- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Batoh na záda a data do K2 cloudu
Topgal a. s. řeší svůj byznys pomocí cloudového řešení K2 atmitec
Společnost Topgal je ryze česká společnost, která vznikla v roce 1993 jako výrobce kožené galanterie. Později se začala specializovat na vývoj a výrobu školních a studentských batohů. Dnes je špičkou ve svém oboru a jedničkou na českém trhu školních batohů.
Topgal působí též v zahraničí, a to prostřednictvím svých poboček na Slovensku, v Polsku a Maďarsku a postupně se profiluje jako evropský dodavatel školních batohů se zaměřením na prodej koncovým zákazníkům.
Proto vám přinášíme rozhovor o přístupu Topgalu k novým technologiím, jeho cílech a vizích. Na příjemném neformálním setkání jsme si o těchto tématech popovídali s Liborem Chaloupkou, marketingovým a IT manažerem společnosti Topgal a. s.
Je období návratu studentů a žáků do škol. Většina z nich má na zádech batoh s učebnicemi a sešity. Vy jako česká jednička na trhu o nich asi víte nejvíc. Jak je to s jejich produkcí?
U nás v České republice probíhá kompletní vývoj nového modelu od náčrtu až po vytvoření kompletního designu. Batohy šijeme, podobně jako třeba Apple vyrábí všechna svoje zařízení, v Číně.
Vyprofilovat se jako evropský lídr na trhu školních batohů je celkem náročný úkol. Kde všude se tedy zákazníci mohou setkat s vašimi produkty?
V současnosti kompletně pokrýváme čtyři trhy – český, slovenský, polský a maďarský. Samozřejmě naše síť je mnohem větší, takže naše batohy nosí studenti například ve všech Pobaltských zemích a v Rusku, Německu, Itálii a občas vyvážíme i do Afriky. Spolupracujeme též s významnými značkami, jako je například Baťa.
Jak to všechno zvládáte?
V podstatě v tom není žádná věda. Už od roku 2000/2001 u nás funguje IS K2. Tak jako my i tento informační systém se vyvíjel a dnes nám pomáhá řídit chod celé společnosti. Využíváme ho skutečně jako komplexní systém řízení od skladu, fakturace a účetnictví, přes celý obchod, mzdy atd. Jedinou výjimkou jsou objednávky, které se řídí přímo v e-shopu na internetu.
Ale přece takto široký záběr vyžaduje mít perfektně vyladěné procesy ve firmě. Jak to vypadá u vás?
To tedy máte pravdu. Ušli jsme kus cesty, než jsme všechny procesy vyladili a integrovali je do společnosti. Díky této práci jsme dnes mnohem efektivnější než před třemi či pěti lety. Například dvojnásobný počet zakázek dnes dokážeme bez problémů zvládnout s o 30 % nižším počtem lidí. Toto považujeme za jeden z největších přínosů Informačního systému K2.
Když jste tak dlouho pracovali na ladění procesů pro českou matku, budete stejné postupy implementovat i v ostatních pobočkách?
To je dobrá otázka. Ono se to už děje. Například v Polsku se nám to daří celkem úspěšně a od října máme v plánu implementovat IS K2 ve slovenské i v maďarské pobočce. S tím dále souvisí i naše plánované rozšiřování IS K2 o modul OLAP, abychom měli všechny manažerské informace a výkonové statistiky z jednotlivých poboček pěkně pohromadě jako na dlani.
Vidím, že to máte dobře promyšlené, a proto by mě zajímalo, jak to vlastně funguje v praxi. Pokud bych si chtěl koupit batoh, co mám udělat?
Stačí navštívit naše stránky www.topgal.cz, vybrat si batoh, objednat ho a o ostatní se postará e-shop, který je propojený s IS K2. Zpracování jedné zakázky/objednávky nám díky všem vyladěním a automatizaci zabere cca 8 minut. To už je balík připravený na expedici a zákazník je o ní informován e-mailem anebo SMS zprávou.
Denně jsme tak schopni vypravit více než 600 balíků při práci ve dvou lidech, což je skutečně vynikající výsledek jak pro nás, tak pro IS K2. A naše díky patří i týmu K2 atmitec v Olomouci, kteří toto umožňují.
Proč jste se tedy rozhodli jít do cloudového řešení, když tento váš systém funguje na výbornou?
Vzhledem k rozvoji našich aktivit bylo nutné vyřešit i další rozvoj naší IT infrastruktury. O cloudovém řešení jsme uvažovali asi rok. Naše původní řešení bylo totiž dlouhodobě neudržitelné, a tak padlo rozhodnutí využít služeb Datového centra K2 a celou infrastrukturu migrovat. Všechna data jsou v bezpečí, služby jsou modulární a škálovatelné. Nemusíme řešit starosti s HW. Jediné, co jsme museli vyřešit na naší straně, byla dostatečná konektivita k internetu. A od té doby se nám spí opravdu lépe:-).
Předpokládám, že v DC K2 běžíte vy, tedy česká matka. Jak je to s ostatními pobočkami?
V DC K2 už běží i naše polská pobočka a následně po implementaci IS K2 na Slovensku a v Maďarsku budeme chtít i tyto pobočky integrovat do cloudu. Jako matka tím získáme kompletní a online přístup ke všem datům našich poboček, takže jim budeme moci okamžitě pomoci v případě nějakých problémů a zároveň si budeme moci ověřovat všechny informace o stavu pobočky online. V celém cloudovém řešení K2 vidíme skutečně velký přínos pro celu skupinu Topgal.
Děkuji za rozhovor.
Marek Elznic
E-shop roku 2012 – 4krát po sobě v kategorii móda a oblečení.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce