- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
IT hraje klíčovou roli ve zvýšení efektivity
Aktuální vydání IT Systems opět otevírá řadu témat, jejich společným jmenovatelem je využití IT pro podporu firemních procesů. Příkladem je článek Petry Tylové z U&Sluno, která se věnuje IT řešením pro řízení skladů. Vysvětluje, proč řídit sklad softwarem, a ne lidmi. Ve zkratce řečeno – mizí prostoje, zmenšuje se chybovost a roste produktivita.
Václav Prak z Raynetu zase připomíná, že IT hraje klíčovou roli ve zvýšení efektivity obchodníků a zlepšení vztahů se zákazníky. A Michael Trojka z Allium popisuje možnosti digitálního zpracování faktur s využitím umělé inteligence, přesněji řečeno strojového učení, které sice není tak populární jako generativní umělá inteligence a různé jazykové modely, ale o to větší je jeho využití v praxi. Vytěžování obsahu dokladů je ukázkovým příkladem.
Dalibor Lukeš se s vámi podělí o pár postřehů z reálných nasazení chatbotů. O těch bylo v posledních měsících napsáno hodně a řada lidí už má alespoň základní představu, co to takový chatbot je. Není ale chatbot jako chatbot a jejich profesionální využití je něco jiného než zkušební konverzace s ChatGPT. Dalibor shrnul svoje praktické zkušenosti a uvádí několik doporučení, jak implementací chatbota více získat než ztratit. Jak totiž varuje Marcel Vejmelka ze Soitronu, špatně navržení a nedostatečně připravení chatboti mohou stát firmy přízeň zákazníků. Jedním z aspektů, na které Marcel upozorňuje, je, že bot musí být proaktivní, zákazníkovi vždy sám nabídnout řešení a nenechávat práci na něm.
Každoročně se v tuto dobu scházím s Petrem Schaffartzikem, předsedou představenstva skupiny K2. Ta pravidelně na podzim uvádí novou verzi informačního systému K2, který pomáhá podnikům a organizacím různých velikostí v mnoha odvětvích. U této příležitosti si s Petrem povídáme nejen o tom, co přináší nová kádvojka, ale celkově o tom, co přinesl uplynulý rok, jakým výzvám dnes firmy čelí a jak se podnikání stále více opírá o chytré technologie. Potěšilo mě, že budoucnost vidí optimisticky, přestože je jinak dost kritický k některým trendům ve společnosti i byznysu.
Zatímco s Petrem a dalšími lidmi z K2 se potkávám už řadu let, do firmy Merit jsem letos zavítal vůbec poprvé. Merit, který v příštím roce oslaví již 33 let na trhu IT, mě pozval na návštěvu své pražské pobočky. Měl jsem tak možnost popovídat si s Martinou Kocourkovou a Miroslavem Němečkem nejen o tom, jak Merit roste, ale o vývoji v oblasti IT obecně. Martina s Mirkem jsou také nabití optimismem, a tak doufám, že se mi podařilo přenést pozitivní atmosféru našeho rozhovoru i na stránky IT Systems.
Co dalšího nabízí nové vydání IT Systems? Například článek od Adama Šimy, který nabízí netradiční pohled na problematiku ITSM a dává ji do kontextu rostoucí snahy o udržitelnost. IT totiž produkuje objem emisí srovnatelný například s leteckou dopravou, a hraje tak podstatnou roli v enviromentálních cílech firem a organizací. Roste tak i význam efektivnějšího využívání IT zdrojů a Adam popisuje, jak právě v tomto mohou firmám a organizacím pomoci vyspělé ITSM nástroje.
Vladimíra Tesková se věnuje tématu, které se v IT Systems objevuje pravidelně. Kybernetická bezpečnost je totiž téma, jehož význam roste úměrně stupňujícím se hrozbám. Těm se prakticky nelze vyhnout, a proto je třeba se na ně připravit – vytvořit obranu, která jich co nejvíce odrazí, a připravit si nástroje a postupy, jak rychle odhalit a eliminovat útoky, které přece jen projdou. Vladimíra upozorňuje, že prevence kybernetických útoků vyžaduje komplexní přístup, který zahrnuje technologické, organizační a lidské faktory. Připomíná, že klíčový je proaktivní postoj, neustálá pozornost vůči novým hrozbám a ochota investovat do nástrojů i školení.
Chcete se dozvědět více? Tak neváhejte a pusťte se do čtení. Časopis IT Systems si můžete objednat v klasické papírové, nebo v elektronické podobě:
Pokud se vám bude časopis IT Systems líbit natolik, že byste se chtěli stát jeho předplatitelem, můžete jej objednat zde - roční předplatné IT Systems.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Formulář pro přidání akce
29.9. | The Massive IoT Conference |