|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IT System 11/2001

obsah |
Příloha

obsah |
|
Servery
vydavatelství CCB |
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
Podnikové
aplikace
|
Hybridní pošta
Heslem
"Pošlete na poštu místo sebe svůj počítač" představila Sybase ČR spolu s
Českou poštou (http://www.cpost.cz/) řešení Hybridní pošty, které umožňuje
klientům - většinou firmám, využívajícím poštovní služby ve větší míře -
dodávat zásilky v elektronické podobě prostřednictvím internetu.
Pošta pak provede transformaci elektronických dat do požadovaného
"fyzického" formátu a následně zásilku doručí na požadované adresy. Díky
tomuto řešení mohou zákazníci, kteří denně posílají větší množství výpisů,
faktur, nabídek, výpisů z účtu nebo různých typů personalizovaných
dokumentů, ušetřit na celkových nákladech 15 a více procent.
Spektrum služeb poskytovaných prostřednictvím systému Hybridní pošty je od
počátku určeno pro komerční účely. Mezi nejvýznamnější firmy, které
Hybridní poštu využívají, patří například banky, telekomunikační
společnosti, dále energetické společnosti, plynárny, vodárny, firmy na
odvoz odpadů, leasingové společnosti a pojišťovny.
Systém Hybridní pošty umožňuje automatizaci příjmu zakázek, jejich
evidenci, sledování průběhu zpracování, následné provedení a vyhodnocení
statistiky zpracování včetně informací o průběžném stavu zpracování všech
zakázek, řízení zpracování zakázky a průchod celým střediskem až po
expedici. Kromě modulů pro různé statistiky, marketing, evidenci a další
hodnoty jsou naimplementovány i moduly pro plánování nástupu pracovníků do
směn, plánování výkonu jednotlivých směn a další.
Systém Hybridní pošty je vytvořen pomocí vývojového nástroje PowerBuilder
7.0 a je založen na SQL databázi Adaptive Server Enterprise 11.9, do níž
se zaznamenávají veškeré údaje o zakázkách. Ke komunikaci zákazníka přes
internet slouží program InterClient, kterým jsou zakázky ukládány přímo na
"InterServer". Ten je umístěn v demilitarizované zóně a přes firewall je
propojen na centrální databází. Po příchodu dat se InterServer propojí s
centrální databází, která automaticky přidělí zakázku, založí zakázkový
list, založí průvodku a adresář s číslem klienta, do kterého se data o
klientovi a zakázce uloží. InterServer je centrální server, na který jsou
napojeny všechny ostatní střediskové servery. K replikaci dat mezi
střediskovými servery a centrální databází slouží Sybase Replication
Server 12.
Zpět
Dvojková
verze time@work bohatší o nové nástroje
Společnost LLP
Group přichází na trh s novou verzí svého produktu time@work 2.0. Jedná
se o lokálně vyvinuté softwarové řešení pro měření a zúčtování času
určené pro firmy poskytující profesionální služby. Těm systém umožňuje
měřit skutečně odpracovaný čas jednotlivých zaměstnanců a výdaje s tím
spojené.
Mezi klíčové vlastnosti nové verze patří vylepšené internetové rozhraní
s novými funkcemi, rozšířené nástroje pro vytváření rozpočtů a fakturace
a plná podpora Unicode, díky čemuž mají uživatelé možnost zpracovávat
jakékoliv soubory znaků (včetně asijských či latinských) v jediném
systému.
První verze produktu time@work byla uvedena na trh na konci minulého
roku. Řešení je určeno firmám, které poskytují profesionální služby - od
poradenských firem v oblasti účetnictví, daní, manažerského poradenství,
přes právnické firmy až po reklamní a PR agentury.
Vstupní údaje systém zpracuje na základě uživatelsky definovatelných
algoritmů a promítne je do zúčtování. Podpora celé řady zúčtovacích
metod splňuje obchodní požadavky většiny uživatelů - od reklamních
agentur, konzultačních a softwarových firem až po mezinárodní a
nadnárodní organizace využívající systémy více měn - například firmy
velké pětky nebo systémoví integrátoři.
Mezi nové vlastnosti, které obsahuje time@work verze 2.0, patří
například rozšířené fakturační a účetní funkce podporující rozdílné
způsoby fakturování u firem z různých oblastí, zdokonalené internetové
rozhraní a rozšíření oblastí funkcí dostupných prostřednictvím webového
rozhraní. Nástroj Professional Services Workbench zefektivňuje práci
konzultantů pomocí internetového rozhraní pro přístup do timesheetů a
výdajových formulářů. Pracovní plocha tak představuje výkonný nástroj
pro komunikaci se zaměstnanci, který pracovníkům umožňuje přístup do
uživatelsky definovaných reportů a informačních bulletinů společnosti.
Zpět
CRM na
druhou: Oracle a Adastra prohlubují partnerství
Společnosti Oracle a Adastra se dohodly na prohloubení spolupráce na
trhu v České republice a její rozšíření na oblast CRM, tedy řízení vztahů
se zákazníky. Obě firmy doposud spolupracovaly v oblasti datových skladů a
úspěšně realizovaly řadu společných projektů ve finančním a
telekomunikačním odvětví, stejně jako v maloobchodu.
Rozšířená dohoda o partnerství díky tomu přináší na český trh kombinaci
aplikací Oracle pro CRM a know-how Adastry v oblasti implementace a
integrace.
Pro analytické CRM využívá Oracle technologickou platformu 9i, jejíž
přednosti lze využít právě při budování datových skladů. Oracle zároveň
nabízí i aplikace pro vybudování operativního CRM, které pokrývají celou
škálu komunikačních kanálů i podnikových funkcí od marketingu a prodeje až
po péči o zákazníka.
Zpět
CA nově rozčleňuje
produktové linie
S cílem
přiblížit rozdělení jednotlivých produktových řad více koncovým
uživatelům, zavádí společnost Computer Associates nově řazení svých řešení
správy informací elektronického obchodování a zároveň představuje několik
nových značek.
Společnost CA nyní představuje tři nové značky: CleverPath je nová značka
pro nabídku portálů, Enterprise Intelligence pro prediktivní analýzy a
řešení vizualizace. Druhá - AllFusion je nové označení pro řešení správy
životního cyklu aplikace, která zahrnují modeling, řešení správy změn a
konfigurace. Třetí značka - Advantage - je označení pro vývojový a
integrační software, podnikový reporting a řešení databází.
Tato nová označení se připojují ke stávajícím značkám CA: Jasmine - rodina
objektově orientovaných databázových technologií, Unicenter - řešení pro
efektivní správu heterogenní infrastruktury a aplikací pro e-business,
BrightStor - vysoce výkonná řešení pro správu, zálohování a obnovu dat a
eTrust - označení pro bezpečnostní řešení e-businessu včetně kontroly
přístupu a autentizace, antivirové ochrany a správy digitálních
certifikátů. Toto nové rozlišení produktových skupin zahrnuje všechny
existující produkty CA na všech platformách.
Zpět
Nová
technologii Blueprint pro intelovské servery
IBM představila
svůj první intelový server s procesorem Intel Xeon MP a kódovým označením
Foster MP. Jedná se o server x360, ve kterém bylo použito čipsetu XA-32,
tedy technologie na bázi mědi a křemíku na izolantu, inspirované
zkušenostmi z mainframů.
Přestože se oficiální ohlášení procesoru Xeon MP od Intelu očekává až v
prvním čtvrtletí příštího roku, v serverech IBM se tento procesor objevil
již nyní, protože firma Intel si zvolila čipset XA-32 od IBM jako
testovací platformu pro svůj nový Xeon.
IBM eServer x360 má optimalizovaný design pro zasazení do rackových skříní
(tloušťka 3U). Server podporuje aplikace a operační systém Microsoft, ale
také operační systémy Linux, Novell NetWare a další. Jako přednost nového
řešení se uvádí vysoká modulárnost a škálovatelnost, díky čemuž uživatel
zaplatí jen za výkon, který právě potřebuje. Začít může nákupem jen
čtyřprocesorového serveru x360 a po určitém čase, kdy jeho nároky na
výpočetní výkon vzrostou, může rozšířit výpočetní kapacitu až na 16
procesorů.
Zpět |
|
Případová
studie |
Jak pokračuje SAP R/3 v
IPS Skanska?
V největší
stavební skupině na českém trhu -
IPS Skanska - jejíž předmětem činnosti jsou zejména stavby občanské,
dopravní, bytové a inženýrské byla zahájena první etapa implementace
modulu Business Information Warehouse systému SAP R/3. Tento krok
navazuje na dosavadní spolupráci se společností debis IT Services Czech,
která v IPS Skanska zavádí a provozuje systém SAP R/3 formou komplexního
outsourcingu.
Cílem projektu je zavedení produktu Business Information Warehouse jako
nástroje na zlepšení podpory rozhodovacích procesů ve firmě, konkrétně v
oblasti finančního řízení, controllingu a prodeje.
Podle pana Janouška, ředitele odboru IS/IT, je tento projekt chápán jako
první etapa, která má zavést používaní vybrané standardní funkcionality
Business Information Warehouse ve společnosti. Kromě implementace je
jedním z hlavních cílů projektu položit základy pro používání datového
skladu SAP BW a připravit půdu pro jeho následné rozšíření do dalších
oblastí. Dalším stejně podstatným cílem je zjednodušit práci manažerů
firmy tím, že důležité informace budou dostávat ve stejné formě a
podobě, bez ohledu na to, ve kterém subsystému vznikly.
Příprava projektu implementace SAP BW byla dokončena koncem září 2001.
Realizace a následná příprava produktivního provozu bude zakončena v
lednu 2002. Zahájení tzv. ostrého provozu je plánováno na únor 2002. Po
ukončení 1. etapy, bude implementace SAP BW pokračovat etapou, která
bude řešit problematiku dalších oblastí zákazníka - a to jak za využití
předdefinovaného řešení (tzv. Standard Business Content), tak i za
využití vývoje nové funkcionality.
Smlouva, která byla mezi společnostmi debis IT Services Czech a IPS
Skanska podepsána v září minulého roku, zahrnuje kompletní vyčlenění
provozu informačních systémů a informačních technologií z organizační
struktury vybraného závodu (tzv. úplný outsourcing) včetně poskytování
funkčnosti SAP R/3.
Zpět |
Konference,
semináře, školení |
ELC: e-learning na
platformě Microsoft
E-learningový
server Electronic
Learning Center pomůže firmám zajistit nezbytné vzdělávání jejich
zaměstnanců. Výhodou vzdělávacího systému Electronic Learning Center -
Mailem.cz je nejen dostupnost kdykoli během 24 hodin denně (tu
zabezpečuje svou stabilitou operační systém Microsoft Windows 2000
Server), ale i možnost vzdělávání bez skrytých nákladů (cestovné,
nepřítomnost na pracovišti, pronájmy prostor, ...) a možnost studovat
off-line (obzvláště výhodné a ekonomické při přístupu na internet
prostřednictvím telefonní linky).
Specialitou je i možnost objednat si na stránkách
Electronic Learning
Center - Mailem.cz jen vybrané lekce z kurzů a zdokonalit se tak i
pouze v úzké potřebné problematice. Více informací najdete na
těchto stránkách.

Zpět
Školení Cisco produktů
K udržení se na
špičce ve světě informačních technologií pro vás společnost
Albit Technologies
připravuje školení z různých oblastí datových komunikací. Během
školení
se vám dostane informací o technologiích, která technický tým
společnosti dlouhodobě shromažďuje a zpracovává. Přednášky vedou
certifikovaní lektoři s mnohaletými zkušenostmi a schopností předávat
informace nenásilnou a efektivní formou.
Díky specializaci na služby v oblasti datových komunikací a také díky
důrazu kladenému na technologii Cisco může společnost garantovat
profesionální úroveň odváděné práce. V řadách Albit Technologies jsou
zastoupeni síťoví specialisté s certifikacemi (CCIE, CCDP, CCNP) a
certifikovaní (CCSI) lektoři s mnohaletou praxí.
Nabízená školení jsou dnes tato:
==============================================================================================
Popis trvání cena datum
----------------------------------------------------------------------------------------------
BGP 2 dny 11 500 21.-22. března
Cestování paketu uvnitř směrovače 1 den 6 500 15.února a 29.dubna
IPSec a VPN 3 dny 15 000 6.-8.února
IP telefonie 3 dny 19 500 9.-11.ledna a 27.-29.března
IPX 1 den 4 500 10.dubna
Management IP sítí 2 dny 11 500 14.-15. března
MPLS a MPLS/VPN 4 dny 22 000 2 - 5. dubna
Multicasting 2 dny 12 500 8. - 9. dubna
QoS v IP sítích 3 dny 18 000 21.-23. ledna a 15 - 17. dubna
TCP/IP 1 den 4 500 3.ledna a 11.dubna
VoIP a VoFr 2 dny 11 500 7.-8.ledna a 25.-26.března
Základy konfigurace Cisco zařízení 5 dní 23 000 28.-1.února a 20.-24.května
Příprava na test CCDA 2 dny 15 000 24.-25.ledna a 21.-22.února
Příprava na test CCNA 4 dny 27 500 14.-17.ledna a 11.-14.února
Příprava na test CSIDS 3 dny 26 500 18.-20.března a 27.-29.května
příprava na test CSPFA 3 dny 24 500 4.-6.března a 13.-15.května
Příprava na test CSVPN 3 dny 26 500 11.-13.března a 3.-5.června
Příprava na test MCNS 4 dny 27 500 26.-1.března a 23.-26.dubna
==============================================================================================

Zpět
Lotus SYMPOZIUM
Odborníci,
specialisté a další zájemci o technologie Lotus se sešli 28. listopadu v
hotelu Don Giovanni
v Praze, na tradiční konferenci nazvané Lotus Sympozium. Jednalo se
o největší technologickou konferenci v České republice, zaměřenou na
řešení potřeb uživatelů Lotus řešení a technologií.
Na konferenci, kterou uspořádali vybraní obchodní partneři IBM -
společnosti CS Development a DIGI TRADE - se účastníci mohli seznámit s
novinkami z oblasti Lotus technologií, získali nové znalosti a vyslechli
si zkušenosti svých kolegů.
Na 220 přítomných odborníků a specialistů se kromě výhledů vývoje
technologií Lotus dovědělo i celou řadu informací o současných
technologiích a řešeních. Informace byly prezentovány v několika
přednáškách, rozdělených do dvou velkých sekcí - manažerské a technické.
Význam konference podtrhl svou účastí poslanec Vladimír Mlynář, který v
úvodu vystoupil s přednáškou na téma "IT a naše společnost".
Z mnohých témat je možno zmínit alespoň problematiku bezpečnosti dat,
problematiku knowledge managementu, e-learningu, archivace, zálohování a
správy velkých objemů dat. Na konferenci byla rovněž představena nová
betaverze Lotus Notes 6, s kódovým označením RNext.
Zpět |
Recenze |
Mobilní vypalovačka HP
CD-Writer cd4re
Pokud často
potřebujete vypalovat CD z dat uložených na různých počítačích, nebo
jednoduše vaše PC nemá volnou šachtu pro další mechaniku, či používáte
notebook, nejspíše se poohlédnete po externí vypalovačce.
Jedním z vhodných zařízení může být i námi testovaná mechanika
HP
CD-Writer cd4re. K počítači se připojuje přes USB rozhraní, díky
čemuž je její instalace velmi jednoduchá. Vypalovačka se vyznačuje
kompaktním stylovým provedením s odklápěcím víkem namísto vysouvací
plotny.
Pokračování
Zpět |
|
Analýza |
20 %
klientů českých bank má zájem o přímé bankovnictví
Podle výzkumu GE Capital Bank zájem klientů českých bank o využívání
nástrojů přímého bankovnictví roste. Z výzkumu na reprezentativním
vzorku klientů českých bank vyplynulo, že loni komunikovalo alespoň
jednou měsíčně ze svou bankou 1 % klientů prostřednictvím internetu a 2
% respondentů obsluhovalo svůj běžný účet pomocí GSM bankovnictví.
Letos již 5 % klientů bank odpovědělo, že s bankou alespoň jednou
měsíčně komunikují prostřednictvím GSM bankovnictví a 2 % pomocí
internetu.
Pokračování
Zpět
E-business v pojišťovnictví
Sektor pojišťovnictví a navazujících finančních služeb v České republice
se v současné době nachází ve fázi liberalizace a nové orientace. S tím
ruku v ruce přichází snaha pojišťoven přilákat zákazníky na nové služby
a prodejní postupy. Jedním z nich je i e-business.
Prvotní účel webových prezentací je poskytování informací, některé
pojišťovny však již začínají nabízet i vybrané služby on-line. Lze tedy
konstatovat, že význam internetu si pojišťovací ústavy uvědomují, ale
současně nepřeceňují jeho nynější možností jako alternativního
distribučního kanálu.
Pokračování
Zpět
Mobilní komunikace ve střední Evropě míří k rekordním výšinám
Mobilní trh ve střední Evropě pokračuje i v roce 2001 ve svém masivním
rozvoji. Podle poslední analýzy IDC dosahuje penetrace v našem regionu
rekordních výšin. Intenzita rozvoje je ale nestejnoměrná: například
český trh v tomto roce dosáhne penetrace mobilních služeb 65 %, čímž
výrazně předstihuje ostatní země (Maďarsko, Polsko a Slovensko) zahrnuté
ve studii. Přitom v celém regionu by penetrace do konce roku 2001 měla
dosáhnout 36 %.
Pokračování
Zpět |
Kancelářské aplikace
|
EPSON Stylus C40UX
Společnost
EPSON uvedla na trh novou tiskárnu, která je určena především pro
použití v domácnostech. EPSON Stylus C40UX, jak se nový model jmenuje,
je nástupce tiskárny Stylus Color 580, od které přebírá jednoduchost při
obsluze a úsporný provoz. Nový EPSON však nabízí rychlost tisku až osmi
stránek za minutu.
Funkce nové tiskárny doplňuje také možnost tisku různých propagačních
materiálů, filtry ostrosti a efektů, které jsou možné díky ovladači. Ten
kromě toho umožňuje umístění několika stránek na jeden list a dosažení
minimálního okraje tisku tři milimetry. Navíc se dá strukturovaný
ovladač tiskárny nastavit optimálně pro různé tiskové úlohy a různá
tisková média a informuje o aktuální zásobě inkoustu. Rovněž tlačítko
pro přerušení tisku napomáhá zabránit plýtvání spotřebního materiálu a
tím snížit náklady.
Díky maximálnímu rozlišení 1 440 x 720 dpi nabízí tento model nižší
třídy již dobrou fotografickou kvalitu. Ultramikroskopické kapičky o
objemu cca šesti pikolitrů zabezpečují přesnost detailů a texty s
ostrými okraji, čtyřbarevný tisk navíc přináší kvalitní obrazovou čerň.
Aby se obrázky v důsledku vlhkosti, např. při dotyku, nerozmazávaly,
používá EPSON takzvané inkousty QuickDry (tedy rychleschnoucí). Tak je
výtisk, jakmile dospěje do výstupní přihrádky, suchý na dotek ruky. Díky
rozhraní USB lze novou tiskárnu použít jak pro PC, tak i pro počítače
Mac. Součástí dodávky jsou ovladače pro Win98, Win2000, Win ME a
Macintosh.
Zpět
Mustek umí snímat i
průsvitné předlohy
Distribuční
společnost Actebis uvádí dva nové modely skenerů Mustek - BearPaw 1200TA
a BearPaw 2400TA. Tyto novinky potěší především ty z uživatelů počítačů,
kteří zároveň i fotografují - jsou totiž vybaveny víkem se zabudovaným
adaptérem pro snímání průsvitných předloh, nejčastěji filmů a
diapozitivů.
Jak je již z názvu výrobku patrné, nový Mustek BearPaw 1200 TA vychází
ze skeneru BearPaw 1200 s hardwarovým rozlišením 1200 x 600 dpi a
48bitovou hloubkou barev a model BearPaw 2400TA z BearPaw 2400 s
rozlišením výborných 2400 x 1200 dpi. Oba jsou vybaveny aktivním
adaptérem se dvěmi lampami a dosahují tak lepších výsledků než běžné
univerzální adaptéry nebo systémy se zrcadlem. Dia nástavec dokáže
sejmout na jeden průchod oblast o rozměrech 10,3 x 12,7 cm.
Díky tomu je možné na skeneru Mustek BearPaw 2400TA při použití
hardwarového rozlišení (2 400 dpi) získat z běžného kinofilmu
(diapozitivu i negativu) obrázky s rozlišením 3 300 x 2 480 bodů. A to
je výrazně více než u většiny běžných digitálních fotoaparátů.
Pro mnohé nakupující je klíčová otázka ceny. Mustek BearPaw 1200TA je
prodáván za doporučenou koncovou cenu cca 3 000 Kč a BearPaw 2400TA za
cca 4 700 korun českých (obé bez DPH).
Zpět
Kombinace projektorů s
handheldy iPAQ
Možnosti
mobilní komunikace a prezentace se dále posunuly. Compaq představil dva
nové mikroprojektory s typovým označením MP2810 a MP1410 patřící do
produktové řady iPAQ. Projektory lze v kombinaci s handheldy iPAQ Pocket
PC používat jako lehké mobilní řešení pro prezentace především v
obchodním styku.
Uživatelé mohou na projektorech iPAQ zobrazit v rozlišení 800 x 600
rovněž programy kompatibilní s operačním systémem Pocket PC. Umožňuje to
PC karta Voyager VGA pro handheldy iPAQ Pocket PC a software
iPresentation od společnosti Presenter. Mezi podporované programy patří
Microsoft Pocket Word, Pocket Excel, snímky PowerPointu nebo aplikace
Windows Media Player.
Mikroprojektory iPAQ, které byly navrženy pro obchodní cestující, jako
jsou marketingoví a prodejní manažeři, školitelé a konzultanti, lze
používat jako prezentační nástroj také s notebooky řad Compaq Evo nebo
Presario.
Projektor Compaq iPAQ MP2810 váží pouze 1,36 kg při objemu 1 937 cm
krychlových a patří mezi nejmenší projektory na světě. Projektor využívá
technologie společností Texas a Pixelworks, automaticky se synchronizuje
s libovolným PC a použitá technologie plug-and-play umožňuje snadnou
obsluhu. MP2810 lze snadno obsluhovat a nastavovat pomocí menu
zobrazujícího se přímo na plátně, promítací rozlišovací schopnost je
1024 x 768 XGA při jasu 1100 lumenů. iPAQ MP2810 je multimediální
produkt, který je kompatibilní se zařízeními VCR, DVD a HDTV, je vybaven
ručním zoomem, standardním reproduktorovým systémem Premier Sound a
vícefunkčním dálkovým ovládáním.
Druhý projektor - Compaq iPAQ MP1410 - je vhodný pro ty uživatele, kteří
požadují mobilitu a vysoké rozlišení za dostupnou cenu. Při hmotnosti
1,95 kg nabízí rozlišovací schopnost 800 x 600 SVGA, jas 800 lumenů a
technologii Digital Light Processing (DLP). Lze ho rovněž dovybavit
sadou pro domácí kino, která z obývacího pokoje vytvoří promítací sál.
Zpět
EasyHosting od Software602
Rovněž
společnost Software602 vstupuje do oblasti ASP služeb pro malé a středně
velké firmy a to svým řešením easyHosting. Jak již napovídá sám název,
hlavní prioritou easyHosting je především jednoduchost (easy).
Tato služba nespočívá jen v klasickém hostování webových stránek
zákazníka, jak ho známe z nabídky jiných firem na českém trhu, ale
umožňuje navíc využívat modulární systém aplikací, jež postupně uvedou
každého uživatele do světa elektronického obchodování a CRM (Customer
Relationship Management).
Varianta eDock umožňuje nejen vytváření a správu vlastních webových
stránek, ale dovoluje svému uživateli propojit web se systémem
internetových adresářů pro rychlý přístup k dokumentům. Celá struktura
je přitom plně pod kontrolou uživatele služby easyHosting a ten tak může
rozhodovat o dalších uživatelích svého adresářového prostoru. Dokáže
určovat, které z uložených dokumentů budou viditelné pro určitý okruh
návštěvníků (např. zaměstnanci firmy, zákazníci, obchodní partneři
apod.). Pomocí eDock lze též zajistit jednoduchou aktualizaci důležitých
dokumentů na webu (ceníky, návody, manuály...) bez znalosti
programování.
Rovněž druhá varianta eBiz přináší zajímavé věci. Pokrývá řetězec všech
služeb nutných pro úspěšné obchodování na internetu a to v modelu B2C
(koncový prodej) i B2B (prostřednictvím prodejní sítě). Nejedná se tu
pouze o klasický web s elektronickým obchodem, ale především o nástroje
na oslovení, správu a podporu zákaznické databáze. Ke každému
zákazníkovi se váže historie aktivit v podobě telefonátů, elektronické
korespondence objednávek a zásahů technické podpory. Na základě takto
kvalifikovaných informací může každý snadno uplatnit osobní přístup ke
svým zákazníkům.
V oblasti technické podpory umožňuje systém automaticky generovat na web
často kladené dotazy (FAQ) ze znalostní databáze a tím dokáže zajistit
základní technickou podporu pro zákazníky hledající odpovědi na své
otázky pomocí internetu.
Zpět
Eurotel Dataset III
reaguje na připomínky
Společnost
Eurotel ve spolupráci s Fujitsu Siemens uvedla na český trh inovovanou
sadu Eurotel Dataset III, která spojuje mobilní telefon schopný
vysokorychlostního datového přenosu pomocí protokolu HSCD či GPRS s
notebookem Fujitsu Siemens B 2175 s dotykovou obrazovkou, hmotnosti
pouhých 1,3 kg.
Na rozdíl od původní sady si však uživatel může zvolit ze šesti
mobilních telefonů, protože kromě přístroje Siemens S40 mohou být nyní
součástí nabídky i Ericsson T39m, Nokia CardPhone 2.0, Nokia 6210,
Siemens S45 a Siemens ME45.
Právě absence většího výběru telefonů podporujících vysokorychlostní
přenosy patřila k nejčastějším výtkám, s nimiž se Dataset I mezi
uživateli setkával. Další omezení představovala šestadvacetitisícová
jistina, ta se však u Datasetu III už neplatí, pouze aktivační poplatek
vzrostl na 5 000 Kč. Povinný měsíční datový paušál byl snížen ze zhruba
dvou tisícovek na cca 600 Kč.
Tato zvýhodněná cena Eurotel Dataset III platí pouze při podání žádosti
o poskytování telekomunikačních služeb, současném zaplacení aktivačního
poplatku, úhradě aktivačního poplatku Dataset III, zaplacení měsíčního
poplatku Dataset III na šest kalendářních měsíců dopředu, využívání
služby Dataset III minimálně po dobu dvou let a nákupu dotovaného
mobilního telefonu, který lze přiřadit k Eurotel Dataset III.
Zpět
25% sleva telefonátů
Od 1. prosince
přináší společnost Eurotel svým uživatelům 25 procentní slevu na odchozí
volání v České republice. Abyste však této slevy dosáhli, musíte hovořit
alespoň tři minuty.
Sleva 25 procent po provolané třetí minutě se vztahuje na hovory do
sítě: Eurotel, pevné sítě, RadioMobil, Oskar, hlasové schránky, a na
telefonní čísla Modrých a Bílých linek. Sleva se navíc uplatňuje také u
mezinárodních hovorů a příchozích roamingových hovorů a to na tu část
ceny, která náleží vnitrostátní sazbě za hovor.
Sleva se však neuplatňuje na hovory uskutečněné například v rámci
programu Juice Hitparády, služby NetCall55 nebo služby Eurotel Asistent.
Zpět
Osobní přehrávač
kompaktních disků
Firma Thomson
Multimedia uvedla na český trh svůj první přenosný přehrávač CD, který
je schopen dekódovat i soubory MP3 z vypálených kompaktních disků.
Thomson PDP 2080, jak se nový výrobek jmenuje, je kompatibilní se
systémy pro poslech kompaktních disků, CD-R a CD-RW a dekóduje MP3
soubory z vypalovaných kompaktních disků rychlostí 64 kb/s až 256 kb/s.
Jeho design poskytuje příjemný poslech a snadnou obsluhu. Na podsvícený
LCD displej se vejde až šest řádků údajů o skladbě a díky vestavěné
elektronické paměťové ochraně proti otřesům je opravdu přenosný.
Kabel pro připojení k hi-fi systému, ekvalizér (systém zdůraznění basů
"Digital Bass Boost System" a plastický "Surround Effect"), sluchátka
typu "Back Band Phones", to vše má přispívat ke kvalitnímu poslechu. S
přehrávačem je také dodáván software MusicMatch Jukebox (PC), který
uživateli umožňuje vytvářet hudební kompilace, které se následně
přenášejí na CD s možností zápisu nebo přepsání.
Zpět
Opravdu všestranná zvuková
karta
Společnost
Creative uvedla na trh nové zvukové karty Sound Blaster Live! 5.1
Digital. Karta, jež je vybavena audio procesorem EMU10K1, jedním z
nejvýkonnějších současných procesorů pro PC, nabízí uživatelům 2, 4 a
5.1 kanálový zvuk - poslední ve formátu Dolby Digital.
Pro hru, hudbu nebo zábavu na internetu je karta Sound Blaster Live! 5.1
Digital vybavena výkonnými technologiemi, jako je např. EAX, které
přináší na osobní počítače opravdový 3D zvuk a akustické efekty.
Zvukovou realitu zajišťuje 32 hardwarově akcelerovaných 3D kanálů a
syntéza až s 1 024 hlasy. Karta vybavená dekodérem má výstup pro
připojení 5.1 kanálových, aktivních reproduktorových systémů, a umožňuje
tak reprodukci zvuku ve formátu Dolby Digital bez nutnosti nákupu
dalšího dekodéru. Karta plně podporuje digitálními formáty MP3 a WMA.
Zpět
Globus: vepřový
komplet ne, počítače FSC ano
Nabídka
spotřební elektroniky - od počítačů, tiskáren až po jejich doplňky - se
pomalu rozšiřuje ze specializovaných prodejen s výpočetní technikou blíž
k průměrnému občanovi nakupujícímu většinou v supermarketech.
Zajisté jste si již všimli, že v předvánočním čase nasazují renomovaní
výrobci výpočetní techniky své prodejní akce v super a hypermarketech.
Dalším kdo se k nim přidává je i společnost Fujitsu Siemens. Poté, co
byl v polovině roku zahájen prodej modelů spotřebních počítačů a doplňků
v řetězcích Makro a Datart, jsou od října výrobky značky Fujitsu Siemens
i v nabídce firmy Globus.
Zpět |
|
Internet, komunikace a sítě
|
Telenor spouští
mobilní síť třetí generace
V sobotu 1.
prosince 2001 zahájila norská společnost Telenor Mobil provoz své
mobilní sítě třetí generace. Síť typu UMTS bude v první fázi pokrývat
centrum norské metropole Oslo s přibližně 200 000 obyvateli a bude
zpočátku sloužit především pro testování a ověřování nových technologií.
UMTS je nový standard mobilní komunikace, který umožňuje mnohem vyšší
kapacitu přenosu dat, než jakou dokáží nabídnout dnešní technologie.
Systém UMTS mimo jiné umožňuje přenos videa prostřednictvím mobilního
telefonu.
Jelikož většina zemí zahájení provozu svých mobilních sítí třetí
generace odložila, dostává se Norsko v této oblasti na přední pozici. I
když k terminálům a službám pro síť UMTS nebude mít široká veřejnost
přístup ještě několik měsíců, společnost Telenor Mobil a její partneři
si rozhodně cení toho, že byla zprovozněna síť, kterou lze využít pro
zkušební a vývojovou činnost. Dříve než bude síť uvedena do plného
praktického provozu, rozšíří se pokrytí signálem UMTS i na další města a
hustě obydlené oblasti země.
Ve srovnání s očekáváními v loňském roce, kdy se začaly vydávat licence
pro sítě třetí generace, došlo v rozvoji technologie UMTS ke značnému
zpoždění. V současné době existuje pouze omezený počet testovacích
terminálů a samotnou síť lze využít jen pro hlasové volání. Rozvoj
služeb, které plně využívají možností technologie UMTS, nicméně
pokračuje a plně funkční terminály by se na trhu měly podle odhadů
objevit na podzim roku 2002.
Zpět
Překlenovací a
spínací systém PowerHandler Plus
Společnost Invensys představila systém PowerHandler Plus, poslední
novinku ve své rodině třífázových řešení pro správu elektrického
napájení. PowerHandler Plus je spínací skříň vybavená překlenovacím
modulem (bypass) vhodná pro aplikace se spínanými proudy 3 200 - 4 000
A.
Systém PowerHandler Plus se propojuje s paralelně zapojenými záložními
zdroji (UPS) 9315, kde ještě více zvyšuje spolehlivost systému, protože
umožňuje provádět servisní práce na záložních zdrojích bez nutnosti
vypnout napájení zálohované zátěže.
Zpět
Síťové prvky Z-Com na českém
trhu
Jednání mezi
distribuční společnosti LEVI International a Z-Com vyústila koncem
listopadu tohoto roku v podpis distribuční smlouvy mezi oběma
zmiňovanými společnostmi. LEVI International se tak stává autorizovaným
distributorem kompletního portfolia firmy Z-Com pro Českou republiku a
již od prvního prosincového týdne se lze s produkty Z-Com setkat na
prodejních místech LEVI International.
Bezdrátové síťové prvky Z-Com jsou dobře známé jak v zahraničí, tak u
nás. Firma sama se profiluje zejména jako OEM výrobce, s produkty
vyrobenými firmou Z-Com je možné se setkat pod hlavičkou mnoha značek (ZCOMAX,
I-Tec, Planet, atd.).
Produktové portfolio je zaměřeno zejména na produktovou řadu LANEscapeXI,
což jsou prvky standardu 802.11b. Ty poskytují na frekvenci 2,4 GHz
přenosovou rychlost 11 Mb/s. V nabídce lze nalézt PCMCIA karty (PC Card)
s pevnou i odpojitelnou anténou, USB adaptéry a ucelenou řadu Access
Point-ů. Z-Com používá výhradně čipsety Intersil PRISM II a PRISM 2.5,
čímž je zajištěn požadovaný výkon při zachování dostupné ceny.
Většina položek LANEscape XI je certifikovaná značkou Wi-Fi, která
zaručuje kompatibilitu s ostatními produkty na standardu 802.11b.
Zpět |
Grafika, CAD,
GIS |
Nová generace
kernelu pro prostorové modelování
Společnost
Autodesk oznámila, že zahájí vývoj specializovaného kernelu -
ShapeManager - pro prostorové modelování, který bude následně začleněn
do Autodesk Inventoru a dalších návrhářských programů společnosti.
Autodesk
ShapeManager bude založen na kernelu ACIS 7.0, který si Autodesk
licencoval od společnosti Spatial. Autodesk ShapeManager má umožnit
uživatelům vytvářet a upravovat komplexní virtuální modely, které pro
definici a komunikaci 3D návrhářského záměru vyžadují sofistikované
matematické výpočty.
Díky tomu, že Autodesk ShapeManager sdílí společný kódový základ s
kernelem ACIS obsaženým v současných i starších verzích Autodesk
Inventoru a produktů rodiny AutoCAD, nemá integrace Autodesk
ShapeManageru způsobit žádné problémy s migrací souborů, zachová si
rovněž kompatibilitu s kernelem ACIS 7.0 a jeho nižšími verzemi.
Uživatelé nebudou ani potřebovat žádné utility na migraci geometrických
prvků ShapeManager. Budoucí vývoj kernelu se bude soustředit na
požadavky parametrického modelování pro Autodesk Inventor a na vyspělé
definice tvarů pro komplexní geometrické návrhy, s nimiž se pracuje
například ve spotřebních odvětvích.
Zpět |
Informační společnost
|
Lady Pro 2001
Na
společenském galavečeru, který se konal v pátek 30. listopadu ve
Španělském sále Pražského hradu, byly vyhlášeny výsledky ankety "Českých
100 nejlepších". Tuto anketu pořádá každoročně panevropská společnost
pro kulturu, vzdělávání a vědeckotechnickou spolupráci
Comenius.
Součástí slavnostního ceremoniálu bylo i vyhlášení
Lady
Pro. Tento čestný titul náleží ženám, které ve své profesionální,
politické, sportovní, či umělecké kariéře dosáhly skutečně mimořádných
úspěchů a přitom si dokázaly při své každodenní časově a odborně náročné
práci zachovat své ženství.
V letošním roce získaly tento titul dvě ženy z oboru informačních a
komunikačních technologií: paní Ing. Marcela Gürlichová - náměstkyně
ministra dopravy a spojů a paní Ing. Monika Pavlíčková (na obrázku) -
ředitelka marketingu a komunikací IBM.
Zpět
Nový generální ředitel
divize Xerox
Pan Olivier
Ferraton byl jmenován novým generálním ředitelem divize Xerox pro
Střední a Východní Evropu. Pan Ferraton přichází na toto místo ze
společnosti Xerox v Jižní Africe, kde od roku 1997 působil jako ředitel
prodeje a marketingu.
Během svého působení v Africe pan Ferraton vyvinul a realizoval
marketingovou a prodejní strategii na jihoafrickém trhu a přebudoval
postavení značky Xerox v podvědomí zákazníků. Zasloužil se také o vývoj
a řízení přímé prodejní síly, distributorů a koncesionářů.
Před příchodem do Jižní Afriky působil pan Ferraton v letech 1994 až
1997 jako národní obchodní ředitel Obchodních služeb Xerox ve Francii.
Na této pozici vyvinul a realizoval strategii XBS společnosti Xerox
France a podporoval nabídku na trhu. Vytvořil zde také národní tým XBS,
který sám řídil.
Olivier Ferraton nastoupil ke společnosti Xerox ve Francii v roce 1987,
kde vykonával mnoho funkcí z oblasti správy klíčových zákazníků (Key
Accounts) a managementu prodeje až do svého jmenování do XBS ve Francii
v roce 1994. Jednou z hlavních priorit pana Ferratona bude využití jeho
rozsáhlých zkušeností k posílení nepřímých obchodních kanálů a
obchodních služeb Xerox ve Střední a Východní Evropě.
Pan Ferraton získal v roce 1981 ekonomický bakalaureát a v roce 1986
promoval na škole ESCE (Ecole Supérieure du Commerce Extérieur) v Paříži
se specializací na mezinárodní obchod. Hovoří anglicky a španělsky. Panu
Ferratonovi je 38 let, je ženatý a má jedno dítě. Je aktivním sportovcem
a k jeho oblíbeným sportům patří plavání, potápění s kyslíkovým
přístrojem, squash a rugby.
Zpět |
|
WWW
tip týdne |
Mezi zemí a nebem
Internetová
galerie World WebPhoto
Gallery zve všechny příznivce dobré fotografie na poslední letošní
výstavu. Od úterý 4. prosince zde své fotografie pod souhrnným názvem
"Mezi zemí a nebem" prezentuje pan
Ladislav Kamarád. Dvacet sedm snímků je vystaveno ve třech
virtuálních sálech.
Autor fotografií hor a přírody je znám jako držitel mnoha cen z
fotografických soutěží. Jeho dosud největší souborná výstava v pražském
Mánesu bude překonána výstavou velkoplošných snímků na počátku příštího
roku v Ambitu. Pan Ladislav Kamarád je pravděpodobně jediný člověk na
celém světě, který v osmitisícových výškách fotografuje na formát 6 x 6
cm středoformátovým aparátem značky Hasselblad.
Zpět |
|