- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
IS DUNA
ve stavebninách FORMEL
-PR-

Během roku 1995 byl vybudován areál stavebnin firmy FORMEL spol. s r.o a postupem času se ukázalo, že strategie vedení firmy byla dobrá, protože moderní prodejna stavebního materiálu v Přerově chyběla a zákazníci si sem rychle našli cestu.
Zákazníci v prodejně na ploše 800 m2 najdou řemeslnické potřeby a nářadí v širokém sortimentu. Nechybí zde ani široká nabídka spojovacího materiálů, zahrádkářských potřeb, sanitární keramiky a spousta dalšího zboží. Celkově firma nabízí cca 11 tisíc položek zboží.
Rozhodnutí o výběru nového systému
Krédem společnosti, dle slov jednoho ze zakladatelů pana Jana Formela, je vyjít zákazníkovi maximálně vstříc a nabídnout produkty a služby na nejvyšší odborné úrovni. K úspěšnému plnění této strategie je však kromě nadšení a odhodlání nutná i podpora informačního systému.Na základě těchto úvah dospěli ve FORMELU k rozhodnutí, „vyměnit“ stávající, sice zaběhnutý a osvědčený, ale již technologicky nedostačující software pracující v DOS prostředí. Co ve Formelu od změny informačního systému očekávali? Potřebovali, spolehlivý a výkonný nástroj pro podporu maloobchodního prodeje s návazností na objednávkový systém a fakturaci. Přehlednou skladovou evidenci, ze které je možné snadno a rychle čerpat informace o stavu zásob, rezervacích, prodejních cenách apod. Také mít možnost, jako v každém maloobchodě, nastavit v systému různé prodejní akce.
Proč uspěl IS DUNA?
Při výběru nového software byl rozhodujícím faktorem i „hladký“ a rychlý proces nasazení nového systému tak, aby co nejméně narušil chod prodejny. Společnost FORMEL měla již dlouholeté zkušenosti z předchozím systémem společnosti TILL CONSULT a.s. a dobré zkušenosti s jejich zákaznickou podporou.Konečné rozhodnutí tedy bylo nasnadě a zvítězil obchodní a ekonomický systém DUNA, který nabízí komplexní řešení pro prodej, skladový a objednávkový systém, fakturaci, vedení účetních agend a zpracování mezd. Hlavní důraz byl při výběru kladen na modul KASA určený nejen pro maloobchodní prodej.
DUNA je přizpůsobivá
Pro obsluhu zákazníků na prodejně a pro obchodní činnost bylo nasazeno šest modulů DUNA OBCHOD, pro vedení účetnictví dva moduly DUNA ÚČTO komplet a jeden modul DUNA MZDY.Propracovaný systém uživatelských přístupů a práv umožnil nastavit a přizpůsobit systém téměř na míru jednotlivým uživatelům a jejich potřebám. Každý má povoleny právě ty agendy, sklady či kasy, které potřebuje ke své práci, vidí „svoje doklady “ a není obtěžován tím, co nepotřebuje. Také si mohl přizpůsobit vzhled formulářů, velikost „oken“ a důležitost údajů.
Po instalaci software se v závěru roku podařilo během několika dní převést data a připravit systém na ostrý provoz. Uživatelé již měli za sebou školení a tak nic nebránilo s novým rokem tedy druhého ledna začít prodávat v novém.
Hodnocení po prvních měsících ostrého provozu:
- Hlavním přínosem nového systému byl spokojený zákazník
- Pozitivem je snadná a rychlá obsluha
- Je k dispozici Přehled o stavu zásob, rezervacích a zboží na cestě
- Zákazník dostane přehlednou účtenku, vidí informaci o obdržené slevě
- Podrobný graf hodinového prodeje, dle kterého je možné např. nastavit prodejní akce typu „šťastná hodinka“
Druhý a další krok
Jak již bylo uvedeno, společnost neustále rozšiřuje svoji nabídku sortimentu a služeb a klade důraz na spokojenost zákazníka a jeho rychlou obsluhu. Logickým pokračováním při nasazení systému bylo zavedení technologie čárových kódů pro celý sortiment s cílem usnadnit naskladnění a především prodej pomocí čteček čárových kódů. Dalším krokem bylo rozšíření o modul mobilního skladníka a obchodníka, díky kterému lze kdekoliv v terénu snadno pořídit doklad … tj. příjemku nebo prodejku pro zákazníka.Současnost aneb informace jedním klikem
„Jak hodnotíme přínos IS DUNA pro naše podnikání“ se zamýšlí paní Petra Formelová: „Uvedu jeden příklad za všechny. Klíčové informace získáváme dnes doslova řečeno jedním kliknutím. Díky infosystému a modulu „Monitor“ máme okamžitý přehled o vývoji tržeb, nákladovosti či ziskovosti jednotlivých položek, popř. skupin sortimentu v čase. K dispozici jsou okamžité a přehledné informace o pohledávkách, obratu odběratele, stavu jeho objednávek apod.“![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |