Aktuality -> Komunikace a sítě - 26. 9. 2018

Vodafone zdvojnásobí evropské pokrytí sítí internetu věcí NB-IoT

Do konce roku 2019 bude technologie 5G úzkopásmového internetu věcí NB-IoT (z anglického Narrow Band Internet of Things) dostupná na dvojnásobném množství evropských základových stanic Vodafonu. Největší mezinárodní NB-IoT síť tak bude k dispozici v deseti evropských zemích, nově včetně Spojeného království, Rumunska a Maďarska. Za hranicemi Evropy bude Vodafone svou síť úzkopásmového internetu věcí rozšiřovat v Jihoafrické republice a v Turecku. Vysoké investice společnosti Vodafone do technologie NB-IoT reagují na rostoucí zájem firem.



V České republice Vodafone dokončil celonárodní pokrytí sítí NB-IoT už na konci roku 2017. Venkovním signálem NB-IoT pokrývá téměř 100 % plochy státu a signálem uvnitř budov téměř 100 % populace ČR. „Do komerčního provozu byla síť uvedena v prosinci 2017 a přenáší již data spojená například s dodávkami energií, obsazeností parkovišť a budov nebo dodává konektivitu chytrým zařízením, která pomáhají v boji proti kůrovci nebo v monitoringu znečištění ovzduší,“ řekl Petr Dvořák, generální ředitel Vodafonu.

K výhodám technologie NB-IoT patří kromě energetické nenáročnosti a nízkých cen koncových zařízení také vysoká dostupnost služby uvnitř objektů a možnost zapojit do technologie velké množství zařízení (v řádu desítek tisíc). Z pohledu bezpečnosti patří NB-IoT mezi ty nejlépe zabezpečené LPWA technologie a garantuje tak zákazníkům Vodafonu vysokou kvalitu služeb.

Vodafone již NB-IoT sítě spustil v České republice, Německu, Španělsku, Řecku, Irsku, Itálii, Nizozemí, Austrálii, Jihoafrické republice a Turecku.


 
  

- PR -

Hybridní agentský model: Budoucnost zákaznické péče podle společnosti Konecta

Nedělník_Konceta1Zákaznický servis prošel v posledních letech významnými změnami – je dynamičtější díky pokročilým technologiím spojeným zejména s umělou inteligencí (AI). Zákazníci ale očekávají lidský přístup, zároveň je pro ně podstatná rychlost odpovědi a také dostupnost servisu na více platformách. Společnosti poskytující zákaznický servis reagují na tento trend přístupem, jenž propojuje technologii s lidskostí. Společnost Konecta přichází s řešením, které přetváří svět zákaznických služeb – hybridním agentským modelem. Tento model přirozeně propojuje digitální nástroje s empatií a zkušenostmi lidských operátorů.

  

- PR -

Od nadšení „devadesátek“ k úspěšnému podnikání v EMS

torola_microchip_01.jpgHistorie společnosti TOROLA electronic, spol. s r.o., se datuje od roku 1991, kdy se tři vysokoškolští kamarádi, kteří do té doby pracovali ve společnostech TESLA Třinec a TESLA Rožnov pod Radhoštěm, rozhodli založit vlastní firmu. A protože měli zálibu v elektronice a pracovali v elektrotechnickém průmyslu, směřovala i jejich vlastní budoucnost právě tímto směrem.