facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Zrychlení práce a snížení chybovosti ve skladu společnosti Orkla Food Ingredients Česko

GRiTSpolečnost Orkla Food Ingredients Česko, která dodává potravinářské výrobky do pekařství a cukrářství, se ve svém skladu potýkala s několika problémy. Jedním z těch nejpalčivějších byly záměny zboží při vychystávání objednávek.


Některé potraviny či cukrovinky mají totiž stejný nebo podobný obal – a skladníci si je při příjmu i výdeji často pletli. Změnilo se to až s nasazením skladového systému LOKiA WMS.

Papír, tužka a časté záměny zboží

Ve skladu firmy to dříve vypadalo takto – přišlo zboží, skladníci jej uložili do regálů a ručně zapsali jeho šarži a skladovou pozici na papír. Další člověk pak tato data přepsal do informačního systému. Podobně řešili i výdej zboží – vytiskla se výdejka a skladníci podle instrukcí na papíře hledali zboží ve skladu.

Největším problémem bylo, že nastavený způsob fungování vedl k častým záměnám. „Spousta našeho zboží má stejné nebo podobné obaly, takže lidé se při příjmu či výdeji snadno spletli. Ve výsledku jsme tak našim odběratelům až nezdravě často dodávali chybné zboží,“ uvádí k tomu Michal Cirok, referent logistiky Orkla Food Ingredients Česko. „Věděli jsme, že takto dlouhodobě nemůžeme fungovat. Proto jsme začali hledat systém, se kterým řízení skladu zmodernizujeme,“ pokračuje Cirok.

Orkla sklad

Ve výběrovém řízení zvítězila LOKiA

Do užšího výběru se dostalo pět skladových systémů, nejvíce však lidem v Orkla Food Ingredients Česko sedla LOKiA od firmy GRiT. „Potřebovali jsme, aby náš nový skladový systém bylo možné propojit s téměř kterýmkoliv podnikovým systémem. Nyní máme HELIOS, do budoucna ale nevylučujeme změnu. Chtěli jsme jistotu, že náš nový skladový systém bude připravený na integraci, pokud někdy podnikový systém změníme. A to LOKiA splňuje,“ vysvětluje Cirok. Velkou roli při výběru sehrála i příznivá cena.

Protože v Orkla Food Ingredients Česko nemají vlastní IT oddělení, museli nasazení skladového systému řešit přes externího pracovníka. Implementace včetně napojení na HELIOS se i z tohoto důvodu protáhla na nestandardní čtyři měsíce. „Běžně bývá nasazení rychlejší, zhruba do dvou měsíců. Toto byl případ, ve kterém se musely sladit tři strany, což je vždy trochu komplikovanější,“ upřesňuje Tomáš Kormaňák z GRiTu, produktový manažer LOKiA.

Záměny zboží po nasazení úplně skončily

Výsledky se po nasazení systému LOKiA dostavily okamžitě. „Nepamatuji si, že bychom po zprovoznění skladového systému vychystali špatnou objednávku z důvodu záměny zboží, maximálně občas uděláme chybu v počtech kusů. Počet chybně vychystaných objednávek klesl o 60 %. Pocitově vnímám také zrychlení práce skladníků,“ pochvaluje si Cirok, kterého změny po nasazení systému příjemně překvapily.

„Takové zlepšení jsem ani nečekal. Skladníci teď přijímají zboží na sklad pomocí čteček čárových kódů, máme přesnější evidenci zboží i skladových pozic. Lidé nemusí chodit do hlavní skladové kanceláře pro papíry a neptají se vedoucího, kde najdou zboží. Jednoduše mají přehled. Díky adresaci ve skladu přesně vědí, které zboží, s jakou expirací nebo na které skladové pozici najdou,“ dodává Cirok.

Orkla sklad

Nasazením systému spolupráce nekončí

V Orkla Food Ingredients Česko jsou se skladovacím systémem natolik spokojení, že do budoucna plánují jeho rozšíření. „Jsme v neustálém kontaktu s naším zástupcem z GRiTu a společně se chystáme systém rozšířit o nové funkce,“ říká Cirok.

Referenta logistiky potěšilo i to, že si zaměstnanci na nový způsob práce poměrně rychle zvykli. „Někteří skladníci byli ze začátku skeptičtí, ale dnes už všichni fungují se čtečkami a jsou spokojení. Pokud chce kterákoliv firma zpřehlednit své skladové hospodářství a zvýšit rychlost a přesnost práce, je pro ni LOKiA dobrým řešením,“ zakončuje Cirok.