Aktuality -> IT školení - 5. 3. 2013

Systém pro online distribuci praktických testů

Společnost CertiCon vyvinula sofistikované a přitom jednoduché řešení online distribuce praktických testů v reálném čase. Systém využívá centrální databázi otázek a úkolů, ze které kdykoliv ihned sestaví potřebné zadání. Sestavení konkrétního testu přitom netrvá více než jednu minutu. K provedení praktického testu pak stačí akreditované testovací místo vybavené počítačem a přístupem na internet.



Společnost CertiCon tento systém vyvinula pro potřeby mezinárodního konceptu počítačové gramotnosti ECDL v České republice. Tyto testy u nás absolvuje každoročně zhruba 5 až 10 tisíc lidí. Na 150 testovacích středisek s téměř 300 testovacími místnostmi je rozmístěno po celé republice.

 

Řešení pro online testování může být snadno přizpůsobeno pro jakýkoli jiný podobný certifikační, testovací nebo zkušební systém, který je založen na využívání centrálně distribuovaného tištěného a nebo elektronického zadání pro praktické i teoretické zkoušky či testy. Použitá technologie navíc umožňuje v reálném čase opravovat nebo upravovat jakoukoli zjištěnou chybu nebo nepřesnost a aktualizované zadání okamžitě zpřístupnit testovaným osobám, stejně tak jako zablokovat libovolné vybrané zadání nebo rozšiřovat počet variant testovacích otázek a úkolů.

 

Systém elektronické distribuce QTB (Questions and Tests Base – centrální elektronická databáze testovacích otázek a úkolů) běží na zabezpečeném webovém serveru, který využívá relační databázový systém pro přístup k šifrovanému úložišti národní databáze otázek a úkolů. Požadované zadání pro konkrétní testovanou osobu je pak distribuováno v podobě personifikovaných pdf dokumentů a souvisejících pracovních souborů přímo vzdělávací organizaci, resp. do počítače testované osoby.

 

Řešení je postaveno na open source platformě, nevyužívá žádný proprietární software. Přístup k serveru přes internet je možný prostřednictvím jakéhokoli běžného webového prohlížeče.


 
  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.

  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.