facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Profesionální služby deploymentu a enterprise mobility aneb Jak efektivně nastavit mobilní zařízení pro potřeby firmy

-PR-

System4uMobilní telefon je dnes výkonným pracovním nástrojem a nezbytnou součástí výbavy zaměstnanců v mnoha odvětvích. Než se z něj však stane bezpečný pracovní nástroj, je třeba jej přizpůsobit potřebám firmy a integrovat do firemního IT prostředí.


Nákup a konfigurace mobilních zařízení pro firmu o desítkách až stovkách zaměstnanců je ovšem za využití interních zdrojů téměř neřešitelný problém. Každé zařízení vybalit a nastavit znamená pro běžné IT oddělení velmi náročný úkol. Řešením je najít kvalifikovaného dodavatele služeb enterprise mobility, který umí dodávku a nastavení mobilních zařízení řešit velmi efektivně s využitím specializovaných nástrojů a rutinně zvládnutých postupů a navíc jako přidanou hodnotu nabízí podporu uživatelů.

Nákup a konfiguraci 500 ks telefonů včetně doručení koncovým uživatelům zvládli v System4u během týdne.

Příkladem takového dodavatele je Global Enterprise Mobility Alliance (GEMA), která své služby poskytuje po celém světě prostřednictvím prověřených a špičkově technicky vybavených lokálních partnerů. Partnerem GEMA pro střední a východní Evropu je brněnská společnost System4u, která se nedávno podílela na řešení pro nadnárodní korporaci, kde vznikl požadavek na obměnu telefonů zaměstnanců na všech 12 pobočkách, rozmístěných po celém světě. S tímto požadavkem se firma obrátila na GEMA a ta jej rozdělila mezi své partnery dle lokálního umístění poboček korporace. Pět poboček v zemích střední a východní Evropy dostala na starost společnost System4u, která na objednání, nastavení a odeslání téměř 500 ks telefonů dostala lhůtu pouze jeden týden.

Realizace zadání proběhla v následujících krocích:

  1. Objednání zařízení
  2. První konfigurace z konzole podle IMEI
  3. Rozbalení, nabití a vložení SIM
  4. Potřebná nastavení dle zadání zákazníka
  5. Nalepení předního i zadního krytu s logem firmy
  6. Kontrola
  7. Vložení průvodního dopisu, zabalení, odeslání koncovému uživateli

Prvním krokem bylo zařízení objednat a bezprostředně poté začít telefony konfigurovat ještě před jejich fyzickým obdržením. Stačilo totiž znát pouze IMEI, tedy unikátní číslo telefonu, které od dodavatele zařízení obdrželi v System4u již v předstihu. Úvodní nastavení díky tomu proběhlo bez nutnosti mít telefony fyzicky u sebe, což výrazně ušetřilo čas.

Po dodání telefonů každou krabičku technici v System4u otevřeli, telefon nabili, vložili SIM kartu a udělali další nezbytné kroky k finálnímu nastavení telefonu tak, aby koncovým uživatelům co nejvíce usnadnili práci. Pak vše ještě několikrát překontrolovali, telefon opět uložili do krabičky, zabalili a odeslali konkrétnímu koncovému uživateli. Součástí zásilky byl průvodní dopis v jazyce země, do které zařízení putuje. V dopise byly nejen detailně popsané kroky, které přece jenom musí uživatel udělat, ale i kontakt s telefonním číslem a e-mailovou adresou technické podpory v System4u. To znamená kontakt na konkrétní fyzickou osobu, která ihned pomůže problém vyřešit (samozřejmě v příslušném lokáním jazyce), ne na anonymní automat či asistentku.

Stejným způsobem proběhla konfigurace všech zařízení u další partnerů GEMA a do týdne od objednání měli všichni firemní uživatelé své telefony v plném provozu.

Přínosy profesionálního deploymentu a enterprise mobility

Primárním úkolem GEMA a jejích partnerů je usnadnit firmám cestu k transformaci tradičního pracoviště k digitálnímu pracovišti a poskytnout koncovému uživateli 100% podporu, a to okamžitě a po celou dobu životnosti jeho mobilního zařízení. Využitím služeb profesionálního deploymentu a enterprise mobility firma získá spokojené a efektivně pracující zaměstnance díky kvalitě služeb a podpoře specializovaného dodavatele. Současně tak firma šetří zdroje a získá vyšší produktivitu vlastního IT oddělení, které se může věnovat důležitějším aktivitám.