- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Agnostix a Enehano založili startup, který dodává nástroje na zpracování přirozeného jazyka
Rossie.AI je název nového startupu, který se zabývá dodávkou NLP (Natural Language Processing) řešení pro jazyky CEE regionu. Za startupem stojí spoluzakladatelé společností Agnostix a Enehano, kteří pro účely expanze do nových oblastí podnikání založili holding Synequs v jehož čele stojí Martin Franc, který se AI řešením věnuje už od roku 2017.


Rossie.AI reaguje na poptávku po praktických AI aplikacích a nástrojích, věnuje se především na AI nástroje pro zpracování přirozeného jazyka v rámci platformy Salesforce a zaměřuje se přitom na češtinu a další jazyky střední a východní Evropy.
V projektu Rossie.AI spojili své síly firmy Enehano, která se dlouhodobě věnuje řešením na platformě Salesforce, a firma Agnostix, která vyvíjí a dodává systémy založené na AI.
Řešení od Rossie.AI dokáže zpracovat hovory i maily. Najde tak využití například pro monitoring hovorů, který vytvoří souhrn hovoru, identifikuje z něj vyplývající úkoly a zadá je. Nebo ohodnotí operátora a předá mu zpětnou vazbu. Velmi efektivním řešením je i zpracování e-mailů, když AI dokáže klasifikovat mailové zprávy, připravit pro příjemce souhrn sdělení e-mailů a vytvořit na jeho základě úkoly.
Dalším příkladem využití NLP řešení je chytré vyhledávání ve znalostní bázi, které umožňuje zaměstnancům například na zákaznické lince zadávat dotaz místo klíčových slov přirozeným jazykem v prostředí chatu. Vyhledávání je tak nejen přirozenější, ale díky využití AI přináší o desítky procent větší relevanci vyhledaných informací a dokumentů.
„Při vývoji našich řešení používáme jak velké multijazyčné modely, tak i modely specializované na konkrétní úlohy. Ty pak ladíme a upravujeme na míru podle potřeb klienta,“ popisuje Franc.
Martin Franc
Zdroj Rossie.AI
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |