- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Informační systém funguje jako komplexní platforma pro e-commerce
Klíčem k úspěšnému fungování e-commerce je
volba vhodné integrační a automatizační platformy. V praxi se nejlépe osvědčuje využití otevřeného ERP systému, který zároveň řídí běh všech
ostatních procesů ve firmě.
Na něj pak lze spolehlivě napojit vlastní online prodejní portály. Získáte tak komplexní e-commerce řešení složené přesně na míru vaší firmě.
Proč je důležité řídit e-commerce byznys v informačním systému shrnuje Vladimír Finsterle, zakladatel a majitel rostoucího e-shopu Lékárna.cz: „Zhruba po osmi nebo devíti letech jsem došel k závěru, že extenzivní rozvoj už není možné udržet intuitivně v hlavě nebo v excelech, ale je potřeba přijít s nějakým systémem, který vás podrží. Podrží vás v situacích, kdy už nápady nestačí a je potřeba se dívat do detailů a posuzovat různé varianty dalšího rozvoje na tvrdých datech.“
Moderní e-commerce platforma
Příkladem vhodné platformy pro e-commerce je informační systém ABRA Gen. Jádro systému eviduje všechny doklady související s provozem e-commerce a přímo je propojuje s účetnictvím. Umožňuje správu zboží v přehledném katalogu, přípravu cenotvorby s širokou škálou slev a individuálních ceníků a široce automatizuje nákup, logistiku a vůbec celý obchodní proces. Pro manažery pak nabízí důkladný controlling a nástroje pro rychlé rozhodování v business intelligence. Díky rozhraní API dovoluje jednoduchou integraci webových aplikací a systémů od různých výrobců.
„Prvním krokem růstu e-shopu Lékárna.cz byla investice do ERP systému, konkrétně do ABRA Gen. Následovala modernizace skladového hospodářství a celé logistiky, bez které nemůže e-commerce dlouhodobě růst. Třetím krokem je frontend a vlastní ergonomie nakupování, zákaznická zkušenost,“ doplňuje Vladimír Finsterle.
Vyberte si variantu e-shopu podle potřeb svého podnikání
Online prodej lze s využitím ERP ABRA Gen vyřešit čtyřmi různými variantami. Každá z nich má své výhody i úskalí. Proto je před výběrem nutné definovat klíčové požadavky na e-commerce řešení včetně priorit, které zahrnou nejen funkční a designové požadavky, ale stanoví také časovou a finanční náročnost včetně možností budoucího rozvoje.
Varianta 1: integrovaný e-shop
Online prodej je postaven na systému ABRA Gen a jeho integrovaném modulu ABRA e-shop. Všechna data jsou uložena a spravují se na jednom místě v informačním systému. E-shop pracuje v reálném čase se stejnými daty jako informační systém. Provoz platformy i e-shopu má na starosti jeden dodavatel a běží na jedné infrastruktuře.
Varianta 2: zakázkový e-shop
Na ERP ABRA Gen je úzce napojen zakázkový projekt od spolehlivých dodavatelů (oXy Online, NetDirect, Pecka Design, Shopsys apod.). Řešení se plně přizpůsobí potřebám firmy, přičemž e-shop projektuje zkušený tým, který umí poradit s optimalizací celého e-commerce řešení. Realizace však může být časově i finančně náročná.
Varianta 3: inhouse e-shop
ERP ABRA Gen je v tomto případě propojený s online prodejním portálem vyvinutým vašimi vlastními IT specialisty. Tato varianta nabízí flexibilní řešení, které má firma plně pod kontrolou a dokáže rychle reagovat na různé požadavky na změny. Vyžaduje však investice do vlastního vývojového týmu.
Varianta 4: instantní e-shop
ABRA Gen přijímá objednávky z krabicového řešení e-shopu od různých výrobců (Shoptet, Shopify, PrestaShop apod.). Zřízení e-shopu v tomto případě není finančně náročné a představuje rychlou cestu od nápadu k realizaci. Na druhou stranu je nastavení individuálních požadavků obtížnější.
Příklady z praxe
Inhouse řešení e-shopu napojené na ERP v Lékárna.cz
Lékárna.cz potřebovala zohlednit určitá specifika lékárenství, jimž se musel ERP přizpůsobit. Dále byla pro firmu důležitá škálovatelnost, tedy možnost informační systém postupem času dle potřeby doplňovat a rozvíjet nebo v určitých oblastech naopak omezovat. Všechny tyto požadavky dokázal naplnit informační systém ABRA Gen.
V čem ABRA Gen pomáhá?
- Díky přímému napojení na e-shop eviduje veškerá obchodní a finanční data, která procházejí účetnictvím a umožňují managementu rychlé rozhodování.
- Řídí veškeré obchodní procesy v efektivním projektovém řízení.
- Automatizuje účetní procesy – hromadné zpracování faktur a záloh, párování a vystavování faktur, avíza platebních karet.
- Efektivně řídí pohledávky a automaticky rozesílá upomínky.
- Připravuje přehledné reporty v ABRA BI a umožňuje schvalovat doklady v aplikaci Online schvalování.
Integrovaný ABRA e-shop ve firmě Hama
České zastoupení společnosti Hama hledalo komplexní nástroj obchodu a administrativy. Zároveň potřebovalo efektivní řešení datové komunikace s německým koncernem. Vybralo si flexibilní informační systém ABRA Gen, který přes integrovaný ABRA E-shop vyřizuje téměř dvě třetiny B2B objednávek.
V čem ABRA Gen pomáhá?
- Automaticky ukládá objednávky z elektronického obchodu přímo do ERP systému.
- Řídí efektivní elektronickou výměnu dat mezi informačním systémem a e-shopem a rovněž s německým koncernem Hama.
- Připravuje patnáct různých reportů, které jsou automaticky generovány v ABRA BI. Zahrnuje např. komplexní reporting obchodu, reporting pro mateřskou společnost nebo detailní sledování skladových zásob.
- Díky elektronické výměně dokumentů (EDI) eliminuje nutnost ručně porovnávat příjemky s dodacími listy a šetří tak čas a přináší jistotu nulové chybovosti při vystavování faktur.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |