Česká pošta spouští systém i-zakázky

podnikatelům usnadní přístup k veřejným zakázkám

Česká pošta představila tento týden novou službu i-zakázky, která má usnadnit malým a středním podnikatelům přístup k důležitým informacím, které se týkají veřejných zakázek. Podle zástupců Pošty a technologického partnera projektu, firmy Corpus Solutions, je ambicí systému automaticky sdružovat na jednom místě informace o veřejných zakázkách a podle zvolených kritérií je za paušální poplatek doručovat zákazníkům. Služba bude v off-line verzi dostupná od 15. dubna, on-line podobu spustí Česká pošta 15. června.


„Naším cílem je vnést světlo do složitého systému zadávání veřejných zakázek a zpřístupnit je každému,“ uvedl ředitel ICT České pošty Tomáš Ječný. Každý podnikatel nebo živnostník získá za měsíční poplatek 199 korun přístup k nejnovějším výběrovým řízením podle oboru činnosti, regionu a dalších kritérií.

„Dnes máme systém, který sbírá informace z tisíců různých zdrojů – státní instituce, ministerstva, kraje, města, obce, ale také poptávky lokálních zadavatelů. Sledujeme více než 120 oborů. Samozřejmě informujeme o obřích tendrech, ale umíme vyhledat také tisíce malých zakázek. Jejich průměrná hodnota je osmdesát tisíc korun, proto je služba určená zejména malým a středním podnikatelům,“ dodal Ječný.

„Za i-zakázkami stojí sofistikovaný systém pro vyhledávání a agregaci dat. Největší výzvou byla v tomto projektu schopnost zpracovat velké množství strukturovaných, a především nestrukturovaných dat a přiřazovat je výsledkům nejen na základě klíčových slov,“ uvedl ředitel pro strategický rozvoj společnosti Corpus Solutions Martin Pavlica.

Projekt připravovaný více než rok by měl být spuštěn 15. dubna v off-line verzi. Zákazníci budou moci podávat žádosti o informace například na pobočkách České pošty nebo skrze systém datových schránek. Odpovědi s výpisem dostupných výběrových řízení jim pak budou chodit buďto e-mailem nebo v papírové podobě, a to do dvou dnů od podání. On-line portál bude spuštěn 15. června.

Na i-zakázky chce Pošta v blízké době navázat dalšími službami. Již v květnu představí systém i-předpisy, který by měl podnikatelům a veřejnosti poskytovat právní servis a usnadnit jim orientaci v legislativě a nejnovějších předpisech.

Služba i-zakázky bude k dispozici na adrese www.i-verejnezakazky.cz.

foto (zleva): Tomáš Ječný, Martin Pavlica; archiv ČP

 
  

- PR -

APN Promise: partnerství pro skutečný růst

Image___2025_07_23T144538.475.jpgUž více než 30 let pomáháme firmám naplno využívat technologie pro jejich efektivní růst. Z malé společnosti v Polsku jsme se vypracovali na mezinárodního hráče, který podporuje rozvoj podniků na mnoha trzích. Naším cílem je dodávat moderní řešení a budovat dlouhodobé vztahy, které přinášejí výsledky.

  

- PR -

Když chytrý teploměr ohrozí celý sklad

Jaká jsou bezpečnostní rizika moderní logistiky?


Moderní logistika dnes stojí na digitálních datech a automatizovaných procesech, ať už jde o sledování skladových teplot, monitoring zásilek nebo sdílení informací s partnery. Větší přehled a rychlost sice šetří čas i náklady, ale čím více systémů spolu komunikuje, tím větší je riziko, že do nich zasáhne něco nečekaného. Jak zajistit, aby digitalizace zůstala přínosem a nestala se slabým místem celé firmy?