facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Začněte prodávat online

Jak na e-shop do 10 dnů?

-PR-

ABRAOslabuje váš byznys ztráta osobního kontaktu se zákazníky? Nyní je čas definitivně se rozhodnout pro spuštění prodeje online. V situaci, kdy není, ať už z jakéhokoliv důvodu, možné prodávat zboží zákazníkům přímo, je investice do e-commerce rychlou cestou, jak minimalizovat případné ztráty.


Pokud již svoje zboží nabízíte v kamenné prodejně, e-shop pro vás bude v podstatě jen novým prodejním kanálem. Ten je navíc efektivnější, rychlejší a zároveň může být pro vaši firmu cestou k optimalizaci nákladů, oslovení více zákazníků a oproštění od závislosti na lokálních podmínkách.

E-shop do 10 dnů

Pro nové zákazníky lze s použitím IS ABRA zřídit e-commerce řešení za relativně krátkou dobu, která se odvíjí od náročnosti implementace celého ERP. Dobrou zprávou je, že pokud již využíváte informační systém ABRA Gen a vaše firma má nastaveny skladové karty, prodejní kanály, cenotvorbu a další prodejní procesy, naši konzultanti jsou schopni zprovoznit váš nový e-shop se všemi souvisejícími procesy do 10 dnů. Tato doba se může lišit podle náročnosti procesů vaší firmy.

Na druhou stranu je potřeba připomenout, že online prodej klade určité nároky na technické řešení a internetové připojení, což nelze vždy v lokálních podmínkách zajistit. Proto je nutné zvážit převedení informačního systému do cloudu, který nabízí efektivní škálování výkonu a lepší konektivitu pro zákazníky vašeho e-shopu. Benefitem pro uživatele je pak možnost pracovat online odkudkoliv. S přechodem do cloudu vám pomůže naše řešení ABRA on-line, které kromě samotného informačního systému v cloudu zahrnuje komplex služeb nahrazujících jeho správce.

10 kroků k rychlému spuštění e-shopu

  1. Zvolte název e-shopu a zřiďte vhodnou doménu. Pokud nemáte dostatečné technické zázemí začněte s provozem informačního systému v rychlém a bezpečném cloudu, který zajistí okamžitou konektivitu pro vaše budoucí zákazníky. S přechodem do cloudu vám pomůže služba ABRA on-line.
  2. Rozhodněte se o podobě koncového prodeje. Zaměříte prodej na koncové zákazníky B2C nebo na business partnery B2B nebo potřebujete oboje kombinovat?
  3. Nastavte si, jaký sortiment budete nabízet online. Půjde o kompletní sortiment nebo jen vybrané produkty?
  4. Sestavte popis nabízených produktů – základní popis, technické parametry, podrobnou dokumentaci, další specifikace apod. Pro online prodej jsou také klíčové kvalitní produktové fotografie.
  5. Aktualizujte obchodní podmínky. Bude potřeba upravit způsob reklamace, možnost vracení zboží do dvou týdnů bez udání důvodu a další specifické podmínky pro online prodej.
  6. Nastavte způsob doručování zboží zákazníkům. Upravte procesy expedice, uzavřete kontrakty s dopravci, vyjednejte s nimi přesné podmínky nebo si zajistěte vlastní dopravu. Nezapomeňte zajistit také materiál pro balení zboží.
  7. Upravte platební podmínky. Kromě hotovostní platby umožněte zákazníkům platbu dobírkou, převodem z účtu a neměli byste vynechat platbu online kartou a přes online platební brány. Definujte spolupráci s bankami.
  8. Stanovte obchodní pravidla pro tvorbu cen a slev v online prodeji. Zvažte různá zvýhodnění oproti cenám v kamenné prodejně.
  9. Nastavte vnitřní procesy dle potřeb online prodeje:
    • zpracování objednávek, vystavování faktur, evidence plateb a komunikace o stavu objednávky
    • expedice a logistika – proces balení a odesílání zboží
    • reklamace a vracení zboží
    • způsob správy a údržby katalogu zboží a cen
    • online marketing – zvažte možnost využít vhodnou reklamní agenturu
  10. Využijte start šablonu s funkčním designem, kterou ABRA e-shop nabízí pro rychlý start vašeho nového e-shopu.

ABRA Software je vaším partnerem při výběru a rozhodování ve všech krocích spuštění e-commerce ve vaší firmě. Od analýzy a nastavení základních procesů až po instalaci a konfiguraci e-shopu. Pokud máte většinu výše uvedených doporučení vyřešeno, je možné dobu spuštění nového e-shopu se základní start šablonou zkrátit na jednotky dnů.

Po spuštění e-shopu nezapomeňte své zákazníky informovat o nové možnosti nákupu. Využijte marketingové nástroje Seznam a Google, propojte se s agregátory zboží jako je Heureka, což vám mimo jiné umožní přímo ABRA e-shop.

Proč využít ABRA e-shop:

  • Plnohodnotné e-commerce řešení pro prodej online.
  • Plná integrace se systémem ABRA Gen – všechna data jsou na jednom místě.
  • Okamžitá online komunikace e-shopu s informačním systémem – co vidíte na e-shopu přesně odpovídá údajům v systému.
  • Jednotný přístup k cenám s možností individuálního nastavování slev.
  • Možnost rychlé expedice pomocí služby Balíkobot.cz.
  • Podpora marketingu – klíčová slova, bannery, akce a výprodeje, třídění, hledání apod.
  • Podpora B2B obchodování – automatizace hromadných a opakovaných objednávek, import objednávek, řádkový katalog.

Proč provozovat informační systém v cloudu:

  • ERP můžete spustit odkudkoliv přes internet bez nutnosti instalace na vašich serverech.
  • O provoz se denně starají špičkoví odborníci.
  • Ušetříte peníze na údržbu a rozvoj serverů nebo dalších IT technologií.
  • Skvělá dostupnost a rychlost připojení.
  • Škálování výkonu a lepší konektivita.
  • Průběžný upgrade a update veškerých technologií a software.
  • Vysoké zabezpečení dat. Několikanásobně se zálohují a důkladně šifrují, abyste svá data viděli jen vy.