facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 20. 12. 2006

Adastra ve fiskálním roce 2006 rostla

Adastra_bank_651.jpgVýnosy společnosti Adastra činily ve fiskálním roce 2006 (1. 10. 2005 – 30. 9. 2006) 676,5 milionů Kč. Meziročně tak Adastra zaznamenala růst výnosů o 33 %. Služby s přidanou hodnotou tvoří celých 99 % výnosů. V uplynulém fiskálním roce se Adastra opět zaměřila na oblast Data Warehousingu a Business Intelligence a pokračovala i ve vývoji vlastních business-softwarových řešení. Na český trh uvedla např. novou verzi systému pro detekci a odhalování podvodného jednání (Adastra Fraud Management System) nebo nástroj pro řízení marketingových kampaní (Adastra Campaign Management).

Ještě významněji se firma v tomto období soustředila na operativní datovou integraci a správu klíčových podnikových dat – tzv. Master Data Management, který se v posledních letech výrazně prosazuje v oboru IT v celosvětovém měřítku. Vlajkovým řešením Adastry v tomto oboru je Purity, nástroj pro řízení kvality dat, jehož implementaci Adastra v uplynulém roce zahájila či dokončila v řadě českých a slovenských společností, např. ČSOB, GE Money Bank, Istrobanka, Dexia Banka atd. Zahraniční operace Adastry představují 38 % celkových výnosů. Kromě České republiky, Slovenska a severoamerického kontinentu realizuje Adastra projekty v západní Evropě (Velká Británie, Německo, Rakousko) a expandovala také na východoevropské trhy (Rusko, Ukrajina).

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.