Aktuality -> Analýzy - 7. 4. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Zájem o nová e-commerce řešení roste v segmentu B2B exponenciálně

B2BČeská e-commerce zaznamenává nadmíru úspěšné období i v oblasti B2B. K rostoucímu tempu migrace B2B firem do online světa nyní pochopitelně přispívá zejména koronavirová pandemie, ale dá se očekávat, že půjde o trvalý trend a firmy, které nyní pod tlakem covidu objevují potenciál e-commerce, budou online byznys i nadále rozvíjet v kombinaci s tradičními obchodní kanály. Trendem B2B firem v roce 2021 proto bude propojení offline a online prodejního prostředí.



Ze statistik společnosti NetDirect, která se vývojem e-shopů zabývá, vyplynulo, že v roce 2020 provozovalo B2B e-shop nebo portál 34 % trhu. V letošním roce by měl tento ukazatel vzrůst minimálně o 15 %. „Jestliže srovnáme zájem o nové e-commerce řešení v letech 2018, 2019 a 2020, je patrný rostoucí lineární trend. V segmentu B2B však zájem roste exponenciálně. Mít B2B e-shop či B2B portál je v dnešní době považováno za standard. Ten, kdo se nepřizpůsobí, bude mít do tří let obrovský problém,“ uvádí Daniel Lupinski, CEO společnosti NetDirect.

Z výzkumu společnosti NetDirect také vyplývá, že 61 % B2B firem zavedlo B2B e-shop za účelem digitalizace obchodu, snižování režijních nákladů a automatizace procesů s důrazem na snížení chybovosti.

„Ve chvíli, kdy B2B firmy převedou do online prostředí své zákazníky, začnou šetřit náklady na obchodníky a call centra. Spočítejte si veškeré HR náklady spojené s pozicí obchodníka, který pečuje o zákazníky. Díky digitalizaci můžete uspořit řádově stovky tisíc korun ročně. Obchodník se totiž může věnovat desítkám či stovkám nových zákazníků a nemusí řešit ty stávající, o které se postará online portál,“ vysvětluje klíčovou roli B2B portálu Daniel Lupinski.

Jak ale upozorňuje Lupinski, vlastní B2B eshop či portál nezaručuje sám o sobě kvalitní uživatelský zážitek. Je potřeba mít se na pozoru a B2B řešení neustále rozšiřovat a nabízet zákazníkům maximum užitečných funkcí.

„Řada firem žije v domnění, že mají skvělý B2B portál, nicméně ten jim umožňuje pouze sledovat aktuální skladovou dostupnost, nakoupit dle příslušného ceníku, případně se podívat na historii objednávek a faktur. Je třeba si uvědomit, že moderní B2B e-commerce řešení musí zákazníkům poskytovat přidanou hodnotu. Bez přidané hodnoty je to pořád jen „jednoduchý e-shop“. Dopřejte zákazníkům maximální komfort ve smyslu zpřístupnění informací o termínech naskladnění zboží, reklamacích, elektronických dodacích listech, zálohových fakturách s možností nastavení splatností, restrikcí nebo konfigurátor produktů a rozpočtování zakázek,“ vysvětluje Daniel Lupinski.


 
  

- PR -

Budou váš kamerový systém řídit AI agenti?

5 trendů roku 2025 od video specialisty Milestone Systems


XProtectLetošní rok přináší zásadní proměny v oblasti videodohledových systémů. Podle Rahula Yadava, technologického ředitele společnosti Milestone Systems, se do popředí dostávají samostatně jednající AI agenti, akční inteligence a inteligentní video management systémy. Co tyto posuny znamenají pro integrátory, resellery i provozní týmy? Přinášíme pět klíčových trendů, které budou podle Milestone formovat bezpečnostní technologii v nadcházejících měsících.

  

- PR -

AI jako motor výroby a datové inteligence

ITS_6Jak jste si jistě všimli, aktuální vydání IT Systems je první, které má nové logo. Po dlouhé době jsme se rozhodli oživit nejen logo časopisu, ale také navazujících online médií. Právě výraznější provázání loga časopisu IT Systems, webu SystemOnLine a newsletteru SystemNEWS bylo hlavním cílem modernizace, ke které jsme přistoupili teprve podruhé v téměř třicetileté historii našeho časopisu.