facebook LinkedIN LinkedIN - follow
2. 11. 2020

Správné nástroje pro nové výzvy

-PR-

IT Systems 10/2020V aktuálním vydání IT Systems se znovu věnujeme problematice homeworkingu a souvisejícím výzvám pro firmy a organizace. Kromě problémů, které práce z domova přináší pro zajištění kybernetické bezpečnosti, se zaměříme i na dopady, které má homeworking na oddělení technické podpory uživatelů. S hlubší závislostí uživatelů na technologiích jsou oddělení helpdesku pod stále větším tlakem a přes veškerou snahu jejich pracovníků nemívají tu nejlepší pověst – často nezaslouženou.


Jozef Kačala z GFI proto radí – pomozte helpdesku tím, že mu dáte do ruky ty správné nástroje.

Ondřej Komenda zase vysvětluje, proč byste v rámci digitalizace různých firemních procesů neměli zapomenout na zakázkové výrobní porady. Z jeho pohledu jde o klíčové místo výrobního podniku určené k digitalizaci, která pomáhá eliminovat tzv. „záchranné náklady“ (přesčasy, dražší materiál, expresní přeprava...). Ty vznikají v důsledku změn, na které standardní proces plánování a řízení nedokáže včas zareagovat, a proto ohrožené zakázky musí podnik zachraňovat i za cenu vyšších nákladů na úkor marže. Digitalizací můžete získat většinu z takto „promrhaných desítek procent zisku“ zpět.

Na obálce aktuálního vydání IT Systems je fotografie Petra Schaffartzika, předsedy představenstva skupiny K2. Pravidelně se s ním v tuto dobu setkávám, abychom probrali, co je nového v oblasti ERP systémů a jak se to promítá do nové verze informačního systému K2. Ta každoročně na podzim vychází a výjimkou nebude ani rok poznamenaný pandemií, která vývoj nové verze samozřejmě zkomplikovala. Řeč ale nebyla jen o nové verzi kádvojky. Petr se na fotografii usmívá, ale v samotném rozhovoru si nebere servítky a otevřeně říká, že mnoho firem v e-commerce podle něj funguje tak trochu jako Potěmkinova vesnice. Mají velmi dobře vyřešenu část, která je viditelná pro zákazníka. Velmi špatně je naopak vyřešen zbytek procesů uvnitř firmy. Stává se tak, že e-shop zobrazuje chybná data o skladové dostupnosti, roste chybovost při expedici objednávek a tím reklamace. I z těchto důvodů se prý kádvojka rozhodla vstoupit do B2C segmentu e-commerce, kde vidí obrovský potenciál pro zlepšení.

K rozhovoru se nám po delší době podařilo zlákat také Jiřího Huba z Asseco Solutions, který říká, že se v nové generaci produktů hodně zaměřili na technologie průmyslu 4.0 a uživatelskou přívětivost. Budoucnost ERP systémů vidí v tom, že už nebudou pouze epicentrem firemních dat, ale budou se muset více otevřít, komunikovat a interagovat s dalšími systémy, absorbovat jejich data anebo naopak další data vystavovat. Za jedny z nejvýznamnějších trendů současnosti považuje umělou inteligenci a obecně cokoli, co napomáhá k vyšší automatizaci, která zvýší efektivitu využití ERP systému.

V aktuálním vydání pokračuje také seriál od Aleše Studeného z Alvao, který se věnuje změnám v podnikovém IT, které vyvolala pandemie COVID-19. Ve druhém dílu se zaměříme na to, jak omezení spojená s pandemií koronaviru ovlivnila organizaci práce, a především jak efektivně řídit tým na dálku.

Všichni ovšem nemohou pracovat z domu, a proto stále více firem řeší, jak zajistit, aby nemocný zaměstnanec neochromil chod celé společnosti. Málokoho přitom napadne, že kromě standardních hygienických opatření lze využít i docházkový systém. Jan Gřeš z Giritonu popisuje, že moderní docházková řešení už nabízejí mnohem víc než jen zaznamenávání příchodů a odchodů. Kromě toho, že udrží přehled o lidech v kanceláři a pracujících z domu, dokážou ohlídat i počet lidí na jedné směně, rychle a bezkontaktně schvalovat nemocenské i dovolené nebo třeba měřit zaměstnancům teplotu.

Časopis IT Systems si můžete objednat v klasické papírové, nebo v elektronické podobě:

Alza Mediaarrow

Pokud se vám časopis IT Systems bude líbit natolik, že byste se chtěli stát jeho předplatitelem, můžete jej objednat zde - roční předplatné IT Systems.