- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
BIZ4Logistics a Logistics Vision
Moderní TMS a WMS systémy
Současná doba je pro většinu logistických a dopravních společností ve znamení změn. Mnoho firem se rozhodlo pro kompletní, nebo alespoň částečnou restrukturalizaci s cílem zvýšení efektivity vynaložených nákladů. Tyto úspory vidí mnohé firmy v zavádění moderních informačních technologií, a to jak TMS (transportation management system), tak WMS (warehouse management system).
Pro logistické společnosti vyvinula společnost Navisys s.r.o. oborové řešení BIZ4Logistics, které řeší všechny klíčové procesy logistických firem. Řešení je vyvinuto na platformě Microsoft Dynamics NAV, dříve Navision, čímž dochází ke spojení robustního ekonomického základu od Microsoftu s oborovou nástavbou splňující základní požadavky dopravních a logistických firem. Díky Microsoft Dynamics NAV vyřizují uživatelé rychle fakturaci, vypočítávají mzdy nebo řídí personalistiku. Oborové řešení BIZ4Logistics zákazníkům pomáhá s kalkulací ceny jednotlivých přeprav, sledováním pohybu vozidel, optimalizací přejezdů vozidel, zákazníci graficky plánují přepravy nebo v pultu dispečera kontrolují stavy jednotlivých přeprav a zásilek. K dalším klíčovým funkčnostem patří integrace mapových podkladů přímo do informačního systému a také optimalizace tras pomocí pokročilých matematických algoritmů.

Algoritmus doplnění zásoby
Pro doplnění a rozšíření svého portfolia softwarových produktů navázala společnost Navisys v roce 2009 spolupráci s mezinárodní společností Mantis Informatics S.A., která je předním dodavatelem softwaru a poskytovatelem konzultačních služeb v oblasti řízení a optimalizace dodavatelských řetězců středně velkých a velkých společností.
I přes hospodářskou recesi posledních let se Mantis rozhodl investovat do modernizace a vývoje systému skladového hospodářství Logistics Vision Suite (LVS). Reagoval tak na potřebu dodavatelských řetězců, které mohly vybírat většinou jen ze systémů pro řízení logistiky založených na starých technologických platformách postrádajících zejména přizpůsobivost moderních systémů. Mantis svým řešením pomohl uspokojit zásadní potřebu dnešních společností dosáhnout a udržet si potřebnou úroveň služeb zákazníkům při minimálním objemu skladových zásob.
Vzhledem k povaze obchodních aktivit je pro systémy skladového hospodářství, a logistické systémy obecně mimořádně důležitá přizpůsobivost. Nejvhodnější logistické řešení pro konkrétní podnik lze vybrat díky možnosti kombinace všech, nebo jen části vybraných modulů.
Za nejdůležitější přínosy implementace Logistics Vision Suite zákazníci považují:
- Systém může sloučit několik skladů do jedné domény, čímž umožňuje centralizované a lepší využití skladovacího prostoru a snížení skladových zásob, čímž redukuje náklady na skladování.
- LVS dává společnosti kontrolu nad celým průběhem zpracování. Nebude již docházet k neopodstatněným reklamacím. Zákazníci si jsou od začátku vědomi, že si společnost uchovává údaje o transakcích a může zpětně dohledat průběh jakékoliv objednávky – tím se může počet reklamací snížit až na polovinu.
- Díky fakturovacímu modulu mohou externí poskytovatelé logistických služeb podrobně účtovat práci provedenou pro jednotlivé zákazníky. Tento modul dopodrobna uvádí, jak dlouho byl daný výrobek ve skladu přechováván a jaký poplatek by měl být za tuto službu účtován.
- LVS nabízí funkčnost avízo o dodávce, která se používá při přejímce zboží. Systém umožňuje plánování a rozvrhování práce, takže zaručuje přidělení odpovídajícího počtu zaměstnanců k danému úkolu, zpracovává prioritní zakázky a zlepšuje rozmístění zboží ve skladu. Snižují se tak pořizovací náklady, zlepšuje se tok zboží a zvyšuje se jeho obrat.
- Zvýšení úrovně služeb zákazníkům – přesnější a včasné dodání zlepšuje konkurenceschopnost firmy na trhu.
Číselně lze shrnout výsledky od zákazníků, kteří dříve užívali papírovou formu vedení skladu, následovně: dvacetiprocentní snížení chyb při balení smíšeného zboží, zkrácení doby trvání přejímky zboží o dvacet procent, zlepšení účinnosti práce skladového dispečera o patnáct procent a snížení nákladů na používané papírové dokumenty o šedesát procent, pokud systém zahrnuje technologii RF terminálů.
-nav-
Kontakt:
NAVISYS s.r.o.
Maříkova 1, 621 00 Brno
tel.: 541 247 336 www.navisys.cz
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |