- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
Je libo šunku, nebo masíčko?
Díky informačnímu systému K2 vždy čerstvé a na stole
-PR-

Pojďme trošku do historie. Kdy jste začali používat IS K2?
Informační systém K2 jsme spustili už 1. ledna 2001. Do té doby jsme naše softwarové prostředí řešili v různých programech, ale pro náš další rozvoj bylo nevyhnutelné mít tuto oblast konsolidovanou. První rok po implementaci jsme samozřejmě systém vylaďovali a přizpůsobovali jsme si ho pro naše potřeby.Takže IS K2 dnes už řeší všechny procesy?
V podstatě ano. ZEDNÍČEK byl dlouhodobě obchodní společností. Jen nedávno jsme v rámci rozvoje doplnili společnost o výrobní kapacity. Takže IS K2 zprvu řešil především nejdůležitější oblasti, a to nákup, sklad a prodej. IS K2 jsme také aktivně využívali a využíváme pro vedení účetnictví celého koncernu. Výrazně nám pomohl sledovat ekonomiku jednotlivých produktů v každé fázi jejich průchodu společností.

O společnosti ZEDNÍČEK
Koncern ZEDNÍČEK a.s. je dodavatelem značkových uzenin a lahůdek z celé Evropy, ale zároveň i výrobcem tradičních uzenin. Společnost vznikla už v roce 1992 a dnes je součástí koncernu celkově sedm firem věnujících se obchodu a výrobě masných produktů.Říkáte, že jste relativně nedávno doplnili koncern o výrobní kapacity.
Naše výrobní divize představuje dva samostatné právní subjekty. Jedna společnost se specializuje na výrobu párkových masových výrobků, výrobků pro děti a jedinečný produkt E-free masové výrobky. Tedy výrobky bez obsahu tzv. éček. Druhá firma potom vyrábí šunkový a salámový sortiment, různé aspiky, tlačenky atd. U obou společností jsme nastavili stejné výrobní procesy.Jednotné výrobní procesy při tak širokém portfoliu produktů, a to ještě ve dvou společnostech. Proč?
Aby se to dalo uřídit. Hlavním cílem bylo mít pod maximální kontrolou výrobní vstupy. Mít možnost co nejpružněji reagovat při stanovování prodejní ceny, sledovat jednotlivé promo ceny. Prostě když výrobek vyjde zabalený z linky, chceme vědět, jaká je jeho skutečná výrobní cena.Jaká byla příprava na zavedení informačního systému?
Stejně jako při volbě komplexního IS v roce 2000 jsme si i v roce 2009 uspořádali malé výběrové řízení na dodavatele IS právě pro oblast výroby. Kupovali jsme totiž už fungující společnosti, které využívaly svůj systém, takže bylo nutné rozhodnout, jestli je převést na IS K2, anebo jim ponechat fungující systémy.Jelikož tu spolu sedíme, tak jste zvolili IS K2.
Nakonec jsme si vybrali právě modul Výroba od společnosti K2 atmitec. Proces přípravy a samotné rozhodování nebylo až tak složité, modul Výroba od K2 obstál i v porovnání se dvěma dalšími možnostmi, které přicházely v úvahu. Týkalo se to také řízení procesů ve firmách, propojení na účetnictví i ceny modulu. Samozřejmě pro K2 hovořila i dlouholetá pozitivní zkušenost.
Hlavní požadavky na systém:
- přehled o stavu zásob, zakázek a plateb
- přístup ke komplexním marketingovým informacím
- možnost fakturace za datumové ceny
- maximální možnost kontroly nákladové ceny produktů
- implementace jednoduchých čteček pro prodej a dopravu
- implementace grafických čteček pro strojový příjem a výdej zboží
- podrobné řešení rozvozových linek a expedice
- využití databáze MS.SQL
- zavedení modulu OLAP
- zavedení modulu Výroba
- zvýšení množství skladových položek i počtu nových zákazníků
- zpřesnění informací o zboží na skladě
- zlepšení přehlednosti a dostupnosti marketingových informací
- přesné informace o nákladových cenách jednotlivých výrobků
- zajištění spolehlivosti dat
- udržení konkurenční výhody (rychlost, spolehlivost a pouze jednoprocentní chybovost expedice)
Jak říkáte, rozhodnutí zavést modul Výroba do IS K2 nebylo složité, co implementace?
Implementovat jsme začali v roce 2010. Samotný proces implementace byl složitější, protože samotná výroba potravin není jednoduchá. Například jeden produkt balíme do pěti různých balení, takže v IS se musí tvářit jako pět různých produktů, ale v celkovém pohledu jde stále o ten stejný produkt. Navíc se každý výrobek skládá z různých surovin, které mají různé dodavatele. Tyto suroviny mají samozřejmě proměnlivé ceny, takže sladit všechny tyto vstupy tak, abychom byli spokojeni, byl náročný proces. Celá příprava implementace a samotná implementace nám zabraly asi rok.
„Díky IS K2 a jeho pružnosti jsme nemuseli nikdy pochybovat o správnosti našeho rozhodnutí a víme, že se na něj můžeme spolehnout.“
Ing. Jiří Puršl, generální ředitel koncernu ZEDNÍČEK
A jak to funguje dnes?
V dnešní době máme v IS K2 stovky položek a z nich ještě stovky různých šarží. Velké množství odběratelských míst s velmi různými cenovými parametry. Každý zákazník je vedený jako samostatné středisko, takže dokonale známe ekonomiku každého zákazníka. Díky IS K2 a jeho pružnosti jsme nemuseli nikdy pochybovat o správnosti našeho rozhodnutí a víme, že se na něj můžeme spolehnout.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |