- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Konica Minolta nabízí CRM řešení, které lze propojit s multifunkčními tiskárnami
V loňském roce se součástí skupiny Konica Minolta stala společnost Webcom s rozsáhlými zkušenostmi v oblasti implementace podnikových informačních systémů od Microsoftu. Bylo proto jen otázkou času, kdy se uvedené spojení nějak projeví v nabídce společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech. Tisk a zpracování dokumentů mají v moderním podniku k informačním systémům blíže, než by se na první pohled mohlo zdát.


Konica Minolta, která je v České republice lídrem v oblasti produkčního tisku i dodávek multifunkčních zařízení, si je dobře vědoma potenciálu těsnější integrace procesu zpracování dokumentů s dalšími podnikovými aplikacemi. Přichází proto s řešením na bázi cloudového CRM systému Microsoft Dynamics CRM, který je možné propojit s již existujícím portfoliem tiskových i dokumentových řešení Konica Minolta.

Pavel Čurda
Konica Minolta
„CRM systém rozšířený o naše řešení umožňuje zákazníkům shromáždit veškerá data obsažená například i ve firemních dokumentech a využít je k dosažení vyšších zisků a lepších obchodních vztahů. Rozšiřujeme tím dosavadní služby Konica Minolta od tisku přes správu dokumentů a řízení procesů až po nové oblasti využití firemních informací,“ řekl Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.
Schopnost propojení CRM systému s multifunkčními tiskovými přístroji Konica Minolta umožňuje například automaticky přiřadit naskenované papírové faktury ke smlouvám uloženým v systému, či dosáhnout významných časových úspor při přepisování údajů do elektronické podoby.
Konica Minolta Bizhub C454
Jak může integrované řešení fungovat v praxi, nám popsal Vladimír Horák, manažer divize Podnikové systémy a aplikace ve společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech: „Zjednodušeně se dá integrované řešení využít například následujícím způsobem: Uživatel si po přihlášení na multifunkci vybere, jaký typ dokumentu chce zpracovávat (faktura, smlouva, objednávka…), a díky tomu se následně tento dokument uloží na centrální úložiště i s vytěženou informací, o jakého zákazníka (popř. dodavatele, smlouvu atd.) se jedná. Sám systém si tyto informace převezme a zajistí, že tyto dokumenty jsou provázány s konkrétním zákazníkem, smlouvou, projektem atd. Díky tomu má uživatel tento jeden dokument k dispozici na kartě zákazníka, na kartě smlouvy atp. Výhoda spočívá v tom, že se silným nástrojem pro podporu obchodu, marketingu a servisu získá firma navíc výhody přehledného systému pro práci s dokumenty. Nemusí tedy navrhovat strukturu, jak bude ukládat a archivovat tyto dokumenty. Stejně tak získává jistotu, že všichni zaměstnanci budou pracovat stejně a systém sám bude uživatele nutit požadované dokumenty do systému ukládat. Výsledek je zřejmý – jednotné fungování, jasná pravidla a časová úspora bez navýšení administrativy a aktuální dokumenty vždy k dispozici i na telefonu."
Navíc má firma možnost výběru, jak moc chce uvedené řešení a procesy automatizovat. Např. u plné automatizace uživatel pouze dokument oskenuje (není nutný ani výběr dokumentu), o zbytek se postarají systémy. Nebo z druhé strany, dá se udělat řešení, kdy přímo na displeji multifunkce si uživatel vybere konkrétního zákazníka, smlouvu atd. V obou případech ale uživatel nemusí kvůli zpracování dokumentů ani zapínat PC. Systém je samozřejmě otevřen i pro zpracování el. dokumentů, které lze vytěžovat např. z mailového serveru, ftp serveru atp.
CRM systém lze nainstalovat na server zákazníka či využívat plnohodnotnou variantu přímo v cloudu. Systém je tak k dispozici i malým a středním společnostem, které nedisponují vlastní IT infrastrukturou, nebo si nemohou dovolit investice do jejího pořízení. Ke každé variantě poskytuje Konica Minolta služby zajištění provozu a servisu celého řešení. V současné době se oblasti CRM systémů Konica Minolta v České republice věnuje již 30 specialistů. V budoucnu se plánuje využít také brněnské vývojové centrum Konica Minolta a rozšiřovat CRM systém o nové technologie jako např. internet věcí.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |