HLEDEJ
 V SEKCI
 

06. března 2002

| registrace ZDARMA | starší čísla | odhlášení | ceník inzerce

 Aktuální čislo
 Aktuální příloha 

Časopis IT System - výtisk *ZDARMA*

Obsah System NEWS

Podnikové aplikace
ŠkoFIN zahájil implementaci CRM řešení na technologiích SAP a Genesys
E-BUSINESS Suite rozšířen o aplikace na správu smluv
BPI Suite pro zlepšení obchodních procesů
Další krok směrem k elektronickým složenkám
SMS odkudkoliv kamkoliv
Modely serverů PRIMERGY pro malé a středně velké firmy

Konference, semináře
Osmé Teplárenské dny s další novinkou
Konference Inforum o elektronických informačních zdrojích poosmé
Bezpečnost informací ve finančním sektoru
Projektový management v ČR
Ekonomická konference „Manažerské mosty 2002“
Pátý technický seminář pro administrátory a klíčové uživatele IS
Seminář se koná ve středu 13. března v obci Žarošice

Analýza
Omezený přístup k internetu brání rozvoji internetového bankovnictví

Případová studie
ČESKÝ TELECOM a e-learning

Finanční monitor IT firem
Skupina LCS oznámila hospodářské výsledky roku 2001
Roční působení společnosti Logos v Brně
CHG Trade oznámila výsledky roku 2001

Internet, komunikace a sítě
Exponet Vienna 2002
INTERNET OnLine nabízí nové hostingové prostory také v Brně
RTL NEWMEDIA zvolila pro zajištění streamingu KPNQwest
Optický ethernet až do „první míle“

Informační společnost
Adastra s novým logem
Mario Rosso jmenován výkonným viceprezidentem
Nový dodavatel komplexních řešení výpočetní techniky
Integrace tří SW společností

 


Manažerské Mosty 2002


Podnikové aplikace

ŠkoFIN zahájil implementaci CRM řešení na technologiích SAP a Genesys
Firma ŠkoFIN, dceřinná společnost koncernu Volkswagen, zahájila vlastní implementaci řešení mySAP CRM v nejnovější verzi 3.0. Po dokončení projektu bude ŠkoFIN v rámci této verze využívat funkcionalitu kontaktního centra podporovaného komunikačními technologiemi Genesys, které na český trh dodává společnost Alcatel e-Business Distribution.
Implementací řešení byla pověřena poradenská firma Logica, která jako hlavní dodavatel řídí celý projekt a nese hlavní odpovědnost za jeho realizaci.
Řešení CRM (řízení vztahů se zákazníky) ve společnosti ŠkoFIN bude jejím zákazníkům poskytovat nejrůznější informace, jako např. o leasingových platbách, splátkovém kalendáři apod. Implementace první fáze projektu se zaměřením na zlepšení péče o zákazníky bude dokončena ve třetím čtvrtletí letošního roku.
Implementace mySAP CRM ve ŠkoFINu je jednou z prvních instalací verze 3.0 v České republice. Kromě rozšířené funkčnosti kontaktního centra o rozsáhlejší integraci s Internetem (jedná se především o co-browsing, chat, Voice-over IP, atd.) obsahuje tato nová verze možnost integrace se systémy dalších dodavatelů prostřednictvím standardního rozhraní, které je součástí mySAP CRM. Z dalších nových vlastností lze jmenovat např. rozšíření funkcionality v oblasti segmentace obchodních partnerů nebo možnost upozorňovat operátory krátkými zprávami na důležité informace.
Řešení kontaktního centra od společnosti Genesys integruje všechny multimediální komunikační kanály do jednoho celku, což zajistí efektivní zpracování všech zákaznických interakcí z operátorského pracoviště. V rámci implementace řešení ve ŠkoFINu bude zajištěna kromě standardní telefonní komunikace rovněž sofistikovaná distribuce e-mailů, faxů, interakcí z webu (například chat) včetně sdílení obrazovek a automatizace kampaní oslovujících aktivně zákazníky ŠkoFINu. Operátoři kontaktního centra mají zároveň okamžitý přehled o historii veškeré komunikace s daným zákazníkem.
Analýzu procesů v kontaktním centru provedli konzultanti společnosti Logica, kteří rovněž specifikovali přesné požadavky na funkce nového systému. Jejich dalším úkolem bude nastavení systému, jeho propojení s integrační platformou ŠkoFINu, školení uživatelů a další podpora.

Zpět

 

E-BUSINESS Suite rozšířen o aplikace na správu smluv
V minulosti byly smlouvy sepisovány ručně a často upravovány. Přestože jsou dnes vzory smluv vedeny v elektronické podobě, stále ještě dosaženo optimálního stavu. Trvale narůstající složitost obchodních vztahů mezi zákazníky a dodavateli vyžaduje, aby společnosti tyto procesy dále standardizovaly.
Společnost Oracle proto rozšířila svoji sadu softwaru o nové aplikace Sales Contracts a Contracts Intelligence. Ty rozšiřují existující sadu aplikací o správu smluv, jejíž součástí jsou jak základní aplikace na správu smluv, tak specializované aplikace na správu smluv o službách, o projektech a o právech.
Díky automatizaci dojednávání smluv zvyšuje Oracle Sales Contracts efektivitu obchodu, protože pomáhá zvýšit míru obnovených smluv, zlepšuje přesnost objednávek a zajišťuje shodu se zákonnými úpravami. Oracle Contracts Intelligence poskytuje manažerům každodenní obchodní uzávěrku (Daily Business Close) a konvertuje transakční data na klíčové obchodní ukazatele, které poskytují faktický podklad pro rozhodování.
Implementace softwaru na správu smluv je součástí integrovaného, na webu založeného přístupu k podnikání, který dále zahrnuje nástroje na podporu prodeje, zpracování objednávek a billing, řízení dodavatelského řetězce a logistiky, správu lidských zdrojů a finance.
Řešení již bylo nasazeno v několika firmách. Například společnost United Asset Coverage (UAC (http://www.uac.com/)), poskytovatel služeb údržby integrovaných telekomunikačních a datových sítí, s aplikací Oracle Service Contracts zkonsolidovala veškeré zákaznické a produktové informace, odstranila ruční vystavování faktur a dlouhodobě snižuje administrativní náklady.

Zpět

 

BPI Suite pro zlepšení obchodních procesů
Společnost Sybase představila balík nástrojů pro integraci a management firemních procesů - Business Process Integrator (BPI) Suite. Řešení poskytuje nástroje na spojení a automatizaci mezipodnikových interakcí a toků informací v průběhu celého řetězce obchodních operací (zákazníky, zaměstnance a obchodní partnery).
Sybase BPI 2.1 je postaveno na platformě otevřeného aplikačního serveru a nabízí nástroje pro grafický návrh a vykreslení těchto obchodních profesů.
Díky tomuto balíku mohou firmy monitorovat, analyzovat a vylaďovat automatizované obchodní procesy tak, aby reagovaly na požadavky obchodu a celkovou situaci na trhu. Sybase BPI 2.1 nabízí podporu pro vedoucí B2B standardy pro řízení obchodních procesů a integraci včetně webových služeb (WSDL, UDDI a SOAP), RosettaNet a ebXML. Systém zahrnuje integrované produkty Sybase a New Era of Networks:
Procesní server založený na XML, který řídí komplexní firemní procesy
Integrační broker pro směrování a transformaci zpráv podle jejich obsahu
Nástroj pro monitorování transakcí a analýzu, který umožňuje monitorování obchodních procesů uvnitř i vně firmy a mezi různými systémy při použití různých formátů zpráv
Platformu pro integraci webových služeb umožňující mezipodnikovou spolupráci podle veřejných procesů a mezifiremních dohod specifikovaných podle ebXML a RosettaNet, čímž je umožněna elektronická interakce mezi partnery, a také poskytuje jednoduché integrované prostředí pro SOAP, UDDI, WSDL, ebXML a RosettaNet
Aplikační server, který umožňuje uživatelům vytvářet a implementovat komponenty přístupné přes Web services prostřednictvím SOAP, UDDI a WSDL.

Zpět

 

Další krok směrem k elektronickým složenkám
Logica dokončila projekt, který umožnil Středočeské energetické, aby zpřístupnila fakturační údaje prostřednictvím internetového portálu. Tato nová služba, jež bude v první fázi nabízena velkým zákazníkům z podnikové sféry, umožní on-line přístup k informacím, jako jsou aktuální faktura, naměřené hodnoty, aktuální ceník elektřiny, přesný text smlouvy o odběru, výpočet optimální sazby, přehled nezaplacených faktur apod.
Jedná se o součást rozsáhlejších aktivit, kterými se STE připravuje na postupující liberalizaci trhu s elektřinou. Tyto aktivity přinesou nárůst rozsahu služeb a komfortu, s jakým je energetický podnik poskytuje svým zákazníkům a zároveň zákazníkům umožní, aby si sami řídili podobu a rozsah těchto služeb. V rámci této koncepce bude hrát podstatnou roli komplexní internetový portál.
Logica pracuje v dlouhodobém partnerství v STE a zajišťuje pro zmíněný program konzultační podporu, dodávky informačních systémů a jejich integraci. Aplikaci, která umožnila zpřístupnit fakturační údaje, Logica vyvinula na míru energetickému podniku. Tato aplikace rozšiřuje možnosti fakturačního systému ASVO 2000, který Logica vytvořila pro STE již dříve. Logica rovněž převzala odpovědnost za její integraci s dalšími systémy energetického podniku, definici standardu portálových aplikacích STE a zabezpečení dat proti hackerským útokům.

Zpět

 

SMS odkudkoliv kamkoliv
Společnost Fincom Group ohlásila možnost služeb „Fixed SMS“ v pevné telefonní síti. Tyto služby dovolí zákazníkům libovolného operátora posílat a přijímat SMS zprávy z pevného telefonu na pevný telefon, faxové zařízení, mobilní telefon nebo po internetu na e-mail.
Služby Fixed SMS využívají platformu založenou na technologiích společností Siemens a Materna, která se nedávno stala mezinárodním standardem podle Evropského institutu pro telekomunikační standardy (ETSI) v oblasti SMS zpráv v pevných sítích.
Komunikační protokol pro Fixed SMS umožňuje komunikaci SMS nezávisle na operátorovi veřejné telefonní sítě, typu koncového telefonu či mobilní síti. Krátké textové zprávy, které byly doposud doménou pouze mobilních sítí, se tak nyní s využitím řešení Fincom - Materna Communication a telefonů Siemens stěhují i do sítí pevných.
Zákazníci telekomunikačních operátorů pevných sítí tak budou mít možnost zasílat SMS zprávy doslova bez hranic. Současná telekomunikační infrastruktura dovoluje různé směry SMS komunikace: pevný telefon - pevný telefon v rámci jednoho operátora a i mezi sítěmi různých operátorů, pevný telefon - mobilní síť do sítě kteréhokoliv mobilního provozovatele a mobilní síť - pevný telefon.
Standard Fixed SMS nabízí navíc všechny předpoklady k rozvoji dalších služeb v pevné síti jako například Informační služby na bázi SMS (tj. posílání SMS s informačním obsahem do pevného telefonu), SMS to Fax (posílání zpráv z pevného telefonu na fax), SMS to E-mail (posílání SMS zpráv z pevného telefonu do e-mailové schránky prostřednictvím internetu).
Úspěšné provozování služby Fixed SMS po digitálních linkách (euroISDN2) je možné již v současné době, neboť lze v krátké době splnit nutné technické předpoklady:
. veřejná telefonní síť obsahující službu CLIP;
. centrum Fixed SMS Centrum, tj. centrum krátkých textových zpráv v pevné síti;
.  koncová uživatelská zařízení (telefony) podporující SMS komunikaci.
Jako Fixed SMS centrum je k dispozici řešení Anny Way od německé společnosti Materna. Jen v rámci Anny Way Information Center je zpracováváno více než 17 milionů SMS zpráv denně. Produkty, řešení a služby Anny Way jsou ve střední a východní Evropě poskytovány firmou Fincom-Materna Communications, která je společným podnikem společností Materna a Fincom Group.

Zpět

 

Modely serverů PRIMERGY pro malé a středně velké firmy
Nové modely univerzálních serverů PRIMERGY C150 a C200 od společnosti Fujitsu-Siemens jsou určeny pro malé a středně velké podniky s vysokými požadavky na dostupnost a spolehlivost provozovaných aplikací. Skříňové servery mohou být díky konstrukci snadno zabudovány do 19“ rozvaděčových skříni používaných v datových centrech.
Modely PRIMERGY C150 a C200 nabízejí řadu technologických inovací jako např. jednotnou koncepci zásuvek pro pevné disky, indikaci činnosti pevných disků a stavových hlášení prostřednictvím LED diod vepředu i vzadu či software EasyMirror pro zrcadlení pevných disků serveru. Servery jsou rovněž vybaveny softwarem ServerStart a ServerView určeným pro snadnou instalaci a pro správu v počítačových sítích. Standardně jsou u obou modelů podporovány operační systémy Windows 2000, NetWare, Open UNIX 8, OpenServer 5 a Linux.
Jednoprocesorový server PRIMERGY C150 nahrazuje v portfóliu model PRIMERGY B120. Uplatnění najde jako tiskový či souborový server, server pro poštovní a webové služby, centralizované kancelářské aplikace či jako firemní gateway.
Může být vybaven procesorem Intel Pentium 4 na frekvenci 1,6 až 2 GHz, čtyřmi pevnými disky „hot plug“ s kapacitou 18, 36 či 73 GB, k dispozici je 6 volných slotů PCI a dvě pozice pro další jednotky, které mohou být otočeny o 90°, čehož se využívá při instalaci v rozvaděčových skříních. Doporučená koncová cena serveru PRIMERGY C150 s procesorem P4 1,6 GHz, 256 MB paměti a jednokanálovým řadičem U160 SCSI činí bez pevných disků 53 760 korun bez DPH.
Server PRIMERGY C200, který nahrazuje dřívější řadu B210, může obsahovat jeden či dva procesory Intel Pentium III s taktem 1,13 či 1,26 GHz, 4 GB operační paměti s technologií memory scrubbing a 4 pevné disky „hot plug“ s kapacitou 18, 36 či 73 GB.
Je vybaven 6 PCI sloty, z nichž 4 mají 64bitovou architekturu na 66 MHz, a dvěma pozicemi pro další jednotky. Tato řada najde uplatnění jako internetový či intranetový server, komunikační server pro provoz bran, domén, firewallů, webů a samozřejmě také jako aplikační server v oblastech, kde se předpokládá potřeba zvyšovat výkon systému, ale současně je vyžadována vysoká spolehlivost a dostupnost serveru. Doporučené koncové ceny začínají na úrovni 60 tisíc korun bez DPH.

Zpět


Golfwits


Konference, semináře

Osmé Teplárenské dny s další novinkou
Teplárenské sdružení České republiky, jehož členové dodávají teplo více než miliónu domácnostem, tedy do každého čtvrtého bytu u nás, i letos připravilo mezinárodní výstavu a odbornou konferenci Teplárenské dny 2002, která se bude konat od 23. do 25. dubna v Kongresovém centru Aldis v Hradci Králové.
Již VIII. ročník mezinárodní odborné výstavy techniky a technologií pro dálkové zásobování teplem bude po všechny tři dny doprovázet odborná konference zaměřená na aktuální témata sektoru teplárenství, tedy na současnost a budoucnost dálkového zásobování teplem. V jejím programu je technická a ekonomická sekce, sekce zaměřené na technická zařízení u odběratele a problematiku liberalizace energetického trhu.
Ve dnech 23. a 24. dubna se bude v KC Aldis konat i konference věnovaná integrované prevenci a kontrole znečištění pod názvem “IPPC a jeho aplikace v energetice”. Novinkou, která by měla nadále rozšířit záběr odborných výstav a konferencí doprovázejících Teplárenské dny, je od 23. do 25. dubna třídenní odborná výstava “Alternativní zdroje energie 2002”. Tu doplňuje 23. a 24. dubna odborná konference “Obnovitelné zdroje energie”, pořádaná Ministerstvem životního prostředí ČR.
Pokud se o problematiku dálkového zásobování teplem zajímáte nebo je vám blízká, srdečně Vás na svátek teplárenství, Teplárenské dny 2002, zve Teplárenské sdružení České republiky a další spolupořadatelé. Podrobnější informace o uvedených výstavách a konferencích získáte na kontaktech: Teplárenské sdružení České republiky, Bělehradská 458, 530 09 Pardubice, tel.: 040/ 641 4440 a www.tscr.cz.

Zpět

 

Konference Inforum o elektronických informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až 23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční osmý ročník konference Inforum, která je zaměřena na elektronické informační zdroje ve vědě, výzkumu a podnikání. Jejími pořadateli jsou Albertina icome Praha s.r.o. a VŠE. Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je očekáván i letos. V odborném programu, který je rozdělen do tematických sekcí, je věnována pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení podniku, firemním zpravodajským systémům, Competitive Intelligence, znalostnímu managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj.
Součástí konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20. května. Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních zdrojů a další firmy. Hlavními sponzory konference jsou ProQuest Information and Learning, Ovid Technologies a Dialog Corporation, mediálními partnery jsou Ekonom, IT News, IT System a Ikaros. Technologickou podporu zajišťují firmy AiP Safe a INCAD. Bližší informace o konferenci (včetně registračního formuláře) najdete zde.

Zpět

 

Bezpečnost informací ve finančním sektoru
5.ročník mezinárodní odborné konference „Bezpečnost informací ve finančním sektoru“ proběhne od 19. do 21. března v Grandhotelu Praha, Tatranská Lomnice, Vysoké Tatry.
Finanční instituce pravidelně rozšiřují nabídku služeb elektronického bankovnictví a otevírání bankovních IS zvyšuje nároky na elektronickou identifikaci obchodních partnerů. Únik důvěrných informací, neoprávněné čerpání prostředků z účtů klientů může vážně poškodit důvěru v celý finanční sektor. Zároveň rizikovým faktorem číslo jedna zůstává navzdory technologickému pokroku stále člověk. Srozumitelná bezpečnostní politika a bezpečnostní povědomí lidí jsou nevyhnutelným předpokladem primárního řešení krizových situací. Osobní střetnutí manažerů a odborníků vytváří prostor na konfrontaci názorů a praktických zkušeností a umožňuje získat ucelený přehled o problematice informační bezpečnosti.
A právě toto si klade za cíle konference "Bezpečnosť informácii vo finančnom sektore", která pokračuje v tradici konference "Bezpečnosť informačných systémov vo finančnom sektore". Akce je organizovaná pod záštitou ISACA Czech Republic Chapter a ISACA Slovakia a za podpory partnera konference - společnosti LOGICA.
Účastníci konference se dozví, jak:
. určit kompetence managementu při tvorbě a prosazování bezpečnostní politiky
. využít elektronický podpis na identifikaci osob a zabezpečení důvěrných informací
. odhalit a eliminovat rizika spojená s únikem dat
. zvýšit spolehlivost bankovních informačních systémů a elektronických distribučních kanálů
. kvantifikovat a optimalizovat náklady na bezpečnost
V programu vystoupí renomovaní odborníci a zástupci firem, kteří se aktivně podíleli na:
. tvorbě bezpečnostní politiky a strategie
. zvyšovaní bezpečnosti a spolehlivosti bankových informačně-komunikačních systémů
. zavádění systémů podporujících využívání elektronického podpisu.
Konferenci podporuje společnost UNICOM (reklamní partner) a mediální partneři:
. časopis IT SYSTEM a webový portál SystemOnLine.cz z vydavatelství CCB
. časopis EKONOM a vydavatelství ECONOMIA
. časopis PC REVUE
. Hospodářské noviny - Informační technologie
. časopis BURZA a vydavatelství B+ Business Centre

Bližší informace o konferenci naleznete na této stránce nebo Vám je poskytne New Management Conferences - NMC s.r.o. Žilina, tel: (+421-41) 5166661, 5655229, fax: (+421-41) 5655229, e-mail: nmc@internet.sk.
Na setkání s Vámi ve Vysokých Tatrách se teší Gabriela Stuchlá, NMC - koordinátor konference a členové programového výboru, Jiří Donát - konzultant pre IT a telekomunikácie, Ivan Kopáčik - Gordias, Jiří Mrnuštík - AEC, Luděk Novák - GiTy, Radimír Rexa - UNICOM, Dana Rodryčová - ACS Defense, Pavel Staša - I.CZ

Zpět

 

Projektový management v ČR
Ve dnech 12. - 13. března 2002 pořádá Institut pro mezinárodní výzkum (IIR) v hotelu Crowne Plaza, Praha, odbornou konferenci na téma "Projektový management v ČR - Kritické faktory úspěchu".
Součástí akce bude workshop nesoucí název "Nejčastější nedostatky při řízení projektů - Základní stavební kameny řízení projektů", který odborně povede Ing. Roman Chudoba, výkonný ředitel a senior Consultant, Team Technologie, Praha.
Cílem konference je umožnit jak dialog mezi profesionály projektového řízení a jejich odběrateli - představiteli organizací, v jejichž prostředí se projekty uskutečňují, tak i dialog mezi profesionály samotnými. Během setkání odborníků zazní příspěvky a příklady z praxe.
Úzká místa v řízení projektů - nedostatek kvalifikace (Ing. Roman Chudoba, výkonný ředitel a senior Consultant, Team Technologies, Praha)
Navázání projektů na strategii firmy - projektový management ve Vítkovicích (Dr. Ing. Petr Řeháček)
Podpora projektového managementu top managementem firmy (Ing. Lukáš Soukup, E-commerce Project Leader, GE Capital Bank)
Přípravná fáze projektu (Ing. Dana Rosolová, projektový manažer, CCS, Ing. Dalibor Dymák, vedoucí oddělení systémů a inovací, RadioMobil)
Hlavní fokus - zadavatel, Váš zákazník (Ing. Radovan Jirka, ředitel, Unicorn Consulting)
Funkční vs. projektové řízení (Doc. Ing. Jan Petr, DrSc.)
Kdo má dělat co v multiprojektovém prostředí (Dr. Ing. Petr Kočandrle, Goldratt Cz)
Druhý den konference vystoupí ředitel společnosti Unicorn Consulting Ing. Radovan Jirka se svým referátem na téma "Hlavní fokus - zadavatel, Váš zákazník". Příspěvek se bude týkat způsobu jednání s klienty od začátku kontraktu až po samotnou realizaci projektu. Zaměřuje se především na požadavky zadavatele, jak řídit očekávání zadavatele, jak rychle reagovat na nové požadavky během průběhu projektu a jak začlenit zákazníka přímo do projektového týmu.

Zpět

 

Ekonomická konference „Manažerské mosty 2002“
Přední manažeři strategických firem, nejvyšší představitelé veřejných institucí, agentur a obchodních komor se ve dnech 27 - 28. března setkají v Brně v kongresových prostorách Holiday Inn se zástupci managamentu na ekonomické konferenci s příznačným podtitulem "Firemní management v praxi úspěšných."
Fúze a akvizice, řízení firem a alternativní financování jsou stěžejní témata programu více než dvou stovek manažerů. Program konference je podřízen záměru dát účastníkům maximální prostor pro jejich obchodní aktivity. Setkání vrcholových manažerů v neformální části programu dvoudenní konference je organizováno tak, aby výsledkem účasti bylo efektivní zhodnocení - nejlépe formou nových obchodních příležitostí. Informace o programu a registraci nalezne zde.
V podmínkách české ekonomiky se není třeba obávat omezení vstupu nových firem do jednotlivých odvětví trhu v důsledku omezené konkurence, vzniklé hromadným slučováním podniků. Nicméně i toto riziko program konference nepodceňuje. Kulatý stůl "Regiony a firmy před vstupem do EU", který je součástí doprovodného programu, se za přítomnosti politiků, představitelů obchodních agentur a dalších institucí tomuto tématu bude věnovat.
Na konferenci přednášejí mj.:
. Miloslav Rut, Country Manager Czech Republic&Slovakia, Cisco Systems
. Tomáš Morávek, generální ředitel a předseda představenstva O.B.Heller
. Ivan Pilný, generální ředitel eTel Česká republika
. Zdeněk Kříž, generální ředitel ICZ
. Vlastimil Veselý, Content Director, First Tuesday Czech Republic
. David Lička, generální ředitel a místopředseda představenstva, Massag a další.
Pozvání na konfernci přijali mj.:
. Martin Jahn, generální ředitel CzechInvest/Česká agentura pro podporu zahraničních investic
. Martin Tlapa, generální ředitel Česká agentura na podporu obchodu/CzechTrade
. Luděk Vávra, výkonný ředitel Agentura pro rozvoj podnikání MPO ČR
. Filip Montfort, hlavní právní a ekonomický poradce Česko-evropské fórum
. Stanislav Juránek, hejtman Jihomoravského kraje,
. František Polách, 1.náměstek hejtmana Jihomoravského kraje
. Petr Duchoň, primátor města Brna
. Ivan Langer, místopředseda Poslanecké sněmovny PČR
. Dagmar Lastovecká, senátorka PČR

Zpět

 

Pátý technický seminář pro administrátory a klíčové uživatele IS
Dovolujeme si vás pozvat na 5. technický seminář, jehož cílem je poskytnout administrátorům a klíčovým uživatelům IS informace o nových řešeních, produktech, službách a jejich využití v praxi, které jsou v současné době realizovatelné prostřednictvím společnosti ProControl CZ a jejích obchodních partnerů.
I tento seminář, stejně jako všechny předešlé, je pojatý velice interaktivně, kdy po jednotlivých přednáškách prezentující zodpoví vaše doplňující dotazy. Podrobný program naleznete zde. Dalším cílem semináře je i setkání administrátorů a pracovníků IT oddělení, kteří i tímto způsobem načerpají nové informace a zkušenosti z praxe v jiných firmách.
Seminář se koná ve středu 13. března v obci Žarošice, cca 30 km od Brna směrem na Slavkov. Potvrzení vaší účasti zasílejte na tuto adresu nejpozději do 8. března 2002 a nebo se můžete registrovat prostřednictvím webového formuláře.

Zpět


ITC Prague


Analýza

Omezený přístup k internetu brání rozvoji internetového bankovnictví
Internet a s ním spojené internetové bankovnictví v sobě skrývají obrovský potenciál. Podle výzkumu GE Capital Bank se o ovládání účtu pomocí internetu zajímá 53 % drobných klientů, kteří mají k PC kladný nebo neutrální vztah. Rozvoj využívání internet bankingu však stále brzdí nejrůznější faktory: ať již nedostatečná možnost pracovat s počítači, či jejich malá znalost.

Pokračování
Zpět


VEDMA - 8. veletrh vzdělávání a kvalifikace


Případová studie

ČESKÝ TELECOM a e-learning
Zavedením technologie elektronického školení ve společnosti Český Telecom umožnilo zrychlit reakce na vzniklé vzdělávací potřeby, snížit náklady na kurz a umožnit tak přesun prostředků do vzdělávacích programů s vyšší přidanou hodnotou.
Největší poskytovatel telekomunikačních služeb v ČR získal s projektem Virtuální univerzity cenu HR Excellence Award 2001 udělovanou Českou společností pro rozvoj lidských zdrojů nejlepšímu projektu.

Pokračování
Zpět


Bezpečnosť informácií


Finanční monitor IT firem

Skupina LCS oznámila hospodářské výsledky roku 2001
Společnost LCS International oznámila výsledky hospodaření v roce 2001. Skupina LCS, do níž vedle LCS International patří i LCS Softprofes, dosáhla za uplynulá čtyři čtvrtletí tržeb ve výši 186,4 milionů korun, což ve srovnání s rokem 2000 představuje nárůst o 33 %.
V celkových hospodářských výsledcích roku 2001 jsou velice zajímavým ukazatelem také nárůsty prodejů jednotlivých produktů se značkou LCS. Komplexní informační systém pro velké firmy - LCS Noris - zaznamenal nárůst o 52 %, řada informačních systémů pro menší a střední firmy prodávaná pod značkou LCS Helios IQ dosáhla zvýšení prodeje ve výši 42 %. Zvýšení zájmu uživatelů zaznamenal i účetní a ekonomický software pro podnikatele a menší firmy LCS SIS21 z produkce LCS Softprofes, a to o 14 %.
K významným mezníkům uplynulého roku patřila především akvizice firmy Softprofes z Hradce Králové a její úspěšné začlenění do skupiny LCS, čímž vznikl silný hráč v oblasti podnikových informačních systémů pro malé, střední i velké firmy. Podařilo se dále rozšířit portfolio produktů a zkvalitnit tým vývojářů a dalších odborníků včetně pracovníků z oblasti technické podpory.
Právě odborné posílení týmu hraje významnou roli v dalších plánech LCS, hlavně v souvislosti s dalším rozvojem úzké spolupráce se společností Microsoft a maximálním využitím výhod platformy Microsoft .NET, na niž jsou produkty LCS již připravovány.
Dalším úspěchem loňského roku bylo zařazení společnosti LCS International do žebříčku 50 nejrychleji se rozvíjejících firem v rámci celého regionu střední Evropy. V užším výběru soutěže CEE Technology Fast 50 pořádané společností Deloitte & Touche CE bylo hodnoceno 200 technologických firem a vybraná padesátka představuje absolutní špičku v oblasti inovací a rozvoje ve střední Evropě.

Zpět

 

Roční působení společnosti Logos v Brně
Společnost Logos otevřela před rokem pobočku v Brně. Po ročním působení zde pracuje přes dvacet zaměstnanců a předpokládá se další nárůst. Převážnou část zaměstnanců tvoří vývojáři a projektoví manažeři.
Společnost Logos dosáhla v roce 2001 obratu 75,5 mil. Kč, tj. o 350 % více než v předcházejícím roce. Brněnská pobočka na tomto obratu participovala ve výši cca 15 mil. Kč.
Pobočka v Brně má za sebou úspěšně dokončené projekty pro významné zákazníky. Mezi ně patří například projekty pro společnosti Severomoravská energetika a Jihomoravská energetika. Pracovníci brněnské pobočky se dále podíleli i na vývoji projektu homebankingu pro Komerční banku a na některých dalších projektech.

Zpět

 

CHG Trade oznámila výsledky roku 2001
CHG Trade dosáhla v uplynulém roce na českém trhu celkového obratu 198 mil. korun (rok 2000 skončil s výsledkem 392 mil. Kč) a bylo prodáno 3 690 notebooků (v předešlém roce 6 635 ks).
Rok 2001 tedy nebyl pro společnost Toshiba Europe příliš úspěšným. Ztratila podíl na téměř všech trzích v Evropě, Českou republiku nevyjímaje.
Jednalo se o souhrnný vliv mnoha faktorů, vedle celkově neutěšené situace japonské ekonomiky, také neschopnost plně lokalizovat produkty pro trhy některých distributorských zemí, zdržení nebo neuvedení některých ohlášených novinek z produkce společnosti Toshiba (nové Libretto, PDA e570 Genio, modelová řada notebooků Satellite Pro 6000), či ztráta řady nadnárodních zákazníků, kteří rozhodují o nákupu výpočetní techniky v evropských centrálách umístěných mimo distributorskou zemi (malá výkonnost panevropské obchodní skupiny).
Přes pokles prodeje společnost CHG Trade ukončila rok 2001 se ziskem.

Zpět


Konference ISSS


Internet, komunikace a sítě

Exponet Vienna 2002
Ve dnech 12. až 14. února proběhl v prostorách Austria Center Vienna u Donauparku ve Vídni již 9. mezinárodní veletrh informačních a telekomunikačních technologií Exponet Vienna 2002. Podle některých zdejších komentátorů takový jarní „Mini CEBIT“. Na pozvání společnosti Allied Telesyn jsme se jej rovněž zúčastnili.
Exponet je specializovaná výstava s velkým důrazem na počítačové sítě a komunikaci. Akce byla určena především pro obchodníky a podnikové zákazníky, čemuž odpovídá i způsob prezentace, stánky a image návštěvníků. Na hony tak vzdálené od podobných akcí v České republice. Podle údajů organizátorů navštívilo letošní Exponet na 40 000 návštěvníků, kteří shlédli expozice 418 společností, čímž pokračoval vzestupný trend počtu návštěvníků z let minulých.
Trendy letošního Exponetu Vienna 2002 byly hlavně vývoj v Mobilním Businessu, Knowledge Management, samozřejmě bezpečnost přenosu dat a uživatelsky orientovaných řešení pro ukládání dat. Dalším důležitým bodem byly softwarové aplikace, které umožňují velkým společnostem expandovat v jejich E-Businessu. Souběžně s výstavou probíhaly po všechny tři dny diskuse u kulatého stolu na téma dalšího vývoje IT-průmyslu.
Za povšimnutí rozhodně stojí zájem o výstavu ne-IT časopisů a novin. Velké rakouské deníky jako Wirtschafts Blatt či Die Presse věnovaly veletrhu rozsáhlé přílohy. Naopak čistě IT časopisy zde byly zastoupeny jen poskrovnu.
Samozřejmě se musíme zmínit o představovaných produktech společnosti Allied Telesyn.
Allied Telesyn slaví letos své 15. narozeniny a zároveň svou první účast na největším síťovém veletrhu ve Vídni. Na stánku byly představeny nejnovější produkty, například série přepínačů AT-8024 vybavených technologií Enhanced Stacking či volně stohovatelný přepínač AT-8326GB v kombinaci s gigabitovým přepínačem AT-9410GB. Za zmínku stojí i nový servisní program společnosti uváděný pod označením Net.Cover, který zahrnuje veškeré regiony, kam jsou výrobky Allied Telesyn dodávané. Podrobně se novým prvkům pro sítě budeme věnovat v některém z následujících vydání.

Zpět

 

INTERNET OnLine nabízí nové hostingové prostory také v Brně
INTERNET OnLine poskytuje od poloviny února 2002 nové technologické prostory pro služby Server Hosting a Dedicated Hosting i v Brně. Nové hostingové prostory se nacházejí v objektu Českého Telecomu v městské čtvrti Brno - Štýřice.
Tímto krokem vychází poskytovatel vstříc všem zákazníkům, kteří nechtějí za svým serverem dojíždět do velkého hostingového centra v Praze. Nové prostory jsou standardně technologicky vybaveny, důraz je kladen především na bezpečnost a spolehlivost síťové infrastruktury s trvalou dodávkou elektrické energie. Zákazníci služeb sem mohou umístit své servery a další zařízení realizující různé internetové projekty.
Každý zákazník má v hostingových prostorách k dispozici přímý přístup ke svým serverům, které jsou umístěny v samostatně uzamykatelných skříních. Skříně umožňují umístění serverů v rackovém i nerackovém provedení. Servery jsou napájeny z nepřetržitého zdroje elektrické energie (UPS), který je zajištěn motorgenerátorem. Místnost je klimatizována tak, aby zde byla zajištěna stálá teplota a vlhkost. Všechny servery jsou připojeny přímo k páteřní síti Českého Telecomu a jejím prostřednictvím do Internetu o celkové rychlosti 2x100 Mbit/s. Zabezpečení proti neoprávněné manipulaci je zaručeno identifikací každé osoby před vstupem do objektu a ostatními standardními prostředky.

Zpět

 

RTL NEWMEDIA zvolila pro zajištění streamingu KPNQwest
RTL NEWMEDIA, německý webový portál se všeobecným zaměřením, zaznamenává v poslední době trvalý nárůst zájmu o většinu služeb včetně streamingu. Od října roku 2001 byla přes tyto webové stránky přenesena data o objemu zhruba 11 Terabytů na základě požadavků přibližně 440 tisíc uživatelů.
RTL NEWMEDIA proto podepsala kontrakt se společností KPNQwest na jehož základě zajistí distribuci obsahu a poskytne dostatečnou páteřní infrastrukturu pro streamingové služby portálu www.rtl.de.
Ve čtvrtém čtvrtletí uplynulého roku má RTL doloženo přibližně 1,6 milionu přístupů, což odpovídá objemu přenesených dat ve výši zhruba 6 terabytů. Za šest týdnů, které uplynuly od počátku tohoto roku, přibylo dalších 800 milionů přístupů.
Společnost KPNQwest poskytne robustní a pružné řešení, které dokáže zajistit živé streamingové přenosy, rychlé přenosy důležitých zpráv nebo video-chatů s celebritami z oblasti hudby, televize i filmu. Řešení bylo již využito pro přímé přenosy nejrůznějších událostí, jako byla například královská svatba v Nizozemsku, koncert skupiny Pet Shop Boys nebo přenos závodů ve skocích na lyžích. Kapacita infrastruktury společnosti KPNQwest umožňuje uživatelům rychle přistupovat k obsahu, stahovat na přání různé programové bloky a nabízí dostatečnou flexibilitu pro sledování přenosů v reálném čase z kteréhokoli místa na světě.
Streamingové řešení společnosti KPNQwest je podporováno technologií FreeFlow firmy Akamai a je využitelné v rámci celé panevropské sítě EuroRingů. Servery Akamai jsou umístěny v mnichovském CyberCentru společnosti KPNQwest, kde jsou napojeny přímo na páteřní optickou infrastrukturu. Pružnost celého řešení usnadňuje společnosti KPNQwest rychle reagovat na možné rostoucí nároky firmy RTL NEWMEDIA týkající se případného zvyšování kapacity v budoucnosti.

Zpět

 

Optický ethernet až do „první míle“
Společnost Cisco představila nové produkty rodiny spínačů Catalyst 4000, které jsou určeny pro podporu Ethernetu i v „první míli“ v metropolitních sítích.
Řešení na bázi Cisco Catalyst 4000 snižují základní kapitálové výdaje při současném zvýšení počtu podporovaných IP služeb. Nový síťový prvek, nasazovaný s novými HD optickými ethernetovými linkovými kartami, zajišťuje dostatečnou šířku pásma, inteligentní funkce a požadovanou hustotu portů.
Společnost Cisco rovněž ohlásila program Cisco Service Carrier Community, jehož záměrem je propagace a podpora přenosů VoIP (Voice over Internet Protocol). Prostřednictvím webových stránek Service Carrier Community se její členové mohou dostat k informacím o příslušných produktech a řešeních a k Cisco Service Provider Solutions Ecosystemu. Zájemci o zapojení do programu Service Carrier Community najdou potřebné informace na této adrese.
Společnost Cisco také uvedla v polovině ledna další ze svých certifikačních programů - Cisco IP Telephony Support Specialist. Program je určen síťovým odborníkům, kteří budou plánovat, implementovat a podporovat řešení síťové Cisco IP telefonie. Jsou v něm stanoveny určité kompetenční úrovně v klíčových oblastech technologie IP telefonie Cisco (včetně přenosu hlasu přes ATM a Frame Relay) pro implementaci a technickou podporu řešení integrace datových a hlasových přenosů na síťové úrovni, a metodologie zajištění QoS (Quality Office Service) pro optimální vyladění takových sítí v podnikových prostředích.
Doporučené školicí materiály pro certifikaci Cisco IP Telephony Support Specialist jsou dostupné pouze prostřednictvím autorizovaných partnerů společnosti Cisco pro vzdělávání a uchazeči musejí mít certifikaci CCNP (Cisco Certified Network Professional). Doporučené přípravné kurzy jsou k dispozici jak ve formě seminářů s docházkou, tak jako dálkové po internetu. Skládání zkoušek Cisco umožňují v celém světě společnosti Virtual University Enterprises (VUE) a Prometric.

Zpět


Konference o rozvoji obchodu v ČR


Informační společnost

Adastra s novým logem
Adastra, dodavatel komplexních systémů CRM a datových skladů, změnila své logo. Namísto podtitulu „Data Warehouse Experts“ se firma bude nově prezentovat podtitulem „Customer Intelligence Solutions“.
Změna vyjadřuje stále výraznější zaměření společnosti Adastra od dodavatele data warehouse řešení k uceleným řešením s výraznými obchodními přínosy, především v oblasti vztahů se zákazníky.
Právě snaha o získání „Customer Intelligence“, tedy pochopení profitability, struktury a chování zákazníků jako cesta k větší ziskovosti a konkurenceschopnosti firem je hlavním hnacím motorem řešení, které Adastra v poslední době dodala.
Příkladem může být projekt analytického CRM pro farmaceutickou firmu Roche Diagnostics, projekt Customer Value Management v kanadské Bank of Montreal či projekt pro českou pobočku Citibank.
Adastra i nadále bude dodávat řešení MIS (manažerských informačních systémů), Business Intelligence a CRM - od operativního až po analytické CRM. Adastra se profiluje jako technologicky nezávislá firma - navrhuje a dodává řešení na takové technologické platformě, která nejvíce vyhovuje zákazníkům. Za tím účelem uzavřela Adastra partnerství s celou řadou dodavatelů technologií, včetně firem Oracle, Microsoft, HP, Siebel a dalších.

Zpět

 

Mario Rosso jmenován výkonným viceprezidentem
Internetová společnost Tiscali oznámila jmenování Maria Rossa výkonným viceprezidentem pro oblast lidských zdrojů. Pan Mario Rosso byl pověřen optimalizací organizační struktury skupiny Tiscali, včetně metod a strategie řízení v souladu se strategickými cíli společnosti. Bude mít samostatnou odpovědnost za organizační a lidské zdroje, vnější a institucionální záležitosti a za globalizaci a integraci Tiscali.
Mario Rosso (54) je v současné době poradcem společnosti Franco Bernabe & Co., jakož i prezidentem konsorcia Rome Business District Telecommunications, Media and IT Consortium. Kromě toho je ředitelem společnosti Individual Training specializující se na dálkovou formu provádění školení.
V letech 1999 až 2001 byl Mario vedoucím personálního oddělení ve společnosti Telecom Italia a před tím zastával funkci ředitele v řadě IT firem jako Telesoft, Finsiel, Consiel či Atesia. V minulosti působil na manažerských postech ve společnosti Fiat a ve skupině La Rinascente.

Zpět

 

Nový dodavatel komplexních řešení výpočetní techniky
Nově vzniklá společnost - ADEON CZ - nabízí své komplexní dodávky výpočetní techniky především okruhu zákazníků z oblasti strojírenství, stavebnictví a energetiky. Společnost ADEON vznikla na základě projektu firem EVROPA, SoneCAD a SPACE, které patří mezi významné české firmy působící na poli CAD technologií a řadí se také mezi autorizované partnery společnosti Autodesk ČR.
ADEON přebírá od 1. března 2002 od uvedených tří společností jejich obchodní i vývojové aktivity. ADEON jako systémové centrum Autodesk zajistí sofistikované dodávky nejnovějších řešení pro design, CAD/CAM strojírenství, CAD stavebnictví, architekturu a energetiku - spolu s paletou dalších služeb, jako jsou poradenství, technická podpora, systémové dohledy, školení, vizualizace, digitalizace dokumentů aj. Důležitou součástí těchto komplexních řešení je také řešení správy dokumentů, kde nová společnost disponuje nabídkou ověřených řešení.
ADEON realizuje své aktivity z kanceláří v Ostravě, Zlíně a Brně. Disponuje k tomu týmy CAD a IT specialistů, konzultantů, obchodníků, servisních techniků a dalšího potřebného personálu.

Zpět

 

Integrace tří SW společností
Koncem minulého roku došlo k zásadním změnám v rámci společnosti GE Smallworld a GE Harris Energy Control Systems, LLC. V prosinci 2001 došlo ke sloučení těchto dvou firem a německé společnosti sofion, která se stala součástí GE až krátce před samotnou integrací. Nová společnost nese název GE Network Solutions.
Vedení celé GENS je nyní pod taktovkou Warrena Fergusona, který po transformací těchto tří firem zaujal pozici generálního ředitele. V České republice zastupuje divizi GE Smallworld společnosti GENS firma SYKORA CZ Ostrava v čele s ing. Martinem Staňkem.
GE Power Systems se zabývá výrobou a dodávkou elektrické energie a energetických služeb, mezi něž patří vývoj řídících systémů a technologie pro výrobu elektrické energie. Tato společnost má v celosvětovém měřítku největší základnu zařízení pro výrobu energie. GE Network Solutions nabízí síťová řešení určená telekomunikačním a distribučním společnostem a státním správám.
SYKORA je "World Class Partner", typu solution partner, společnosti GE Network Solutions (dříve společnosti Smallworld) od roku 1996. SYKORA má osm poboček v sedmi zemích a zkušenosti s implementací řešení v telekomunikačních a distribučních společnostech, a to nejen v Evropě.

Zpět

 


System NEWS zasílá redakce edice IT Business * Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.: 05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám System NEWS zasílali, kontaktujte nás prosím. Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora Pavla Boucníka,

© 2001, 2002 Developed by Ladislav Olejník, CCB spol. s r.o.

TOPlist