facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 25. 1. 2019

Zákazníky v prodejnách T-Mobile zabaví hunoidní robot, který umí česky

Robot Pepper T-DeeT-Mobile představil robota Pepper T-Dee, jehož úkolem je bavit zákazníky a zpříjemňovat jim čas strávený na prodejně. Robot je nově v plně lokalizované verzi s nativní češtinou. Doposud robot nedokázal reagovat na hlas a zákazníci se s ním dorozumívali prostřednictvím tabletu na jeho hrudi. Nově ale dokáže s návštěvníky vést plnohodnotný dialog. Čeština se tak zařadila mezi 17 podporovaných světových jazyků.



V České republice jsou zatím celkem tři kusy robota Pepper T-Dee. Hardware robota Peppera je vyrobený ve Francii společností SoftBank Robotics, která má s jejich výrobou 13leté zkušenosti. Softwarovou podporu pro český trh zajišťuje společnost Adastra ve spolupráci s ProBoston. Robot v T-Mobile je proto schopný sám začít a vést konverzaci v češtině. V současné době má v sobě naprogramováno 250 frází. Naprogramování jedné fráze programátorovi zabere přibližně dvě minuty.

Na designu robota se podílel tým psychologů. Záměrně měří necelých 130 centimetrů a váží téměř 30 kilogramů, aby svou konstitucí připomínal osmileté dítě. Díky své velikosti, designu a chování je robot lehce akceptovatelný všemi generacemi a typy lidí.
„Zatím Peppera T-Dee testujeme na prodejně a reakce zákazníků jsou jen pozitivní. I pro kolegy je milým zpestřením. Nejprve si chceme vyzkoušet, kam až v jeho zapojení můžeme zajít. Až poté se rozhodneme, kolik jich v budoucnu pořídíme.“ vysvětluje záměr využití robota Radek Janíček, manažer podpory prodejen ve společnosti T-Mobile.

T-Mobile představil robota Pepper T-Dee

Po celém světě je ovšem podobných robotů umístěných více než 20 000 ve více než 70 zemích. Nejčastěji jsou humanoidní roboti používaní v maloobchodě, a to v nákupních centrech, dále pak v telekomunikacích a oblíbený je také u automobilových prodejců. Pomyslnou pětici uzavírá finančnictví a hoteliérství. V Evropě má prvenství, co do počtu, francouzská automobilka Renault se 100 roboty.

Vybavení a nezbytná sada senzorů

Robot je vybavený sadou senzorů, pomocí kterých vnímá okolní svět. K senzorům patří několik kamer, hloubkové senzory, lasery, infračervený senzor, sonar, gyroskop, několik dotykových senzorů a další. Pepper T-Dee registruje zvuky okolo, tváře lidí a objekty. Na hlavě má 2 reproduktory a 4 mikrofony. V oblasti čela a úst jsou umístěné také dvě videokamery s 2D vizí. 3D senzory se nachází v očích a umožňují snímat objekt v úhlech X, Y a Z. Dotykové senzory má celkem tři, a sice jeden na hlavě a po dvou na hřbetu každé ruky. Případné kolizi robota s osobou či objektem umožňuje šest laserů, které neustále detekují prostředí a jsou v jeho spodní části. Na pozadí robot stále vyhodnocuje svou rovnováhu a okolí, proto je jeho pohyb zcela bezpečný a nevyžaduje speciální lidskou pozornost. V případě, že by byl někdo příliš blízko nebo mu hrozil pád, tak je schopný okamžitě upravit reakci. Je schopný otáčet se o 360 stupňů. V nohou má zabudovaná tři kola a může dosáhnout rychlosti až 2km/hod.

Baterie robota má kapacitu 8-12 hodin. Pepper je plně autonomní a v případě potřeby se sám připojí k nabíjecí stanici. Informaci o tom zároveň i pošle personálu, například formou SMS zprávy. Robot je schopný plnohodnotně fungovat i po dobu nabíjení.
 


 
  

- PR -

Firma fortell, která má zručnost a dovednost nejen v názvu, spoléhá na IS KARAT

Myšlenka na nutnost výběru nového informačního systému se ve společnosti fortell objevila už v roce 2018. Hlavním důvodem byla skutečnost, že společnost původně využívala účetní systém od lokálního dodavatele, který již nebyl schopen svou funkčností ani poskytovanými službami podporovat rozvoj společnosti. K rozhodnutí o výběru ale nakonec došlo až v roce 2020, kdy se ve společnosti fortell rozhodli poněkud netradičně využít nastalé období pandemie Covid-19 k výběru nového ERP řešení.

  

- PR -

Budoucnost práce s dokumenty pomocí General Documents AI

Společnost Konica Minolta, tradiční lídr v oblasti tiskových technologií, dlouhodobě klade důraz na rozvoj komplexních IT služeb. V posledních letech se zaměřuje na vývoj inovativních řešení, která propojují tradiční tiskové procesy s digitálním světem. Jedním z klíčových směrů jejich výzkumu a vývoje (R&D) je implementace umělé inteligence (AI) do administrativních procesů. Tato technologie zásadně mění způsob, jakým organizace pracují s dokumenty, a přináší rychlejší a efektivnější zpracování dat.