facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 17. 1. 2019

Diabetikům bude radit chatbot založený na technologii IBM Watson

Cukrovka BotDiabetická asociace ČR představila internetového virtuálního poradce nazvaného Cukrovka Bot, který je postavený technologii na IBM Watson. Cukrovka Bot byl vyškolen českými lékaři a umí komunikovat s uživateli internetu v reálném čase přirozeným jazykem prostřednictvím otázek a odpovědí.



Nový virtuální asistent (chatbot) je založen na kombinaci nástrojů IBM Watson Assistant a Watson Assistant Workbench. Je dostupný na adrese www.cukrovka.cz/bot a zpřístupňuje informace pro diabetiky, stejně jako pro jejich rodiny a přátele. Existují totiž tisíce článků, studií, knih, časopisů a dalších informačních zdrojů, které pokrývají diabetes v českém jazyce. Mnoho z nich ovšem není snadné pochopit, jelikož jsou napsány odborným jazykem. Cukrovka Bot je přitom schopný reagovat na mnoho praktických otázek týkajících se diabetu v českém jazyce a pomáhá pacientům lépe pracovat s informacemi o jejich onemocnění.

Cukrovka Bot

Stovky tisíc pacientů v České republice, kteří byli doposud odkázáni na doporučení svých lékařů, tak mají zcela nový informační zdroj, který dokáže zpracovat mnoho otázek týkajících se diabetu, typů cukrovky, komplikací a následků diabetu, stravovacích návyků, častých známek a symptomů diabetu a mnoho dalších. To vše 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Virtuální asistent pro pacienty s diabetem byl vyvinut firmou IBM a byl bezplatně poskytnut Diabetické asociaci České republiky. „Zahájili jsme diskusi s Diabetickou asociací České republiky o tom, jak nejlépe podpořit pacienty s diabetem v České republice technologiemi IBM a zjistili jsme, že lékaři - specialisté na diabetes pracují na obsahu pro pacienty. Nicméně pro širokou veřejnost je velmi obtížné se orientovat v tomto komplexním portfoliu informací," zdůraznila Kristina Kosatiková, odpovědná za Corporate Citizenship v IBM Česká republika.


 
  

- PR -

Firma fortell, která má zručnost a dovednost nejen v názvu, spoléhá na IS KARAT

Myšlenka na nutnost výběru nového informačního systému se ve společnosti fortell objevila už v roce 2018. Hlavním důvodem byla skutečnost, že společnost původně využívala účetní systém od lokálního dodavatele, který již nebyl schopen svou funkčností ani poskytovanými službami podporovat rozvoj společnosti. K rozhodnutí o výběru ale nakonec došlo až v roce 2020, kdy se ve společnosti fortell rozhodli poněkud netradičně využít nastalé období pandemie Covid-19 k výběru nového ERP řešení.

  

- PR -

Budoucnost práce s dokumenty pomocí General Documents AI

Společnost Konica Minolta, tradiční lídr v oblasti tiskových technologií, dlouhodobě klade důraz na rozvoj komplexních IT služeb. V posledních letech se zaměřuje na vývoj inovativních řešení, která propojují tradiční tiskové procesy s digitálním světem. Jedním z klíčových směrů jejich výzkumu a vývoje (R&D) je implementace umělé inteligence (AI) do administrativních procesů. Tato technologie zásadně mění způsob, jakým organizace pracují s dokumenty, a přináší rychlejší a efektivnější zpracování dat.