facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Data se musí chránit aktivně

-PR-
Anti DDOS, ČD TelematikaKybernetické a DDoS útoky jsou denním problémem nejen velkých firem, jako jsou banky a finanční instituce, ale také e-shopů či webhosterů. Důvodem může být konkurenční boj, nespokojený zákazník nebo někdo, kdo si jen hraje. A protože lze DDoS útok koupit za pár dolarů na internetu, je potřeba, aby společnosti svá data aktivně chránily. ČD - Telematika poskytuje celou řadu produktů, které zákaznická data aktivně ochraňují.

Mezi TOP produkty můžeme zařadit například ČDT-ANTIDDOS nebo nové datové centrum.

Služba ČDT-ANTIDDOS je výjimečná tím, že vědomě a cíleně reaguje na konkrétní DDoS útok a brání omezení nebo nedostupnosti internetové služby. Využívá technologii, která útok detekuje a automaticky přesměruje do scrubbing centra, kde provoz v konektivitě vyčistí. „Technologie, kterou používáme, umí rozeznat legitimní provoz, tedy takový, který má k zákazníkovi opravdu směřovat od provozu, který je tam navíc a který je balastem a linku zahlcuje. Po rozeznání je balastní provoz zahozen a k zákazníkovi směřuje pouze legitimní provoz. Díky tomu zákazníkovi fungují i nadále jeho internetové služby,“ vysvětluje Mikuláš Labský, ředitel úseku Telekomunikačních služeb ČD - Telematiky. Účinnost této obrany před DDoS útoky potvrdily v loňském roce i zátěžové testy CZ.NIC. Vygenerovanou zátěž o síle téměř 2Gbps infrastruktura i servery ČD - Telematiky zvládly bez problémů.

Služby scrubbing centra už některé společnosti na trhu nabízejí, ale obvykle je nutná lidská reakce. Zákazník nejprve musí zjistit, že je na něj veden DDoS útok, poté jej začne analyzovat a až následně se hledají způsoby, jak mu zamezit, případně se volá dohledové centrum poskytovatele internetu. Služba ČDT-ANTIDDOS lidskou reakci nevyžaduje, a tím výrazně zrychluje reakční dobu na útok. Je tak na českém trhu výjimečná svou automatizací řešení. “Naše technologie jsou nastaveny tak, aby identifikovaly útok během 10 minut od jeho započetí. Během půl roku bychom tuto dobu chtěli zkrátit na maximálně 3 minuty,“ říká Labský.

ČDT-ANTIDDOS primárně využijí poskytovatelé obsahu (e-shopy, mediální společnosti, webhosting), poskytovatelé internetové konektivity nebo banky a finanční instituce. Právě pro tyto subjekty jsou kybernetické i DDoS útoky denním problémem. Zákazník ČD - Telematiky není nucen si pořizovat svoji technologii, ale formou služby využije její, která ho před DDoS útokem ochrání. „Význam a riziko spojené s DDoS útoky je stále vyšší. Jak na straně uživatelů, tak na straně společnosti je dnes zcela standardní mít všechny informace dostupné přes internet, a je jedno, jestli jde o jízdní řády, internetbanking, faktury, nebo třeba o důležité informace a nabídky pro obchodní partnery. Pokud prostřednictvím DDoS útoku někdo způsobí nedostupnost těchto údajů, je tím omezena velká skupina zákazníků,“ doplňuje Labský.

ČDT-ANTIDDOS není jediným bezpečnostním prvkem, který ČD - Telematika svým zákazníkům poskytuje. Dalším z nich je služba ČDT-Monitor, která monitoruje internetový provoz zákazníka a upozorňuje na bezpečnostní rizika. Další z možností je uložení dat ve vysoce zabezpečeném datovém centru. ČD - Telematika má v Praze taková centra tři, přičemž to nejnovější je vybudováno ve vysokém standardu zabezpečení, s nepřetržitým dohledem, a je dokonce součástí kritické infrastruktury státu.

ČD-Telematika