České Radiokomunikace nabízejí archiv až pro 10 PB dat

CRA České RadiokomunikaceČeské Radiokomunikace (CRA) rozšiřují svou nabídku služeb pro ukládání dat a nově nabízejí Long Term Archiv (dlouhodobý archiv). Jedná se o úložiště pro dlouhodobou archivaci dat, která zákazník nepotřebuje mít neustále k dispozici. V rámci těchto dlouhodobých úložišť nabízí CRA prostor celkem až pro 10 PB dat.



Long Term Archiv nabízí prostor pro data, ke kterým zákazníci nepotřebují mít neustálý přístup a je třeba je archivovat. Data jsou primárně uložena na NAS (Network Attached Storage), zálohována jsou páskovými systémy, a to rovnou do více lokalit. V CRA je záloha umístěna ve dvou pražských lokalitách – na Žižkově a Strahově. Pokud má zákazník zájem, může si data zároveň uchovávat i ve své vlastní lokalitě. V rámci tohoto úložiště zákazníkům může uchovávat až několik PB dat.

Long Term Archiv je vhodný pro kamerové záznamy (např. kasina jsou povinna uchovávat záznamy z monitorovacích zařízení po dobu 2 let), dále pro medicinská data (záznamy z magnetických rezonancí, RTG snímky, apod.), archivní spisy (se zákonem danou lhůtou archivace) nebo archiv televizních pořadů v rámci digitalizace archivu.

Nové služby již využily společnosti APEX gaming EUROPE nebo BONVER WIN, které provozují řetězce kasin, a zákon jim ukládá dlouhodobou archivaci kamerových záznamů.


 
  

- PR -

AI už není jen trend, ale potvrzuje svou reálnou sílu v byznysu

Generativní umělá inteligence už není jen experimentem technologických nadšenců, ale stává se významnou součástí fungování firem a organizací. Často se prezentuje marketingovým pozlátkem, ale pokud má fungovat ve složitém světě organizací, nestačí jen začít. Důležité je vybudovat celé zázemí, které jí dá reálnou hodnotu. To je hlavní poselství 22. ročníku technologické konference SOFTECON 2025, kterou pořádala společnost SOFTEC. Akce se zúčastnilo přes 300 odborníků z bank, pojišťoven, telekomunikací i veřejného sektoru.

  

- PR -

I malé firmy jsou terčem kybernetických útoků Jak se jim mohou bránit?

Mnoho drobných podnikatelů a majitelů menších firem si myslí, že kybernetické útoky se jich netýkají. „Proč by si zrovna mě hacker vybíral?“ říkají si, protože věří, že jejich „malý“ byznys není pro útočníky zajímavý. Realita je ale jiná. Malé podnikatelské subjekty, která často nedisponují rozsáhlým řešením kybernetické bezpečnosti, jsou pro hackery naopak snadnějším, a o to atraktivnějším cílem.