Aktuality -> IT Projekty - 18. 5. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Ve skladech DHL budou uklízet roboti Avidbots

DHL Avidbots NeoSpolečnost DHL oznámila další technologickou inovaci ve svých provozech. Tisíce provozoven DHL na celém světě budou v rámci nové spolupráce používat pro čištění podlahy roboty Neo společnosti Avidbots. Roboti budou nasazeni také ve skladech, logistických centrech a terminálech DHL v České republice.



„Roboti pro čištění podlah jsou jednoduchou inovací, která snižuje počet pracovních hodin vynaložených na čištění až o 80 procent. Naši zaměstnanci se díky tomu mohou věnovat práci s vyšší přidanou hodnotou a zaměřením na naše zákazníky. Současně tím urychlujeme realizaci digitalizace v rámci naší Strategie 2025.“ říká Matthias Heutger, viceprezident společnosti DHL a globální vedoucí divize vývoje inovací a obchodního rozvoje.

Roboti Neo autonomně projíždějí skladem za pomoci vyspělých prostorových senzorů, kamer a umělé inteligence. Za jízdy automaticky detekují překážky, jakými jsou například osoby, krabice, vysokozdvižné vozíky nebo ostatní roboti, a vyhýbají se jim. Zatímco většina robotických strojů na čištění podlah vychází z manuálně ovládaných modelů dodatečně vybavených příslušných softwarem, který jim umožňuje projíždět několik naprogramovaných tras, Avidbots Neo je zcela autonomním robotem ovládaným umělou inteligencí, takže dokáže rozpoznávat své okolí, vyhýbat se velkým i malým překážkám a nepřetržitě měnit svou trasu. Díky tomu je schopen efektivního provozu v dynamických prostředích s mnoha překážkami v neustálém pohybu.


 
  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.