facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Microsoft Awards 2018

Přehled nejlepších IT řešení v ČR na platformě Microsoft

Změny poháněné digitálními technologiemi přinášejí pro tradiční podnikání řadu výzev, jsou ale také příležitostí k vytvoření konkurenční výhody a nových hodnot pro zákazníky. Potvrdila to řešení oceněná v rámci již 20. ročníku Microsoft Awards.
Rudolf Urbánek, generální ředitel Microsoft Česká a Slovenská republika, k jubilejnímu ročníku Microsoft Awards poznamenal: „Letošní ročník ukázal nástup další fáze inovací, které jsou založené na inteligentním cloudu, a stále rostoucí význam ochrany dat ve velkých organizacích, ale i v malých a středních firmách. V deseti kategoriích jsme letos ocenili celkem 36 řešení našich partnerských firem. Do soutěže se přitom přihlásilo rekordních 126 projektů.

Všechna řešení, jež porota hodnotila, využívají širokou škálu cloudových produktů a služeb, jako jsou Microsoft Azure, Office 365, Business Intelligence a další. Řešení postavená na těchto technologiích firmám výrazně pomáhají zvyšovat efektivitu, snižují náklady a šetří čas jejich zaměstnanců. Tyto inovace nemusí být spojovány pouze s komerčními firmami. A proto jsem velmi rád, že jednu z hlavních cen získal projekt pro neziskovou organizaci Člověk v tísni, pro kterou byl naším partnerem navržen systém sběru informací o incidentech na zahraničních misích. V tomto případě už technologie nešetří jen peníze, ale mohou zachraňovat i lidské životy.

O tom, že české firmy mohou zůstat i v době digitální revoluce na špici, mě přesvědčila letošní oceněná řešení, o nichž si přečtete na dalších stranách. Uvést inovativní cloudové projekty v život nemusí být tak finančně nákladné, jak byste si mohli myslet. Firmám přitom dokáží ušetřit milionové částky a otevřít jim zcela nové příležitosti. Možná právě na úkor těch, kteří se do inovací ještě nepustili.
I proto budeme pro naše zákazníky, instituce a veřejnou správu dál rozvíjet široký ekosystém partnerů, kteří se zaměřují na tvorbu nových inovativních řešení. Dál budeme pomáhat zákazníkům měnit jejich procesy a podnikání k lepšímu a nadále budeme rozvíjet spolehlivé partnery, kteří budou se zákazníky spolupracovat tak inspirativním způsobem, jako v případě oceněných řešení. Jedině společně zdoláme cestu do digitální doby. Disrupce není nepřítel, pokud ji dovedeme správně využít. A oceněné projekty jubilejního 20. ročníku soutěže Microsoft Awards jsou toho důkazem.“

Cena generálního ředitele

Innovative Business

Řešení: Systém sběru informací o incidentech na zahraničních misích pro neziskovou organizaci Člověk v tísni

Organizace Člověk v tísni v současné době koordinuje celkově 1300 spolupracovníků ve 24 zemích na světě. Jedná se převážně o velmi rizikové země zmítané občanskými válkami, nepokoji a nedostatkem potravin a léků. Klíčovou schopností pro úspěšné působení v těchto zemích je organizace lidí a zdrojů založená na efektivním sbírání dat a rychlá reakce na nečekané problémy.

Řešení Incidents Reporting slouží ke sběru informací o událostech, které brání působícím zahraničním a místním organizacím v provádění své činnosti. Jedná se o různé problémy od krádeží humanitární pomoci, přes konflikty s místními ozbrojenými složkami po únosy lidí a vojenské konflikty. Jednotlivá hlášení jsou zpracována ve schvalovacím procesu organizace a na nejvyšší úrovni jsou hromadně vyhodnocována v BI reportingu. Součástí řešení je sjednocené podrobné geografické členění dat. Společnost má tak aktuální přehled o bezpečnostní situaci ve světě a při závažných událostech může okamžitě reagovat.

Zvolené cloudové technologie umožňují velmi rychlé předání informací přes celou planetu. Vše je zpracováno s přihlédnutím k velmi špatným lokálním podmínkám a nepřítomnosti státní správy. Schopnost analyzovat všechny bezpečnostní události najednou umožňuje nalezení jejich souvislostí a budoucí eliminaci. Již správné rozmístění spolupracovníků může zachránit jejich životy.

Bankovnictví, kapitálové trhy a pojišťovnictví

MS-winner-2018-s.jpgmluvii.com


Řešení: Mluvii je aplikace na multikanálovou online komunikaci se zákazníky prostřednictvím webu, mobilní aplikace anebo kiosku

Mluvii je aplikace, která slouží jako nástroj pro multikanálovou online komunikaci se zákazníky prostřednictvím webu, mobilní aplikace nebo kiosku. Aplikace mluvii je založena na kombinaci nejnovějších frontendových i backendových technologií WebRTC, REACT, .NET Core 2.X) a díky tomu umožňuje online spojení prostřednictvím všech prohlížečů (Chrome, Mozzila, Opera, Safari, Edge, Internet Explorer a další). Přináší také možnost napojení do stávajícího telefonního call centra a interních systémů společnosti.

Díky Microsoft Azure umožňuje mluvii klientům zvolit cloudový, on-premise nebo hybridní systém ukládání dat. Napojení na Microsoft Bot Framework obohacuje produkt mluvii o nové možnosti AI, stejně jako Microsoft Cognitive Services. Aplikaci mluvii je možné používat také na mobilních zařízeních díky knihovně SDK. Mezi další funkce patří například co-browsing, inteligentní routing, call back nebo integrace Facebook Messengeru.

Správným využitím funkcí mluvii se Pojišťovně České spořitelny podařilo doručit svým zákazníkům na Klientské lince moderní a kvalitní komunikační kanál. Chatovou interakci proaktivně hodnotí 24 % zákazníků, z toho 90 % z nich kladně. Na základě pozitivních výsledků spolupráce zvažuje PČS využití mluvii i v procesu retenceklientů a v projektu online prodeje životního pojištění. S aplikací mluvii aktuálněpracuje čtvrtina operátorů kontaktního centra PČS.

Bezpečnost a ochrana citlivých dat

MS-winner-2018-s.jpg

KPCS CZ


Řešení: ATOM pomáhá při kontrole provozu a zabezpečení IT v organizacích

Víte, jakým způsobem vaše IT systémy podporují chod vaší organizace? Můžete s klidným svědomím říci, zdali je vaše IT prostředí správně nastaveno a zabezpečeno? ATOM pomáhá právě v otázkách kontroly nad provozem a zabezpečením IT v organizacích. Cílem služby (v současnosti poskytované ve více jak 20 zemích) je poskytnout včasnou informaci, predikovat chování a porozumět stále rostoucí složitosti IT systémů.

Jedinečný přístup služby ATOM, kombinující informace o provozu a zabezpečení IT prostředí, ji činí unikátním řešením na trhu. Nedílnou součástí služby je i lidský faktor. Dlouhodobé zkušenosti specialistů z týmu KPCS CZ byly do určité míry přeneseny do služby ATOM.

Řešení ATOM je od svého počátku postaveno jako vysoce škálovatelné, čehož bylo docíleno využitím komponent Microsoft Azure. Nezáleží na počtu přenesených informací, spravovaných serverů, ani na počtu zákazníků.

Maloobchod a FMCG

MS-winner-2018-s.jpg

LLP CRM


Řešení: Zákaznický portál a přechod na cloudové CRM v Skanska Reality

Skanska Reality a.s. patří do skupiny Skanska, která je jedním z největších developerů v Evropě i České republice. Začátkem roku 2018 Skanska Reality a.s. pověřila společnost LLP CRM migrací veškerých dat ze svého stávajícího on-premise CRM řešení do cloudového řešení Dynamics 365. Spolu s tím proběhla celková optimalizace obchodních i marketingových procesů a nově byly přidány zcela nové funkce, které dříve nebyly součástí CRM jako například Zákaznický portál, dotazníky spokojenosti, správa veškerých informací o klientech a nemovitostech, správa poukázkových šeků, řízení reklamací a mnoho dalších funkcí.
Projekt se realizoval v ČR a Polsku. Skanska Reality ocenila vysokou míru součinnosti mezi produkty Microsoft, zejména Dynamics 365 a Office 365, zároveň nové CRM řešení umožnilo jejím realitním makléřům začít konečně plnohodnotně pracovat nejen v kanceláři, ale i doma, v terénu či přímo u zákazníků díky skvělé podpoře libovolných mobilních zařízení s webovým prohlížečem (smartphony, tablety, atd.).

Marketing a e-tail

MS-winner-2018-s.jpg

Mainstream Technologies


Řešení: Smartconnect – analytická platforma marketingových kampaní pro Summit Media

Analytická platforma smartconnect je kompletním řešením, jehož hlavním cílem je vnést datový přístup do analýzy obchodních a marketingových kampaní, a tím maximalizovat využitelnost a dosah pro plánování kampaní v budoucnu. Řešení smartconnect je vybudováno na platformě Microsoft Azure pro část vývoje, ukládání dat i reporting. Jedná se o následující komponenty: API pro komunikaci od zákazníka, datovou platformu pro zpracování a ukládání dat a konečně i přípravu pro zvolenou BI platformu. Pomocí smartconnect je zákazník schopen plánovat marketingové kampaně na míru pro své zákazníky, v tomto případě převážně retailové obchody. Pomocí BI analýzy lze do budoucna zjišťovat oblíbenost, dosah a efektivitu kampaní a především efektivně plánovat vynakládání finančních prostředků.

Řízení digitální transformace ve firmě

MS-winner-2018-s.jpg

MEWS SYSTEMS


Řešení: Systém automatizace ubytovacích služeb v cloudu pomáhá hotelům, hostelům a dalším zařízením

Mews je cloudový systém pro spravování ubytovacích kapacit, který pomáhá provozovatelům všech typů poskytovatelů ubytovacích zařízení na 5 kontinentech automatizovat veškeré procesy, díky čemuž se mohou naplno zaměřit na své hosty. Naše intuitivní a otevřená platforma je díky hostingu na Azure a otevřenému API nejen všude dostupná, ale též otevřená veškerým integracím.

Využitím mj. Azure App Services a Azure SQL Databases vznikla možnost poskytování stabilního produktu bez jakéhokoli downtime. Mews automatizuje veškeré úkony které lze odebrat z lidských rukou tak, ať mají lidé v hotelnictví volné ruce k tomu, co dělají nejlépe – starat se o své hosty. Díky automatizacím mohou ubytovací zařízení výrazně ušetřit lidskou práci a tím spojené časové i finanční náklady.

Dokonalé využití platformy Microsoft Azure významně přispělo k růstu platformy Mews jako takové, tak i k vzniku Mews Marketplace, kde se s platformou schází všichni integrační partneři.
Příklad za všechny, kde mělo zavedení Mews obrovský dopad na chod hotelu, je Amsterdamský Hotel2Stay. Čas procesu check-inu se zde snížil z tradičních 10 minut na 2 a check-out se snížil z mnoha na necelou 1 minutu. Tím, že již není potřebný noční audit, jsou nastavené automatické platby kreditních karet a cenotvorba je zcela automatizovaná, tento hotel denně ušetří desítky hodin lidských sil a meziročně závratně zvýšil své tržby.

Školství a vzdělávání

MS-winner-2018-s.jpg

Bakaláři doftware


Řešení: Propojení software Bakaláři s Microsoft Azure a Office 365 pro gymnázium v Přerově

Systém Bakaláři je jedničkou na trhu školských informačních systémů v České republice. Již 30 let pomáhá školám zvládnout každodenní administrativu a je významným zdrojem informací a komunikačním kanálem pro žáky a rodiče. Ne nadarmo mají Bakaláři ve svém claimu spojení „Mezi školou a rodinou“. Ve školském informačním systému je uloženo velké množství citlivých dat a jejichbezpečné uložení je alfou a omegou současných informačních systémů. Představované řešení je přechod uložení dat těchto škol od tradičních, dnes již zastaralých, dbf souborů k modernímu uložení dat na cloudovém serveru služby Microsoft Azure. Škola tím získá bezpečné uložení dat v souladu s normou GDPR, mnohem sofistikovanější zabezpečení proti odcizení a zneužití dat, automatické a komfortní zálohování dat a mnoho dalších výhod.

Jednou z nejdůležitějších částí systému Bakaláři je webová aplikace, která slouží hlavně jako informační a komunikační nástroj pro školu, žáky a rodiče. Proto je nutné zajistit její plnou funkčnost a přístup ke školním datům 24 hodin, 7 dnů v týdnu. A k tomu pomohou právě produkty na Azure. Škola s uložením dat na serveru Microsoft Azure automaticky dostane nainstalovanou webovou aplikaci, která je rychlá, spolehlivá a hlavně nezávislá na výpadcích konektivity na školních serverech, což byl mnohdy velký problém.
Školám jsme rovněž dali pohodlný nástroj na správu žákovských a učitelských účtů na Office 365. Díky propojení Evidence a Office 365 je možno účty snadno a efektivně spravovat.

Veřejná správa a rozvoj moderního města

MS-winner-2018-s.jpg

Národní agentura pro komunikační a informační technologie, AUTOCONT, Asseco Central Europe

Řešení: Portál občana je nový centrální portál veřejné správy na poskytování elektronických služeb

Portál občana je nový, centrální portál veřejné správy, který poskytuje elektronické služby autentizovaným uživatelům. Po přihlášení do Portálu se uživatelům zobrazí „jejich“ portálové prostředí, kde můžou na jednom místě vidět zprávy v datové schránce, žádat o různé výpisy, nebo se podívat, jaké mají od státu vydané doklady a další informace, které jsou poskytovány veřejnou správou. Další služby a funkcionality budou průběžně přidávány.

Jedná se o první velký Portál veřejné správy v České republice, který je kompletně provozován v komerčním cloudu – Microsoft Azure. A to včetně backoffice portálu a uložených osobních údajů občanů.

Portál občana používá v Azure cloudu open source technologie, jako je Kubernates, Docker a knihovny Polymer 2.X, pro grafické rozhraní. Architektura softwarového řešení není monolitická, ale je realizována jako soustava více než dvaceti kooperujících mikroslužeb. Zároveň Portál občana využívá agilní techniky při dodávce softwaru a automatizované bezodstávkové nasazení nových verzí, což umožňuje nejen nasazovat nové verze, ale i aktualizaci infrastruktury za plného provozu.

Výroba a prodej, zpracovatelský průmysl a distribuce komodit

MS-winner-2018-s.jpg

Plantyst


Řešení: Každodenní využití Business Intelligence při výrobě lyží HEAD

Firma Head je největší výrobce lyží na světě. Devadesát procent celosvětové produkce se vyrábí ve výrobním závodě v Českých Budějovicích, ve firmě Head Sport s.r.o.

Potřebou firmy bylo zefektivnění výroby, primárně zvýšení využití strojního vybavení různého typu a stáří, optimalizace výrobního procesu jako celku, včetně zapojení operátorů a zvýšení jejich povědomí o výrobě jako takové.

Pro spolupráci s Plantystem se firma Head rozhodla s ohledem na to, že má zkušenosti s řešením podobných požadavků ve více než 40 výrobních závodech a v různých segmentech monitoruje v současnosti více než 1600 výrobních zařízení. Podmínkou úspěšného řešení je schopnost automaticky monitorovat strojní vybavení různého typu a stáří a vizualizovat a vyhodnocovat průběh výroby v reálném čase, srozumitelnou formou. Data o chodu strojů zajišťujeme automatickým monitoringem za použití Plantyst IoT zařízení. Data jsou následně vizualizována v reálném čase a dostupná odkudkoli, online. Díky metodice Plantystu umíme data správně prezentovat obsluze strojů a interakcí s obsluhou je dát do kontextu.

Manažer potřebuje nejen minutová data, ale i data v trendových pohledech a v různých kombinacích, s možností podívat se i do detailních pohledů. To mu umožňují reporty sestavené na míru v nástroji Plantyst Analytics, který je postavený na technologii Power BI Embedded (Premium).


Přehled všech oceněných řešení Microsoft Awards 2018 ČR
Přehled všech oceněných řešení Microsoft Awards 2018 ČR