- Přehledy IS
- APS (21)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (9)
- Cloud computing (SaaS) (29)
- CRM (49)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (16)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (27)
- ITSM (5)
- MES (32)
- Řízení výroby (47)
- WMS (27)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (36)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (80)
- Informační bezpečnost (39)
- IT řešení pro logistiku (46)
- IT řešení pro stavebnictví (25)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (26)
Tematické sekce
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
IT právo
Projektové řízení
GIS - geografické informační systémy
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
IT právo
Projektové řízení
GIS - geografické informační systémy
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Branžové sekce
Partneři webu
Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 1. 6. 2012
Algocloud – chytrá řešení
Společným jmenovatelem ICT konferencí poslední doby a jedním z nejskloňovanějších slov v ICT světě je cloud a otázky s ním spojené. Počátečním hnacím motorem diskusí a článků byla možnost finanční úspory a hlavním otazníkem byla bezpečnost. Jak se platforma cloud služeb stabilizuje, objevuje se více článků a konferencí na téma technického zajištění, ale i samotných produktů, které jsou na trhu v cloud prostředí nabízeny.
Tento vývoj nás utvrzuje v přesvědčení, že cesta, na kterou jsme se před již skoro dvěma lety s projektem Centra sdílených služeb vydali, je správná. Díky již zmíněnému rozhodnutí právě stavebně dokončujeme novou budovu Centra sdílených služeb nedaleko Prahy, která nabídne k námi již nabízeným cloud službám nový rozměr v podobě technického zajištění na úrovni TIER III a umožní rozšíření portfolia na sedm základních produktových řad.
Nosnými produktovými řadami Centra sdílených služeb jsou podnikové systémy ERP, CRM, BI, DMS, systémy pro kontaktní centra a unifikovanou komunikaci a v neposlední řadě podpora ostatních systémů ve službě Algo IaaS.
Toto portfolio služeb nám umožňuje pokrýt většinu potřeb společnostní. V případě, že klient požaduje přesun své aplikace k nám do prostředí Algocloudu, má k dispozici kromě moderního zázemí a technologie také tým zkušených odborníků, kteří se mohou o jeho aplikaci starat.
Jistě si kladete otázku, jak celé prostředí funguje, jak spolu aplikace komunikují. Přístup do všech aplikací, ale i přístup k projektovým dokumentům, návodům a fakturaci bude mít zákazník po otevření nového Centra sdílených služeb přes moderní personifikované portálové řešení, které je vyvíjeno přímo na zakázku společnosti Algotech.
Obr. 1: Ukázka přístupu k Algocloud aplikacím přes Algoportál
Námi nabízené aplikace lze libovolně kombinovat do zákaznických balíčků, nebo je možné využít oborově připravené řešení, které je odladěno našimi konzultanty s mnohaletou zkušeností od zákazníků napříč všemi odvětvími.
Obr. 2: Ukázka Algocloud balíčku pro kontaktní centra
K samotným aplikacím či balíčkům aplikací poskytujeme i široké možnosti doplňkových služeb. Rád bych zmínil 24/7 Helpdesk, který bude sídlit přímo v prostorech Centra sdílených služeb a bude našim zákazníkům poskytovat profesionální podporu přes tři základní komunikační kanály, kterými jsou telefon, e-mail a tiketovací nástroj SYSAID. Díky moderním technologiím a profesionálnímu technickému zajištění jsme schopni v případě zájmu garantovat 99,999% dostupnost.
Dostupnost a chod systémů pro nás hraje klíčovou roli, zákazník se může rozhodnout, zda bude systém využívat v jedné instanci, či v jedné instanci s pasivním obrazem stroje, či dokonce v HA řešení. Možnost georedundance je pro nás také samozřejmostí.
Samostatnou kapitolou je pro nás často diskutovaná bezpečnost řešení. Problematiku bezpečnosti rozdělujeme do tří kategorií: fyzická bezpečnost, elektronická bezpečnost a bezpečnost z pohledu procesů (včetně personálních). V průběhu několika diskusí jsme si ověřili, že nejvíce diskutovanou částí bezpečnosti je strach o informace, které jsou spravovány cizími pracovníky, a jejich případné zneužití. Pro omezení těchto rizik je nutné přesně stanovit procesy nakládání s daty, hesly, přístupy atd. Jako vzor a cíl jsme si vzali normu PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), která je obvykle využívána finančními ústavy.
Centrum sdílených služeb může být ovšem využito i jako záložní pracoviště zákazníka. V přízemí budovy se nacházejí vybavené kancelářské plochy, které mohou být pro tento účel připraveny či upraveny. Velkou výhodou je i výborná dopravní dostupnost centra z Prahy.
Přesun ICT technologií mimo vlastní společnost je dnes již standardním nástrojem k řízení nákladů a dostupnosti služeb. Směřování technologií ke cloud službám je již nezvratným trendem. Renomované analytické společnosti odhadují, že jsme teprve na začátku pravého boomu na trhu s cloud službami.
Petr Loužecký
Autor je ředitelem Centra sdílených služeb společnosti Algotech.
Tento vývoj nás utvrzuje v přesvědčení, že cesta, na kterou jsme se před již skoro dvěma lety s projektem Centra sdílených služeb vydali, je správná. Díky již zmíněnému rozhodnutí právě stavebně dokončujeme novou budovu Centra sdílených služeb nedaleko Prahy, která nabídne k námi již nabízeným cloud službám nový rozměr v podobě technického zajištění na úrovni TIER III a umožní rozšíření portfolia na sedm základních produktových řad.
Nosnými produktovými řadami Centra sdílených služeb jsou podnikové systémy ERP, CRM, BI, DMS, systémy pro kontaktní centra a unifikovanou komunikaci a v neposlední řadě podpora ostatních systémů ve službě Algo IaaS.
Toto portfolio služeb nám umožňuje pokrýt většinu potřeb společnostní. V případě, že klient požaduje přesun své aplikace k nám do prostředí Algocloudu, má k dispozici kromě moderního zázemí a technologie také tým zkušených odborníků, kteří se mohou o jeho aplikaci starat.
Jistě si kladete otázku, jak celé prostředí funguje, jak spolu aplikace komunikují. Přístup do všech aplikací, ale i přístup k projektovým dokumentům, návodům a fakturaci bude mít zákazník po otevření nového Centra sdílených služeb přes moderní personifikované portálové řešení, které je vyvíjeno přímo na zakázku společnosti Algotech.
Obr. 1: Ukázka přístupu k Algocloud aplikacím přes Algoportál
Námi nabízené aplikace lze libovolně kombinovat do zákaznických balíčků, nebo je možné využít oborově připravené řešení, které je odladěno našimi konzultanty s mnohaletou zkušeností od zákazníků napříč všemi odvětvími.
Obr. 2: Ukázka Algocloud balíčku pro kontaktní centra
K samotným aplikacím či balíčkům aplikací poskytujeme i široké možnosti doplňkových služeb. Rád bych zmínil 24/7 Helpdesk, který bude sídlit přímo v prostorech Centra sdílených služeb a bude našim zákazníkům poskytovat profesionální podporu přes tři základní komunikační kanály, kterými jsou telefon, e-mail a tiketovací nástroj SYSAID. Díky moderním technologiím a profesionálnímu technickému zajištění jsme schopni v případě zájmu garantovat 99,999% dostupnost.
Dostupnost a chod systémů pro nás hraje klíčovou roli, zákazník se může rozhodnout, zda bude systém využívat v jedné instanci, či v jedné instanci s pasivním obrazem stroje, či dokonce v HA řešení. Možnost georedundance je pro nás také samozřejmostí.
Samostatnou kapitolou je pro nás často diskutovaná bezpečnost řešení. Problematiku bezpečnosti rozdělujeme do tří kategorií: fyzická bezpečnost, elektronická bezpečnost a bezpečnost z pohledu procesů (včetně personálních). V průběhu několika diskusí jsme si ověřili, že nejvíce diskutovanou částí bezpečnosti je strach o informace, které jsou spravovány cizími pracovníky, a jejich případné zneužití. Pro omezení těchto rizik je nutné přesně stanovit procesy nakládání s daty, hesly, přístupy atd. Jako vzor a cíl jsme si vzali normu PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), která je obvykle využívána finančními ústavy.
Centrum sdílených služeb může být ovšem využito i jako záložní pracoviště zákazníka. V přízemí budovy se nacházejí vybavené kancelářské plochy, které mohou být pro tento účel připraveny či upraveny. Velkou výhodou je i výborná dopravní dostupnost centra z Prahy.
Přesun ICT technologií mimo vlastní společnost je dnes již standardním nástrojem k řízení nákladů a dostupnosti služeb. Směřování technologií ke cloud službám je již nezvratným trendem. Renomované analytické společnosti odhadují, že jsme teprve na začátku pravého boomu na trhu s cloud službami.
Petr Loužecký
Autor je ředitelem Centra sdílených služeb společnosti Algotech.
březen - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce