facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 25. 8. 2016

České podniky nemají pod kontrolou sdílení firemních dat

sdílení datNárůst mobility zvyšuje produktivitu, ale také rizika nekontrolovaného sdílení firemních dat. Podle průzkumu společnosti Acronis zaměřeného na oblast sdílení a přístupu k firemním datům má téměř polovina dotázaných organizací (45 %) obavy z nekontrolovaného přístupu k citlivým podnikovým informacím z mobilních zařízení, velmi často soukromých, což vede ke zvyšování bezpečnostních rizik.



Mezi klíčová zjištění zmíněného průzkumu patří:

  • České firmy trápí v oblasti sdílení dat hlavně nepřehlednost a roztříštěnost informací (54 %), neexistující bezpečnostní politika pro správu dat (53 %), nekontrolovaný přístup z různých zařízení (45 %) a ukládání dat do externích úložišť typu Dropbox či Google Drive (23%).
  • Při používání BYOD zařízení mají obavy především z krádeže či úniku citlivých dat (73 %) a nakažení malwarem (54 %).
  • Při hledání vhodných řešení pro sdílení dat kladou největší důraz na bezpečnost (63 %), produktivitu pracovníků (58 %) a snadnou administraci řešení (50 %), méně pak na vyhovění regulatorním požadavkům (19 %).

Již několik let je počet smartphonů vyšší než počet osobních počítačů, což vytváří zcela novou situaci v oblasti sdílení podnikových dokumentů a nutí IT manažery přemýšlet o posílení bezpečnosti firemních dat. A to zejména za situace, kdy 90 % pracovníků využívá k práci své osobní chytré telefony s často minimálním zabezpečením.


 
  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.