facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Algocloud – chytrá řešení

Algotech Společným jmenovatelem ICT konferencí poslední doby a jedním z nejskloňovanějších slov v ICT světě je cloud a otázky s ním spojené. Počátečním hnacím motorem diskusí a článků byla možnost finanční úspory a hlavním otazníkem byla bezpečnost. Jak se platforma cloud služeb stabilizuje, objevuje se více článků a konferencí na téma technického zajištění, ale i samotných produktů, které jsou na trhu v cloud prostředí nabízeny.
Tento vývoj nás utvrzuje v přesvědčení, že cesta, na kterou jsme se před již skoro dvěma lety s projektem Centra sdílených služeb vydali, je správná. Díky již zmíněnému rozhodnutí právě stavebně dokončujeme novou budovu Centra sdílených služeb nedaleko Prahy, která nabídne k námi již nabízeným cloud službám nový rozměr v podobě technického zajištění na úrovni TIER III a umožní rozšíření portfolia na sedm základních produktových řad.

Nosnými produktovými řadami Centra sdílených služeb jsou podnikové systémy ERP, CRM, BI, DMS, systémy pro kontaktní centra a unifikovanou komunikaci a v neposlední řadě podpora ostatních systémů ve službě Algo IaaS.

Toto portfolio služeb nám umožňuje pokrýt většinu potřeb společnostní. V případě, že klient požaduje přesun své aplikace k nám do prostředí Algocloudu, má k dispozici kromě moderního zázemí a technologie také tým zkušených odborníků, kteří se mohou o jeho aplikaci starat.
Jistě si kladete otázku, jak celé prostředí funguje, jak spolu aplikace komunikují. Přístup do všech aplikací, ale i přístup k projektovým dokumentům, návodům a fakturaci bude mít zákazník po otevření nového Centra sdílených služeb přes moderní personifikované portálové řešení, které je vyvíjeno přímo na zakázku společnosti Algotech.

Obr. 1: Ukázka přístupu k Algocloud aplikacím přes Algoportál
Obr. 1: Ukázka přístupu k Algocloud aplikacím přes Algoportál

Námi nabízené aplikace lze libovolně kombinovat do zákaznických balíčků, nebo je možné využít oborově připravené řešení, které je odladěno našimi konzultanty s mnohaletou zkušeností od zákazníků napříč všemi odvětvími.

Obr. 2: Ukázka Algocloud balíčku pro kontaktní centra
Obr. 2: Ukázka Algocloud balíčku pro kontaktní centra

K samotným aplikacím či balíčkům aplikací poskytujeme i široké možnosti doplňkových služeb. Rád bych zmínil 24/7 Helpdesk, který bude sídlit přímo v prostorech Centra sdílených služeb a bude našim zákazníkům poskytovat profesionální podporu přes tři základní komunikační kanály, kterými jsou telefon, e-mail a tiketovací nástroj SYSAID. Díky moderním technologiím a profesionálnímu technickému zajištění jsme schopni v případě zájmu garantovat 99,999% dostupnost.
Dostupnost a chod systémů pro nás hraje klíčovou roli, zákazník se může rozhodnout, zda bude systém využívat v jedné instanci, či v jedné instanci s pasivním obrazem stroje, či dokonce v HA řešení. Možnost georedundance je pro nás také samozřejmostí.
Samostatnou kapitolou je pro nás často diskutovaná bezpečnost řešení. Problematiku bezpečnosti rozdělujeme do tří kategorií: fyzická bezpečnost, elektronická bezpečnost a bezpečnost z pohledu procesů (včetně personálních). V průběhu několika diskusí jsme si ověřili, že nejvíce diskutovanou částí bezpečnosti je strach o informace, které jsou spravovány cizími pracovníky, a jejich případné zneužití. Pro omezení těchto rizik je nutné přesně stanovit procesy nakládání s daty, hesly, přístupy atd. Jako vzor a cíl jsme si vzali normu PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), která je obvykle využívána finančními ústavy.
Centrum sdílených služeb může být ovšem využito i jako záložní pracoviště zákazníka. V přízemí budovy se nacházejí vybavené kancelářské plochy, které mohou být pro tento účel připraveny či upraveny. Velkou výhodou je i výborná dopravní dostupnost centra z Prahy.
Přesun ICT technologií mimo vlastní společnost je dnes již standardním nástrojem k řízení nákladů a dostupnosti služeb. Směřování technologií ke cloud službám je již nezvratným trendem. Renomované analytické společnosti odhadují, že jsme teprve na začátku pravého boomu na trhu s cloud službami.

Petr Loužecký
Autor je ředitelem Centra sdílených služeb společnosti Algotech.