Aktuality -> IT Projekty - 27. 7. 2018

Virtuální realita v praxi

ProMinentVirtuální a rozšířená realita (tzv. imerzivní technologie) jsou fenoménem poslední doby. Díky možnosti vtáhnout uživatele do zcela jiných prostor, který jsou poté schopni komplexněji vnímat a vytvořit si tak dlouhotrvající zážitek, se čím dál častěji stávají účinným nástrojem prezentace.



Virtuální realitu (VR) se pro prezentaci svých projektů se rozhodly využít například společnosti ProMinent, výrobce komponentů k úpravě vod, a Vafo Praha, zastřešující prémiovou značku krmiv pro psy Brit.

VR instalaci Brit tvoří zvětšenina plechovky s křeslem a řídící pákou simulující kokpit futuristického vrtulníku, ve kterém se uživatel ocitá po nasazení headsetu. Následuje průlet celou továrnou, v němž jsou uživateli postupně představovány všechny fáze procesu výroby v provozu – od zpracování masa přes dávkování až po závěrečné zabalení. Každá je v průběhu letu komentována odborníky, kteří se objevují na bočních obrazovkách řídící desky a fungují tak jako průvodci. Instalace byla představena na InterZoo v Norimberku, největším veletrhu chovatelských potřeb na světě.

Společnost ProMinent využila VR zážitku pro prezentaci svých projektů na světovém veletrhu chemického inženýrství a biotechnologie Achema ve Frankfurtu. Formou virtuální reality zde byly prezentovány projekty z Ruska a Saúdské Arábie. Ve virtuálním prostředí ukazují zařízení elektráren a rafinerií z několika úhlů a vzdáleností, mezi nimiž se může uživatel teleportovat za pomoci ovladače. Kromě toho je mu umožněno kdykoliv přepnout do rentgenového vidění, které slouží k lepšímu prozkoumání konstrukcí jednotlivých dílů. Celou dobu je navíc přítomna virtuální průvodkyně ve formě malého robota, která seznamuje návštěvníka nejen s podstatnými informacemi o jednotlivých projektech, jejich úskalími, funkcemi a materiály objektů, ale také se samotným pohybem a ovládáním uvnitř virtuálního světa.

Obě zmíněné aplikace a instalace virtuální reality vznikly ve spolupráci s kreativním studiem BRAINZ VR, jehož ředitel Robin Pultera dodal: „Je radost sledovat, jak postupně učíme klienty vnímat virtuální realitu jako médium, které není jen o přímočaré vizualizaci CAD dat, ale o zprostředkování unikátních zážitků pro jejich stávající nebo potenciální klienty. To nám dává prostor realizovat odvážnější nápady, jako tomu bylo právě u posledních dvou fyzických instalací pro Brit a ProMinent.”


 
  

- PR -

Od nadšení „devadesátek“ k úspěšnému podnikání v EMS

torola_microchip_01.jpgHistorie společnosti TOROLA electronic, spol. s r.o., se datuje od roku 1991, kdy se tři vysokoškolští kamarádi, kteří do té doby pracovali ve společnostech TESLA Třinec a TESLA Rožnov pod Radhoštěm, rozhodli založit vlastní firmu. A protože měli zálibu v elektronice a pracovali v elektrotechnickém průmyslu, směřovala i jejich vlastní budoucnost právě tímto směrem.

  

- PR -

AI už není jen trend, ale potvrzuje svou reálnou sílu v byznysu

Generativní umělá inteligence už není jen experimentem technologických nadšenců, ale stává se významnou součástí fungování firem a organizací. Často se prezentuje marketingovým pozlátkem, ale pokud má fungovat ve složitém světě organizací, nestačí jen začít. Důležité je vybudovat celé zázemí, které jí dá reálnou hodnotu. To je hlavní poselství 22. ročníku technologické konference SOFTECON 2025, kterou pořádala společnost SOFTEC. Akce se zúčastnilo přes 300 odborníků z bank, pojišťoven, telekomunikací i veřejného sektoru.