Aktuality -> IT Business - 20. 12. 2006

Adastra ve fiskálním roce 2006 rostla

Adastra_bank_651.jpgVýnosy společnosti Adastra činily ve fiskálním roce 2006 (1. 10. 2005 – 30. 9. 2006) 676,5 milionů Kč. Meziročně tak Adastra zaznamenala růst výnosů o 33 %. Služby s přidanou hodnotou tvoří celých 99 % výnosů. V uplynulém fiskálním roce se Adastra opět zaměřila na oblast Data Warehousingu a Business Intelligence a pokračovala i ve vývoji vlastních business-softwarových řešení. Na český trh uvedla např. novou verzi systému pro detekci a odhalování podvodného jednání (Adastra Fraud Management System) nebo nástroj pro řízení marketingových kampaní (Adastra Campaign Management).

Ještě významněji se firma v tomto období soustředila na operativní datovou integraci a správu klíčových podnikových dat – tzv. Master Data Management, který se v posledních letech výrazně prosazuje v oboru IT v celosvětovém měřítku. Vlajkovým řešením Adastry v tomto oboru je Purity, nástroj pro řízení kvality dat, jehož implementaci Adastra v uplynulém roce zahájila či dokončila v řadě českých a slovenských společností, např. ČSOB, GE Money Bank, Istrobanka, Dexia Banka atd. Zahraniční operace Adastry představují 38 % celkových výnosů. Kromě České republiky, Slovenska a severoamerického kontinentu realizuje Adastra projekty v západní Evropě (Velká Británie, Německo, Rakousko) a expandovala také na východoevropské trhy (Rusko, Ukrajina).

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.