- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Profesionální služby deploymentu a enterprise mobility aneb Jak efektivně nastavit mobilní zařízení pro potřeby firmy
Mobilní telefon je dnes výkonným pracovním nástrojem a nezbytnou součástí výbavy zaměstnanců v mnoha odvětvích. Než se z něj však stane bezpečný pracovní nástroj, je třeba jej přizpůsobit potřebám firmy a integrovat do firemního IT prostředí.
Nákup a konfigurace mobilních zařízení pro firmu o desítkách až stovkách zaměstnanců je ovšem za využití interních zdrojů téměř neřešitelný problém. Každé zařízení vybalit a nastavit znamená pro běžné IT oddělení velmi náročný úkol. Řešením je najít kvalifikovaného dodavatele služeb enterprise mobility, který umí dodávku a nastavení mobilních zařízení řešit velmi efektivně s využitím specializovaných nástrojů a rutinně zvládnutých postupů a navíc jako přidanou hodnotu nabízí podporu uživatelů.
Příkladem takového dodavatele je Global Enterprise Mobility Alliance (GEMA), která své služby poskytuje po celém světě prostřednictvím prověřených a špičkově technicky vybavených lokálních partnerů. Partnerem GEMA pro střední a východní Evropu je brněnská společnost System4u, která se nedávno podílela na řešení pro nadnárodní korporaci, kde vznikl požadavek na obměnu telefonů zaměstnanců na všech 12 pobočkách, rozmístěných po celém světě. S tímto požadavkem se firma obrátila na GEMA a ta jej rozdělila mezi své partnery dle lokálního umístění poboček korporace. Pět poboček v zemích střední a východní Evropy dostala na starost společnost System4u, která na objednání, nastavení a odeslání téměř 500 ks telefonů dostala lhůtu pouze jeden týden.
Realizace zadání proběhla v následujících krocích:
- Objednání zařízení
- První konfigurace z konzole podle IMEI
- Rozbalení, nabití a vložení SIM
- Potřebná nastavení dle zadání zákazníka
- Nalepení předního i zadního krytu s logem firmy
- Kontrola
- Vložení průvodního dopisu, zabalení, odeslání koncovému uživateli
Prvním krokem bylo zařízení objednat a bezprostředně poté začít telefony konfigurovat ještě před jejich fyzickým obdržením. Stačilo totiž znát pouze IMEI, tedy unikátní číslo telefonu, které od dodavatele zařízení obdrželi v System4u již v předstihu. Úvodní nastavení díky tomu proběhlo bez nutnosti mít telefony fyzicky u sebe, což výrazně ušetřilo čas.
Po dodání telefonů každou krabičku technici v System4u otevřeli, telefon nabili, vložili SIM kartu a udělali další nezbytné kroky k finálnímu nastavení telefonu tak, aby koncovým uživatelům co nejvíce usnadnili práci. Pak vše ještě několikrát překontrolovali, telefon opět uložili do krabičky, zabalili a odeslali konkrétnímu koncovému uživateli. Součástí zásilky byl průvodní dopis v jazyce země, do které zařízení putuje. V dopise byly nejen detailně popsané kroky, které přece jenom musí uživatel udělat, ale i kontakt s telefonním číslem a e-mailovou adresou technické podpory v System4u. To znamená kontakt na konkrétní fyzickou osobu, která ihned pomůže problém vyřešit (samozřejmě v příslušném lokáním jazyce), ne na anonymní automat či asistentku.
Stejným způsobem proběhla konfigurace všech zařízení u další partnerů GEMA a do týdne od objednání měli všichni firemní uživatelé své telefony v plném provozu.
Přínosy profesionálního deploymentu a enterprise mobility
Primárním úkolem GEMA a jejích partnerů je usnadnit firmám cestu k transformaci tradičního pracoviště k digitálnímu pracovišti a poskytnout koncovému uživateli 100% podporu, a to okamžitě a po celou dobu životnosti jeho mobilního zařízení. Využitím služeb profesionálního deploymentu a enterprise mobility firma získá spokojené a efektivně pracující zaměstnance díky kvalitě služeb a podpoře specializovaného dodavatele. Současně tak firma šetří zdroje a získá vyšší produktivitu vlastního IT oddělení, které se může věnovat důležitějším aktivitám.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce