facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 11. 4. 2013

ČTÚ inovoval web o digitálním vysílání

Český telekomunikační úřad inovoval stávající stránky o digitálním vysílání. Aktualizace proběhla s ohledem na úspěšně dokončený proces digitalizace televizního vysílání a zároveň postupné zavádění digitálního rozhlasového vysílání. Web se tak nově věnuje nejen televiznímu, ale i rozhlasovému vysílání. Web si klade za cíl poskytovat široké veřejnosti komplexní přehled a informace o možnostech příjmu zemského digitálního vysílání v jednotlivých lokalitách na území České republiky. Umožňuje vyhledávání podle rozčlenění na digitální televizi a digitální rozhlas v L pásmu a ve III. pásmu. U digitální televize je možné vyhledávat podle kritéria celoplošné nebo regionální vysílání, přičemž poté následuje výběr konkrétní sítě. V případě rozhlasu je potřeba vybrat držitele přídělu, u kterého si chce uživatel zobrazit pokrytí signálem a poté případně i název sítě.



Zdroj digitálního signálu je rovněž možné hledat přímo podle obce či ulice a čísla popisného. Dalším zdokonalením, které napomáhá k získání lepšího přehledu o situaci s pokrytím digitálního vysílání, je i zobrazení profilu terénu na spojnici mezi uvedenou adresou a vysílačem.

 

Webovou stránku najdete na adrese http://dtv.ctu.cz.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.