Aktuality -> IT Business - 5. 11. 2025 - redakce

Novým ředitelem Digitální a informační agentury se stal Petr Kuchař

Vláda jmenovala novým ředitele Digitální a informační agentury Petra Kuchaře. Dosavadní zástupce ředitele trvale přebirá roli ve vedení úřadu po Martinu Mesršmídovi, který po potížích s eDoklady v prvním dni letošních voleb nabídl svou funkci k dispozici. Mesršmídovu rezignaci přijal Marian Jurečka a navrhl na post ředitele DIA Kuchaře, kterého vláda jmenovala k 24. říjnu.



Petr Kuchař, který přebírá funkci po Mesršmídovi, v Digitální a informační agentuře působí od jejího začátku jako zástupce ředitele. Mezi lety 2014 a 2023 Kuchař vedl odbor Hlavního architekta eGovernmentu na Ministerstvu vnitra ČR. Předtím více než 15 let pracoval v softwarové firmě, kde zastával pozice vedoucího divize vývoje, zakladatele oddělení zahraničních lokalizací a vedoucího divize Business Development.
 
 „Vedení agentury přebírám s pokorou a jasným cílem doručovat zásadní digitalizační projekty pro občany České republiky. Musíme se poučit z toho, co se nepovedlo, hledat příklady dobré praxe – napříč resorty i mezinárodně – a ty poté implementovat u nás.

 
  

- PR -

Když ERP myslí za vás

Automatizace, AI a digitalizace mění firemní svět


Podnikové systémy ERP už dávno neslouží jen k evidenci dat. Dnes propojují výrobu, sklady, fakturaci i zákaznickou podporu do jednoho funkčního celku. Díky automatizaci, digitalizaci a využití umělé inteligence se z nich stává základní nástroj, který ovlivňuje způsob, jakým firmy plánují, vyrábějí a rozhodují.

  

- PR -

Boskovice umožňují elektronické podepisování i z mobilu

Město Boskovice stálo před výzvou, jak občanům zpřístupnit službu vzdáleného elektronického podepisování dokumentů i z mobilních zařízení. Cílem bylo umožnit využití tzv. fikce podpisu, díky které se dokument považuje za právoplatně podepsaný, pokud jej občan podá určitým způsobem, aniž by bylo nutné použít token pro kvalifikovaný elektronický podpis. Tento krok představuje další fází digitalizace veřejné správy a zjednodušuje komunikaci s občany i organizacemi.