Aktuality -> Komunikace a sítě - 11. 4. 2013

ČTÚ inovoval web o digitálním vysílání

Český telekomunikační úřad inovoval stávající stránky o digitálním vysílání. Aktualizace proběhla s ohledem na úspěšně dokončený proces digitalizace televizního vysílání a zároveň postupné zavádění digitálního rozhlasového vysílání. Web se tak nově věnuje nejen televiznímu, ale i rozhlasovému vysílání. Web si klade za cíl poskytovat široké veřejnosti komplexní přehled a informace o možnostech příjmu zemského digitálního vysílání v jednotlivých lokalitách na území České republiky. Umožňuje vyhledávání podle rozčlenění na digitální televizi a digitální rozhlas v L pásmu a ve III. pásmu. U digitální televize je možné vyhledávat podle kritéria celoplošné nebo regionální vysílání, přičemž poté následuje výběr konkrétní sítě. V případě rozhlasu je potřeba vybrat držitele přídělu, u kterého si chce uživatel zobrazit pokrytí signálem a poté případně i název sítě.



Zdroj digitálního signálu je rovněž možné hledat přímo podle obce či ulice a čísla popisného. Dalším zdokonalením, které napomáhá k získání lepšího přehledu o situaci s pokrytím digitálního vysílání, je i zobrazení profilu terénu na spojnici mezi uvedenou adresou a vysílačem.

 

Webovou stránku najdete na adrese http://dtv.ctu.cz.


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.