Aplikace Jízdní řády IDOS umí anglicky

Letní update aplikace Jízdní řády IDOS, vyvíjené ve spolupráci MAFRA a CHAPS, přináší možnost volby rozhraní v angličtině. Tato funkce byla často žádaná nejen expaty, kteří našli v naší republice domov, nebo je na omezenou dobu přivedly pracovní povinnosti, ale ve velké míře i turisty, respektive dopravci. Nová verze umožní hledání spojení nejen z konkrétní zastávky, ale i z aktuální uživatelovy polohy. Pokud uživatel zvolí v poli Odkud „Moje poloha“, aplikace vyhledá nejlepší spojení ze všech zastávek v jeho blízkosti.



Výhodou tohoto řešení je i možnost si uložit do Oblíbených například relaci Moje poloha -> Hlavní nádraží. V okamžiku, kdy uživatel chce jet na Hlavní nádraží, zvolí tuto Oblíbenou relaci a aplikace mu vyhledá nejlepší spojení z blízkých zastávek. Funkce je dostupná pro všechny systémy MHD.

Další novinkou je přímé využití kontaktů dopravce realizujícího spojení. V Detailu spojení si uživatel zvolí dopravce a může mu rovnou napsat, zavolat či přejít na jeho webové stránky (záleží na míře informací, které dopravce o sobě zveřejňuje).

Uživatelský komfort výrazně vylepšují grafická upozornění na výluky přímo ve výsledku hledání spojení (dříve pouze v Detailu spojení). Aplikace tak uživatele upozorní, proč se vyhledaly jiné spoje, oproti běžně doporučovaným. Informaci o mimořádnostech dostane co nejdříve, ne až v Detailu spojení.

Přibyly i wizardy (tipy) na funkce aplikace, které nejsou na první pohled patrné a uživatelé je běžně neznají, jako je vyhledání obce/zastávky v našeptávači pouhým zadáváním prvních písmen ze slov obce/zastávky (u n l = Ústí nad Labem), změna nastavení rozsahu položek v Rozšířeném zadání, možnost úplného skrytí Rozšířeného zadání, šipky na stránce Mapa spojení (Předchozí a další spojení) apod.

Tradičně byly implementovány i nejčastější požadavky uživatelů, v této verzi jde o upozornění pro Android Wear, zpoždění v upozornění (jen Android), upozornění i na příjezdy a související grafické úpravy.

Nová verze aplikace Jízdní řády IDOS je dostupná pro Android, verze pro iOS vyjde během následujících 3 týdnů.


 
  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.

  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.