Aktuality -> IT Projekty - 27. 11. 2023 - Ing. Lukáš Grásgruber

TOMATEX nasadil nový ERP systém pokrývající požadavky automobilového průmyslu

TOMATEXFirma TOMATEX Otrokovice je výrobcem interiérových dílů pro automobilový průmysl a zpracovatel textilních materiálů a usní. Pro podporu svého dalšího růstu se tato firma rozhodla vybrat nový ERP systém, protože původní informační systém již dosáhl technického stropu a firmu brzdila různá omezení daná jeho strukturou. Proto se vedení firmy rozhodlo nasadit systém ERP QAD a podepsalo smlouvu o implementaci se společností Minerva ČR, která uvedený systém na našem trhu dodává.



Zvolený systém ERP QAD Adaptive, který vzešel z výběrového řízení, kterého se zúčastnilo celkem 5 společností, oslovil vedení TOMATEXu svou funkcionalitou, která splňuje oborové zaměření na automobilový průmysl, což TOMATEX vzhledem ke svému zaměření logicky požadoval. V tuto chvíli již Minerva naimplementovala systém QAD včetně modulu EDI komunikace pro 60 uživatelů, a proto vedení TOMATEXu může zhodnotit průběh implementace i první zkušenosti z ostrého provozu.

„O nutnosti výměny ERP systému ve společnosti TOMATEX Otrokovice a.s. jsme začali uvažovat v roce 2020 a výběrové řízení započalo následně v roce 2021. Hlavním důvodem rozhodnutí bylo dosažení technického stropu původního informačního systému. Naráželi jsme na stále více omezení daných jeho strukturou. To byl okamžik, kdy padlo definitivní rozhodnutí vybrat nový ERP systém. Tendru se zúčastnilo celkem 5 společností implementujících různé ERP systémy a většinu našich požadavků splnila vítězná Minerva ČR s ERP QAD. Tato společnost má letité zkušenosti se znalostí procesů v automobilovém průmyslu, s implementacemi a zajištěním podpory,“ okomentoval výběr nového systému Roman Wiesner, IT manager v TOMATEXu.

„Původně plánovaný časový rozsah implementace byl překročen, a to z důvodu optimalizací interních procesů. Zde nám hodně pomohly letité zkušenosti konzultantů Minervy. K dnešnímu dni máme již za sebou více jak půl roku ostrého provozu. ERP QAD se nám jeví jako stabilní systém, došlo ke zvýšení efektivity v oblastech EDI komunikace, plánování výrobních procesů a vygenerovali jsme díky nástrojům systému QAD relevantní data pro interní controlling. Současně jsme získali i důležité podklady pro tvorbu managerských výstupů. I přes jisté obtíže při implementaci a přechodu na ERP QAD nám stále více uživatelů potvrzuje, že jejich práce je díky novému informačnímu systému efektivnější,“ zhodnotil Roman Wiesner.

Foto: TOMATEX


 
  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.

  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.