- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (77)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (70)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Jak nasadit ERP systém, aby byl zákazník spokojený?
Cílem zákazníka je mít za své peníze systém, který mu přinese maximum užitku a zefektivní procesy ve firmě. Dodavatel ERP řešení chce spokojeného zákazníka s funkčním systémem a má zájem implementovat odpovídající řešení bez zbytečných finančních ztrát. Oba potřebují nalézt společnou notu a vycházet si vzájemně vstříc.
Která fáze implementace informačního systému je nejdůležitější? Předimplementační, samotná implementace nebo období těsně po implementaci? Všechny fáze jsou stejně důležité. Ve všech částech je důležité dbát i na sebemenší detaily a zachovat si vzájemnou důvěru podpořenou součinností spolupracujících stran.
Jako první probíhá analýza současného stavu podniku a mapování firemních procesů. Do této fáze je potřeba zapojit všechny, kteří následně budou systém využívat včetně vedoucích pracovníků. Zainteresovanost vedení společnosti je nezbytná z pohledu strategie rozvoje podniku. Je nezbytné, aby implementátorovi ERP řešení sdělili zažité postupy a nezatajili žádnou informaci, která by později mohla hatit celou implementaci. Mnohdy jsou již v této fázi odhalena slabá místa firemních procesů a vzniká zde prostor pro návrh vhodného řešení. Pro dodavatele je podstatná chvíle obhajoby navrhnutého řešení sestaveného na základě detailní analýzy. Pokud je zadavatel nedůsledný v oblasti posouzení a schválení navrhovaného řešení nebo naopak dodavatel nevezme v potaz veškeré zjištěné okolnosti, pak je již v této fázi zřejmé, že při samotné implementaci vzniknou potíže. Případně se chyby odhalí až v konečné fázi. Pravděpodobnost spokojenosti s celkovou implementací na straně zadavatele tím pádem klesá. Je tedy zájmu samotného dodavatele ERP, aby byla analýza zpracována co nejdetailněji a aby bylo navrhnuté řešení představeno zadavateli projektu.
V průběhu samotného nasazování systému je nezbytné stále intenzivně komunikovat s uživateli. V rámci implementace není radno podcenit školení uživatelů a asistence při prvních operacích v novém systému. Právě zkušený konzultant, který disponuje letitými zkušenostmi z daného oboru a může tak novému uživateli poskytnou nejlepší návod pro práci v systému a navrhnout možné změny dosavadních pracovních postupů. Implementátor má zájem na spokojenosti zákazníka a snaží se předat maximum informací, které vedou k efektivnímu využívání systému i ke zvýšení efektivnosti podniku jako celku.
Na straně dodavatele by měl být proces zavádění informačního systému sledován také vedením, které následně může pomoci implementátorovi při práci s uživateli. A to jak vhodnou motivací uživatelů, tak i rozhodnutím o úpravě implementovaných procesů.
Spokojeného zákazníka nečiní pouze implementace v požadovaném čase a kvalitě, ale také následný servis a údržba ERP řešení, neboť jak se firma každým dnem vyvíjí, tak se samozřejmě mohou měnit i její požadavky. Mnohdy je potřeba doplnit do samotného projektu další prostor pro nasazení různých doplňků, na něž vznikly požadavky až se samotnou implementací dané vývojem společnosti.
Ing. Kateřina Huráková
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce










