facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 10. 3. 2010

Accenture a SAS spojí síly v business analytice

Společnosti Accenture a SAS se dohodly, že budou v rámci aliance Accenture SAS Analytics Group společně vyvíjet a nasazovat řešení pro prediktivní analytiku. Cílem je pomoci klientům zvyšovat jejich podnikatelskou výkonnost prostřednictvím lepšího porozumění a interpretace rostoucích objemů firemních dat a tržních údajů. Na základě globální aliance se prohloubí spolupráce Accenture a SAS i ve střední a jihovýchodní Evropě.



Business analytika nejvíce pomáhá firmám, které získávají při své činnosti velké objemy dat o zákaznících a nedokážou jich efektivně využít pro podporu rozhodování, bez ohledu na odvětví, ve kterém působí.

 

Zatímco v České republice dosud používaly řešení pro business analytiku zejména banky (na predikce rizik) a telekomunikace (pro řízení vztahů se zákazníky), v nejbližším období se dá očekávat zvýšený zájem retailu a utilit, kde se zintenzivňuje bitva o klienty. Pokud bude Česká republika v business analytice i nadále kopírovat trendy ze západních trhů, poroste zájem i v oblastech cestovního ruchu a sázkových společností.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.