- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (69)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tiskBranžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Partneři webu
Aktuality -> IT Projekty - 3. 11. 2025 - redakce
EG.D po modernizaci zákaznického systému míří k širšímu využití AI
V energetice sílí tlak na rychlejší práci s daty a kvalitnější zákaznickou obsluhu. Distribuční společnost EG.D z energetické skupiny E.ON proto spustila modernizovaný zákaznický systém na technologiích SAP. Změna znamená pro téměř devět set zaměstnanců firmy jednodušší práci s daty a rychlejší komunikaci se zákazníky. Nový systém navíc otevírá cestu k širšímu využití nástrojů umělé inteligence. Modernizaci a přechod zákaznického systému SAP ISU na S/4HANA firma EG.D pečlivě připravila a před spuštěním výrazně snížila objem migrovaných dat.

„Potřebovali jsme udržet plnou kontrolu nad klíčovými procesy a zároveň práci s daty posunout na úroveň, která zrychlí rozhodování i obsluhu zákazníků. Redukce dat a modernizace systému se v každodenním provozu projevily téměř okamžitě,“ říká Vítězslav Hrbek, vedoucí podpory zákaznických systémů EG.D.
Méně dat, rychlejší systém
Pro modernizaci svého zákaznického systému zvolila EG.D řešení SAP S/4HANA zejména díky výhodám in-memory databáze, robustnímu základu a široké škále standardních funkcí, které lze přizpůsobit potřebám firmy bez složitých zásahů. Modernizace tak pokrývá všechny hlavní procesy distributora v České republice.
S ohledem na udržení stability provozu zvolila firma při modernizaci tzv. brownfield postup, který navazoval na předchozí podobný projekt z roku 2019 a zachoval ověřené procesy, aby zkrátila čas nasazení a omezila rizika.
Klíčové bylo, že v přípravné fázi společnost výrazně zredukovala objem dat pro přesun do cloudového prostředí. Přesto jde o zatím jeden z největších technologických projektů v historii podniku. „Podle našich informací jsme v Česku mezi distributory energií první, komu se podařilo realizovat přechod zákaznického systému SAP ISU na S/4HANA v prostředí RISE v takovém rozsahu,“ doplňuje Hrbek.

Moderní systém jako brána k AI
Na technologii SAP Business Technology Platform staví EG.D zejména rozvoj AI a standardizaci klíčových procesů. V praxi jde o přístup „clean-core“, tedy udržování standardního jádra a úprav mimo něj přes rozhraní API, aby aktualizace probíhaly rychle a systém zůstal stabilní.
„V rámci pilotních projektů máme již zkušenosti s využitím AI, zejména v oblasti formulářů. Po úspěšném spuštění SAP S/4HANA chceme začít okamžitě implementovat AI do všech našich procesů, především v oblasti zákaznické obsluhy,“ doplňuje Hrbek.
Na cestě k širšímu využití AI uvažuje firma EG.D o nasazení dalších cloudových řešení SAP v oblasti zákaznické zkušenosti, analýzy dat, reportingu a automatizaci procesů.
V úvodu ilustrační foto - zdroj archiv SAP, v textu ilustrační foto - zdroj archiv EG.D.
Časopis IT Systems / Odborná příloha
Kalendář akcí
Formulář pro přidání akce
RSS kanál
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
IT Systems podporuje
| 28.11. | CONTROLLING A BI PRAKTICKY - Webové GIST Aplikace pro... |
Formulář pro přidání akce








