- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce


















Branžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Partneři webu
Efektivita není žádná magie
-PR-


Odvaha čelit výzvám
Jedním z odvážlivců, kteří k této akci odhodlali, je firma EDM TRADE s.r.o. Ta se zabývá prodejem a servisem elektroerozivních strojů a mimo jiné je i držitelem certifikace normy řízení kvality ISO 9001:2008. Stávající podnikový systém neumožňuje flexibilně pokrýt všechny nároky vedení na chod firmy. Prvním krokem bylo optimalizovat funkčnost firemních postupů a pomáhat zaměstnancům šetřit náklady. V první řadě se vedení pustilo do servisní části společnosti. Porovnáním ideálního stavu, který vznikl na papíře, s reálným stavem bylo vytipováno několik problematických oblastí:- dohledávání informací o zákazníkovi a stroji v různých tabulkách zdržuje asistentku i techniky,
- předávání servisních zpráv se opožďuje, protože technici tráví mnoho času na cestách, faktury jsou následně vystavovány se zpožděním,
- ruční vyplňování servisních zpráv zabírá technikům zbytečně mnoho času, ale u klientů není obvykle možno zprávu rovnou vytisknout.
Vytyčením cílů to začíná
Za ideální stav byla označena situace, kdy technik vyplňuje jen nezbytně nutné informace a má minimum starostí s předáváním servisní zprávy dál. Vhodný program či aplikace musí umět obdobně pomoci s optimalizací postupů i z dalších oblastí – HR, finance, obchod.
Luboš Valenta, jednatel společnosti EDM TRADE s.r.o.
Tyto požadavky splňovala aplikace team assistant. Pro daný postup byla nadefinována šablona, podle které servisní zásahy probíhají. Vzhledem k tomu, že technici jsou vybaveni notebookem s připojením k internetu, mohou po provedení opravy vyhotovit servisní zprávu během chvilky – ze seznamu zákazníků jednou volbou vyberou zákazníka a v druhém kroku vypíší údaje o provedené opravě. Je-li potřeba, mohou připojit vzkaz pro asistentku nebo přiložit přílohu. Všechny ostatní informace doplní systém automaticky. Splněním tohoto úkolu je automaticky vygenerována servisní zpráva, která je odeslána e-mailem klientovi k potvrzení a asistentce k evidenci, jednu kopii obdrží i technik. Tímto se snížil prostoj mezi provedením servisního zásahu a předáním podkladů pro fakturaci z průměrných tří dnů na dvě až tři minuty.
A jejich překonáním končí
Bonusem navíc bylo nadefinování manažerského přehledu o servisu. Vedení tak má kdykoli k dispozici přehled tom, kolik oprav bylo provedeno a zda jsou tyto opravy již zaplaceny. Přehledy si může každý uživatel definovat dle svých potřeb, aniž by bylo nutno volat programátora či IT specialistu.Výsledkem je efektivní servisní oddělení, které se soustředí na servisní opravy, nikoli na papírování. Díky včasné fakturaci se zkrátila doba úhrady servisních prací. Veškerá dokumentace je ukládána elektronicky, čímž se šetří nejen životní prostředí ale také firemní finance a prostory v archivu. V neposlední řadě byly omezeny chyby při fakturaci.

![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce
Další vybrané akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |