- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Mobilní klient informačního systému KARAT
Na podzim roku 2017 byl na trh uveden mobilní klient informačního systému KARAT, který umožňuje práci na různých mobilních dotykových zařízeních s různými operačními systémy (Android, iOS, …). Kvalitní základní technologie a aplikační logika informačního systému KARAT umožnila vyvinout mobilního klienta do 2 let. Informační systém KARAT je od roku 2013 postaven na technologii založené na .NET Frameworku, v kombinaci s grafickým systémem Windows Presentation Foundation (WPF) a doplněné o vícevrstvou architekturu s využitím vzoru Model-View-ViewModel (MVVM).
Uplynuly 4 roky a máme zde další inovační počin z dílny společnosti KARAT Software. Tentokrát se jedná o mobilního klienta IS KARAT, který umožňuje práci na různých typech mobilních dotykových zařízení s různými operačními systémy (Android, iOS, …). Zajímavostí může být i to, že vývoj mobilního klienta IS KART netrval ani 2 roky, což mimo jiné svědčí o kvalitní základní technologii a aplikační logice tohoto ERP řešení.
Hlavním důvodem pro vývoj nového „mobilního“ klienta byla potřeba reagovat na požadavky zákazníků mít možnost pracovat s ERP systémem skutečně plnohodnotně ve srovnání s možnosti desktopové verze IS KARAT, a to nejen po stránce jeho standardních funkcionalit, ale i po stránce funkčností zakázkových - firemních. Základním východiskem tedy bylo zachování aplikačního serveru, což umožňuje zachování veškeré aplikační logiky a také další společný vývoj obou klientů (desktop, mobilní). Hlavní důraz byl kladen na výběr vhodné technologie a zároveň na vytvoření nového uživatelského rozhraní, které bude kompatibilní se zadáním – moderní, dotykové, responzivní, se zachováním základní logiky ovládání IS KARAT.
Pro tvorbu mobilního klientského prostředí IS KARAT byly zvoleny technologie založené na HTML, CSS a JS, pomocí kterých bylo dosaženo plně responzivního designu. V oblasti uživatelského rozhraní se autoři vydali podobnou cestou jako v případě inovační verze 13. Byla oslovena a vybrána skupina nezávislých specialistů, kteří mají zkušenosti s návrhem a vývojem uživatelského rozhraní pro mobilní aplikace. Výsledkem tohoto spojení je mobilní aplikace, která využívá vlastností a výhod aplikačního serveru IS KARAT, ale umožňuje pracovat s daty na mobilních zařízeních různých velikostí a s různými operačními systémy. Za práci se v tomto případě nepovažuje pouhé nahlížení na předem vybrané informace nebo jinak omezený způsob práce s daty IS KARAT, ale jedná se o skutečně plnohodnotnou podporu.
Jedná se tedy o plnohodnotného klienta IS KARAT s podporou většiny standardních i firemních funkcionalit zákazníka, což oproti jednoúčelovým aplikacím s neměnnou funkčností a jednostranným zaměřením na konkrétní mobilní platformu, dělá z mobilního klienta IS KARAT skutečného pomocníka pro práci mimo kancelář.
Navíc přináší možnosti využití nativních funkcí mobilních zařízení, jako jsou systémové notifikace, spuštění fotoaparátu a přiložení fotky přímo do aplikace, přímé vytočení telefonního čísla konkrétní osoby nebo firmy, GPS souřadnice, sdílení dokumentů a další.
Z hlediska bezpečnosti podporuje mobilní klient zabezpečenou komunikaci přes HTTPS a práci s klientskými certifikáty, které zajistí, že s mobilním klientem mohou pracovat pouze ověřená zařízení a uživatelé. Platnost certifikátu lze navíc vzdáleně spravovat, takže IT manažer společnosti může okamžitě zneplatnit odcizené nebo jinak zneužité zařízení.
Hlavní přínosy pro zákazníka/uživatele:
- Plnohodnotné pořizování a práce s daty v mobilní aplikaci (Android, iOS, …)
- Jednotný vývoj dalších funkcionalit IS KARAT
- Možnost využívat veškeré firemní, zakázkové funkcionality
- Přizpůsobení prostředí klienta uživatelem
- Podpora uživatelské otevřenosti i v mobilní aplikaci
- Využití nativních vlastností mobilního zařízení
- Rychlá reakce na vzniklé interní i externí podněty
- Diskrétní a rychlé zjišťování informací
- Rychlá distribuce potřebných informací dalším osobám
- Průběžné sledování dodržování dohod s obchodními partnery

![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce