- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
Síla desetinásobného urychlení tvorby reportů
-PR-


Nelehký obchodní úkol
V době, která si žádá restrukturalizaci a efektivitu na každém kroku, se společnost Kovosvit MAS rozhodla v rámci moderní komunikace mezi všemi složkami společnosti sáhnout po sofistikovaném IT řešení na míru, které by bylo schopno zajistit lepší dostupnost dat z oddělení účetnictví, prodeje, nákupu, skladového hospodářství a výroby, dále snížit dobu trvání procesu reportingu u všech podnikových oblastí, obzvláště pak u zpráv podnikového managementu.Nesnadným zadáním se zprvu zdála být také eliminace manuálních postupů při vytváření zpráv a náhrada používání aplikace Microsoft Excel k přenosu a zpracování dat komplexním řešením Oracle Business Intelligence, a tím přání po výrazném omezení pravidelného selhávání lidského faktoru. Komplexnost celého úkolu pak byla dovršena požadavkem na snížení vytížení zaměstnanců oddělení IT při vytváření sestav ze všech oblastí společnosti a zvýšení účinnosti při řešení problémů a zavedení možnosti okamžité analýzy k aktuálnímu problému.
Implementace řešení na míru
Samotnému procesu implementace a přechodu na nový systém předcházela důkladná a náročná analýza viděna zpočátku pohledem zadavatele ve stylu „nevím úplně přesně, co chci…“ a nakonec, jak už to obvykle chodí, neustále se měnící požadavky a prostředí nebyly také žádnou výjimkou. „Bez plné projektové podpory všech tří zainteresovaných složek na straně zadavatele – iniciátorem v Ekonomickém úseku byl finanční ředitel, ve fázi realizační IT oddělení, obojí za plné podpory firemního TOP managementu – by byla naše práce složitější, delší a ve finále tedy i nákladnější,“ říká za KOVOSVIT MAS její IT manažer Pavel Vítek.K dosažení smělého plánu došlo ve spolupráci s gold partnerem společnosti Oracle INFINITY a.s. k přirozenému zavedení systému Oracle Business Intelligence Enterprise Edition, jehož cílem bylo plně zautomatizovat proces reportingu a zrychlit tak až desetinásobně vytváření sestav všeho druhu, např. zpráv podnikového managementu. Obratem se podařilo zvýšit dostupnost informací, kdy všichni uživatelé získali aktivní přístup ke klíčovým informacím a nemusejí tak už čekat, až budou dávkově sestavy vytvořeny, odkontrolovány a zpětně rozeslány. Samotné zprávy jsou komplexnější povahy a přitom uživatelsky cílenější, což přispívá k rychlejšímu a kvalifikovanějšímu rozhodování na všech úrovních podniku.
Velmi zjednodušeně řečeno došlo vcelku brzy k plynulému opuštění tabulkového procesoru a ručního zadávání dat (bylo vcelku reálným pravidlem, že každý úsek či oddělení měly "vlastní" data a chyběl jim funkční nástroj pro konsolidaci reportů, což obojí způsobovalo nepřehlednou roztříštěnost informací), čímž se velmi omezila možnost lidské chyby a zejména příjemným zjištěním bylo, že počet zaměstnanců IT potřebných pro vytváření zpráv se snížil o nezanedbatelných padesát procent.
Nejen že byla implementace tohoto systémového řešení nutností, ale nabídla překvapení ve formě úspor i tam, kde se původně nečekal tak rychlý efekt. Potvrzují to slova Libora Kuchaře, bývalého generálního ředitele Kovosvit MAS, a.s.: „Díky systému Oracle Business Intelligence Enterprise Edition se nám podařilo výrazně zdokonalit proces hlášení a předávání informací, který je nyní desetkrát rychlejší a je do něho zapojeno méně lidí, čímž se stává mnohem efektivnějším.“
Dílo se zdařilo…
Již v průběhu implementace systému bylo zahájeno školení a podpora klíčových uživatelů, aby se tito mohli obratem integrovat a začít plně fungovat s pochopením všech procesů obratem po jejich spuštění. Samozřejmostí byl testovací provoz a odlaďování třecích ploch a také plně profesionální a na základě servisní smlouvy prováděná postimplementační podpora. „Klíčová na celém projektu byla podpora vrcholového vedení a dobrá spolupráce IT oddělení. Díky tomu jsme byli schopni udržet nastavené tempo implementace a splnit nastavené termíny bez nervozity a finišování v závěrečné části. Je nutné zmínit i to, že zákazník měl a má svá data ve velice dobrém stavu a v průběhu implementace jsme se nemuseli věnovat řešení nekonzistencí. To byl jeden z faktorů, který pozitivně ovlivnil celou atmosféru implementace,“ dodává zástupce Infinity a vedoucí projektu Jan Koubek.
Profil partnera
Společnost Infinity a.s. působí na trhu již od roku 1992 a svým zaměřením se řadí mezi společnosti poskytující profesionální komplexní služby v oblasti informačních technologií (systémová integrace, implementace informačních systémů, projektování a realizace sítí, řešení datových komunikací, vývoj aplikačního softwaru, rozsáhlé instalační projekty a outsourcing). Společnost v roce 2011 převzala firmu IT Systems a.s., a tím rozšířila své portfolio o řešení společnosti Oracle. V současnosti společnost disponuje 180 zaměstnanci. Více na www.infinity.cz
IT Systems podporuje
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |