Aktuality -> IT Business - 24. 1. 2014

Lenovo plánuje koupit divizi IBM zaměřenou na servery x86

Společnosti Lenovo a IBM dospěly k definitivní dohodě, podle níž má Lenovo v budoucnu odkoupit od IBM divizi zaměřenou na servery x86. Dohoda zahrnuje řešení System x, BladeCenter a Flex System servery, síťové prvky, servery NeXtScale, iDataPlex a příslušný software a servisní služby. IBM si ponechá System z, Power Systems, Storage Systems, Flex servery na bázi Power a řešení PureApplication a PureData. Dohoda vychází z dlouhodobé spolupráce, která začala v roce 2005, kdy Lenovo odkoupilo od IBM divizi osobních počítačů, včetně řady ThinkPad. Od té doby společnosti spolupracují v mnoha oblastech.



Společnosti Lenovo a IBM dále plánují uzavřít strategické partnerství, které se bude týkat globálních smluv v oblasti OEM a prodejů řešení jako jsou diskové úložné systémy IBM Storwize (podnikové systémy na úrovni entry a midrange), páskové úložné systémy, software General Parallel File System software, nabídky SmartCloud Entry a prvky softwarového portfolia IBM jako je například řešení Systems Director a Platform Computing.

 

Po uzavření transakce převezme Lenovo související zákaznické a servisní služby. IBM bude po určité časové období dále poskytovat servisní podporu jménem společnosti Lenovo, aby zákazníkům zajistila nepřerušený servis.


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.