|
Podnikové aplikace |
SunSystems modul pro
vyúčtování CCS karet
Společnost LLP
Group uvádí na český trh SunSystems modul pro vyúčtování CCS karet.
Tento modul mohou využít klienti LP při vyúčtování odběru zboží a služeb
u čerpacích stanic a na ostatních obchodních místech, která přijímají
platbu prostřednictvím karet CCS.
Modul vyvinuli konzultanti české společnosti LLP jako nadstavbu
finančního systému SunSystems s cílem automatizovat a zjednodušit účetní
procedury. Doposud totiž museli klienti společnosti LLP manuálně zadávat
vstupní soubory/faktury do informačního systému SunSystems.
Nový modul automatizuje postup zaúčtování faktur/vstupních souborů do
informačního systému tím, že importuje účetní operace z dat
poskytovaných firmou CCS do SunSystems. Soubor s vyúčtováním transakcí
karet CCS si klient stáhne z autorizovaného Zákaznického servisu na
webových stránkách CCS, který se poté automaticky transformuje do deníku
v SunSystems a faktury jsou ihned zúčtovány. Víceúrovňová konfigurace
umožňuje nastavení generovaných polí hlavní knihy - účet, typ deníku,
popis, označení transakce, apod. - přesně podle požadavků zákazníka.
Soubor CCS obsahuje fakturu za pohonné hmoty, zboží a služby zakoupené
na čerpacích stanicích prostřednictvím karet CCS a bezhotovostní nákupy
na ostatních obchodních místech.
Mezi vlastnosti modulu patří:
. Zpracování všech typů transakcí v CCS souboru - domácí a zahraniční
nákupy
. Zpracování všech sazeb DPH v CCS souboru
. Víceúrovňové nastavení vazby CCS - SunSystems umožňuje přizpůsobit
modul konkrétnímu zákazníkovi
. Rozšířené možnosti mapování polí hlavní knihy
. Ad-hoc změny mapování pomocí vstupní obrazovky
Mezi další klienty využívající SunSystems modul pro vyúčtování CCS karet
patří v České republice například firmy Roche, UPC nebo
Pfizer.
Nahoru

S
novým UML nástrojem pro modelování aplikační architektury
Společnost
Unicorn představila nový vývojový UML nástroj pro modelování aplikační
architektury - Rational XDE Modeler, který je součástí druhé verze
Rational Suite 2002. Architekti a návrháři ke své práci používají
nejrůznější nástroje, počínaje tužkou a papírem. Pro komunikaci s
netechnickými lidmi to sice může být dostačující, ale pro komunikaci s
vývojovým týmem to postrádá potřebnou sémantiku. Přechod od papíru k
programu se většinou neobejde bez ztrát na informacích, které mohou
způsobit rozklad architektury. K tomu dochází, když se software postupem
času stále více odlišuje od původních specifikací. Tento problém řeší
vývojový nástroj Rational XDE Modeler.
Ten umožňuje architektům a návrhářům vytvářet sémanticky bohaté modely
architektury v Unified Modeling Language (UML), modelování obchodních
procesů, návrhů, opakovaně využitelných prostředků a komunikace na
řídící úrovni. Vývojáři potom mohou tyto modely architektury využít jako
základ pro implementaci a urychlení vývoje aplikací. Architektům
umožňuje vytvářet návrhy přímo v IDE (např. v Microsoft Visual Studio
.NET nebo IBM WebSphere Studio Application Developeru) a sdílet je s
vývojovými týmy.
Kromě tohoto nového vývojového nástroje je Rational Suite 2002 obohacen
také o nové verze produktů Rational XDE Professional 2002,
RationalPurifyPlus 2002 a Rational Rose RealTime 2002. Vylepšen byl i
nástroj Rational Project Console.
Nahoru

Že by revoluce
v podnikových webových službách
Společnost BEA již od konce června nabízí svůj systém BEA WebLogic
Workshop. Jedná se o Java vývojové prostředí, s nímž má být i pro běžné
vývojáře aplikací snadné vyvíjet webové služby podnikové třídy.
Nový produkt znamená zásadní odklon od tradičních integrovaných
vývojových prostředí pro Javu, neboť umožňuje vývojářům vyvíjet,
testovat a nasazovat webové služby podnikové třídy, aniž by potřebovali
rozumět složitostem prostředí J2EE.
Prostřednictvím "ovládacích prvků" ("control"), vizuálních rozhraní pro
Javu a J2EE, která skrývají obsažený kód J2EE, může vývojář se
zkušenostmi z Visual Basicu nebo COBOLu vyvíjet podnikové aplikace pro
BEA WebLogic Enterprise Platform. Může se plně soustředit na vývoj
obchodní logiky a přitom využívat spolehlivost a škálovatelnost řešení
BEA. Společným programovacím modelem a architekturou pro stavbu a
rozšiřování aplikací řeší BEA WebLogic Workshop primární problém
dnešních IT oddělení - integraci - a to za mnohem kratší čas, než to
zabralo dříve.
BEA WebLogic Workshop je dostupný ke stažení od konce června na
této adrese.
Nahoru

IBM eServer p630
Společnost IBM
vnáší, jak sama praví, svěží vítr na trh se základními unixovými servery
a to uvedením systému eServer p630 s procesorem POWER4. Tento nový IBM
eServer je určen pro operační systémy Linux a AIX 5L. IBM se chlubí, že
nový server disponuje takovým výkonem a spolehlivostí, které byly dříve
dostupné pouze zákazníkům high-end systémů.
IBM zároveň plánuje uvést ve čtvrtém čtvrtletí funkci dynamického LPAR,
jež umožní zákazníkům rozdělit počítač až na čtyři "virtuální" servery.
Tyto virtuální servery, které mohou být tvořeny třeba jen jedním
procesorem, dokáží dynamicky měnit svoji velikost podle změn pracovní
zátěže.
Tím, že nabízí funkčnost velkého systému v základním serveru, umožňuje
p630 společnostem nasadit malé, ale kriticky důležité aplikace na
počítači s optimální velikostí. Toto může vést ke značným úsporám,
obzvláště tehdy, pokud je součástí celkového řešení také middleware a
databáze. Flexibilní server p630 se hodí pro realizaci podnikových
informačních systémů, nasazení jako souborový, tiskový nebo webový
server a je také vhodný pro testování a vývoj aplikací.
Kromě obchodních a e-business aplikací je IBM eServer p630 vhodný také
pro náročné vědecké a technické simulace (High Performance Computing).
Je to především díky vysokému výkonu v oblasti plovoucí desetinné čárky,
velikosti operační paměti a kapacitě interního diskového prostoru.
Server IBM eServer p630 převyšuje server Sun V480 ve výkonu,
spolehlivosti, spravovatelnosti i dostupnosti.
Nahoru

Sybase s novou verzi
replikačního serveru
Společnost
Sybase uvedla novou verzi replikační technologie Replication Server,
tentokrát s označením 12.5. Tato verze umožní firmám jak kopírovat
aktuální data do vzdálených míst tak konsolidovat data přicházející ze
samostatných jednotek. Je zabezpečena nepřetržitá aktivita systému a
dostupnost dat navzdory možným výpadkům softwaru a hardwaru. Podpora
rozhodování v reálném čase je řešena bez ohledu na operační systém.
Nová verze replikačního serveru poskytuje podporu pro správu vysoce
dostupných dat se spolehlivou bezpečností v oblasti e-business a
obousměrnou heterogenní replikaci.
Sybase Replication Server 12.5 synchronizuje replikované kopie dat
spravované Adaptive Serverem Enterprise (ASE) - relačního databázového
systému třídy enterprise firmy Sybase, která je často využívána pro
architekturu zálohování s vysokou dostupností nebo pro podporu
distribuovaných databází. Aplikace rovněž nabízí vylepšené zabezpečení
datové komunikace podporou SSL (Secure Sockets Layer) a nabídku
heterogenních, obousměrných replikací pro každou ze čtyř databází, které
Sybase podporuje - IBM, Microsoft, Informix a Oracle. Navíc jsou do
nabídky pro každou z těchto databází zahrnuty komponenty požadované pro
obousměrnou replikaci z databáze a do ní, replikační agent a
odpovídající komponent Direct Connect.
Aplikace také přináší dostatečnou dostupnost a bezpečnost dat, která je
nutná k zabezpečení chodu důležitých aplikací a zajištění bezpečnosti
dat tím, že informace duplikuje na několik různých míst bez užití
databázových clusterů.
Novými prvky v aplikaci Replication Server 12.5 jsou volitelná podpora
bezpečnostních služeb pro replikační prostředí ASE po celé trase s
implementací infrastruktury pro veřejné klíče a bezpečnostní
infrastrukturou na základě SSL. Volitelně je možno užít SSL při
replikaci prostřednictvím internetu. Součásti je podpora průmyslových
standardů, jako XML, Java, SSL, Unicode, Lightweight Directory Access
Protocol (LDAP) a ASE 12.5 a schopnost heterogenní replikace.
Nahoru

Uvedení firewallu Kernun
Společnost Trusted Network Solutions (TNS) uvádí na trh nový prostředek
informační bezpečnosti, síťový firewall Kernun, který je určen k ochraně
středních a rozsáhlých počítačových sítí před útoky, které hrozí z
internetu.
Firewall Kernun míří na trh velkých podnikových firewallů a zvláště do
oblastí, kde je na bezpečnost kladen zvýšený důraz. Tento prostředek je
dodáván jako jediný na trhu v České republice včetně kompletních
zdrojových kódů firewallu i operačního systému. Licenční ujednání, s
nímž je firewall dodáván, umožňuje koncovému uživateli i modifikaci
zdrojových kódů pro vlastní potřebu.
Firewall Kernun běží v prostředí OS FreeBSD na platformě serveru Intel
Xeon. Procesor Intel Xeon pro dvouprocesorové servery a pracovní stanice
nabízí několik vlastností, které zvyšují výkonnost nových systémů. Je to
především mikroarchitektura Intel NetBurst, technologie Hyper-Threading,
větší (512 kB) vyrovnávací paměť druhé úrovně a čipová sada Intel E7500
pro dvouprocesorové servery a čipová sada Intel 860 pro dvouprocesorové
pracovní stanice. V dnešní době dosahují procesory Intel Xeon rychlosti
až 2,4 GHz.
Nahoru

Co je
nového ve verzi 5.1 Borland Enterprise Server
Společnost Borland oznámila v uplynulých dnech novou 5.1 verzi produktu
Borland Enterprise Server, aplikačního serveru kompatibilního s J2EE
1.3, který byl navržen pro vysoce škálovatelné nasazení distribuovaných
aplikací a webových služeb.
Poslední verze produktu Borland Enterprise Server obsahuje zlepšenou
podporu webových služeb, aktivní správu aplikací a vyšší výkonnost.
Co nového Borland Enterprise Server 5.1 obsahuje? Je to například
zlepšená podpora webových služeb, kdy nová sada poskytovatelů webových
služeb automaticky konvertuje klientské SOAP dotazy a směřuje je na
příslušnou komponentu (Java, CORBA), MDB (Message-driven Beans) nebo EJB
(Enterprise Java Beans). Díky Enterprise Server 5.1 tak mají firmy
možnost nasazovat existující aplikace jako webové služby bez potřeby
jejich přepisování a také mohou integrovat webové služby s dalšími
aplikacemi uvnitř i vně společnosti.
Nová 5.1 verze je úzce integrovaná s produktem Borland JBuilder 7 a
zrychluje a zjednodušuje tak vývoj a nasazení aplikací. Nový systém
Management Hub poskytuje aktivní správu a monitorování aplikací bez
potřeby lidského zásahu. Borland Enterprise Server 5.1 může automaticky
vykonávat příkazy start, stop a ping na komponentární úrovni. Sada
vizuálních průvodců usnadňuje konfiguraci a ladění výkonnosti.
Optimalizace, které by mohly zabrat týdny či měsíce času i s příslušnými
konzultačními zdroji, mohou nyní potenciálně zabrat pouze několik hodin.
Borland Enterprise Server 5.1 bude výhledově dostupný během léta 2002
pro operační systémy Microsoft Windows, Sun Microsystems Solaris a Red
Hat Linux. Enterprise Server bude dostupný ve třech edicích: Web
Edition, VisiBroker Edition, AppServer Edition. Vývojová licence na
produkt Borland Enterprise Server, AppServer Edition bude dodávána také
jako součást produktu JBuilder 7 Enterprise.
Nahoru

Sodexho Pass a
controllingový informační systém
Sodexho Pass
ČR, poskytovatel služeb v oblasti distribuce a managementu stravenek a
ostatních poukázek, investuje do controllingového informačního systému.
Jeho dodavatelem se stala firma Adastra, která zvítězila ve výběrovém
řízení. Cílem controllingového informačního systému je zvýšení
efektivity a zlepšení služeb pro více než 400 tisíc uživatelů a 17 tisíc
smluvních provozoven Sodexho Pass v ČR.
Jádrem nového controllingového systému bude datový sklad na platformě
Microsoft SQL 2000. Dále bude využit integrovaný nástroj Microsoft
Analysis Services, klientské prostředí pro analýzy a reporting bude
realizováno technologií Business Objects.
Sodexho Pass ČR je
součástí nadnárodního koncernu Sodexho Alliance, která má přes 70
poboček na pěti kontinentech světa. Sodexho Pass ČR provozuje
celorepublikovou síť poboček a poskytuje služby v oblasti distribuce a
managementu stravenek GASTROPASS, dárkových a druhových šeků.
Nahoru

Implementace
modulu BI Warehouse v IPS Skanska
Ve stavební
firmě IPS Skanska byla dokončena první etapa implementace modulu
Business Information Warehouse systému SAP a byl zahájen produktivní
provoz systému. Toto řešení poskytne střednímu a vrcholovému managementu
IPS Skanska uživatelsky jednotné prostředí pro prezentaci požadovaných
informací z oblasti finančního řízení, controllingu, prodeje, obchodu, a
lidských zdrojů, jako nástroje ke zlepšení podpory rozhodovacích procesů
ve společnosti.
Implementace systému BW je dalším krokem v dlouhodobé spolupráci IPS
Skanska se společností T-Systems Czech, která v IPS Skanska zavedla a
provozuje systém SAP formou komplexního outsourcingu.
Příprava projektu implementace SAP BW probíhala od podzimu roku 2001.
Implementace a příprava ostrého, tzv.produktivního provozu, včetně
zpracování studie řešení pro rozšíření systému BW nad moduly pro systémy
IPOS a Subdodávky, probíhala do června 2002. V následujícím období bude
implementace SAP BW pokračovat etapou, v níž se bude řešit a realizovat
problematika dalších procesů zákazníka - s využitím definovaného řešení
i na základě vývoje nové, specifické funkcionality.
Ing. Ivan Janoušek, ředitel odboru IS/IT, uvedl: "V rámci tohoto
projektu byla realizována standardní funkcionalita systému BW, rozšířená
o řadu dalších údajů a pohledů, specifických pro naši společnost. Kromě
implementace ve výše uvedeném rozsahu bylo jedním z hlavních cílů tohoto
projektu položit základy pro rozšíření systému o nové vybrané funkce a
připravit podmínky pro rozšíření systému do dalších speciálních oborů
činnosti
IPS Skanska. V období začátku roku se podařilo oběma stranám sladit
i nároky organizačních změn v IPS Skanska s realizací řešení BW.
Smlouvy, které společnosti T-Systems Czech a IPS Skanska uzavřely v
letech 2000 a 2001, zahrnují kompletní vyčlenění provozu informačních
systémů SAP a souvisejících informačních technologií z organizační
struktury společnosti (tzv. úplný outsourcing), a to jak v případě
provozních systémů SAP R3 a SAP CRM, tak v případě manažerské nadstavby
SAP BW.
Nahoru |
|
Případová studie |
Technologie IBM ve
službách Tesco Stores
V létě roku 2001 podepsaly společnosti IBM, ITS a TESCO Europe kontrakt
na implementaci softwarového systému eBDX. Společnost ITS je obchodním
partnerem IBM, která úzce spolupracovala na vývoji a postupné
implementaci systému v Maďarsku, ČR, Slovensku a Polsku. Na základě
úspěšné implementace systému ve střední Evropě se v současné době
uzavírají jednání s Tesco Stores ASIA PACIFIC o další implementaci
systému v Thajsku.
Pokračování
Nahoru

Bankovnictví požaduje
bezpečnost
Lucemburské zastoupení společnosti
Unisys bylo založeno
v květnu 2000 a od té doby si již stihlo vytvořit řadu referencí v
poskytování síťových služeb - od LAN až po oblasti telekomunikací.
Zvláštní pozornost přitom věnuje bezpečnostním aspektům. Tyto zkušenosti
lze nejlépe demonstrovat na spolupráci Unisysu s pobočkou soukromé
německé banky
Norddeutsche
Landesbank - NORD/LB, která v Lucembursku patří mezi deset
největších bank v zemi.
Pokračování
Nahoru
|
Konference, semináře |
Vzdělávací společnost
Datascript
Společnost
Datascript - součást skupiny Servodata - vznikla jako odpověď na
rostoucí poptávku po doplňkových službách na trhu datových technologií.
Datascript se
specializuje na školení v oblasti technického i praktického využití
moderních technologií. Poskytuje odborné znalosti certifikovaných
storage specialistů ze společnosti Servodata, jako oficiální IBM
Training Provider provádí přípravu školení k získání certifikace IBM a
rovněž připravuje účastníky školení na získání odborných certifikátů
softwarových produktů Legato a TSM.
Jaký užitek Vám mohou školení Datascriptu přinést? Protože odborná
školení probíhají v českém jazyce a na území České a Slovenské
republiky, dochází k úspoře finančních nákladů ve srovnání s odbornými
školeními v zahraničí. Školení jsou odstupňována podle odborné zdatnosti
účastníků a tak si každý může vybrat tu správnou úroveň. Zároveň se
během nich dozvíte technické, obchodní i praktické znalosti o možnostech
informačních technologií.
Nahoru

Jak zvýšit zisk o cca 202 %
Již 12. července proběhne prezentace CRM systému BUSINESS CONNECT a to v
Brně na Palackého třída 87 v novorenesančním zámečku společnosti MIKROS.
Na programu prezentace, která začíná registrací, je od 10 hodin zahájení
a představení společnosti MIKROS. Následuje představení možnosti
Groupware (podpora týmové práce, skupinové plánování času), spolupráce s
internetem. Třetí část je věnována BUSINESS CONNECT - CRM systému, který
podle slov autorů, může vést ke zvýšení zisku až o 202 %. Na závěr je od
cca 11 hodin plánována diskuse a závěr. Vstup na prezentaci je volný.
Vzhledem k omezenému množství míst je nezbytná předchozí telefonická
rezervace na čísle 05/4952 3611 nebo na
tomto e-mailu.
Nahoru

1. ročník
KARAT Golf Cup 2002 již zná své vítěze
V úterý 25.
června proběhl první ročník neformálního setkání obchodních partnerů
KARAT Golf CUP.
Turnaj se uskutečnil v golfovém areálu
Sokrates Golf &
Country Club Kořenec nedaleko Boskovic.
Den byl zahájen pracovní snídaní s partnery pro distribuci a
implementaci informačního systému KARAT. Mimo občerstvení byla
servírována také nová prodejní a obchodní strategie informačního systému
KARAT, která směřuje k silnější podpoře partnerů.
Po snídani následovala výuka golfu, kterou již absolvovali také
uživatelé IS KARAT. Odpoledne proběhl golfový turnaj pro "amatérské"
hráče pod vedením odborných trenérů. Šanci vyzkoušet si tento zajímavý
sport tak dostali i lidé bez zelené karty, kteří by za normálních
okolností neměli na hřiště přístup. Po slavnostním zahájení turnaje byl
proveden odpal ze všech jamek zároveň a utkalo se osm družstev. Hrálo se
systémem scramble, ve kterém se vždy započítává nejlepší úder ve
skupině. Jednotlivá družstva byla složena z partnerů, uživatelů IS
KARAT, zástupců I.F.T. PROGRES a médií. I když šlo především o přátelské
setkání, přesto se soupeřilo i o umístění. Nejlepší družstvo ve složení
Ivana Hellerová, Marcel Herman, Ivo Leitgeb, František Pěč a Tomáš
Vavřík vedl instruktor Tomáš Daul.
Nahoru

IBM Software Symposium 2002
Největší
softwarová akce IBM v Evropě,
Software Symposium 2002, a vůbec první konference Software
Symposium, kde bylo možné vidět všechny brandy pod jedinou střechou, se
konala ve dnech 10.-14. června ve Vídni. Symposium přilákalo přes 2 000
delegátů z celé Evropy, Středního východu a Afriky.
Konference poskytla delegátům školení o klíčových dnešních i budoucích
příležitostech na poli softwaru, věnovala se tématům jako webové služby,
e-learning, správa znalostí, bezpečnost a mobilní internet.
Takto koncipovaná pětidenní akce umožnila zákazníkům, obchodním
partnerům a vývojářům získat nejnovější postřehy z oboru a více se
dozvědět o stále se rozvíjejícím světě softwarového portfolia IBM pro
e-business. Byla to první akce, která spojovala čtyři každoroční
softwarové akce - technickou konferenci DB2, WebSphere, Lotusphere
Europe a Planet Tivoli.
Symposium nabídlo účastníkům hloubkový průzkum do softwarového světa
IBM. Skládalo se z přednášek, laboratoří, certifikací a ukázek
jednotlivých značek (Data Management, Lotus, Tivoli a WebSphere).
Nahoru
|
Internet, komunikace a
sítě |
Vysokorychlostní satelitní připojení k internetu
Společnost
Contactel jako první přináší na český trh novou službu Internet Sky
Contact. Tato služba poskytuje svým uživatelům vysokorychlostní a
samozřejmě i kvalitní přístup na internet za pevný měsíční poplatek bez
ohledu na objem internetové komunikace. Další předností této technologie
proti klasickým technologiím DSL využívajícím metalických vedení je její
dostupnost prakticky pro všechny zákazníky na celém území České
republiky.
Nová služba Internet Sky Contact poskytuje neomezený přenos dat o
rychlosti 512 až 2 048 kb/s. Data jsou přijímána i vysílána
prostřednictvím satelitního terminálu umístěného u zákazníka. Není
zapotřebí žádného dalšího, například vytáčeného (telefonního) připojení.
Výhody širokopásmového připojení k internetu jsou tak nyní dostupné i
zákazníkům, kteří nemají k dispozici kvalitní drátové připojení. Kromě
základní funkce, kterou je vysokorychlostní přístup, nabízí tato
technologie také další atraktivní aplikace včetně video streamingu.
V současné době je služba určena zejména podnikatelským zákazníkům s
vyššími nároky na rychlost a spolehlivost přístupu k internetu. Služba
Internet Sky Contact je dostupná v podstatě na celém území České
republiky a je možno ji zřídit během celkem krátké doby. K dispozici je
několik variant připojení o rychlostech od 512 kb/s do 2048 kb/s.
Měsíční ceny za službu začínají již na 3 990 Kč (bez DPH), přičemž
zákazník již neplatí další poplatky za čas připojení nebo objem
přenesených dat. Nejvhodnější variantu lze zvolit podle předpokládaného
počtu uživatelů a očekávaného objemu přenosu dat.
Jak to celé funguje? K satelitnímu terminálu, který se skládá z vnější
antény o průměru 74 cm (podobná anténě pro příjem satelitního TV
signálu), dvou konvertorů a vnitřní komunikační jednotky, je připojen
počítač nebo počítačová síť, prostřednictvím které všichni připojení
uživatelé přistupují do internetové sítě. Satelitní terminál začne ihned
po instalaci a připojení k počítači komunikovat se satelitem na oběžné
dráze. Na satelitu je pro přístup zákazníků Internet Sky Contact
vyčleněna určitá část kapacity, která zabezpečuje přenos dat směrem k
uživateli, a jiná část, která přijímá data směrem od uživatele. Základní
rozdíl mezi standardním připojením k internetu a satelitním připojením
pocítí zákazník ve způsobu načítání webových stránek. U klasického
pevného či vytáčeného připojení k internetu se nejdříve načítá formát a
rozmístění objektů stránky a teprve poté se postupně vyplňuje jejich
obsah, přičemž finální podoba stránky je hotová až za několik vteřin.
Oproti tomu v případě připojení prostřednictvím satelitu se všechny
prvky požadované stránky nejdříve shromáždí a teprve poté se stránka
zobrazí na monitoru uživatele celá.
Nahoru

Automatická spojovatelka
Softwarová
společnost ZOOM International, která vyvíjí bezpečnostní a
telekomunikační aplikace, představuje lokalizovaný systém IP IVR firmy
Cisco. Jedná se o systém interaktivního hlasového ovládání (IVR), který
přijímá telefonní hovory, a umožňuje volajícímu pomocí tlačítek telefonu
a nyní dokonce i prostřednictvím hlasových povelů provádět předem
stanovené úkony. Tato technologie má praktické využití v podobě
automatizovaných služeb, jakými jsou například hlasové schránky,
automatické spojovatelky či audiotexové služby. Jedná se tedy o
zajímavou technologii propojující svět internetu s hlasovou komunikací -
nyní plně v českém a slovenském jazyce.
ZOOM hodlá IVR systém zdokonalit o český rozpoznávač řeči. Díky němu
bude IVR systém moci zpracovat hlasové povely, jež volajícím umožní
pohodlný přístup k informacím. První plánovanou aplikací IVR bude
"automatická spojovatelka", která umožní přepojení hovorů pouhým
vyslovením jména volaného účastníka.
Cisco IVR je součástí samostatného řešení IP telefonního systému. Rozdíl
mezi klasickou a IP telefonií je v tom, že telefony mezi sebou a
ústřednou komunikují prostřednictvím počítačové sítě, což přináší mnohé
výhody a usnadnění. Telefonní systém tak není uzavřený a umožňuje úzké
propojení telefonních zařízení, informačních technologií a internetu.
Nahoru

Komunikační řešení pro hotely
Pro společný
vývoj komunikačního a kontaktního řešení, které bude určeno pro nasazení
v hotelích, se rozhodli společnosti Alcatel, NextiraOne a LLC. Produkty
Alcatel OmniPCX 4400 a optimalizované konvergenční přepínače řady Omni -
rovněž od Alcatelu - mají pomoci zlepšit jak administrativní služby, tak
služby nabízené hostům.
Jednou z aplikací nabízených společně s produktem Alcatel OmniPCX 4400
je OmniTouch. Jedná se o paket s vestavěným multimediálním kontaktním
centrem pro správu hotelových hostů. Kontaktní centra tak mohou
například monitorovat kvalitu zákaznických služeb, zajišťovat integraci
s databází zákazníků či porovnávat profily volajících prostřednictvím
směrování na základě znalostí operátorů.
Produkt Alcatel OmniPCX 4400 lze doplnit o více než 500 různých
podpůrných hotelových služeb, jako jsou například systémy pro správu
majetku, účtovací a tarifovací systémy, faxové služby, či služby hlasové
pošty. Alcatel OmniPCX 4400 je schopen spolupracovat s přepínači dat a
pobočkovými ústřednami PBX jiných dodavatelů.
Alcatel dodává standardní IP komunikační podnikové řešení, které
konvergují hlasové a datové sítě. Zákaznický server řady UNIX Alcatel
OmniPCX 4400 může obsluhovat od 50 do 50 000 uživatelů, kterým nabízí
škálu telefonních prvků na podnikové úrovni, od pobočkových až po IP
telefony, stejně jako výkonné, integrované aplikace, jako je zpracování
zpráv nebo mobilní a multimediální kontaktní centra, která mohou být
soustředěna na jednom místě nebo provozována odděleně. Síťová
infrastrukturní zařízení a bezpečnostní aplikace řady Omni společnosti
Alcatel poskytují základ snadno dostupné sítě, která podporuje požadavky
na kvalitu služeb, bezpečnost a správu.
Nahoru

Novým zákazníkem Aliatelu se stala Českomoravská stavební spořitelna
24. června byla podepsána mezi společnostmi Aliatel a Českomoravskou
stavební spořitelnou smlouva o poskytování telekomunikačních služeb.
Předmětem smlouvy je dodávka balíčku telefonních a internetových služeb
Business Call Internet Light. Českomoravská stavební spořitelna se
rozhodla přijmout nabídku Aliatelu po náročném výběrovém řízení.
Rozhodujícím kritériem byla nejen kvalita a rozsah služeb při výhodných
cenách, ale také důvěryhodnost Aliatelu jako provozovatele
telekomunikačních služeb.
Aliatel bude tedy minimálně po dobu jednoho roku zajišťovat pro
Českomoravskou stavební
spořitelnu telefonní služby s přímým připojením (Business Call
Direct) a službu připojení k internetu.
Českomoravská stavební spořitelna působí na českém trhu od roku 1993. Je
to největší stavební spořitelna v České republice a svými obchodními
výsledky se dokonce řadí na 2. místo v celoevropském měřítku. V současné
době spravuje více než 1,7 milionu účtů. V České republice ovládá
přibližně 40 % trhu. Majoritním vlastníkem ČMSS je ČSOB, která vlastní
55 % akcií, 45 % akcií vlastní největší evropská stavební spořitelna,
německá Bausparkasse Schwäbisch Hall AG.
Nahoru

Podniková řešení i
pro metropolitní sítě
Úsek sítí, které se nacházejí na hranicích podnikových, jsou často
označovány jako první míle mezi místní sítí a metropolitní oblastí.
Společnost 3Com nechce zůstat ani v této oblasti pozadu a proto
rozšiřuje svou ethernetovou technologii i do prostoru metropolitních
sítí a nyní zahájila plán pro nové sítě E-MAN (Ethernet Metro Area
Networks) v partnerství se společností Atrica.
Prvním produktem, který se bude používat jako zařízení na straně
zákazníka (CPE, customer premises equipment) v řešení 3Com E-MAN, je
SuperStack 3 Switch 4400, který svou výbavou doplňuje a rozšiřuje
funkčnost existujících směrovačů.
Základním prvkem nového řešení je SuperStack 3 Switch 4400, stohovatelný
přepínač 10/100 rychlého ethernetu s podporou aplikací (čtvrté vrstvy) a
přepínáním rychlostí fyzického spojení, který se pro podniková prostředí
LAN dodává od června 2001. SuperStack 3 Switch 4400 je zvlášť vhodný pro
nasazení poskytovatelem služeb díky podpoře klasifikace provozu na
čtvrté vrstvě, která priorizací důležitého provozu přidává inteligenci
síťové infrastruktuře.
3Com Network Supervisor a Atrica ASPEN (Atrica Service Platform for
Ethernet Networks) poskytují provozovatelům metropolitních sítí
pohodlný, snadno použitelný software na konfiguraci a správu
ethernetových sítí MAN. Kombinované řešení lze pomocí integračního
softwaru integrovat do prostředí HP OpenView.
Nahoru |
|
Informační společnost |
Představenstvo společnosti RadioMobil jmenovalo nové ředitele
Představenstvo společnosti RadioMobil jmenovalo dva nové ředitele.
Marketingovým ředitelem byl jmenován Ing. Jiří Dvorjančanský a funkci
finančního ředitele bude vykonávat Ing. Otakar Král.
Jiří Dvorjančanský (32 let) nastoupil do společnosti RadioMobil 1.
května 1999 a zastával pozici obchodního ředitele. Před tím pracoval ve
firmě COTY Česká republika jako obchodní ředitel a ředitel logistiky.
Své vzdělání získal na National Polytechnique Institute (Grenoble,
Francie), Diploma D.E.A a na ČVUT Praha.
Otakar Král (36 let) nastoupil do společnosti RadioMobil 1. června 1996
a doposud pracoval jako manažer controllingu a zastupující finanční
ředitel. Před svým příchodem ke společnosti pracoval v letech 1991 až
1996 ve společnosti Deloitte & Touche jako manažer auditu a podnikového
poradenství. Po absolvování ČVUT Praha získal Association of Chartered
Certified Accountants (ACCA).
Nahoru

QRIS se stává dodavatelem aktivních datových prvků OmniSwitch
Společnosti NextiraOne Czech a QRIS
oznámily, že se firma QRIS od července tohoto roku stává autorizovaným
partnerem společnosti Alcatel pro dodávky a instalaci aktivních datových
prvků Alcatel OmniSwitch.
Tyto prvky bude QRIS dodávat ve spolupráci se společností NextiraOne
Czech, která je nástupcem společnosti Alcatel eBusiness Distribution.
V oblasti služeb chce společnost QRIS nabídnout služby vyškolených
techniků, kteří jsou schopni implementovat produkty Alcatel OmniSwitch
do nových nebo již vybudovaných komunikačních sítí.
Firmy NextiraOne Czech a QRIS se mohou např. v rámci nedávného
společného projektu pochlubit úspěšným zprovozněním rozsáhlé komunikační
sítě ve firmě Čepro. Projekt zahrnoval implementaci konvergované sítě
umožňující současný přenos datových a hlasových informací, který pro
společnost Čepro představuje přínos především v oblasti jednotných
služeb a správy sítě, a také v oblasti snížení nákladů na instalaci,
provoz a údržbu.
Nahoru

SWS s produkty IBM
Společnost SWS uzavřela 25. června distribuční smlouvu s firmou IBM ČR
na storage produkty. Konkrétně jde o širokou paletu zařízení a medií,
např. externí disková pole FastT, NAS-y (síťová úložiště dat pro LAN),
iSCSI pro databázové aplikace, zálohovací LTO drivy a autoloadery,
páskové cartridge, vybrané produkty pro paměťové sítě Storage Area
Network.
Společnost SWS tím výrazně posiluje své aktivity v oblasti distribuce
přidanou hodnotou.
Tyto aktivity v oblasti VAD distribuce SWS začala až na začátku roku
2002 založením VAD divize. Jako první se tato divize zaměřila právě na
produkty pro zabezpečeni, konsolidací, zálohování a archivaci dat, a to
jak po hardwarové tak i softwarové (Veritas, Tivoli..) produktové linii.
V současné době má smlouvu na IBM storage produkty také firma Servodata,
AVNET a DNS.
Nahoru |
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|