|
Podnikové aplikace |
ŠkoFIN zahájil implementaci CRM řešení na technologiích SAP a Genesys
Firma ŠkoFIN, dceřinná společnost koncernu Volkswagen, zahájila vlastní
implementaci řešení mySAP CRM v nejnovější verzi 3.0. Po dokončení
projektu bude ŠkoFIN v rámci této verze využívat funkcionalitu
kontaktního centra podporovaného komunikačními technologiemi Genesys,
které na český trh dodává společnost Alcatel e-Business Distribution.
Implementací řešení byla pověřena poradenská firma Logica, která jako
hlavní dodavatel řídí celý projekt a nese hlavní odpovědnost za jeho
realizaci.
Řešení CRM (řízení vztahů se zákazníky) ve společnosti ŠkoFIN bude jejím
zákazníkům poskytovat nejrůznější informace, jako např. o leasingových
platbách, splátkovém kalendáři apod. Implementace první fáze projektu se
zaměřením na zlepšení péče o zákazníky bude dokončena ve třetím
čtvrtletí letošního roku.
Implementace mySAP CRM ve ŠkoFINu je jednou z prvních instalací verze
3.0 v České republice. Kromě rozšířené funkčnosti kontaktního centra o
rozsáhlejší integraci s Internetem (jedná se především o co-browsing,
chat, Voice-over IP, atd.) obsahuje tato nová verze možnost integrace se
systémy dalších dodavatelů prostřednictvím standardního rozhraní, které
je součástí mySAP CRM. Z dalších nových vlastností lze jmenovat např.
rozšíření funkcionality v oblasti segmentace obchodních partnerů nebo
možnost upozorňovat operátory krátkými zprávami na důležité informace.
Řešení kontaktního centra od společnosti Genesys integruje všechny
multimediální komunikační kanály do jednoho celku, což zajistí efektivní
zpracování všech zákaznických interakcí z operátorského pracoviště. V
rámci implementace řešení ve ŠkoFINu bude zajištěna kromě standardní
telefonní komunikace rovněž sofistikovaná distribuce e-mailů, faxů,
interakcí z webu (například chat) včetně sdílení obrazovek a
automatizace kampaní oslovujících aktivně zákazníky ŠkoFINu. Operátoři
kontaktního centra mají zároveň okamžitý přehled o historii veškeré
komunikace s daným zákazníkem.
Analýzu procesů v kontaktním centru provedli konzultanti společnosti
Logica, kteří rovněž specifikovali přesné požadavky na funkce nového
systému. Jejich dalším úkolem bude nastavení systému, jeho propojení s
integrační platformou ŠkoFINu, školení uživatelů a další podpora.
Zpět

E-BUSINESS Suite rozšířen o aplikace na správu smluv
V minulosti byly smlouvy sepisovány ručně a často upravovány. Přestože
jsou dnes vzory smluv vedeny v elektronické podobě, stále ještě dosaženo
optimálního stavu. Trvale narůstající složitost obchodních vztahů mezi
zákazníky a dodavateli vyžaduje, aby společnosti tyto procesy dále
standardizovaly.
Společnost Oracle proto rozšířila svoji sadu softwaru o nové aplikace
Sales Contracts a Contracts Intelligence. Ty rozšiřují existující sadu
aplikací o správu smluv, jejíž součástí jsou jak základní aplikace na
správu smluv, tak specializované aplikace na správu smluv o službách, o
projektech a o právech.
Díky automatizaci dojednávání smluv zvyšuje Oracle Sales Contracts
efektivitu obchodu, protože pomáhá zvýšit míru obnovených smluv,
zlepšuje přesnost objednávek a zajišťuje shodu se zákonnými úpravami.
Oracle Contracts Intelligence poskytuje manažerům každodenní obchodní
uzávěrku (Daily Business Close) a konvertuje transakční data na klíčové
obchodní ukazatele, které poskytují faktický podklad pro rozhodování.
Implementace softwaru na správu smluv je součástí integrovaného, na webu
založeného přístupu k podnikání, který dále zahrnuje nástroje na podporu
prodeje, zpracování objednávek a billing, řízení dodavatelského řetězce
a logistiky, správu lidských zdrojů a finance.
Řešení již bylo nasazeno v několika firmách. Například společnost United
Asset Coverage (UAC (http://www.uac.com/)), poskytovatel služeb údržby
integrovaných telekomunikačních a datových sítí, s aplikací Oracle
Service Contracts zkonsolidovala veškeré zákaznické a produktové
informace, odstranila ruční vystavování faktur a dlouhodobě snižuje
administrativní náklady.
Zpět

BPI Suite pro
zlepšení obchodních procesů
Společnost Sybase představila balík nástrojů pro integraci a management
firemních procesů - Business Process Integrator (BPI) Suite. Řešení
poskytuje nástroje na spojení a automatizaci mezipodnikových interakcí a
toků informací v průběhu celého řetězce obchodních operací (zákazníky,
zaměstnance a obchodní partnery).
Sybase BPI 2.1 je postaveno na platformě otevřeného aplikačního serveru
a nabízí nástroje pro grafický návrh a vykreslení těchto obchodních
profesů.
Díky tomuto balíku mohou firmy monitorovat, analyzovat a vylaďovat
automatizované obchodní procesy tak, aby reagovaly na požadavky obchodu
a celkovou situaci na trhu. Sybase BPI 2.1 nabízí podporu pro vedoucí
B2B standardy pro řízení obchodních procesů a integraci včetně webových
služeb (WSDL, UDDI a SOAP), RosettaNet a ebXML. Systém zahrnuje
integrované produkty Sybase a New Era of Networks:
Procesní server založený na XML, který řídí komplexní firemní procesy
Integrační broker pro směrování a transformaci zpráv podle jejich obsahu
Nástroj pro monitorování transakcí a analýzu, který umožňuje
monitorování obchodních procesů uvnitř i vně firmy a mezi různými
systémy při použití různých formátů zpráv
Platformu pro integraci webových služeb umožňující mezipodnikovou
spolupráci podle veřejných procesů a mezifiremních dohod specifikovaných
podle ebXML a RosettaNet, čímž je umožněna elektronická interakce mezi
partnery, a také poskytuje jednoduché integrované prostředí pro SOAP,
UDDI, WSDL, ebXML a RosettaNet
Aplikační server, který umožňuje uživatelům vytvářet a implementovat
komponenty přístupné přes Web services prostřednictvím SOAP, UDDI a WSDL.
Zpět

Další krok směrem
k elektronickým složenkám
Logica dokončila projekt, který umožnil
Středočeské energetické,
aby zpřístupnila fakturační údaje prostřednictvím internetového portálu.
Tato nová služba, jež bude v první fázi nabízena velkým zákazníkům z
podnikové sféry, umožní on-line přístup k informacím, jako jsou aktuální
faktura, naměřené hodnoty, aktuální ceník elektřiny, přesný text smlouvy
o odběru, výpočet optimální sazby, přehled nezaplacených faktur apod.
Jedná se o součást rozsáhlejších aktivit, kterými se STE připravuje na
postupující liberalizaci trhu s elektřinou. Tyto aktivity přinesou
nárůst rozsahu služeb a komfortu, s jakým je energetický podnik
poskytuje svým zákazníkům a zároveň zákazníkům umožní, aby si sami
řídili podobu a rozsah těchto služeb. V rámci této koncepce bude hrát
podstatnou roli komplexní internetový portál.
Logica pracuje v dlouhodobém partnerství v STE a zajišťuje pro zmíněný
program konzultační podporu, dodávky informačních systémů a jejich
integraci. Aplikaci, která umožnila zpřístupnit fakturační údaje, Logica
vyvinula na míru energetickému podniku. Tato aplikace rozšiřuje možnosti
fakturačního systému ASVO 2000, který Logica vytvořila pro STE již
dříve. Logica rovněž převzala odpovědnost za její integraci s dalšími
systémy energetického podniku, definici standardu portálových aplikacích
STE a zabezpečení dat proti hackerským útokům.
Zpět

SMS odkudkoliv kamkoliv
Společnost Fincom Group ohlásila možnost služeb „Fixed SMS“ v pevné
telefonní síti. Tyto služby dovolí zákazníkům libovolného operátora
posílat a přijímat SMS zprávy z pevného telefonu na pevný telefon,
faxové zařízení, mobilní telefon nebo po internetu na e-mail.
Služby Fixed SMS využívají platformu založenou na technologiích
společností Siemens a Materna, která se nedávno stala mezinárodním
standardem podle Evropského institutu pro telekomunikační standardy (ETSI)
v oblasti SMS zpráv v pevných sítích.
Komunikační protokol pro Fixed SMS umožňuje komunikaci SMS nezávisle na
operátorovi veřejné telefonní sítě, typu koncového telefonu či mobilní
síti. Krátké textové zprávy, které byly doposud doménou pouze mobilních
sítí, se tak nyní s využitím řešení Fincom - Materna Communication a
telefonů Siemens stěhují i do sítí pevných.
Zákazníci telekomunikačních operátorů pevných sítí tak budou mít možnost
zasílat SMS zprávy doslova bez hranic. Současná telekomunikační
infrastruktura dovoluje různé směry SMS komunikace: pevný telefon -
pevný telefon v rámci jednoho operátora a i mezi sítěmi různých
operátorů, pevný telefon - mobilní síť do sítě kteréhokoliv mobilního
provozovatele a mobilní síť - pevný telefon.
Standard Fixed SMS nabízí navíc všechny předpoklady k rozvoji dalších
služeb v pevné síti jako například Informační služby na bázi SMS (tj.
posílání SMS s informačním obsahem do pevného telefonu), SMS to Fax
(posílání zpráv z pevného telefonu na fax), SMS to E-mail (posílání SMS
zpráv z pevného telefonu do e-mailové schránky prostřednictvím
internetu).
Úspěšné provozování služby Fixed SMS po digitálních linkách (euroISDN2)
je možné již v současné době, neboť lze v krátké době splnit nutné
technické předpoklady:
. veřejná telefonní síť obsahující službu CLIP;
. centrum Fixed SMS Centrum, tj. centrum krátkých textových zpráv v
pevné síti;
. koncová uživatelská zařízení (telefony) podporující SMS komunikaci.
Jako Fixed SMS centrum je k dispozici řešení Anny Way od německé
společnosti Materna. Jen v rámci Anny Way Information Center je
zpracováváno více než 17 milionů SMS zpráv denně. Produkty, řešení a
služby Anny Way jsou ve střední a východní Evropě poskytovány firmou Fincom-Materna Communications, která je společným podnikem společností
Materna a Fincom Group.
Zpět

Modely
serverů PRIMERGY pro malé a středně velké firmy
Nové modely
univerzálních serverů PRIMERGY C150 a C200 od společnosti
Fujitsu-Siemens jsou určeny pro malé a středně velké podniky s vysokými
požadavky na dostupnost a spolehlivost provozovaných aplikací. Skříňové
servery mohou být díky konstrukci snadno zabudovány do 19“ rozvaděčových
skříni používaných v datových centrech.
Modely PRIMERGY C150 a C200 nabízejí řadu technologických inovací jako
např. jednotnou koncepci zásuvek pro pevné disky, indikaci činnosti
pevných disků a stavových hlášení prostřednictvím LED diod vepředu i
vzadu či software EasyMirror pro zrcadlení pevných disků serveru.
Servery jsou rovněž vybaveny softwarem ServerStart a ServerView určeným
pro snadnou instalaci a pro správu v počítačových sítích. Standardně
jsou u obou modelů podporovány operační systémy Windows 2000, NetWare,
Open UNIX 8, OpenServer 5 a Linux.
Jednoprocesorový server PRIMERGY C150 nahrazuje v portfóliu model
PRIMERGY B120. Uplatnění najde jako tiskový či souborový server, server
pro poštovní a webové služby, centralizované kancelářské aplikace či
jako firemní gateway.
Může být vybaven procesorem Intel Pentium 4 na frekvenci 1,6 až 2 GHz,
čtyřmi pevnými disky „hot plug“ s kapacitou 18, 36 či 73 GB, k dispozici
je 6 volných slotů PCI a dvě pozice pro další jednotky, které mohou být
otočeny o 90°, čehož se využívá při instalaci v rozvaděčových skříních.
Doporučená koncová cena serveru PRIMERGY C150 s procesorem P4 1,6 GHz,
256 MB paměti a jednokanálovým řadičem U160 SCSI činí bez pevných disků
53 760 korun bez DPH.
Server PRIMERGY C200, který nahrazuje dřívější řadu B210, může obsahovat
jeden či dva procesory Intel Pentium III s taktem 1,13 či 1,26 GHz, 4 GB
operační paměti s technologií memory scrubbing a 4 pevné disky „hot plug“
s kapacitou 18, 36 či 73 GB.
Je vybaven 6 PCI sloty, z nichž 4 mají 64bitovou architekturu na 66 MHz,
a dvěma pozicemi pro další jednotky. Tato řada najde uplatnění jako
internetový či intranetový server, komunikační server pro provoz bran,
domén, firewallů, webů a samozřejmě také jako aplikační server v
oblastech, kde se předpokládá potřeba zvyšovat výkon systému, ale
současně je vyžadována vysoká spolehlivost a dostupnost serveru.
Doporučené koncové ceny začínají na úrovni 60 tisíc korun bez DPH.
Zpět |
|
Konference, semináře |
Osmé Teplárenské dny s
další novinkou
Teplárenské
sdružení České republiky, jehož členové dodávají teplo více než
miliónu domácnostem, tedy do každého čtvrtého bytu u nás, i letos
připravilo mezinárodní výstavu a odbornou konferenci Teplárenské dny
2002, která se bude konat od 23. do 25. dubna v Kongresovém centru Aldis
v Hradci Králové.
Již VIII. ročník mezinárodní odborné výstavy techniky a technologií pro
dálkové zásobování teplem bude po všechny tři dny doprovázet odborná
konference zaměřená na aktuální témata sektoru teplárenství, tedy na
současnost a budoucnost dálkového zásobování teplem. V jejím programu je
technická a ekonomická sekce, sekce zaměřené na technická zařízení u
odběratele a problematiku liberalizace energetického trhu.
Ve dnech 23. a 24. dubna se bude v KC Aldis konat i konference věnovaná
integrované prevenci a kontrole znečištění pod názvem “IPPC a jeho
aplikace v energetice”. Novinkou, která by měla nadále rozšířit záběr
odborných výstav a konferencí doprovázejících Teplárenské dny, je od 23.
do 25. dubna třídenní odborná výstava “Alternativní zdroje energie
2002”. Tu doplňuje 23. a 24. dubna odborná konference “Obnovitelné
zdroje energie”, pořádaná Ministerstvem životního prostředí ČR.
Pokud se o problematiku dálkového zásobování teplem zajímáte nebo je vám
blízká, srdečně Vás na svátek teplárenství,
Teplárenské dny 2002,
zve Teplárenské sdružení České republiky a další spolupořadatelé.
Podrobnější informace o uvedených výstavách a konferencích získáte na
kontaktech: Teplárenské sdružení České republiky, Bělehradská 458, 530
09 Pardubice, tel.: 040/ 641 4440 a
www.tscr.cz.
Zpět

Konference Inforum o elektronických informačních zdrojích poosmé
Ve dnech 21. až
23. května 2002 se v Nové aule Vysoké školy ekonomické v Praze uskuteční
osmý ročník konference
Inforum, která je zaměřena na elektronické informační zdroje ve vědě,
výzkumu a podnikání. Jejími pořadateli jsou
Albertina icome Praha
s.r.o. a VŠE.
Konference, která je nejvýznamnější akcí svého druhu u nás, se loni
účastnilo více než 560 informačních pracovníků z akademických a
soukromých institucí, IT manažerů, pracovníků veřejné správy a lékařů z
České republiky, Slovenska, ze západní Evropy a USA a obdobný zájem je
očekáván i letos. V odborném programu, který je rozdělen do tematických
sekcí, je věnována pozornost mj. využití informačních zdrojů v řízení
podniku, firemním zpravodajským systémům, Competitive Intelligence,
znalostnímu managementu, přístupu k informacím o Evropské unii aj.
Součástí konference jsou rovněž dva workshopy, které se konají 20.
května. Na doprovodné výstavě se představují producenti informačních
zdrojů a další firmy. Hlavními sponzory konference jsou
ProQuest Information
and Learning, Ovid
Technologies a
Dialog Corporation, mediálními partnery jsou
Ekonom,
IT News,
IT System a
Ikaros.
Technologickou podporu zajišťují firmy
AiP Safe a
INCAD. Bližší
informace o konferenci (včetně registračního formuláře) najdete
zde.
Zpět

Bezpečnost informací
ve finančním sektoru
5.ročník
mezinárodní odborné konference „Bezpečnost informací ve finančním
sektoru“ proběhne od 19. do 21. března v Grandhotelu Praha, Tatranská
Lomnice, Vysoké Tatry.
Finanční instituce pravidelně rozšiřují nabídku služeb elektronického
bankovnictví a otevírání bankovních IS zvyšuje nároky na elektronickou
identifikaci obchodních partnerů. Únik důvěrných informací, neoprávněné
čerpání prostředků z účtů klientů může vážně poškodit důvěru v celý
finanční sektor. Zároveň rizikovým faktorem číslo jedna zůstává navzdory
technologickému pokroku stále člověk. Srozumitelná bezpečnostní politika
a bezpečnostní povědomí lidí jsou nevyhnutelným předpokladem primárního
řešení krizových situací. Osobní střetnutí manažerů a odborníků vytváří
prostor na konfrontaci názorů a praktických zkušeností a umožňuje získat
ucelený přehled o problematice informační bezpečnosti.
A právě toto si klade za cíle konference
"Bezpečnosť informácii vo finančnom sektore", která pokračuje v
tradici konference "Bezpečnosť informačných systémov vo finančnom
sektore". Akce je organizovaná pod záštitou ISACA Czech Republic Chapter
a ISACA Slovakia a za podpory partnera konference - společnosti LOGICA.
Účastníci konference se dozví, jak:
. určit kompetence managementu při tvorbě a prosazování bezpečnostní
politiky
. využít elektronický podpis na identifikaci osob a zabezpečení
důvěrných informací
. odhalit a eliminovat rizika spojená s únikem dat
. zvýšit spolehlivost bankovních informačních systémů a elektronických
distribučních kanálů
. kvantifikovat a optimalizovat náklady na bezpečnost
V programu vystoupí renomovaní odborníci a zástupci firem, kteří se
aktivně podíleli na:
. tvorbě bezpečnostní politiky a strategie
. zvyšovaní bezpečnosti a spolehlivosti bankových
informačně-komunikačních systémů
. zavádění systémů podporujících využívání elektronického podpisu.
Konferenci podporuje společnost UNICOM (reklamní partner) a mediální
partneři:
. časopis IT SYSTEM
a webový portál
SystemOnLine.cz z vydavatelství CCB
. časopis EKONOM a vydavatelství ECONOMIA
. časopis PC REVUE
. Hospodářské noviny - Informační technologie
. časopis BURZA a vydavatelství B+ Business Centre
Bližší informace o konferenci naleznete na
této stránce
nebo Vám je poskytne New Management Conferences - NMC s.r.o. Žilina, tel:
(+421-41) 5166661, 5655229, fax: (+421-41) 5655229, e-mail:
nmc@internet.sk.
Na setkání s Vámi ve Vysokých Tatrách se teší Gabriela Stuchlá, NMC -
koordinátor konference a členové programového výboru, Jiří Donát -
konzultant pre IT a telekomunikácie, Ivan Kopáčik - Gordias, Jiří
Mrnuštík - AEC, Luděk Novák - GiTy, Radimír Rexa - UNICOM, Dana
Rodryčová - ACS Defense, Pavel Staša - I.CZ
Zpět

Projektový management v ČR
Ve dnech 12. - 13. března 2002 pořádá Institut pro mezinárodní výzkum (IIR)
v hotelu Crowne Plaza, Praha, odbornou konferenci na téma "Projektový
management v ČR - Kritické faktory úspěchu".
Součástí akce bude workshop nesoucí název "Nejčastější nedostatky při
řízení projektů - Základní stavební kameny řízení projektů", který
odborně povede Ing. Roman Chudoba, výkonný ředitel a senior Consultant,
Team Technologie, Praha.
Cílem konference je umožnit jak dialog mezi profesionály projektového
řízení a jejich odběrateli - představiteli organizací, v jejichž
prostředí se projekty uskutečňují, tak i dialog mezi profesionály
samotnými. Během setkání odborníků zazní příspěvky a příklady z praxe.
Úzká místa v řízení projektů - nedostatek kvalifikace (Ing. Roman
Chudoba, výkonný ředitel a senior Consultant, Team Technologies, Praha)
Navázání projektů na strategii firmy - projektový management ve
Vítkovicích (Dr. Ing. Petr Řeháček)
Podpora projektového managementu top managementem firmy (Ing. Lukáš
Soukup, E-commerce Project Leader, GE Capital Bank)
Přípravná fáze projektu (Ing. Dana Rosolová, projektový manažer, CCS,
Ing. Dalibor Dymák, vedoucí oddělení systémů a inovací, RadioMobil)
Hlavní fokus - zadavatel, Váš zákazník (Ing. Radovan Jirka, ředitel,
Unicorn Consulting)
Funkční vs. projektové řízení (Doc. Ing. Jan Petr, DrSc.)
Kdo má dělat co v multiprojektovém prostředí (Dr. Ing. Petr Kočandrle,
Goldratt Cz)
Druhý den konference vystoupí ředitel společnosti Unicorn Consulting Ing.
Radovan Jirka se svým referátem na téma "Hlavní fokus - zadavatel, Váš
zákazník". Příspěvek se bude týkat způsobu jednání s klienty od začátku
kontraktu až po samotnou realizaci projektu. Zaměřuje se především na
požadavky zadavatele, jak řídit očekávání zadavatele, jak rychle
reagovat na nové požadavky během průběhu projektu a jak začlenit
zákazníka přímo do projektového týmu.
Zpět

Ekonomická
konference „Manažerské mosty 2002“
Přední manažeři strategických firem, nejvyšší představitelé veřejných
institucí, agentur a obchodních komor se ve dnech 27 - 28. března
setkají v Brně v kongresových prostorách Holiday Inn se zástupci
managamentu na ekonomické konferenci s příznačným podtitulem "Firemní
management v praxi úspěšných."
Fúze a akvizice, řízení firem a alternativní financování jsou stěžejní
témata programu více než dvou stovek manažerů. Program konference je
podřízen záměru dát účastníkům maximální prostor pro jejich obchodní
aktivity. Setkání vrcholových manažerů v neformální části programu
dvoudenní konference je organizováno tak, aby výsledkem účasti bylo
efektivní zhodnocení - nejlépe formou nových obchodních příležitostí.
Informace o programu a registraci nalezne
zde.
V podmínkách české ekonomiky se není třeba obávat omezení vstupu nových
firem do jednotlivých odvětví trhu v důsledku omezené konkurence,
vzniklé hromadným slučováním podniků. Nicméně i toto riziko program
konference nepodceňuje. Kulatý stůl "Regiony a firmy před vstupem do EU",
který je součástí doprovodného programu, se za přítomnosti politiků,
představitelů obchodních agentur a dalších institucí tomuto tématu bude
věnovat.
Na konferenci přednášejí mj.:
. Miloslav Rut, Country Manager Czech Republic&Slovakia, Cisco
Systems
. Tomáš Morávek, generální ředitel a předseda představenstva O.B.Heller
. Ivan Pilný, generální ředitel eTel Česká republika
. Zdeněk Kříž, generální ředitel ICZ
. Vlastimil Veselý, Content Director, First Tuesday Czech Republic
. David Lička, generální ředitel a místopředseda představenstva, Massag
a další.
Pozvání na konfernci přijali mj.:
. Martin Jahn, generální ředitel CzechInvest/Česká agentura pro podporu
zahraničních investic
. Martin Tlapa, generální ředitel Česká agentura na podporu obchodu/CzechTrade
. Luděk Vávra, výkonný ředitel Agentura pro rozvoj podnikání MPO ČR
. Filip Montfort, hlavní právní a ekonomický poradce Česko-evropské
fórum
. Stanislav Juránek, hejtman Jihomoravského kraje,
. František Polách, 1.náměstek hejtmana Jihomoravského kraje
. Petr Duchoň, primátor města Brna
. Ivan Langer, místopředseda Poslanecké sněmovny PČR
. Dagmar Lastovecká, senátorka PČR
Zpět

Pátý technický seminář pro administrátory a klíčové uživatele IS
Dovolujeme si
vás pozvat na 5. technický seminář, jehož cílem je poskytnout
administrátorům a klíčovým uživatelům IS informace o nových řešeních,
produktech, službách a jejich využití v praxi, které jsou v současné
době realizovatelné prostřednictvím společnosti ProControl CZ a jejích
obchodních partnerů.
I tento seminář, stejně jako všechny předešlé, je pojatý velice
interaktivně, kdy po jednotlivých přednáškách prezentující zodpoví vaše
doplňující dotazy. Podrobný program naleznete
zde. Dalším cílem semináře je i setkání administrátorů a pracovníků
IT oddělení, kteří i tímto způsobem načerpají nové informace a
zkušenosti z praxe v jiných firmách.
Seminář se koná ve středu 13. března v obci
Žarošice, cca 30 km od Brna směrem na Slavkov. Potvrzení vaší účasti
zasílejte na tuto adresu
nejpozději do 8. března 2002 a nebo se můžete registrovat
prostřednictvím webového
formuláře.
Zpět |
|
Analýza |
Omezený přístup k internetu brání rozvoji internetového bankovnictví
Internet a s
ním spojené internetové bankovnictví v sobě skrývají obrovský potenciál.
Podle výzkumu GE Capital Bank se o ovládání účtu pomocí internetu zajímá
53 % drobných klientů, kteří mají k PC kladný nebo neutrální vztah.
Rozvoj využívání internet bankingu však stále brzdí nejrůznější faktory:
ať již nedostatečná možnost pracovat s počítači, či jejich malá znalost.
Pokračování
Zpět |
|
Případová studie |
ČESKÝ TELECOM a e-learning
Zavedením
technologie elektronického školení ve společnosti Český Telecom umožnilo
zrychlit reakce na vzniklé vzdělávací potřeby, snížit náklady na kurz a
umožnit tak přesun prostředků do vzdělávacích programů s vyšší přidanou
hodnotou.
Největší poskytovatel telekomunikačních služeb v ČR získal s projektem
Virtuální univerzity cenu HR Excellence Award 2001 udělovanou Českou
společností pro rozvoj lidských zdrojů nejlepšímu projektu.
Pokračování
Zpět |
|
Finanční monitor IT firem |
Skupina
LCS oznámila hospodářské výsledky roku 2001
Společnost LCS
International oznámila výsledky hospodaření v roce 2001. Skupina LCS, do
níž vedle LCS International patří i LCS Softprofes, dosáhla za uplynulá
čtyři čtvrtletí tržeb ve výši 186,4 milionů korun, což ve srovnání s
rokem 2000 představuje nárůst o 33 %.
V celkových hospodářských výsledcích roku 2001 jsou velice zajímavým
ukazatelem také nárůsty prodejů jednotlivých produktů se značkou LCS.
Komplexní informační systém pro velké firmy - LCS Noris - zaznamenal
nárůst o 52 %, řada informačních systémů pro menší a střední firmy
prodávaná pod značkou LCS Helios IQ dosáhla zvýšení prodeje ve výši 42
%. Zvýšení zájmu uživatelů zaznamenal i účetní a ekonomický software pro
podnikatele a menší firmy LCS SIS21 z produkce LCS Softprofes, a to o 14
%.
K významným mezníkům uplynulého roku patřila především akvizice firmy
Softprofes z Hradce Králové a její úspěšné začlenění do skupiny LCS,
čímž vznikl silný hráč v oblasti podnikových informačních systémů pro
malé, střední i velké firmy. Podařilo se dále rozšířit portfolio
produktů a zkvalitnit tým vývojářů a dalších odborníků včetně pracovníků
z oblasti technické podpory.
Právě odborné posílení týmu hraje významnou roli v dalších plánech LCS,
hlavně v souvislosti s dalším rozvojem úzké spolupráce se společností
Microsoft a maximálním využitím výhod platformy Microsoft .NET, na niž
jsou produkty LCS již připravovány.
Dalším úspěchem loňského roku bylo zařazení společnosti LCS
International do žebříčku 50 nejrychleji se rozvíjejících firem v rámci
celého regionu střední Evropy. V užším výběru soutěže CEE Technology
Fast 50 pořádané společností Deloitte & Touche CE bylo hodnoceno 200
technologických firem a vybraná padesátka představuje absolutní špičku v
oblasti inovací a rozvoje ve střední Evropě.
Zpět

Roční působení
společnosti Logos v Brně
Společnost
Logos otevřela před rokem pobočku v Brně. Po ročním působení zde pracuje
přes dvacet zaměstnanců a předpokládá se další nárůst. Převážnou část
zaměstnanců tvoří vývojáři a projektoví manažeři.
Společnost Logos dosáhla v roce 2001 obratu 75,5 mil. Kč, tj. o 350 %
více než v předcházejícím roce. Brněnská pobočka na tomto obratu
participovala ve výši cca 15 mil. Kč.
Pobočka v Brně má za sebou úspěšně dokončené projekty pro významné
zákazníky. Mezi ně patří například projekty pro společnosti
Severomoravská energetika
a Jihomoravská
energetika. Pracovníci brněnské pobočky se dále podíleli i na vývoji
projektu homebankingu pro Komerční banku a na některých dalších
projektech.
Zpět

CHG Trade oznámila
výsledky roku 2001
CHG Trade
dosáhla v uplynulém roce na českém trhu celkového obratu 198 mil. korun
(rok 2000 skončil s výsledkem 392 mil. Kč) a bylo prodáno 3 690
notebooků (v předešlém roce 6 635 ks).
Rok 2001 tedy nebyl pro společnost Toshiba Europe příliš úspěšným.
Ztratila podíl na téměř všech trzích v Evropě, Českou republiku
nevyjímaje.
Jednalo se o souhrnný vliv mnoha faktorů, vedle celkově neutěšené
situace japonské ekonomiky, také neschopnost plně lokalizovat produkty
pro trhy některých distributorských zemí, zdržení nebo neuvedení
některých ohlášených novinek z produkce společnosti Toshiba (nové
Libretto, PDA e570 Genio, modelová řada notebooků Satellite Pro 6000),
či ztráta řady nadnárodních zákazníků, kteří rozhodují o nákupu
výpočetní techniky v evropských centrálách umístěných mimo
distributorskou zemi (malá výkonnost panevropské obchodní skupiny).
Přes pokles prodeje společnost CHG Trade ukončila rok 2001 se ziskem.
Zpět |
|
Internet, komunikace a
sítě |
Exponet Vienna 2002
Ve dnech 12.
až 14. února proběhl v prostorách Austria Center Vienna u Donauparku ve
Vídni již 9. mezinárodní veletrh informačních a telekomunikačních
technologií Exponet
Vienna 2002. Podle některých zdejších komentátorů takový jarní „Mini
CEBIT“. Na pozvání společnosti
Allied Telesyn jsme se jej rovněž zúčastnili.
Exponet je specializovaná výstava s velkým důrazem na počítačové sítě a
komunikaci. Akce byla určena především pro obchodníky a podnikové
zákazníky, čemuž odpovídá i způsob prezentace, stánky a image
návštěvníků. Na hony tak vzdálené od podobných akcí v České republice.
Podle údajů organizátorů navštívilo letošní Exponet na 40 000
návštěvníků, kteří shlédli expozice 418 společností, čímž pokračoval
vzestupný trend počtu návštěvníků z let minulých.
Trendy letošního Exponetu Vienna 2002 byly hlavně vývoj v Mobilním
Businessu, Knowledge Management, samozřejmě bezpečnost přenosu dat a
uživatelsky orientovaných řešení pro ukládání dat. Dalším důležitým
bodem byly softwarové aplikace, které umožňují velkým společnostem
expandovat v jejich E-Businessu. Souběžně s výstavou probíhaly po
všechny tři dny diskuse u kulatého stolu na téma dalšího vývoje IT-průmyslu.
Za povšimnutí rozhodně stojí zájem o výstavu ne-IT časopisů a novin.
Velké rakouské deníky jako
Wirtschafts
Blatt či Die Presse věnovaly veletrhu rozsáhlé přílohy. Naopak čistě
IT časopisy zde byly zastoupeny jen poskrovnu.
Samozřejmě se musíme zmínit o představovaných produktech společnosti
Allied Telesyn.
Allied Telesyn slaví letos své 15. narozeniny a zároveň svou první
účast na největším síťovém veletrhu ve Vídni. Na stánku byly představeny
nejnovější produkty, například série přepínačů AT-8024 vybavených
technologií Enhanced Stacking či volně stohovatelný přepínač AT-8326GB v
kombinaci s gigabitovým přepínačem AT-9410GB. Za zmínku stojí i nový
servisní program společnosti uváděný pod označením Net.Cover, který
zahrnuje veškeré regiony, kam jsou výrobky Allied Telesyn dodávané.
Podrobně se novým prvkům pro sítě budeme věnovat v některém z
následujících vydání.
Zpět

INTERNET OnLine nabízí nové hostingové prostory také v Brně
INTERNET OnLine poskytuje od poloviny února 2002 nové technologické
prostory pro služby Server Hosting a Dedicated Hosting i v Brně. Nové
hostingové prostory se nacházejí v objektu Českého Telecomu v městské
čtvrti Brno - Štýřice.
Tímto krokem vychází poskytovatel vstříc všem zákazníkům, kteří nechtějí
za svým serverem dojíždět do velkého hostingového centra v Praze. Nové
prostory jsou standardně technologicky vybaveny, důraz je kladen
především na bezpečnost a spolehlivost síťové infrastruktury s trvalou
dodávkou elektrické energie. Zákazníci služeb sem mohou umístit své
servery a další zařízení realizující různé internetové projekty.
Každý zákazník má v hostingových prostorách k dispozici přímý přístup ke
svým serverům, které jsou umístěny v samostatně uzamykatelných skříních.
Skříně umožňují umístění serverů v rackovém i nerackovém provedení.
Servery jsou napájeny z nepřetržitého zdroje elektrické energie (UPS),
který je zajištěn motorgenerátorem. Místnost je klimatizována tak, aby
zde byla zajištěna stálá teplota a vlhkost. Všechny servery jsou
připojeny přímo k páteřní síti Českého Telecomu a jejím prostřednictvím
do Internetu o celkové rychlosti 2x100 Mbit/s. Zabezpečení proti
neoprávněné manipulaci je zaručeno identifikací každé osoby před vstupem
do objektu a ostatními standardními prostředky.
Zpět

RTL
NEWMEDIA zvolila pro zajištění streamingu KPNQwest
RTL NEWMEDIA,
německý webový portál se všeobecným zaměřením, zaznamenává v poslední
době trvalý nárůst zájmu o většinu služeb včetně streamingu. Od října
roku 2001 byla přes tyto webové stránky přenesena data o objemu zhruba
11 Terabytů na základě požadavků přibližně 440 tisíc uživatelů.
RTL NEWMEDIA proto podepsala kontrakt se společností KPNQwest na jehož
základě zajistí distribuci obsahu a poskytne dostatečnou páteřní
infrastrukturu pro streamingové služby portálu
www.rtl.de.
Ve čtvrtém čtvrtletí uplynulého roku má RTL doloženo přibližně 1,6
milionu přístupů, což odpovídá objemu přenesených dat ve výši zhruba 6
terabytů. Za šest týdnů, které uplynuly od počátku tohoto roku, přibylo
dalších 800 milionů přístupů.
Společnost KPNQwest poskytne robustní a pružné řešení, které dokáže
zajistit živé streamingové přenosy, rychlé přenosy důležitých zpráv nebo
video-chatů s celebritami z oblasti hudby, televize i filmu. Řešení bylo
již využito pro přímé přenosy nejrůznějších událostí, jako byla
například královská svatba v Nizozemsku, koncert skupiny Pet Shop Boys
nebo přenos závodů ve skocích na lyžích. Kapacita infrastruktury
společnosti KPNQwest umožňuje uživatelům rychle přistupovat k obsahu,
stahovat na přání různé programové bloky a nabízí dostatečnou
flexibilitu pro sledování přenosů v reálném čase z kteréhokoli místa na
světě.
Streamingové řešení společnosti KPNQwest je podporováno technologií
FreeFlow firmy Akamai a je využitelné v rámci celé panevropské sítě
EuroRingů. Servery Akamai jsou umístěny v mnichovském CyberCentru
společnosti KPNQwest, kde jsou napojeny přímo na páteřní optickou
infrastrukturu. Pružnost celého řešení usnadňuje společnosti KPNQwest
rychle reagovat na možné rostoucí nároky firmy RTL NEWMEDIA týkající se
případného zvyšování kapacity v budoucnosti.
Zpět

Optický ethernet až do „první
míle“
Společnost Cisco představila nové produkty rodiny spínačů Catalyst 4000,
které jsou určeny pro podporu Ethernetu i v „první míli“ v
metropolitních sítích.
Řešení na bázi Cisco Catalyst 4000 snižují základní kapitálové výdaje
při současném zvýšení počtu podporovaných IP služeb. Nový síťový prvek,
nasazovaný s novými HD optickými ethernetovými linkovými kartami,
zajišťuje dostatečnou šířku pásma, inteligentní funkce a požadovanou
hustotu portů.
Společnost Cisco rovněž ohlásila program Cisco Service Carrier
Community, jehož záměrem je propagace a podpora přenosů VoIP (Voice over
Internet Protocol). Prostřednictvím webových stránek Service Carrier
Community se její členové mohou dostat k informacím o příslušných
produktech a řešeních a k Cisco Service Provider Solutions Ecosystemu.
Zájemci o zapojení do programu Service Carrier Community najdou potřebné
informace na této
adrese.
Společnost Cisco také uvedla v polovině ledna další ze svých
certifikačních programů - Cisco IP Telephony Support Specialist. Program
je určen síťovým odborníkům, kteří budou plánovat, implementovat a
podporovat řešení síťové Cisco IP telefonie. Jsou v něm stanoveny určité
kompetenční úrovně v klíčových oblastech technologie IP telefonie Cisco
(včetně přenosu hlasu přes ATM a Frame Relay) pro implementaci a
technickou podporu řešení integrace datových a hlasových přenosů na
síťové úrovni, a metodologie zajištění QoS (Quality Office Service) pro
optimální vyladění takových sítí v podnikových prostředích.
Doporučené školicí materiály pro certifikaci Cisco IP Telephony Support
Specialist jsou dostupné pouze prostřednictvím autorizovaných partnerů
společnosti Cisco pro vzdělávání a uchazeči musejí mít certifikaci CCNP
(Cisco Certified Network Professional). Doporučené přípravné kurzy jsou
k dispozici jak ve formě seminářů s docházkou, tak jako dálkové po
internetu. Skládání zkoušek Cisco umožňují v celém světě společnosti
Virtual University Enterprises (VUE) a Prometric.
Zpět |
|
Informační společnost |
Adastra s novým logem
Adastra,
dodavatel komplexních systémů CRM a datových skladů, změnila své logo.
Namísto podtitulu „Data Warehouse Experts“ se firma bude nově
prezentovat podtitulem „Customer Intelligence Solutions“.
Změna vyjadřuje stále výraznější zaměření společnosti Adastra od
dodavatele data warehouse řešení k uceleným řešením s výraznými
obchodními přínosy, především v oblasti vztahů se zákazníky.
Právě snaha o získání „Customer Intelligence“, tedy pochopení
profitability, struktury a chování zákazníků jako cesta k větší
ziskovosti a konkurenceschopnosti firem je hlavním hnacím motorem řešení,
které Adastra v poslední době dodala.
Příkladem může být projekt analytického CRM pro farmaceutickou firmu
Roche Diagnostics, projekt Customer Value Management v kanadské Bank of
Montreal či projekt pro českou pobočku Citibank.
Adastra i nadále bude dodávat řešení MIS (manažerských informačních
systémů), Business Intelligence a CRM - od operativního až po analytické
CRM. Adastra se profiluje jako technologicky nezávislá firma - navrhuje
a dodává řešení na takové technologické platformě, která nejvíce
vyhovuje zákazníkům. Za tím účelem uzavřela Adastra partnerství s celou
řadou dodavatelů technologií, včetně firem Oracle, Microsoft, HP, Siebel
a dalších.
Zpět

Mario Rosso
jmenován výkonným viceprezidentem
Internetová společnost Tiscali oznámila jmenování Maria Rossa výkonným
viceprezidentem pro oblast lidských zdrojů. Pan Mario Rosso byl pověřen
optimalizací organizační struktury skupiny Tiscali, včetně metod a
strategie řízení v souladu se strategickými cíli společnosti. Bude mít
samostatnou odpovědnost za organizační a lidské zdroje, vnější a
institucionální záležitosti a za globalizaci a integraci Tiscali.
Mario Rosso (54) je v současné době poradcem společnosti Franco Bernabe
& Co., jakož i prezidentem konsorcia Rome Business District
Telecommunications, Media and IT Consortium. Kromě toho je ředitelem
společnosti Individual Training specializující se na dálkovou formu
provádění školení.
V letech 1999 až 2001 byl Mario vedoucím personálního oddělení ve
společnosti Telecom Italia a před tím zastával funkci ředitele v řadě IT
firem jako Telesoft, Finsiel, Consiel či Atesia. V minulosti působil na
manažerských postech ve společnosti Fiat a ve skupině La Rinascente.
Zpět

Nový
dodavatel komplexních řešení výpočetní techniky
Nově vzniklá společnost - ADEON CZ - nabízí své komplexní dodávky
výpočetní techniky především okruhu zákazníků z oblasti strojírenství,
stavebnictví a energetiky. Společnost ADEON vznikla na základě projektu
firem EVROPA, SoneCAD a SPACE, které patří mezi významné české firmy
působící na poli CAD technologií a řadí se také mezi autorizované
partnery společnosti Autodesk ČR.
ADEON přebírá od 1. března 2002 od uvedených tří společností jejich
obchodní i vývojové aktivity. ADEON jako systémové centrum Autodesk
zajistí sofistikované dodávky nejnovějších řešení pro design, CAD/CAM
strojírenství, CAD stavebnictví, architekturu a energetiku - spolu s
paletou dalších služeb, jako jsou poradenství, technická podpora,
systémové dohledy, školení, vizualizace, digitalizace dokumentů aj.
Důležitou součástí těchto komplexních řešení je také řešení správy
dokumentů, kde nová společnost disponuje nabídkou ověřených řešení.
ADEON realizuje své aktivity z kanceláří v Ostravě, Zlíně a Brně.
Disponuje k tomu týmy CAD a IT specialistů, konzultantů, obchodníků,
servisních techniků a dalšího potřebného personálu.
Zpět

Integrace tří SW společností
Koncem minulého roku došlo k zásadním změnám v rámci společnosti GE
Smallworld a GE Harris Energy Control Systems, LLC. V prosinci 2001
došlo ke sloučení těchto dvou firem a německé společnosti sofion, která
se stala součástí GE až krátce před samotnou integrací. Nová společnost
nese název GE Network Solutions.
Vedení celé GENS je nyní pod taktovkou Warrena Fergusona, který po
transformací těchto tří firem zaujal pozici generálního ředitele. V
České republice zastupuje divizi GE Smallworld společnosti GENS firma
SYKORA CZ Ostrava v čele s ing. Martinem Staňkem.
GE Power Systems
se zabývá výrobou a dodávkou elektrické energie a energetických služeb,
mezi něž patří vývoj řídících systémů a technologie pro výrobu
elektrické energie. Tato společnost má v celosvětovém měřítku největší
základnu zařízení pro výrobu energie.
GE Network
Solutions nabízí síťová řešení určená telekomunikačním a
distribučním společnostem a státním správám.
SYKORA je "World Class Partner", typu solution partner, společnosti GE
Network Solutions (dříve společnosti Smallworld) od roku 1996. SYKORA má
osm poboček v sedmi zemích a zkušenosti s implementací řešení v
telekomunikačních a distribučních společnostech, a to nejen v Evropě.
Zpět
|
|
System
NEWS zasílá redakce edice IT Business
* Vydavatelství CCB s.r.o., Okružní 17, Brno 638 00 *Tel/Fax.:
05/45 22 27 79 System NEWS je vám pravidelně zasílán na základě vaši registrace. Pokud si již dále nepřejete, abychom vám
System NEWS zasílali,
kontaktujte nás prosím.
Náměty a připomínky k obsahu zasílejte na adresu odpovědného redaktora
Pavla Boucníka,
|
|