- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (69)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Efektivnější provoz a kvalitnější výuku podpořily univerzální desktopy
na Fakultě informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové
Fakulta informatiky a managementu je moderní školou rozvíjející perspektivní obory a úzce spolupracující s praxí. Na fakultě studuje více než 2 400 studentů ve třech studijních programech. Úspěšně se rozvíjí mezinárodní spolupráce. V rámci získaných grantů měli a mají pracovníci a studenti možnost krátkodobých studijních pobytů na univerzitách v rámci Evropské unie i mimo ni a fakulta vzdělává řadu zahraničních studentů.
Fakulta informatiky a managementu ve svých učebnách disponovala velkým množstvím (zhruba tří set) pracovních stanic, které by do budoucna vyžadovaly nemalou finanční investici na svou obnovu. V dané situaci platilo omezení používat instalovaný software na učebnách pouze do počtu míst na konkrétní učebně. V čase výuky pak učebny nebyly přístupny pro samostudium vůbec. Chyběla tak žádoucí pružnost výukových desktopů. Údržba učeben – před každým semestrem v nich byla potřeba kompletní reinstalace všech uživatelských desktopů – byla navíc komplikovaná a náročná na čas i lidské zdroje. Je zřejmé, že efektivita využití dostupných zdrojů tak byla poměrně nízká. Na pracovníky ICT oddělení byl proto vyvíjen tlak, aby daná situace byla uspokojivě vyřešena.
Při přípravě řešení byla oslovena společnost Emwac Group, zavedený poskytovatel IT služeb a řešení pro oblast vysokého školství, veřejné správy a malých a středních podniků. Díky znalosti místního prostředí a zkušenostem z předchozí implementace VDI u jiného zákazníka zástupci Emwac Group po týdenní analýze klienta seznámili s řešením VMware View a jeho výhodami pro dané prostředí.
Proces implementace
Na základě počáteční analýzy a seznámení všech zúčastněných s cílovým řešením v délce trvání zhruba jednoho týdne bylo zvoleno řešení virtuálního desktopu na platformě VMware View 4.0. Již existující virtuální infrastruktura VMware pro servery posloužila jako robustní platforma pro vybudování prostředí virtuálních desktopů. Pilotní projekt trval asi měsíc, další měsíc pak probíhalo samotné ostré nasazení.
Z důvodu naplánované implementace distribuce virtualizovaných aplikací byla vybrána edice VMware View Premier, která obsahuje komponentu VMware ThinApp určenou pro virtualizaci a „streaming“ aplikací. Pro zachování vysoké úrovně zabezpečení byly instalovány dva systémy VMware View s rolí Connection Server. Každý z nich zpřístupňoval omezenou množinu předpřipravených desktopů. Testovací desktopy byly zpřístupněny z akademické sítě Eduroam. Studenti tak mají možnost testovat a zkoušet nové produkty například v internetové univerzitní kavárně nebo kdekoli v prostorách univerzitního kampusu, vše bez vysokých nároků na technický personál fakulty.
Ing. Jiří Červený, manažer projektu Univerzální desktop, Univerzita Hradec Králové, Fakulta informatiky a managementu
Výsledky implementace
Provozní
- snížení nákladů na správu desktopu a deployment aplikací
- zrychlení nasazení nových instalačních otisků
- zjednodušení nasazení uživatelských aplikací a jejich údržby
- zvýšení flexibility a možností využití jednotlivých PC
- zajištění vzdáleného přístupu autentizovaných uživatelů k výukovým zdrojům (přes univerzitní WiFi síť)
Nákladové úspory
Úspory se projeví v dalším období především díky vyšší míře využitelnosti starších desktopů (odpadá tak potřeba časté obměny hardwarového parku). Opomenout nelze ani snížené náklady na údržbu IT a lidské zdroje.
Budoucí vývoj
Více jak šedesát procent provozních serverů na fakultě je nyní provozováno v prostředí VMware vSphere. Díky virtualizačním technologiím od VMware lze do budoucna snadno rozšiřovat a upravovat stávající infrastrukturu. Správa virtuálních učeben je daleko pružnější a do budoucna lze očekávat i snížení nákladů při obměně starších počítačů.

| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 26.11. | Webinář Zaostřeno na správu a provoz IS |
| 28.11. | CONTROLLING A BI PRAKTICKY - Webové GIST Aplikace pro... |
Formulář pro přidání akce








