facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Batoh na záda a data do K2 cloudu

Topgal a. s. řeší svůj byznys pomocí cloudového řešení K2 atmitec

-PR-

K2 - ilustračníSpolečnost Topgal je ryze česká společnost, která vznikla v roce 1993 jako výrobce kožené galanterie. Později se začala specializovat na vývoj a výrobu školních a studentských batohů. Dnes je špičkou ve svém oboru a jedničkou na českém trhu školních batohů.


Topgal působí též v zahraničí, a to prostřednictvím svých poboček na Slovensku, v Polsku a Maďarsku a postupně se profiluje jako evropský dodavatel školních batohů se zaměřením na prodej koncovým zákazníkům.
Proto vám přinášíme rozhovor o přístupu Topgalu k novým technologiím, jeho cílech a vizích. Na příjemném neformálním setkání jsme si o těchto tématech popovídali s Liborem Chaloupkou, marketingovým a IT manažerem společnosti Topgal a. s.


Je období návratu studentů a žáků do škol. Většina z nich má na zádech batoh s učebnicemi a sešity. Vy jako česká jednička na trhu o nich asi víte nejvíc. Jak je to s jejich produkcí?


U nás v České republice probíhá kompletní vývoj nového modelu od náčrtu až po vytvoření kompletního designu. Batohy šijeme, podobně jako třeba Apple vyrábí všechna svoje zařízení, v Číně.


Vyprofilovat se jako evropský lídr na trhu školních batohů je celkem náročný úkol. Kde všude se tedy zákazníci mohou setkat s vašimi produkty?


V současnosti kompletně pokrýváme čtyři trhy – český, slovenský, polský a maďarský. Samozřejmě naše síť je mnohem větší, takže naše batohy nosí studenti například ve všech Pobaltských zemích a v Rusku, Německu, Itálii a občas vyvážíme i do Afriky. Spolupracujeme též s významnými značkami, jako je například Baťa.


Jak to všechno zvládáte?


V podstatě v tom není žádná věda. Už od roku 2000/2001 u nás funguje IS K2. Tak jako my i tento informační systém se vyvíjel a dnes nám pomáhá řídit chod celé společnosti. Využíváme ho skutečně jako komplexní systém řízení od skladu, fakturace a účetnictví, přes celý obchod, mzdy atd. Jedinou výjimkou jsou objednávky, které se řídí přímo v e-shopu na internetu.


Ale přece takto široký záběr vyžaduje mít perfektně vyladěné procesy ve firmě. Jak to vypadá u vás?


To tedy máte pravdu. Ušli jsme kus cesty, než jsme všechny procesy vyladili a integrovali je do společnosti. Díky této práci jsme dnes mnohem efektivnější než před třemi či pěti lety. Například dvojnásobný počet zakázek dnes dokážeme bez problémů zvládnout s o 30 % nižším počtem lidí. Toto považujeme za jeden z největších přínosů Informačního systému K2.


Když jste tak dlouho pracovali na ladění procesů pro českou matku, budete stejné postupy implementovat i v ostatních pobočkách?


To je dobrá otázka. Ono se to už děje. Například v Polsku se nám to daří celkem úspěšně a od října máme v plánu implementovat IS K2 ve slovenské i v maďarské pobočce. S tím dále souvisí i naše plánované rozšiřování IS K2 o modul OLAP, abychom měli všechny manažerské informace a výkonové statistiky z jednotlivých poboček pěkně pohromadě jako na dlani.


Vidím, že to máte dobře promyšlené, a proto by mě zajímalo, jak to vlastně funguje v praxi. Pokud bych si chtěl koupit batoh, co mám udělat?


Stačí navštívit naše stránky www.topgal.cz, vybrat si batoh, objednat ho a o ostatní se postará e-shop, který je propojený s IS K2. Zpracování jedné zakázky/objednávky nám díky všem vyladěním a automatizaci zabere cca 8 minut. To už je balík připravený na expedici a zákazník je o ní informován e-mailem anebo SMS zprávou.
Denně jsme tak schopni vypravit více než 600 balíků při práci ve dvou lidech, což je skutečně vynikající výsledek jak pro nás, tak pro IS K2. A naše díky patří i týmu K2 atmitec v Olomouci, kteří toto umožňují.


Proč jste se tedy rozhodli jít do cloudového řešení, když tento váš systém funguje na výbornou?


Vzhledem k rozvoji našich aktivit bylo nutné vyřešit i další rozvoj naší IT infrastruktury. O cloudovém řešení jsme uvažovali asi rok. Naše původní řešení bylo totiž dlouhodobě neudržitelné, a tak padlo rozhodnutí využít služeb Datového centra K2 a celou infrastrukturu migrovat. Všechna data jsou v bezpečí, služby jsou modulární a škálovatelné. Nemusíme řešit starosti s HW. Jediné, co jsme museli vyřešit na naší straně, byla dostatečná konektivita k internetu. A od té doby se nám spí opravdu lépe:-).


Předpokládám, že v DC K2 běžíte vy, tedy česká matka. Jak je to s ostatními pobočkami?


V DC K2 už běží i naše polská pobočka a následně po implementaci IS K2 na Slovensku a v Maďarsku budeme chtít i tyto pobočky integrovat do cloudu. Jako matka tím získáme kompletní a online přístup ke všem datům našich poboček, takže jim budeme moci okamžitě pomoci v případě nějakých problémů a zároveň si budeme moci ověřovat všechny informace o stavu pobočky online. V celém cloudovém řešení K2 vidíme skutečně velký přínos pro celu skupinu Topgal.

Děkuji za rozhovor.


Marek Elznic


E-shop roku 2012 – 4krát po sobě v kategorii móda a oblečení.