facebook LinkedIN LinkedIN - follow

5 tipů, jak vybrat WMS pro vaši firmu

-PR-

Řešíte dnes a denně pohyb zboží ve skladu? Warehouse Manage ment System je softwarové řešení navržené, sestavené a vyladěné pro správu a optimali­za­ci skladových operací a obecně veškerých procesů ve skladu. Pomáhá mimo jiné v řízení pohybu zboží, sledování skladových zásob, plánování příchodu a odchodu zboží, a díky těmto superschopnostem zefektivňuje správu skladu.


Ještě jste neudělali první krok a pořád zvažujete, jestli se vám WMS vyplatí?

  • WMS umožňuje automatizovat a optimalizovat skladové procesy, což vede ke zvýšení efektivity a produktivity – v praxi se tak například zkrátí čas strávený hledáním a přesouváním zboží.
  • WMS poskytuje přesné a aktuální informace o stavu skladových zásob a pohybu zboží – víte, kde se zboží ve skladu nachází a zajišťuje vyšší přesnost inventur.
  • WMS pomáhá i s rozvržením zásob ve skladových prostorách, ty jsou tak efektivněji využívané.
  • Díky lepšímu řízení skladových operací můžete s WMS rychleji a přesněji plnit objednávky zákazníků. Zkrácení dodacích lhůt a snížení chybovosti při odbavování objednávek způsobí, že budete spokojenější nejen vy, ale i vaši zákazníci.
  • V neposlední řadě vám WMS pomůže lépe analyzovat úspěšnost vašeho byznysu. Díky kvalitnějším analýzám budete moct identifikovat oblasti pro zlepšení, optimalizovat procesy a podporovat strategická rozhodnutí týkající se skladování a distribuce zboží.

Jak vybrat WMS? Máme 5 tipů

Celkově lze říci, že WMS přináší zlepšení efektivity, přesnosti, optimalizaci skladových zásob, zvýšení spokojenosti zákazníků a podporu strategických rozhodnutí. Pomáhá transformovat skladové operace a přináší konkurenční výhodu na trhu. To je hezké, že? Ale jak vybrat WMS, který se vám vyplatí?

1. Definujte své požadavky a zohledněte ROI

Pro zhodnocení návratnosti investice je nezbytné definovat své požadavky a vyčíslit náklady spojené s nimi. Různé WMS mají různé funkce, proto je potřeba vybrat ten, který odpovídá nejvíce tomu, co hledáte.

Při definici požadavků hraje důležitou roli jistě i cena, respektive rozpočtové omezení. Nelze říct, že to nejdražší je nejlepší, ale obecně platí, že nejlevnější WMS obvykle poskytují jen základní funkce typu „objednáno, zabaleno, odesláno, přijato“.

2. Myslete na své specifické funkce

Každý náš zákazník má své specifika a odlišné procesy, i když se u nás ve většině případů jedná o obchodní nebo distribuční firmu. Například pro jednoho z nich, jsme jich ve skladu řešili hned několik:

  • Oboustranná integrace s ERP systémem Esyco Business.
  • Alokace skladovacích pozic pro zboží nebo materiál, v závis­los­ti na aktuální potřebě a v rámci jednoho fyzického skladu
  • Proces příjmu i výdeje řízen algoritmy.
  • Práce s algoritmy FIFO nebo FEFO vzhledem k nutnosti evidence šarží a expirací.
  • Zpracování předloh – v systému lze vidět vždy aktuální stav, jak jednotlivé transakce, tak celého dokladu.

Proto je dobré se zamyslet nad svými skladovými postupy, zkombinovat je se zkušenostmi dodavatele a vytvořit řízený sklad, který odpovídá nejen vašim potřebám, ale posune vás o řád výše.

3. Zohledněte nejen funkce softwaru, ale i to, co bude následovat po implementaci

Návratnost investice ovlivní i to, co se bude dít po implementaci WMS. Samozřejmě při prvotním výběrovém řízení mezi dodavateli se rozhodujete na základě několika klíčových kritérií. V užším výběru ale stojí za zvážení i to, jak je systém složitý, jaké budou náklady na školení, jaké jsou odhadované náklady na provoz WMS, případně zda je integrovatelný s dalšími firemními aplikacemi.

4. Je dodavatel schopný vám WMS přizpůsobit? Teď i v budoucnu?

Každá firma se mění. Málokterý podnik je stejný jako před rokem, před dvěma, před deseti lety. A s vývojem byznysu se mění i jeho potřeby. To, že vybrané WMS splňuje aktuálně vaše představy, je skvělé. Bude je ale splňovat i za 5 let? Co když expandujete? Je vhodné posoudit i to, zda vám dodavatel řešení bude schopný nabídnout upgrade, asistovat při úpravě firemní aplikace a zda vám pomůže udržet krok s ohledem na současné a budoucí trendy a změny. Například při spolupráci zavádění technologie Vertiflex pro eD system, jsme přidali nový krok do příjmu zboží – přebalení.

5. Porovnávejte

Pravděpodobně neoslovíte jen jednoho dodavatele. Pokud se vám jich zamlouvá více, postavte si je na misky vah. Proveďte analýzu jejich aplikací – sestavte tabulku všech funkcí, které odpovídají vašim požadavkům, porovnejte náklady, a to včetně nákladů na licence, školení, podporu a údržbu.

Pokud by vás zajímalo naše řešení, rádi vám povíme více o modulárním řešení Orbit WMS, který jsme vyvinuli pro řízení skladů. Je postaveno na moderních technologiích, provozováno v cloudu a snadno integrovatelné.

E LINKX
www.elinkx.cz

www.aplikaceprofirmy.cz