facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Usnadnění výběru tržního segmentu

pomocí CRM systému

algotech Ke zlepšení práce se zákazníky se používají moderní CRM systémy, bez kterých si dnes úspěšné společnosti nedokážou práci se zákazníky už vůbec představit. CRM systémy v posledních letech značně rozšířily své funkce, a tak dnešní CRM už není jen pouhý nástroj pro evidenci zákazníků, ale také nástroj, který pomáhá zákazníky třídit do segmentů, komunikovat s nimi a cíleně je oslovovat. Naše společnost Algotech nabízí více variant CRM systémů.

Pro velké zákazníky dodáváme integrované CRM moduly komplexních ERP systémů Oracle JD Edwards a Oracle E-Business Suite nebo Oracle Siebel CRM či nově Oracle Fusion CRM a SugarCRM. U nabízených CRM řešení si zákazník může vždy vybrat mezi klasickým zakoupením softwaru a provozováním CRM v cloudu v našem Centru sdílených služeb.

Námi nabízené CRM systémy pomáhají detailně identifikovat zákazníka, ale především ze získaných dat zákazníka správně zařadit – segmentovat. Každá společnost, která chce být na trhu úspěšná, hledá nové segmenty trhu, do kterých se jí vyplatí vstoupit, aby mohla naplnit své obchodní vize. Soustředit se pouze na jeden segment trhu sice znamená dosažení úspor v oblasti distribuce a marketingu, ale tento postoj je značně rizikový, a pokud se daný segment stane nevýnosným, může to v krajním případě znamenat i zánik společnosti. Vždy je vhodnější se zaměřit na několik segmentů trhu a snažit se najít synergii. Když prodej v jednom segmentu přestane být atraktivní, zbývají ještě ostatní.

Námi nabízené CRM systémy velmi usnadňují segmentaci zákazníků. Zákazníky lze třídit dle mnoha nastavitelných kritérií do připravených segmentů trhu, nebo je u zákazníků možné evidovat jen potřebné informace a následné třídění do segmentů vytvářet až operativně dle konkrétních požadavků a vývoje a cílení společnosti na konkrétní skupinu zákazníků. CRM systém pomůže lépe rozdělit zákazníky dle požadovaných parametrů a následně umožní společnosti zaměřit se pouze na ty segmenty trhu, které jsou dostatečně velké a mají rostoucí potenciál, a především vyhovují stanoveným cílům společnosti.

Pomocí námi nabízených systémů nemusíte zákazníky třídit jen dle zadaných parametrů v systému, ale můžete vytvářet i třídění na základě historických aktivit u zákazníků, tedy provádět i segmentaci zákazníků dle jejich chování. Lze tak hodnotit postoje zákazníků, jejich věrnost, stupeň připravenosti ke koupi konkrétního výrobku a mnoho dalších parametrů. CRM systémy dokážou optimálně využít data, která do nich dodáváme, ale především pomohou s jejich vyhodnocením.

algotech

Segmentaci zákazníků můžete dále využít při provádění marketingových aktivit u vybraných segmentů trhu. Pomocí marketingové analýzy CRM systému může společnost měřit výkonnost marketingových kampaní, od počáteční nabídky až po uzavření obchodního případu. Manažeři tak mohou vyhodnocovat úspěšnost konkrétních kampaní na konkrétní segment trhu a další kampaně obdobného zaměření. Mohou tedy lépe směřovat a efektivněji využít vynaložené prostředky a dosáhnout lepších výsledků a celkové lepší úspěšnosti prodeje. Námi nabízené CRM systémy umí úspěšnou marketingovou kampaň jednoduše zopakovat a maximálně zefektivnit.

V dnešní době všude přítomných mobilních zařízení je u námi nabízených CRM řešení samozřejmostí také podpora mobilních platforem – od systému Android, BlackBerry, iPhone až po Windows Mobile. Uživatel má potřebná data o zákaznících vždy po ruce a může tak zákazníka vždy ve správný čas oslovit s tou nejlepší nabídkou.

I když jsou CRM systémy čím dál lepší, jsou to stále jen pouhé nástroje, které však významně podpoří obchodní procesy společnosti. To ale pouze v případě, že uživatelé tyto nástroje umí správně ovládat a nezanáší do těchto systémů chyby a nepřesné informace. Proto v rámci implementace CRM systémů věnujeme značnou pozornost proškolení uživatelů, aby dokázali CRM systém nejen správně používat, ale také z něj získat všechny potřebné informace v ten správný čas.

algotech David Kazda
Autor působí jako product manager ve společnosti Algotech.