Aktuality -> IT Business - 20. 5. 2005

Acer Czech Republic na prvním místě

Údaje o trhu informačních technologií ukazují, že celkový prodej počítačů v oblasti EMEA (Evropa, Střední východ a Afrika) v prvním čtvrtletí 2005 zaznamenal průměrný nárůst 17 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2004. V těchto podmínkách dosáhla společnost Acer vynikajícího úspěchu: obsadila třetí místo v oblasti EMEA v celkovém prodeji osobních počítačů a vykázala roční nárůst 39,3 %. V prodeji notebooků si společnost Acer dále upevnila v této oblasti vedoucí postavení. Dosáhla ročního nárůstu 31,4 % (v porovnání let 2005 a 2004) a posílila první místo v prodeji notebooků v oblasti EMEA, v níž její podíl na trhu v 1. čtvrtletí 2005 činil 18 %.

Společnost Acer Czech Republic zaznamenala vynikající výsledky v průběhu prvního čtvrtletí 2005 - obsadila první místo v celkovém prodeji osobních počítačů s podílem na trhu 18,1 % a meziročním nárůstem 140,7 % a dále si upevnila v 1. čtvrtletí 2005 první místo v prodeji notebooků s podílem na trhu 38,8 % a nárůstem 152,1 %. Výborných výsledků dosáhla společnost i na Slovensku kde obsadila druhé místo v celkovém prodeji osobních počítačů s podílem na trhu 10,9 % a meziročním nárůstem 100,2 % a dále si upevnila v 1. čtvrtletí 2005 první místo v prodeji notebooků s podílem na trhu 30,2 % a nárůstem 106,7 %.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.