- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Magické kvadranty Gartner
Jak se do nich můžete dostat?
Magické kvadranty společnosti jsou seznamem nejlepších ICT firem
z celého světa. Pro dodavatele znamená místenka v kvadrantu obrovskou prestiž a významnou konkurenční výhodu, pro zákazníky je
pak často kritériem pro výběr dodavatele. Může se ale do světové
smetánky ICT firem dostat i vaše společnost?
O tom, co to jsou magické kvadranty společnosti Gartner, jsme psali v minulém vydání IT Systems v článku s názvem Magické kvadranty – skvělá pomůcka při výběru ICT dodavatele, kterou v Česku skoro nikdo nezná. Tentokrát se zaměříme na to, co musí firma splnit, aby se do kvadrantu vůbec mohla dostat.
Základní požadavky pro vstup do kvadrantu
Malé a střední ICT firmy se často obávají, že magické kvadranty společnosti Gartner jsou určené jen pro globální dodavatele s miliardovými obraty. Tak to ale není – kvadrantů existuje přes 170 a spousta z nich je zaměřená na produkty či služby menších firem na rozvíjejících se trzích. Aby firma nicméně měla šanci vstoupit do magického kvadrantu, musí:
- Nabízet velmi dobrý produkt nebo službu,
- mít se svým produktem či službou světové ambice,
- mít velmi spokojené zákazníky,
- podílet se i finančně, protože umístění v kvadrantech není zdarma,
- počítat s velkou časovou náročností celého procesu
- a spolupracovat s analytiky Gartneru.
Jak probíhá přijímací řízení
Ochotná spolupráce s analytiky Gartneru je klíčový bod. Jakmile se firma přihlásí jako zájemce o vstup do kvadrantu, čeká ji s nimi intenzivní spolupráce. Ti si ověřují:
- Kdo jste,
- co vaše firma dělá,
- proč by se jí analytici Gartneru vůbec měli zabývat,
- jaké problémy zákazníků řešíte,
- v čem jste oproti konkurenci odlišní,
- kam směřujete,
- jaká je vaše vize,
- kam a jak chcete své podnikání posouvat.
Hovor analytici následně konfrontují s realitou. Když lidé z Gartneru například testovali nás, System4u, ptali se i na znalosti našich techniků, jejich technické proškolení a vyžádali si i zpětnou vazbu od některých našich zákazníků.
Vyhodnocování a zpracování analýzy zabere obvykle několik měsíců, kdy analytici hodnotí, porovnávají a také samozřejmě berou v potaz své vlastní představy o tom, jak by konkrétně hodnocený produkt či služba na trhu měly vypadat a kam by se do budoucna měly ubírat. Pro firmu, která o umístění bojuje a všechny výše popsané kroky už prošla, nastává dramatické období čekání. Od Gartneru se totiž nikdo nic nedozví dopředu, vše je do poslední chvíle přísně tajné. A pak nastane den D, kdy je výsledek zveřejněn.
Pokud se podaří a firma najde své jméno v kvadrantu a také záleží, ve které jeho části, je to obrovské vítězství a posun firmy vpřed.
Pokud ne, může nastat ještě mezistupeň, kdy se firma sice neobjeví v samotném kvadrantu, ale ve výčtu firem níže, což znamená, že je velice dobrá, ale ne ještě nejlepší. Ale i toto je ve světové měřítku skvělé!
Co dělat, když to nevyjde
Ruku na srdce – o vstup do magických kvadrantů mají zájem tisíce firem, ale reálně se do každého z nich dostane jen několik jednotek, maximálně desítek společností. Existuje tak docela velká pravděpodobnost, že i když splňujete základní podmínky pro vstup do kvadrantu, analytici Gartneru vás nakonec nevyberou.
To ale neznamená, že by všechen čas spojený s přípravami přišel vniveč. Díky spolupráci s analytiky získáte důležitou zpětnou vazbu na svoje podnikání a lépe poznáte trh – už to samo o sobě má obrovskou hodnotu.
Magické kvadranty také nejsou jediným místem, kam vás Gartner může zařadit. Kromě kvadrantů nabízí i další možnosti pro prezentaci vaší firmy – například market guide, vendor guide, cool vendors či market trends. Žádný z těchto reportů sice nemá takovou prestiž jako magické kvadranty, ale přesto může přinést klíčovou konkurenční výhodu při přetahované o prestižní zákazníky.
![]() |
Petra Holubcová Autorka článku je manažerkou marketingu ve společnosti System4u, s. r. o. www.system4u.cz |
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |