Aktuality -> Hardware - 13. 2. 2020

Zážitky, které nabízí audiovizuální technologie, jsou budoucností atrakcí

EpsonS tím, jak moderní audiovizuální technologie přinášejí stále poutavější výstupy dochází u spotřebitelů všech věkových kategorií k posunu směrem k vyhledávání nových zážitků. Podle aktuálního průzkumu souhlasí 70 % spotřebitelů v České republice s tím, že poutavé zážitky představují budoucnost akcí a lidé jsou ochotni si za vstup na takové akce připlatit. Vznikají tím nové příležitosti, jak mohou pořadatelé akcí či různé atrakce nalákat více návštěvníků.



Vytváření poutavých zážitků s využitím velkoplošných projekcí, interaktivních displejů, hologramů, virtuální a rozšířené reality je budoucností společenských akcí a atrakcí. Nový evropský průzkum s názvem The Experiential Future, který zadala společnost Epson, ukazuje, že právě takové zážitky představují způsob, jak podpořit spotřebitelské výdaje. 70 % spotřebitelů v České republice je přesvědčeno, že vytváření audiovizuálních zážitků je budoucností společenských akcí a atrakcí.

Průzkum také ukazuje, že imerzivní prvky jsou důležité pro budoucnost akcí, stejně jako zážitky, pohostinnost a volný čas – a to nejen pro 70 % českých mileniálů, ale také pro starší respondenty – s tvrzením souhlasilo 64 % příslušníků generace X (narozených od 60. do 80. let), ale také 57 % tzv. generace Z (generace dětí nového milénia).

Výsledky průzkumu ukazují, že existuje jasná motivace pro to, aby se firmy tato očekávání snažily naplnit – 52 % mileniálů totiž uvádí, že si jsou ochotni připlatit za akci, která nabízí zážitkové prvky, za nimi následuje 58 % respondentů z generace X, 44 % respondentů generace X a 67 % příslušníků poválečné generace, kteří také tento názor sdílejí.

Nabízení zážitků bude zásadní pro areály, kde se akce konají, i pro poskytovatele ubytování a pohostinství, nejen proto, aby přilákaly zákazníky, ale také proto, aby se k nim zákazníci vraceli. 62 % českých mileniálů by opakovaně navštívilo akci spojenou se zážitky, stejně jako 63 % příslušníků generace X, 69 % respondentů z generace Z a 66 % příslušníků poválečné generace.

Turšův dům

Foto: Jan Hromádko a Tomáš Slavík (poskytl Epson)

Průzkum The Experiential Future prováděla agentura Arlington Research v 26 evropských zemích, účastnilo se jej celkem 9750 dospělých respondentů ve věku 16 – 65 let, kteří během posledních 12 měsíců navštívili akci nebo nějakou atrakci z předloženého seznamu.

 
  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.