Aktuality -> IT Business - 27. 11. 2018

Mezinárodní IT Hub v Praze vyvíjí umělou inteligenci pro urychlení náboru

Na pražské Pankráci od letošního listopadu vyrůstá Adecco EMEA IT Hub, pracoviště vyvíjející zejména náborové aplikace na principu umělé inteligence pro všechny společnosti koncernu The Adecco Group v zemích Evropy, Afriky a Blízkého východu. Konkrétně se jedná o dceřiné personální agentury jako Adecco, Adia, Badenoch & Clark, Lee Hecht Harrison, Modis, Pontoon, Spring Professional či Yoss. Na světě existují jen dva další podobné regionální IT Huby skupiny, a to v Mexico City a Kuala Lumpur. Součástí pražského IT Hubu je i centrum pro kybernetickou bezpečnost, které zajišťuje ochranu The Addeco Group proti počítačové kriminalitě po celém světě. Aktuálně zde pracuje již 30 IT specialistů a nábor má pokračovat až do konce roku 2019. Cílem je 120 odborníků, z toho zhruba polovina Čechů.



Ústředním zaměřením IT Hubu je automatizace náborového procesu díky integraci prvků umělé inteligence jako chatboti, strojové učení, či digitální dvojčata. Ty jsou schopny z velkého množství uchazečů vybrat během krátké chvilky nejvhodnějšího kandidáta na konkrétní pozici, a to objektivně a bez předsudků, kterými by mohli být zatíženi „lidští“ personalisté. Uchazeči tak rychleji dostanou zpětnou vazbu a poptávající firmy získají nové zaměstnance dříve než v minulosti. Konzultanti mohou ušetřený čas věnovat činnostem s vyšší přidanou hodnotou či dalším klientům.

Jednou z aplikací, kterou Adecco Group na tuzemském trhu nabízí, je například stejnojmenná aplikace Adecco. Ta poskytuje uchazečům tipy k sepsání životopisu a motivačního dopisu či rady, jak uspět na pohovoru. Následně dokáže najít práci dle zadaných parametrů v místě a okolí uchazečova bydliště a na základě jím specifikovaných údajů jako časové možnosti a další preference. Po přijetí na vybranou pozici sama připraví pracovní smlouvu a další právní náležitosti a šetří tak čas na obou stranách.

Pražský IT Hub bude také sídlem části globálního týmu Digital Operations. Tento tým se podílí na vývoji digitálních řešení pro koncové uživatele na míru demografickým a sociokulturním potřebám daného regionu v rámci koncernu. Vývoj se týká především nástrojů pro zvýšení produktivity konzultantů, integrace procesní automatizace či strojového učení pro rychlejší zpracování dat, což přispěje k tvorbě nových obchodních modelů ve spolupráci s významnými globálními hráči, jako jsou společnosti Microsoft, Infosys, Partech Ventures ad.


 
  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.

  

- PR -

MawisUtility: 15 let digitální podpory stavebního řízení

Získat stavební povolení v České republice znamená projít řadou kroků, jejichž součástí je i vyjádření správců dopravní a technické infrastruktury k existenci jejich sítí na území plánované stavby. Tento proces je pro stavebníky často složitý, časově náročný a administrativně zatěžující. Již více než 15 let zde ale existuje digitální nástroj, který tento krok výrazně usnadňuje – služba MawisUtility.