facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Business - 26. 10. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

5.ročník KPMG Data Festivalu ukázal, jak zkrotit zlá data

KPMGJubilejní 5. ročník KPMG Data Festivalu se uskutečnil v pátek 14. října 2022 na Vysoké škole ekonomické (VŠE) v Praze a opět zbořil mýty kolem dat a složitosti práce s nimi. Návštěvníkům nabídl pestrý program plný před­nášek, workshopů a panelové diskuze a všichni si tak prohloubili datovou gramotnost. Do práce s daty se během dne ponořili návštěvníci z řad studen­tů, firem, datových odborníků i laiků, kteří chtějí držet krok s aktuálními trendy. Celkově letošní ročník zaznamenal přes 3000 registrací, což ukazuje, že data zkrátka hýbou světem.



Alexandra Andiľová z KPMG říká: „Letošní KPMG Data Festival se nad očekávání povedl. Těší nás rekordní účast, která ukazuje, že zájem o data a analytiku roste. Plné přednáškové místnosti, kde se pozorně poslouchalo i vřele diskutovalo, vytvořily příjemné prostředí nejen pro názory zkušených odborníků, ale i pozorných studentů. Děkujeme organizátorům, partnerům, a především účastníkům festivalu a doufáme, že si akci užili stejně jako my.“

„Tento ročník byl zatím jednoznačně nejlepší. Nabitý program, plno návštěvníků. Laťka je nastavena velmi vysoko a my už teď přemýšlíme, jak ji napřesrok přeskočit a přinést zase něco nového a inovativního“, dodává ředitelka Festivalu, Kamila Rychtaříková.

Sloganem 5.ročníku KPMG Data Festivalu bylo: „Jak zkrotit zlá data“. Odborníci ze zapojených firem ukázali, jak u nich zaváděli data governance, nebo budovali vyspělé datové platformy. Návštěvníci měli možnost zjistit, že bohatství budoucnosti jsou ryzí data a úklid v datových skladech přináší větší zisky a lepší podnikání. V neposlední řadě se Festival zaměřil na nevšední využití dat. Sara Polak provedla datové nadšence přes pyramidy až k robotům, Philip Morris ukázal, jak (ne)probíhá datová transformace a nechybělo ani datové divadlo, které vytváří robot (THEaiTRE).

Po dvou letech se na Festival vrátila také manažerská datová hra – ADGAME, v rámci které soutěžící přemýšleli nad řešením business problému, založeném na analýze dat. Panelová diskuze s odborníky ze společností Škoda Auto, KPMG a Avast odpovídala na otázky, zda s daty zacházíme správně nebo zda je umíme zkrotit a vytěžit z nich zlato. A nechyběla ani keynote přednáška, na které Alexandra Andiľová společně s Martinem Matějkou (oba KPMG) ukázali divákům, že vyspělá práce s daty nemusí být sci-fi a prozradili, jak se neztratit v moderních trendech jako self-service nebo Data Democratization.

Atrium Rajské budovy zaplnily partnerské společnosti jako KPMG, Škoda Auto, Fortuna, Dateio, Livesport, Moneta, KOMIX, Adastra, Gooddata, či Enehano a návštěvníci se mohli podívat na reálné ukázky práce s daty velkých firem i startupů. Akci pořádal xPORT Business Accelerator VŠE společně s platformou Data a Business a FIS VŠE.


 
  

- PR -

Modernizace síťové infrastruktury ČPP Arény v Hradci Králové

Mountfield HK, a.s. je extra­li­go­vý hokejový klub sídlící v Hradci Králové. Lední hokej se na území města hraje od roku 1926, kdy byl založen Bruslařský klub Hradec Králové. Jeho novodobá historie se začala psát v roce 2013, kdy se pod Bílou věž vrátila nejvyšší domácí hokejová soutěž. Hokej je v Hradci Králové velmi populární a klub má širokou fanouškovskou základnu.

  

- PR -

Synology ActiveProtect

Integrované řešení pro správu a ochranu podnikových dat


ActiveProtect je nová řada zařízení a integrované řešení pro správu a ochranu podnikových dat, které společnost Synology uvedla na trh v úvodu letošního roku. ActiveProtect integruje podnikový zálohovací software, server a úložiště záloh do jednoho řešení, což výrazně zjednodušuje správu a ochranu dat.