- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 1. 6. 2012
Algocloud – chytrá řešení
-PR-

Tento vývoj nás utvrzuje v přesvědčení, že cesta, na kterou jsme se před již skoro dvěma lety s projektem Centra sdílených služeb vydali, je správná. Díky již zmíněnému rozhodnutí právě stavebně dokončujeme novou budovu Centra sdílených služeb nedaleko Prahy, která nabídne k námi již nabízeným cloud službám nový rozměr v podobě technického zajištění na úrovni TIER III a umožní rozšíření portfolia na sedm základních produktových řad.
Nosnými produktovými řadami Centra sdílených služeb jsou podnikové systémy ERP, CRM, BI, DMS, systémy pro kontaktní centra a unifikovanou komunikaci a v neposlední řadě podpora ostatních systémů ve službě Algo IaaS.
Toto portfolio služeb nám umožňuje pokrýt většinu potřeb společnostní. V případě, že klient požaduje přesun své aplikace k nám do prostředí Algocloudu, má k dispozici kromě moderního zázemí a technologie také tým zkušených odborníků, kteří se mohou o jeho aplikaci starat.
Jistě si kladete otázku, jak celé prostředí funguje, jak spolu aplikace komunikují. Přístup do všech aplikací, ale i přístup k projektovým dokumentům, návodům a fakturaci bude mít zákazník po otevření nového Centra sdílených služeb přes moderní personifikované portálové řešení, které je vyvíjeno přímo na zakázku společnosti Algotech.

Obr. 1: Ukázka přístupu k Algocloud aplikacím přes Algoportál
Námi nabízené aplikace lze libovolně kombinovat do zákaznických balíčků, nebo je možné využít oborově připravené řešení, které je odladěno našimi konzultanty s mnohaletou zkušeností od zákazníků napříč všemi odvětvími.

Obr. 2: Ukázka Algocloud balíčku pro kontaktní centra
K samotným aplikacím či balíčkům aplikací poskytujeme i široké možnosti doplňkových služeb. Rád bych zmínil 24/7 Helpdesk, který bude sídlit přímo v prostorech Centra sdílených služeb a bude našim zákazníkům poskytovat profesionální podporu přes tři základní komunikační kanály, kterými jsou telefon, e-mail a tiketovací nástroj SYSAID. Díky moderním technologiím a profesionálnímu technickému zajištění jsme schopni v případě zájmu garantovat 99,999% dostupnost.
Dostupnost a chod systémů pro nás hraje klíčovou roli, zákazník se může rozhodnout, zda bude systém využívat v jedné instanci, či v jedné instanci s pasivním obrazem stroje, či dokonce v HA řešení. Možnost georedundance je pro nás také samozřejmostí.
Samostatnou kapitolou je pro nás často diskutovaná bezpečnost řešení. Problematiku bezpečnosti rozdělujeme do tří kategorií: fyzická bezpečnost, elektronická bezpečnost a bezpečnost z pohledu procesů (včetně personálních). V průběhu několika diskusí jsme si ověřili, že nejvíce diskutovanou částí bezpečnosti je strach o informace, které jsou spravovány cizími pracovníky, a jejich případné zneužití. Pro omezení těchto rizik je nutné přesně stanovit procesy nakládání s daty, hesly, přístupy atd. Jako vzor a cíl jsme si vzali normu PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), která je obvykle využívána finančními ústavy.
Centrum sdílených služeb může být ovšem využito i jako záložní pracoviště zákazníka. V přízemí budovy se nacházejí vybavené kancelářské plochy, které mohou být pro tento účel připraveny či upraveny. Velkou výhodou je i výborná dopravní dostupnost centra z Prahy.
Přesun ICT technologií mimo vlastní společnost je dnes již standardním nástrojem k řízení nákladů a dostupnosti služeb. Směřování technologií ke cloud službám je již nezvratným trendem. Renomované analytické společnosti odhadují, že jsme teprve na začátku pravého boomu na trhu s cloud službami.
Petr Loužecký
Autor je ředitelem Centra sdílených služeb společnosti Algotech.
IT Systems podporuje
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |