriminality i zobrazení reklamy.
Aplikace Store Occupancy Manager pro kamery Axis nabízí regulaci počtu zákazníků, prevenci kriminality i zobrazení reklamy.

Aplikace v kameře ušetří pracovníka

„Obchody většinou řeší omezení počtu zákazníků na prodejně tím, že před prodejnu postaví jednoho z pracovníků, nejčastěji ostrahu. Ta má pak za úkol počítat příchozí a v případě potřeby dalším zákazníkům dočasně zabránit ve vstupu. Netřeba dodávat, že takové řešení nemusí být stoprocentně spolehlivé a je také relativně nákladné,“ vysvětluje David Capoušek, CEO firmy CamStreamer, a dodává: „Aplikaci Store Occupancy Manager jsme vyvinuli na základě enormní poptávky z celého světa, kterou v poslední době evidujeme. Zákazníci z oblasti retailu volali po automatizovaném, bezobslužném řešení s jednoduchou obsluhou a instalací.“

Technicky je řešení velmi jednoduché a flexibilní. Existuje několik scénářů zapojení, přičemž nejjednodušší vyžaduje pouze LCD obrazovku pro navigaci zákazníků, hlavní jednotku AXIS FA54 se dvěma připojenými kamerovými senzory AXIS FA1105 a dvě ACAP aplikace do kamer: Aplikaci z dílny Axis Communications, AXIS Occupancy Estimator, pro samotné sledování počtu zákazníků na prodejně a zmíněný Store Occupancy Manager od CamStreameru. Obě aplikace využívají výpočetní výkon kamery, není proto nutné instalovat další hardware. Řešení lze navíc propojit i s dalšími systémy, jako je ovládání dveří, světelná signalizace nebo reproduktory, které mohou automaticky přehrávat instrukce pro zákazníky.

AXIS FA54 series.jpg

Aplikace Store Occupancy Manager vychází vstříc posledním trendům tzv. smart digital signage – tedy reklamních ploch, které umí flexibilně reagovat na aktuální požadavky prodejny. Store Occupancy Manager tak bude i po zrušení preventivních opatření možné využít k marketingovým účelům, například pro personalizované reklamy. Tabule v takovém případě uzpůsobí zobrazené sdělení tomu, kdo před ní stojí, a to na základě jeho demografických ukazatelů. Vše lze přitom vyřešit prostřednictvím dalších aplikací přímo v kameře.

Více o aplikaci Store Occupancy Manager najdete v tomto dokumentu (v angličtině), technické detaily včetně možností zapojení pak naleznete zde.


 
  

- PR -

Pět způsobů, jak AI změní náš svět k nepoznání

AI_analyzuje_data-PR.jpegUmělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) přináší už více než 10 let podnikům i výzkumníkům stále možnosti. Ať už jde o využití prediktivní analýzy k předvídání údržby zařízení, nástroje počítačového vidění, které dávají oči robotům na automatických montážních linkách, nebo digitální dvojčata sloužící k simulaci fungování továren, měst, a dokonce i celých ekonomik, seznam aplikací poháněných AI je dlouhý a stále se prodlužuje.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.