facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Středisko personálních služeb

pro efektivní služby zaměstnancům

-PR-
KCT DataV minulosti nebylo z různých důvodů snadné, či vůbec možné poskytovat zaměstnancům některé personální služby. Středisko personálních služeb (SPS) od společnosti KCT Data využívající moderní technologie modulu SAP EIC (Employee Interaction Center) mnohé personální služby nebývale usnadňuje.
Podnikový systém SAP používá mnoho firem. Jejich manažeři však často ani netuší, jaké možnosti SAP nabízí v oblasti personálních služeb. Typizované a praxí prověřené řešení SPS pokrývá většinu personálních procesů, a to nejen z technologického hlediska (využití funkcionality SAP EIC). Součástí uceleného řešení je také audit těchto procesů zaměřený na jejich zefektivnění a doladění.

Spokojení zaměstnanci

Modul EIC je standardní součástí SAP ERP a je plně integrovaný jak s modulem Human Capital Management (HCM), tak i se všemi ostatními moduly systému SAP. Koncepce SAP EIC je založena na moderní a praxí prověřené technologii kontaktního centra (to je součástí komponenty SAP CRM pro řízení vztahů se zákazníky), kterou rozvíjí směrem k interní podpoře zaměstnanců. CRM je centrálním místem pro komunikaci se zákazníky a EIC funguje velmi podobně – s tím rozdílem, že roli zákazníka v něm zaujímá zaměstnanec.

Rychlost, jednoduchost a další vývoj

Středisko personálních služeb od KCT Data založené na modulu EIC přináší zrychlení a zjednodušení personálních procesů. Nevyžaduje žádné další investice do licencí SAP, pouze rozšiřuje využití stávajících licencí. Využívá také stávající data v SAP HCM. S jeho pomocí lze většinu administrativních potřeb zaměstnanců vyřešit prakticky obratem. Výsledkem je dramatická úspora času a náklady na zavedení Střediska personálních služeb se tak velice rychle vrací. Zaměstnanci navíc oceňují nárůst kvality a rychlosti služeb – když se například s banálním dotazem typu „kolik mi zbývá dovolené“ nemusí obracet na personalistu a informaci si mohou snadno najít sami přes pohodlné webové rozhraní.

Samozřejmostí je kompletní integrace se SAP HCM. Mnoho transakcí, které personalisté běžně spouští pouze v back-end systému, nyní najdou v novém přátelštějším prostředí. Mohou například pohodlněji zakládat nebo měnit data zaměstnanců uložená v SAP HCM. Úzká nativní integrace SAP EIC s celým podnikovým systémem nabízí nepřeberné možnosti vývoje a propojení s dalšími moduly a technologiemi SAP.



Víceúrovňová podpora a workflow

Středisko personálních služeb poskytuje zaměstnancům i personalistům víceúrovňovou podporu založenou na předdefinované kategorizaci jednotlivých případů. Středisko sbírá všechny příchozí požadavky a řeší je buď vlastními silami jako „EIC case”, tj. případ, který je obdobou aktivity v SAP CRM, nebo je v souladu s definovanými interními procesy „posune” jednotným komunikačním kanálem dál. Předávání požadavků může probíhat prostřednictvím předdefinovaných workflow scénářů. Několik z nich Středisko už předem obsahuje a lze je ihned začít používat, další je možné standardním způsobem vytvořit během implementace nebo kdykoli později.

Kategorizace a tok dokumentů

Jednotlivým případům mohou být přiřazovány různé atributy (priorita, kategorie, podkategorie, stav apod.). Tyto atributy jsou potom podkladem k analytickým procesům pro sledování a vyhodnocování personálních trendů. SAP EIC nabízí také možnost vkládání příloh do jednotlivých případů. Pro pracovníka Střediska je díky tomu snadné vyhledat a poskytnout zaměstnanci potřebný dokument během několika minut. Personalistům pomáhá také znalostní databáze s možností integrace aplikací třetích stran.

Spokojení personalisté

A v neposlední řadě: Středisko personálních služeb usnadňuje nábor zaměstnanců personálního oddělení. Na trhu práce je totiž podstatně jednodušší nalézt dobrého pracovníka Střediska (nižší nároky na kvalifikaci a praxi, snazší zaškolení) než vhodně kvalifikovaného personalistu.

Nezapomínejme také, že vlastní zaměstnanci jsou důležitým marketingovým faktorem. Kvalita jejich zázemí má podstatný vliv na to, jak o společnosti hovoří – v práci i mimo ni – často s lidmi, kteří jsou stávajícími nebo potenciálními zákazníky, partnery, zaměstnanci či konkurenty.

Text a foto: KCT Data


Kontakty:
KCT Data, s.r.o.
Průmyslová 1472/11
102 19 Praha 10
tel.: +420 241 776 895
fax: +420 241 776 896
www.kctdata.cz