HLEDEJ
 V SEKCI
 

3. července 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Aktuální čislo

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
SunSystems modul pro vyúčtování CCS karet
S novým UML nástrojem pro modelování aplikační architektury
Že by revoluce v podnikových webových službách
IBM eServer p630
Sybase s novou verzi replikačního serveru
Uvedení firewallu Kernun
Předplatné časopisu IT System - Akce
Co je nového ve verzi 5.1 Borland Enterprise Server
Sodexho Pass a controllingový informační systém
Implementace modulu BI Warehouse v IPS Skanska


Případové studie
Technologie IBM ve službách Tesco Stores
Bankovnictví požaduje bezpečnost

Konference, semináře
Vzdělávací společnost Datascript
Jak zvýšit zisk o cca 202 %
1. ročník KARAT Golf Cup 2002 již zná své vítěze
IBM Software Symposium 2002

Internet, komunikace a sítě
Vysokorychlostní satelitní připojení k internetu
Automatická spojovatelka
Komunikační řešení pro hotely
Novým zákazníkem Aliatelu se stala Českomoravská stavební spořitelna
Podniková řešení i pro metropolitní sítě

Informační společnost
Představenstvo společnosti RadioMobil jmenovalo nové ředitele
QRIS se stává dodavatelem aktivních datových prvků OmniSwitch
SWS s produkty IBM


GolfWits


Podnikové aplikace

SunSystems modul pro vyúčtování CCS karet
Společnost LLP Group uvádí na český trh SunSystems modul pro vyúčtování CCS karet. Tento modul mohou využít klienti LP při vyúčtování odběru zboží a služeb u čerpacích stanic a na ostatních obchodních místech, která přijímají platbu prostřednictvím karet CCS.
Modul vyvinuli konzultanti české společnosti LLP jako nadstavbu finančního systému SunSystems s cílem automatizovat a zjednodušit účetní procedury. Doposud totiž museli klienti společnosti LLP manuálně zadávat vstupní soubory/faktury do informačního systému SunSystems.
Nový modul automatizuje postup zaúčtování faktur/vstupních souborů do informačního systému tím, že importuje účetní operace z dat poskytovaných firmou CCS do SunSystems. Soubor s vyúčtováním transakcí karet CCS si klient stáhne z autorizovaného Zákaznického servisu na webových stránkách CCS, který se poté automaticky transformuje do deníku v SunSystems a faktury jsou ihned zúčtovány. Víceúrovňová konfigurace umožňuje nastavení generovaných polí hlavní knihy - účet, typ deníku, popis, označení transakce, apod. - přesně podle požadavků zákazníka.
Soubor CCS obsahuje fakturu za pohonné hmoty, zboží a služby zakoupené na čerpacích stanicích prostřednictvím karet CCS a bezhotovostní nákupy na ostatních obchodních místech.
Mezi vlastnosti modulu patří:
. Zpracování všech typů transakcí v CCS souboru - domácí a zahraniční nákupy
. Zpracování všech sazeb DPH v CCS souboru
. Víceúrovňové nastavení vazby CCS - SunSystems umožňuje přizpůsobit modul konkrétnímu zákazníkovi
. Rozšířené možnosti mapování polí hlavní knihy
. Ad-hoc změny mapování pomocí vstupní obrazovky
Mezi další klienty využívající SunSystems modul pro vyúčtování CCS karet patří v České republice například firmy Roche, UPC nebo Pfizer.

Nahoru

 

S novým UML nástrojem pro modelování aplikační architektury
Společnost Unicorn představila nový vývojový UML nástroj pro modelování aplikační architektury - Rational XDE Modeler, který je součástí druhé verze Rational Suite 2002. Architekti a návrháři ke své práci používají nejrůznější nástroje, počínaje tužkou a papírem. Pro komunikaci s netechnickými lidmi to sice může být dostačující, ale pro komunikaci s vývojovým týmem to postrádá potřebnou sémantiku. Přechod od papíru k programu se většinou neobejde bez ztrát na informacích, které mohou způsobit rozklad architektury. K tomu dochází, když se software postupem času stále více odlišuje od původních specifikací. Tento problém řeší vývojový nástroj Rational XDE Modeler.
Ten umožňuje architektům a návrhářům vytvářet sémanticky bohaté modely architektury v Unified Modeling Language (UML), modelování obchodních procesů, návrhů, opakovaně využitelných prostředků a komunikace na řídící úrovni. Vývojáři potom mohou tyto modely architektury využít jako základ pro implementaci a urychlení vývoje aplikací. Architektům umožňuje vytvářet návrhy přímo v IDE (např. v Microsoft Visual Studio .NET nebo IBM WebSphere Studio Application Developeru) a sdílet je s vývojovými týmy.
Kromě tohoto nového vývojového nástroje je Rational Suite 2002 obohacen také o nové verze produktů Rational XDE Professional 2002, RationalPurifyPlus 2002 a Rational Rose RealTime 2002. Vylepšen byl i nástroj Rational Project Console.

Nahoru

 

Že by revoluce v podnikových webových službách
Společnost BEA již od konce června nabízí svůj systém BEA WebLogic Workshop. Jedná se o Java vývojové prostředí, s nímž má být i pro běžné vývojáře aplikací snadné vyvíjet webové služby podnikové třídy.
Nový produkt znamená zásadní odklon od tradičních integrovaných vývojových prostředí pro Javu, neboť umožňuje vývojářům vyvíjet, testovat a nasazovat webové služby podnikové třídy, aniž by potřebovali rozumět složitostem prostředí J2EE.
Prostřednictvím "ovládacích prvků" ("control"), vizuálních rozhraní pro Javu a J2EE, která skrývají obsažený kód J2EE, může vývojář se zkušenostmi z Visual Basicu nebo COBOLu vyvíjet podnikové aplikace pro BEA WebLogic Enterprise Platform. Může se plně soustředit na vývoj obchodní logiky a přitom využívat spolehlivost a škálovatelnost řešení BEA. Společným programovacím modelem a architekturou pro stavbu a rozšiřování aplikací řeší BEA WebLogic Workshop primární problém dnešních IT oddělení - integraci - a to za mnohem kratší čas, než to zabralo dříve.
BEA WebLogic Workshop je dostupný ke stažení od konce června na této adrese.

Nahoru

 

IBM eServer p630
Společnost IBM vnáší, jak sama praví, svěží vítr na trh se základními unixovými servery a to uvedením systému eServer p630 s procesorem POWER4. Tento nový IBM eServer je určen pro operační systémy Linux a AIX 5L. IBM se chlubí, že nový server disponuje takovým výkonem a spolehlivostí, které byly dříve dostupné pouze zákazníkům high-end systémů.
IBM zároveň plánuje uvést ve čtvrtém čtvrtletí funkci dynamického LPAR, jež umožní zákazníkům rozdělit počítač až na čtyři "virtuální" servery. Tyto virtuální servery, které mohou být tvořeny třeba jen jedním procesorem, dokáží dynamicky měnit svoji velikost podle změn pracovní zátěže.
Tím, že nabízí funkčnost velkého systému v základním serveru, umožňuje p630 společnostem nasadit malé, ale kriticky důležité aplikace na počítači s optimální velikostí. Toto může vést ke značným úsporám, obzvláště tehdy, pokud je součástí celkového řešení také middleware a databáze. Flexibilní server p630 se hodí pro realizaci podnikových informačních systémů, nasazení jako souborový, tiskový nebo webový server a je také vhodný pro testování a vývoj aplikací.
Kromě obchodních a e-business aplikací je IBM eServer p630 vhodný také pro náročné vědecké a technické simulace (High Performance Computing). Je to především díky vysokému výkonu v oblasti plovoucí desetinné čárky, velikosti operační paměti a kapacitě interního diskového prostoru. Server IBM eServer p630 převyšuje server Sun V480 ve výkonu, spolehlivosti, spravovatelnosti i dostupnosti.

Nahoru

 

Sybase s novou verzi replikačního serveru
Společnost Sybase uvedla novou verzi replikační technologie Replication Server, tentokrát s označením 12.5. Tato verze umožní firmám jak kopírovat aktuální data do vzdálených míst tak konsolidovat data přicházející ze samostatných jednotek. Je zabezpečena nepřetržitá aktivita systému a dostupnost dat navzdory možným výpadkům softwaru a hardwaru. Podpora rozhodování v reálném čase je řešena bez ohledu na operační systém.
Nová verze replikačního serveru poskytuje podporu pro správu vysoce dostupných dat se spolehlivou bezpečností v oblasti e-business a obousměrnou heterogenní replikaci.
Sybase Replication Server 12.5 synchronizuje replikované kopie dat spravované Adaptive Serverem Enterprise (ASE) - relačního databázového systému třídy enterprise firmy Sybase, která je často využívána pro architekturu zálohování s vysokou dostupností nebo pro podporu distribuovaných databází. Aplikace rovněž nabízí vylepšené zabezpečení datové komunikace podporou SSL (Secure Sockets Layer) a nabídku heterogenních, obousměrných replikací pro každou ze čtyř databází, které Sybase podporuje - IBM, Microsoft, Informix a Oracle. Navíc jsou do nabídky pro každou z těchto databází zahrnuty komponenty požadované pro obousměrnou replikaci z databáze a do ní, replikační agent a odpovídající komponent Direct Connect.
Aplikace také přináší dostatečnou dostupnost a bezpečnost dat, která je nutná k zabezpečení chodu důležitých aplikací a zajištění bezpečnosti dat tím, že informace duplikuje na několik různých míst bez užití databázových clusterů.
Novými prvky v aplikaci Replication Server 12.5 jsou volitelná podpora bezpečnostních služeb pro replikační prostředí ASE po celé trase s implementací infrastruktury pro veřejné klíče a bezpečnostní infrastrukturou na základě SSL. Volitelně je možno užít SSL při replikaci prostřednictvím internetu. Součásti je podpora průmyslových standardů, jako XML, Java, SSL, Unicode, Lightweight Directory Access Protocol (LDAP) a ASE 12.5 a schopnost heterogenní replikace.

Nahoru

 

Uvedení firewallu Kernun
Společnost Trusted Network Solutions (TNS) uvádí na trh nový prostředek informační bezpečnosti, síťový firewall Kernun, který je určen k ochraně středních a rozsáhlých počítačových sítí před útoky, které hrozí z internetu.
Firewall Kernun míří na trh velkých podnikových firewallů a zvláště do oblastí, kde je na bezpečnost kladen zvýšený důraz. Tento prostředek je dodáván jako jediný na trhu v České republice včetně kompletních zdrojových kódů firewallu i operačního systému. Licenční ujednání, s nímž je firewall dodáván, umožňuje koncovému uživateli i modifikaci zdrojových kódů pro vlastní potřebu.
Firewall Kernun běží v prostředí OS FreeBSD na platformě serveru Intel Xeon. Procesor Intel Xeon pro dvouprocesorové servery a pracovní stanice nabízí několik vlastností, které zvyšují výkonnost nových systémů. Je to především mikroarchitektura Intel NetBurst, technologie Hyper-Threading, větší (512 kB) vyrovnávací paměť druhé úrovně a čipová sada Intel E7500 pro dvouprocesorové servery a čipová sada Intel 860 pro dvouprocesorové pracovní stanice. V dnešní době dosahují procesory Intel Xeon rychlosti až 2,4 GHz.

Nahoru

 

Co je nového ve verzi 5.1 Borland Enterprise Server
Společnost Borland oznámila v uplynulých dnech novou 5.1 verzi produktu Borland Enterprise Server, aplikačního serveru kompatibilního s J2EE 1.3, který byl navržen pro vysoce škálovatelné nasazení distribuovaných aplikací a webových služeb.
Poslední verze produktu Borland Enterprise Server obsahuje zlepšenou podporu webových služeb, aktivní správu aplikací a vyšší výkonnost.
Co nového Borland Enterprise Server 5.1 obsahuje? Je to například zlepšená podpora webových služeb, kdy nová sada poskytovatelů webových služeb automaticky konvertuje klientské SOAP dotazy a směřuje je na příslušnou komponentu (Java, CORBA), MDB (Message-driven Beans) nebo EJB (Enterprise Java Beans). Díky Enterprise Server 5.1 tak mají firmy možnost nasazovat existující aplikace jako webové služby bez potřeby jejich přepisování a také mohou integrovat webové služby s dalšími aplikacemi uvnitř i vně společnosti.
Nová 5.1 verze je úzce integrovaná s produktem Borland JBuilder 7 a zrychluje a zjednodušuje tak vývoj a nasazení aplikací. Nový systém Management Hub poskytuje aktivní správu a monitorování aplikací bez potřeby lidského zásahu. Borland Enterprise Server 5.1 může automaticky vykonávat příkazy start, stop a ping na komponentární úrovni. Sada vizuálních průvodců usnadňuje konfiguraci a ladění výkonnosti. Optimalizace, které by mohly zabrat týdny či měsíce času i s příslušnými konzultačními zdroji, mohou nyní potenciálně zabrat pouze několik hodin.
Borland Enterprise Server 5.1 bude výhledově dostupný během léta 2002 pro operační systémy Microsoft Windows, Sun Microsystems Solaris a Red Hat Linux. Enterprise Server bude dostupný ve třech edicích: Web Edition, VisiBroker Edition, AppServer Edition. Vývojová licence na produkt Borland Enterprise Server, AppServer Edition bude dodávána také jako součást produktu JBuilder 7 Enterprise.

Nahoru

 

Sodexho Pass a controllingový informační systém
Sodexho Pass ČR, poskytovatel služeb v oblasti distribuce a managementu stravenek a ostatních poukázek, investuje do controllingového informačního systému. Jeho dodavatelem se stala firma Adastra, která zvítězila ve výběrovém řízení. Cílem controllingového informačního systému je zvýšení efektivity a zlepšení služeb pro více než 400 tisíc uživatelů a 17 tisíc smluvních provozoven Sodexho Pass v ČR.
Jádrem nového controllingového systému bude datový sklad na platformě Microsoft SQL 2000. Dále bude využit integrovaný nástroj Microsoft Analysis Services, klientské prostředí pro analýzy a reporting bude realizováno technologií Business Objects.
Sodexho Pass ČR je součástí nadnárodního koncernu Sodexho Alliance, která má přes 70 poboček na pěti kontinentech světa. Sodexho Pass ČR provozuje celorepublikovou síť poboček a poskytuje služby v oblasti distribuce a managementu stravenek GASTROPASS, dárkových a druhových šeků.

Nahoru

 

Implementace modulu BI Warehouse v IPS Skanska
Ve stavební firmě IPS Skanska byla dokončena první etapa implementace modulu Business Information Warehouse systému SAP a byl zahájen produktivní provoz systému. Toto řešení poskytne střednímu a vrcholovému managementu IPS Skanska uživatelsky jednotné prostředí pro prezentaci požadovaných informací z oblasti finančního řízení, controllingu, prodeje, obchodu, a lidských zdrojů, jako nástroje ke zlepšení podpory rozhodovacích procesů ve společnosti.
Implementace systému BW je dalším krokem v dlouhodobé spolupráci IPS Skanska se společností T-Systems Czech, která v IPS Skanska zavedla a provozuje systém SAP formou komplexního outsourcingu.
Příprava projektu implementace SAP BW probíhala od podzimu roku 2001. Implementace a příprava ostrého, tzv.produktivního provozu, včetně zpracování studie řešení pro rozšíření systému BW nad moduly pro systémy IPOS a Subdodávky, probíhala do června 2002. V následujícím období bude implementace SAP BW pokračovat etapou, v níž se bude řešit a realizovat problematika dalších procesů zákazníka - s využitím definovaného řešení i na základě vývoje nové, specifické funkcionality.
Ing. Ivan Janoušek, ředitel odboru IS/IT, uvedl: "V rámci tohoto projektu byla realizována standardní funkcionalita systému BW, rozšířená o řadu dalších údajů a pohledů, specifických pro naši společnost. Kromě implementace ve výše uvedeném rozsahu bylo jedním z hlavních cílů tohoto projektu položit základy pro rozšíření systému o nové vybrané funkce a připravit podmínky pro rozšíření systému do dalších speciálních oborů činnosti IPS Skanska. V období začátku roku se podařilo oběma stranám sladit i nároky organizačních změn v IPS Skanska s realizací řešení BW.
Smlouvy, které společnosti T-Systems Czech a IPS Skanska uzavřely v letech 2000 a 2001, zahrnují kompletní vyčlenění provozu informačních systémů SAP a souvisejících informačních technologií z organizační struktury společnosti (tzv. úplný outsourcing), a to jak v případě provozních systémů SAP R3 a SAP CRM, tak v případě manažerské nadstavby SAP BW.

Nahoru


Týden facility managementu v Praze 2002


Případová studie

Technologie IBM ve službách Tesco Stores
V létě roku 2001 podepsaly společnosti IBM, ITS a TESCO Europe kontrakt na implementaci softwarového systému eBDX. Společnost ITS je obchodním partnerem IBM, která úzce spolupracovala na vývoji a postupné implementaci systému v Maďarsku, ČR, Slovensku a Polsku. Na základě úspěšné implementace systému ve střední Evropě se v současné době uzavírají jednání s Tesco Stores ASIA PACIFIC o další implementaci systému v Thajsku.

Pokračování
Nahoru

 

Bankovnictví požaduje bezpečnost
Lucemburské zastoupení společnosti Unisys bylo založeno v květnu 2000 a od té doby si již stihlo vytvořit řadu referencí v poskytování síťových služeb - od LAN až po oblasti telekomunikací. Zvláštní pozornost přitom věnuje bezpečnostním aspektům. Tyto zkušenosti lze nejlépe demonstrovat na spolupráci Unisysu s pobočkou soukromé německé banky Norddeutsche Landesbank - NORD/LB, která v Lucembursku patří mezi deset největších bank v zemi.

Pokračování
Nahoru
 

Konference, semináře

Vzdělávací společnost Datascript
Společnost Datascript - součást skupiny Servodata - vznikla jako odpověď na rostoucí poptávku po doplňkových službách na trhu datových technologií. Datascript se specializuje na školení v oblasti technického i praktického využití moderních technologií. Poskytuje odborné znalosti certifikovaných storage specialistů ze společnosti Servodata, jako oficiální IBM Training Provider provádí přípravu školení k získání certifikace IBM a rovněž připravuje účastníky školení na získání odborných certifikátů softwarových produktů Legato a TSM.
Jaký užitek Vám mohou školení Datascriptu přinést? Protože odborná školení probíhají v českém jazyce a na území České a Slovenské republiky, dochází k úspoře finančních nákladů ve srovnání s odbornými školeními v zahraničí. Školení jsou odstupňována podle odborné zdatnosti účastníků a tak si každý může vybrat tu správnou úroveň. Zároveň se během nich dozvíte technické, obchodní i praktické znalosti o možnostech informačních technologií.

Nahoru

 

Jak zvýšit zisk o cca 202 %
Již 12. července proběhne prezentace CRM systému BUSINESS CONNECT a to v Brně na Palackého třída 87 v novorenesančním zámečku společnosti MIKROS.
Na programu prezentace, která začíná registrací, je od 10 hodin zahájení a představení společnosti MIKROS. Následuje představení možnosti Groupware (podpora týmové práce, skupinové plánování času), spolupráce s internetem. Třetí část je věnována BUSINESS CONNECT - CRM systému, který podle slov autorů, může vést ke zvýšení zisku až o 202 %. Na závěr je od cca 11 hodin plánována diskuse a závěr. Vstup na prezentaci je volný.
Vzhledem k omezenému množství míst je nezbytná předchozí telefonická rezervace na čísle 05/4952 3611 nebo na tomto e-mailu.

Nahoru

 

1. ročník KARAT Golf Cup 2002 již zná své vítěze
V úterý 25. června proběhl první ročník neformálního setkání obchodních partnerů KARAT Golf CUP.
Turnaj se uskutečnil v golfovém areálu Sokrates Golf & Country Club Kořenec nedaleko Boskovic.
Den byl zahájen pracovní snídaní s partnery pro distribuci a implementaci informačního systému KARAT. Mimo občerstvení byla servírována také nová prodejní a obchodní strategie informačního systému KARAT, která směřuje k silnější podpoře partnerů.
Po snídani následovala výuka golfu, kterou již absolvovali také uživatelé IS KARAT. Odpoledne proběhl golfový turnaj pro "amatérské" hráče pod vedením odborných trenérů. Šanci vyzkoušet si tento zajímavý sport tak dostali i lidé bez zelené karty, kteří by za normálních okolností neměli na hřiště přístup. Po slavnostním zahájení turnaje byl proveden odpal ze všech jamek zároveň a utkalo se osm družstev. Hrálo se systémem scramble, ve kterém se vždy započítává nejlepší úder ve skupině. Jednotlivá družstva byla složena z partnerů, uživatelů IS KARAT, zástupců I.F.T. PROGRES a médií. I když šlo především o přátelské setkání, přesto se soupeřilo i o umístění. Nejlepší družstvo ve složení Ivana Hellerová, Marcel Herman, Ivo Leitgeb, František Pěč a Tomáš Vavřík vedl instruktor Tomáš Daul.

Nahoru

 

IBM Software Symposium 2002
Největší softwarová akce IBM v Evropě, Software Symposium 2002, a vůbec první konference Software Symposium, kde bylo možné vidět všechny brandy pod jedinou střechou, se konala ve dnech 10.-14. června ve Vídni. Symposium přilákalo přes 2 000 delegátů z celé Evropy, Středního východu a Afriky.
Konference poskytla delegátům školení o klíčových dnešních i budoucích příležitostech na poli softwaru, věnovala se tématům jako webové služby, e-learning, správa znalostí, bezpečnost a mobilní internet.
Takto koncipovaná pětidenní akce umožnila zákazníkům, obchodním partnerům a vývojářům získat nejnovější postřehy z oboru a více se dozvědět o stále se rozvíjejícím světě softwarového portfolia IBM pro e-business. Byla to první akce, která spojovala čtyři každoroční softwarové akce - technickou konferenci DB2, WebSphere, Lotusphere Europe a Planet Tivoli.
Symposium nabídlo účastníkům hloubkový průzkum do softwarového světa IBM. Skládalo se z přednášek, laboratoří, certifikací a ukázek jednotlivých značek (Data Management, Lotus, Tivoli a WebSphere).

Nahoru
 

Internet, komunikace a sítě

Vysokorychlostní satelitní připojení k internetu
Společnost Contactel jako první přináší na český trh novou službu Internet Sky Contact. Tato služba poskytuje svým uživatelům vysokorychlostní a samozřejmě i kvalitní přístup na internet za pevný měsíční poplatek bez ohledu na objem internetové komunikace. Další předností této technologie proti klasickým technologiím DSL využívajícím metalických vedení je její dostupnost prakticky pro všechny zákazníky na celém území České republiky.
Nová služba Internet Sky Contact poskytuje neomezený přenos dat o rychlosti 512 až 2 048 kb/s. Data jsou přijímána i vysílána prostřednictvím satelitního terminálu umístěného u zákazníka. Není zapotřebí žádného dalšího, například vytáčeného (telefonního) připojení. Výhody širokopásmového připojení k internetu jsou tak nyní dostupné i zákazníkům, kteří nemají k dispozici kvalitní drátové připojení. Kromě základní funkce, kterou je vysokorychlostní přístup, nabízí tato technologie také další atraktivní aplikace včetně video streamingu.
V současné době je služba určena zejména podnikatelským zákazníkům s vyššími nároky na rychlost a spolehlivost přístupu k internetu. Služba Internet Sky Contact je dostupná v podstatě na celém území České republiky a je možno ji zřídit během celkem krátké doby. K dispozici je několik variant připojení o rychlostech od 512 kb/s do 2048 kb/s. Měsíční ceny za službu začínají již na 3 990 Kč (bez DPH), přičemž zákazník již neplatí další poplatky za čas připojení nebo objem přenesených dat. Nejvhodnější variantu lze zvolit podle předpokládaného počtu uživatelů a očekávaného objemu přenosu dat.
Jak to celé funguje? K satelitnímu terminálu, který se skládá z vnější antény o průměru 74 cm (podobná anténě pro příjem satelitního TV signálu), dvou konvertorů a vnitřní komunikační jednotky, je připojen počítač nebo počítačová síť, prostřednictvím které všichni připojení uživatelé přistupují do internetové sítě. Satelitní terminál začne ihned po instalaci a připojení k počítači komunikovat se satelitem na oběžné dráze. Na satelitu je pro přístup zákazníků Internet Sky Contact vyčleněna určitá část kapacity, která zabezpečuje přenos dat směrem k uživateli, a jiná část, která přijímá data směrem od uživatele. Základní rozdíl mezi standardním připojením k internetu a satelitním připojením pocítí zákazník ve způsobu načítání webových stránek. U klasického pevného či vytáčeného připojení k internetu se nejdříve načítá formát a rozmístění objektů stránky a teprve poté se postupně vyplňuje jejich obsah, přičemž finální podoba stránky je hotová až za několik vteřin.
Oproti tomu v případě připojení prostřednictvím satelitu se všechny prvky požadované stránky nejdříve shromáždí a teprve poté se stránka zobrazí na monitoru uživatele celá.

Nahoru

 

Automatická spojovatelka
Softwarová společnost ZOOM International, která vyvíjí bezpečnostní a telekomunikační aplikace, představuje lokalizovaný systém IP IVR firmy Cisco. Jedná se o systém interaktivního hlasového ovládání (IVR), který přijímá telefonní hovory, a umožňuje volajícímu pomocí tlačítek telefonu a nyní dokonce i prostřednictvím hlasových povelů provádět předem stanovené úkony. Tato technologie má praktické využití v podobě automatizovaných služeb, jakými jsou například hlasové schránky, automatické spojovatelky či audiotexové služby. Jedná se tedy o zajímavou technologii propojující svět internetu s hlasovou komunikací - nyní plně v českém a slovenském jazyce.
ZOOM hodlá IVR systém zdokonalit o český rozpoznávač řeči. Díky němu bude IVR systém moci zpracovat hlasové povely, jež volajícím umožní pohodlný přístup k informacím. První plánovanou aplikací IVR bude "automatická spojovatelka", která umožní přepojení hovorů pouhým vyslovením jména volaného účastníka.
Cisco IVR je součástí samostatného řešení IP telefonního systému. Rozdíl mezi klasickou a IP telefonií je v tom, že telefony mezi sebou a ústřednou komunikují prostřednictvím počítačové sítě, což přináší mnohé výhody a usnadnění. Telefonní systém tak není uzavřený a umožňuje úzké propojení telefonních zařízení, informačních technologií a internetu.
 

Nahoru

 

Komunikační řešení pro hotely
Pro společný vývoj komunikačního a kontaktního řešení, které bude určeno pro nasazení v hotelích, se rozhodli společnosti Alcatel, NextiraOne a LLC. Produkty Alcatel OmniPCX 4400 a optimalizované konvergenční přepínače řady Omni - rovněž od Alcatelu - mají pomoci zlepšit jak administrativní služby, tak služby nabízené hostům.
Jednou z aplikací nabízených společně s produktem Alcatel OmniPCX 4400 je OmniTouch. Jedná se o paket s vestavěným multimediálním kontaktním centrem pro správu hotelových hostů. Kontaktní centra tak mohou například monitorovat kvalitu zákaznických služeb, zajišťovat integraci s databází zákazníků či porovnávat profily volajících prostřednictvím směrování na základě znalostí operátorů.
Produkt Alcatel OmniPCX 4400 lze doplnit o více než 500 různých podpůrných hotelových služeb, jako jsou například systémy pro správu majetku, účtovací a tarifovací systémy, faxové služby, či služby hlasové pošty. Alcatel OmniPCX 4400 je schopen spolupracovat s přepínači dat a pobočkovými ústřednami PBX jiných dodavatelů.
Alcatel dodává standardní IP komunikační podnikové řešení, které konvergují hlasové a datové sítě. Zákaznický server řady UNIX Alcatel OmniPCX 4400 může obsluhovat od 50 do 50 000 uživatelů, kterým nabízí škálu telefonních prvků na podnikové úrovni, od pobočkových až po IP telefony, stejně jako výkonné, integrované aplikace, jako je zpracování zpráv nebo mobilní a multimediální kontaktní centra, která mohou být soustředěna na jednom místě nebo provozována odděleně. Síťová infrastrukturní zařízení a bezpečnostní aplikace řady Omni společnosti Alcatel poskytují základ snadno dostupné sítě, která podporuje požadavky na kvalitu služeb, bezpečnost a správu.
 

Nahoru

 

Novým zákazníkem Aliatelu se stala Českomoravská stavební spořitelna
24. června byla podepsána mezi společnostmi Aliatel a Českomoravskou stavební spořitelnou smlouva o poskytování telekomunikačních služeb. Předmětem smlouvy je dodávka balíčku telefonních a internetových služeb Business Call Internet Light. Českomoravská stavební spořitelna se rozhodla přijmout nabídku Aliatelu po náročném výběrovém řízení. Rozhodujícím kritériem byla nejen kvalita a rozsah služeb při výhodných cenách, ale také důvěryhodnost Aliatelu jako provozovatele telekomunikačních služeb.
Aliatel bude tedy minimálně po dobu jednoho roku zajišťovat pro Českomoravskou stavební spořitelnu telefonní služby s přímým připojením (Business Call Direct) a službu připojení k internetu.
Českomoravská stavební spořitelna působí na českém trhu od roku 1993. Je to největší stavební spořitelna v České republice a svými obchodními výsledky se dokonce řadí na 2. místo v celoevropském měřítku. V současné době spravuje více než 1,7 milionu účtů. V České republice ovládá přibližně 40 % trhu. Majoritním vlastníkem ČMSS je ČSOB, která vlastní 55 % akcií, 45 % akcií vlastní největší evropská stavební spořitelna, německá Bausparkasse Schwäbisch Hall AG.
 

Nahoru

 

Podniková řešení i pro metropolitní sítě
Úsek sítí, které se nacházejí na hranicích podnikových, jsou často označovány jako první míle mezi místní sítí a metropolitní oblastí. Společnost 3Com nechce zůstat ani v této oblasti pozadu a proto rozšiřuje svou ethernetovou technologii i do prostoru metropolitních sítí a nyní zahájila plán pro nové sítě E-MAN (Ethernet Metro Area Networks) v partnerství se společností Atrica.
Prvním produktem, který se bude používat jako zařízení na straně zákazníka (CPE, customer premises equipment) v řešení 3Com E-MAN, je SuperStack 3 Switch 4400, který svou výbavou doplňuje a rozšiřuje funkčnost existujících směrovačů.
Základním prvkem nového řešení je SuperStack 3 Switch 4400, stohovatelný přepínač 10/100 rychlého ethernetu s podporou aplikací (čtvrté vrstvy) a přepínáním rychlostí fyzického spojení, který se pro podniková prostředí LAN dodává od června 2001. SuperStack 3 Switch 4400 je zvlášť vhodný pro nasazení poskytovatelem služeb díky podpoře klasifikace provozu na čtvrté vrstvě, která priorizací důležitého provozu přidává inteligenci síťové infrastruktuře.
3Com Network Supervisor a Atrica ASPEN (Atrica Service Platform for Ethernet Networks) poskytují provozovatelům metropolitních sítí pohodlný, snadno použitelný software na konfiguraci a správu ethernetových sítí MAN. Kombinované řešení lze pomocí integračního softwaru integrovat do prostředí HP OpenView.
 

Nahoru


SystemOnLine


Informační společnost

Představenstvo společnosti RadioMobil jmenovalo nové ředitele
Představenstvo společnosti RadioMobil jmenovalo dva nové ředitele. Marketingovým ředitelem byl jmenován Ing. Jiří Dvorjančanský a funkci finančního ředitele bude vykonávat Ing. Otakar Král.
Jiří Dvorjančanský (32 let) nastoupil do společnosti RadioMobil 1. května 1999 a zastával pozici obchodního ředitele. Před tím pracoval ve firmě COTY Česká republika jako obchodní ředitel a ředitel logistiky.
Své vzdělání získal na National Polytechnique Institute (Grenoble, Francie), Diploma D.E.A a na ČVUT Praha.
Otakar Král (36 let) nastoupil do společnosti RadioMobil 1. června 1996 a doposud pracoval jako manažer controllingu a zastupující finanční ředitel. Před svým příchodem ke společnosti pracoval v letech 1991 až 1996 ve společnosti Deloitte & Touche jako manažer auditu a podnikového poradenství. Po absolvování ČVUT Praha získal Association of Chartered Certified Accountants (ACCA).

Nahoru

 

QRIS se stává dodavatelem aktivních datových prvků OmniSwitch
Společnosti NextiraOne Czech a QRIS oznámily, že se firma QRIS od července tohoto roku stává autorizovaným partnerem společnosti Alcatel pro dodávky a instalaci aktivních datových prvků Alcatel OmniSwitch.
Tyto prvky bude QRIS dodávat ve spolupráci se společností NextiraOne Czech, která je nástupcem společnosti Alcatel eBusiness Distribution.
V oblasti služeb chce společnost QRIS nabídnout služby vyškolených techniků, kteří jsou schopni implementovat produkty Alcatel OmniSwitch do nových nebo již vybudovaných komunikačních sítí.
Firmy NextiraOne Czech a QRIS se mohou např. v rámci nedávného společného projektu pochlubit úspěšným zprovozněním rozsáhlé komunikační sítě ve firmě Čepro. Projekt zahrnoval implementaci konvergované sítě umožňující současný přenos datových a hlasových informací, který pro společnost Čepro představuje přínos především v oblasti jednotných služeb a správy sítě, a také v oblasti snížení nákladů na instalaci, provoz a údržbu.

Nahoru

 

SWS s produkty IBM
Společnost SWS uzavřela 25. června distribuční smlouvu s firmou IBM ČR na storage produkty. Konkrétně jde o širokou paletu zařízení a medií, např. externí disková pole FastT, NAS-y (síťová úložiště dat pro LAN), iSCSI pro databázové aplikace, zálohovací LTO drivy a autoloadery, páskové cartridge, vybrané produkty pro paměťové sítě Storage Area Network.
Společnost SWS tím výrazně posiluje své aktivity v oblasti distribuce přidanou hodnotou.
Tyto aktivity v oblasti VAD distribuce SWS začala až na začátku roku 2002 založením VAD divize. Jako první se tato divize zaměřila právě na produkty pro zabezpečeni, konsolidací, zálohování a archivaci dat, a to jak po hardwarové tak i softwarové (Veritas, Tivoli..) produktové linii. V současné době má smlouvu na IBM storage produkty také firma Servodata, AVNET a DNS.

Nahoru


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist